Vålerenga IF - Lillestrøm SK Søndag 16 aug. kl. 20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Roll75
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2007
    • 834

    Detta var nydelig! Også scoring helt på tampen! Bra 2. omgang. Johnsen burde jo gjort 1-0. Logi er helt konge. Søplas 6. strake tap! Kippe med avgjørende... Kan det bli bedre?! I dag skal vi smile bredt og så skal vi komme tilbake til hva vi kan blir bedre på utover i uka!!

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      Opprinnelig skrevet av Dole
      Tipper Occean ville kommet bedre til sin rett, dersom vi hadde hatt kantspillere som kunne slått innlegg fra sidene. Det er foran mål han er farlig - og ikke vimsende langt utenfor sekstenmeteren.

      Det skulle ikke forundre meg mye om det er en trener for et annet tippeligalag som forstår det, og velger å bruke ham på den måten. Skal vi tippe han er i stand til å lage 15-18 mål for et bedre lag med kantspillere?

      Akkurat som Brenne - som virret rundt i gul drakt ett år, ender opp med 12-14 scoringer i år
      Vel, jeg har neppe sett en dårligere utnyttelse av en rein frispilling enn det Occean gjorde på søndag kveld. Genial pasning, fri med keeper, og tråkker over ballen en gang, to ganger, snubler, keiker det komplett til på en måte som får Guffen Duck til å se ut som Diego Armando i sine glansdager. Håpløst rævva.

      Kippe kan også settes opp som spiss og stange inn innlegg - minst like bra som det Occean gjør. Fakta er at Kippe har bedre teknikk og spilleforståelse enn vår "spydspiss" Occean.

      Jeg mener OO er for dårlig for LSK, samme med Bjørkøy. Få de vekk og erstatt de med noen som har tempo og teknikk. Og rett innstilling.
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        Opprinnelig skrevet av Roll75
        Detta var nydelig! Også scoring helt på tampen! Bra 2. omgang. Johnsen burde jo gjort 1-0. Logi er helt konge. Søplas 6. strake tap! Kippe med avgjørende... Kan det bli bedre?! I dag skal vi smile bredt og så skal vi komme tilbake til hva vi kan blir bedre på utover i uka!!
        Og ser man litt på terminlista, så ligger det an til hvertfall 8 strake for stakkars VIF. På tide å sette penger på at Martine får fyken, før oddsen går ned i 1.0
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
          Og ser man litt på terminlista, så ligger det an til hvertfall 8 strake for stakkars VIF. På tide å sette penger på at Martine får fyken, før oddsen går ned i 1.0
          Første trenerhenrettelse: Martin Andresen:
          Møbelfeiten er fus i alt unntatt tacklingene og han er blitt merkbart surere mot omgivelsene i løpet av vinteren. Dette i en klubb som prøver å holde mytene om det glade bohemlaget i levende live. Jeg tipper stemninen i Valle-garderoben minner mer om Vålerenga Kirke enn Bohemen om dagen. Jeg gir klansapene 4 runder med fotball mellom all fyrstikkleken før det blir ropt om møbelfeitens hode på et fat. Det som er trist er at det faktisk kan gjøre VIF bedre enn under Martine...






          Det tar lenger tid enn spådd, men oddsen var høy på det skrivende tidspunktet. Den vel nede i 1.2 sist det var fokus på møbelfeiten som trener?
          Last edited by superbøffel; 18.08.2009, 08:51.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • Ranakanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 487

            Opprinnelig skrevet av merch
            Fan til hetsejakt på Olivier! As usual. Dere som tviler på Ollie? sjekket hvem som stort sett putter flerst mål over streken eller? Se reprise av fjorårets LSK-RBK (skjebnekampen) Det samspillet Occean og Sundgot der har i andreomgang er nok til å benke Edwin gang etter gang! Er jo ikke mange kampene vi har stilt med samme spissparet på topp så noe samkjøring må de jo få lov å spille på seg, ser ut som Berg har bestemt seg for Edwin og Ollie.



            Occean vår beste spiss!

            Må da være lov til å si att enkelte spillere er dårlige, så lenge dennen klagingen ikke pågår under kampen. Synes selv OO var dårlig i går, men som du igjen presiserer så for OO feil arbeidsvilkår for å lykkes. Men OO har sett sine bedre dager, det er ganske sikkert.

            Men så er det noe med disse som finner seg en hakkekylling som man kan hakke på, dem kan fort finne seg en ny en når OO plutselig gjør det bra, og da er det vel over til Sundgot igjen. Og sundgot har fått hørt dette mye mye mye mer enn det OO har fått hørt hittil og kommer til å få høre, ikke att det er en grei unnskyldning, men bare til sammenligning. Det verste av allt er att disse som klager på tribunen er faan meg ikke verdig til å vaske skoene til verken sundgot eller OO. Hørte nok av dem rundt meg mot søppla. OO datt, OO ditt, OO ræva.... osv. Patetiske fjotter. Som om det hjelper å klage fra tribunen på slikt.

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
              Må da være lov til å si att enkelte spillere er dårlige, så lenge dennen klagingen ikke pågår under kampen. Synes selv OO var dårlig i går, men som du igjen presiserer så for OO feil arbeidsvilkår for å lykkes. Men OO har sett sine bedre dager, det er ganske sikkert.

              Men så er det noe med disse som finner seg en hakkekylling som man kan hakke på, dem kan fort finne seg en ny en når OO plutselig gjør det bra, og da er det vel over til Sundgot igjen. Og sundgot har fått hørt dette mye mye mye mer enn det OO har fått hørt hittil og kommer til å få høre, ikke att det er en grei unnskyldning, men bare til sammenligning. Det verste av allt er att disse som klager på tribunen er faan meg ikke verdig til å vaske skoene til verken sundgot eller OO. Hørte nok av dem rundt meg mot søppla. OO datt, OO ditt, OO ræva.... osv. Patetiske fjotter. Som om det hjelper å klage fra tribunen på slikt.
              Du har et poeng, men de du med stor sannsynlighet sikter på utgjør at dette er god gammeldags skivebom. Jeg regner med at jeg er blant dem, og jeg angriper aldri spillere som jeg gjør med Occean. Grunnen til at jeg blir så provosert av ham, er at han tjener jævlig mye penger, kostet jævlig mye penger, og er rævva. Han jobber jo ikke en gang! Hvor ofte ser du Occean ofre seg i en duell, hvor ofte ser du ham halse etter en midtstopper? Han er så ekstremt begrenset som spiller, men likevel har han tilsynelatende klippekort, og det på bekostning av Arildo, en mye bedre og mer effektiv fotballspiller i alle fasetter av spillet. Jeg har aldri hakket på Arildo, jeg har aldri hakket på Karim, etc, etc. Jeg hakker på OO fordi han fortjener det, og fordi han ikke er god nok for klubben min, i alle fall ikke tatt i betraktning hva det koster. Det er som å gå på restaurant og bestille pappkartong med overkokte poteter til tusen spenn. Tygginga er bra for kjevemuskulaturen, men det er også det eneste man får ut av det. Man blir ikke mett, man blir ikke fornøyd, og man har kvittet seg med sårt tiltrengte midler. Hipp hurra, lizzm.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                Du har et poeng, men de du med stor sannsynlighet sikter på utgjør at dette er god gammeldags skivebom. Jeg regner med at jeg er blant dem, og jeg angriper aldri spillere som jeg gjør med Occean. Grunnen til at jeg blir så provosert av ham, er at han tjener jævlig mye penger, kostet jævlig mye penger, og er rævva. Han jobber jo ikke en gang! Hvor ofte ser du Occean ofre seg i en duell, hvor ofte ser du ham halse etter en midtstopper? Han er så ekstremt begrenset som spiller, men likevel har han tilsynelatende klippekort, og det på bekostning av Arildo, en mye bedre og mer effektiv fotballspiller i alle fasetter av spillet. Jeg har aldri hakket på Arildo, jeg har aldri hakket på Karim, etc, etc. Jeg hakker på OO fordi han fortjener det, og fordi han ikke er god nok for klubben min, i alle fall ikke tatt i betraktning hva det koster. Det er som å gå på restaurant og bestille pappkartong med overkokte poteter til tusen spenn. Tygginga er bra for kjevemuskulaturen, men det er også det eneste man får ut av det. Man blir ikke mett, man blir ikke fornøyd, og man har kvittet seg med sårt tiltrengte midler. Hipp hurra, lizzm.
                Det er innsatsen og styrken hans som har gitt han ros av ekspertene i alle år.. Det er greit å kritisere, men å henge ut spillere når vi sliter som nå er ikke passende i mine øyne.
                Ja Occean har mange dårlige egenskaper, men han har også mange gode. Akkurat som f.eks. Arild Sundgot, finnes jo ikke en treigere spiller enn han i dette lange land.. Men jeg er enig med deg og andre at så lenge laget spiller som nå, så bør ikke Occean spille fordi hans dårligste sider kommer for ofte frem. Men det bør holde med det...
                Ikke er det Occean sin skyld hva han tjener eller hva han kosta, det er klubbledelse. Ikke kan vi skylde på Occean for at han spiller heller, det er det Henning Berg som bestemmer.... Selv om Berg har gjort mange rare ting i forhold til laguttak til nå i sesongen, så er det vel ingen norsk trener som er bedre kjent for å tenke langsiktig.. så mulig LSK kan høste fruktene av dette ved ett senere tidspunkt, som f.eks. i bunnkampen utover i sesongen nå.. eller neste år!!!

                Kommentar

                • sigurdsen
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 1817

                  Noen som aner hva Martin andresen og Berg diskuterte/pratet om i 1 omgang, Tv kameraene snappet opp de to prate sammen på sidelinjen

                  Kommentar

                  • Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Håper alle tar med i de flotte beregningene sine om hvem som skal hylles og hvem som skal skytes at banen var knusktørr i første omgang. Hverken bolly, nosa, edwin eller occean for den saks skyld fikk med seg ballen. Personlig mener jeg at regnet må starte i hver eneste kamp.
                    Vi skal ikke skylde på noenting vi, skal vi vel? Tørt, vått, kjør på som brura sa!

                    Vi skal bare nyyyte en fin-fin uke. Deilig å kose puta nå...

                    Kommentar

                    • Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      En hakkekylling er en som får mye ufortjent dritt, til informasjon. Dermed er det ikke logisk mulig at OO kan være en hakkekylling. Jeg er i himmelrik over seieren, men er bekymret over fortsettelsen om vi skal fortsette med en spiss som ikke kan spille. Faen heller, å se på OO får meg til å savne Tore Tornado!
                      Du trenger ikke fortelle noen her om hva en hakkekylling er. Det er TIMINGEN din som er så skivebom da vøttø. Ikke grøfte seg fast i klagingens negative spiral nå.. Hvem vet, kanskje Olivier setter opp en sperring på Mjøsbrua.

                      Til lørran skal vi ta dem. Med eller uten OO fra start. For han var ikke veldig god denne gangen nei. Vi ser den.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                        Noen som aner hva Martin andresen og Berg diskuterte/pratet om i 1 omgang, Tv kameraene snappet opp de to prate sammen på sidelinjen
                        Tror det var Martine som ville si i fra om at Søgård spilte ballen rett ut til innkast, fremfor å gi den til enga spillere etter at de spilte ballen ut når en LSK spiller lå nede.
                        Grunnen til at Søgård gjorde det er jo for at da kunne LSK spilleren som lå nede komme innpå igjen med en gang, som kjent må man jo nå vente til det er stopp i spillet før man kan komme innpå.

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Du har et poeng, men de du med stor sannsynlighet sikter på utgjør at dette er god gammeldags skivebom. Jeg regner med at jeg er blant dem, og jeg angriper aldri spillere som jeg gjør med Occean. Grunnen til at jeg blir så provosert av ham, er at han tjener jævlig mye penger, kostet jævlig mye penger, og er rævva. Han jobber jo ikke en gang! Hvor ofte ser du Occean ofre seg i en duell, hvor ofte ser du ham halse etter en midtstopper? Han er så ekstremt begrenset som spiller, men likevel har han tilsynelatende klippekort, og det på bekostning av Arildo, en mye bedre og mer effektiv fotballspiller i alle fasetter av spillet. Jeg har aldri hakket på Arildo, jeg har aldri hakket på Karim, etc, etc. Jeg hakker på OO fordi han fortjener det, og fordi han ikke er god nok for klubben min, i alle fall ikke tatt i betraktning hva det koster. Det er som å gå på restaurant og bestille pappkartong med overkokte poteter til tusen spenn. Tygginga er bra for kjevemuskulaturen, men det er også det eneste man får ut av det. Man blir ikke mett, man blir ikke fornøyd, og man har kvittet seg med sårt tiltrengte midler. Hipp hurra, lizzm.
                          Er nokså enig. Occean forechecker ikke, han jogger kalvbeint i mellom med huet lett tilbakelent. Han kunne jo forsøke å bøye huet litt fremover, bite tenna sammen og prøve å vinne noen baller aka "breakdowns" og passe til medspillere på vei fremover og dermed gi oss noen kontringsmål. Burde ikke være så vanskelig det, man trenger ikke teknikk med ball engang for å få det til. Men det krever noe mere jobbing og innsats enn det OO legger for dagen i LSK. Jeg tror han har det for lett, tjener altfor mye og forventer å få ferdigscorede innlegg fra sine lagkamerater.

                          The Fat Cat Syndrome kalles det. Få han til å skjønne alvoret, eller send han langt faenivold hvis han ikke fatter hva som forventes av han.
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎