Sesongavslutningen i Neglebiterligaen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    #41
    Ulempen til glimt er at de møter fire "kunstgresslag" (alle spiller hjemmekamper på kunstgress) i de fire siste kampene, slik at de ikke vil ha noen fordel av dette. De møter enga idag som har tapt 4 siste på kunstgress i år, og kun tatt ett poeng. Jeg har satt penga mine på glimt idag. Uttover kampen idag har de ingen åpenbare trepoengere.

    FFKs tre neste er på papiret tøffe. Både Odd og Molde har høyere kvalitet i laget enn det vi hadde igår så om de jobber like godt defensivt som oss, bør de kunne ha større mulighet for poeng.

    Godset tror jeg fort kan klare seg greit. Med unntak av dagens kamp så har de fire gode muligheter for tre poeng, selv på bortebane. De slår de fleste på hjemmebane.

    FFK og glimt har det tøffeste programmet igjen og jeg håper bare Stabæk spesilt, samt Odd og Molde gjør jobben sin.

    Kommentar

    • dollyholly
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2007
      • 965

      #42
      Både Godset og Glimt taper, Herlig!! Godset-Glimt neste helg, bare å håpe på U

      Kommentar

      • Xavi
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 1275

        #43
        Ja, er greit sådan, men klarer aldri å bli særlig glad når søpla drar in 3 poeng.
        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
        Anders, Tidligere styremedlem KFL

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #44
          Vi har griseflaks med de andre resultatene denne runden, bare Ålesunds bortepoeng hindrer at det blir helt perfekt for oss. Så gjenstår det å se om vi i det hele tatt skal spille neste helg. Hvis ikke har vi langt på vei sikra kontrakten.

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            #45
            Tippeligaen fra 7. plass og nedover etter kveldens runde (alle lagene har spilt 26 kamper):
            7 Sandefjord 35
            8 Viking 34
            9 Vålerenga 34
            10 Start 34
            11 Aalesund 31
            12 Lillestrøm 30
            13 Fredrikstad 28
            -------
            14 Godset 26
            -------
            15 Bodø/Glimt 26
            16 Lyn 16
            Altså er det p.t. 4 poeng ned til direkte nedrykk og/eller kvalikk, og 5 poeng opp til en helt respektabel 7. plass. Jeg går noen lange uker i vente.

            Jeg sover nok dog litt bedre i natt med tanke på at de tre nederste lagene heller ikke tok poeng denne runden, men akkurat det sier mye mer om årets serie og hvor elendig sesongen har vært sett fra en LSK-supporter sitt ståsted, og det for andre året på rad faktisk.
            Last edited by holmiz; 27.09.2009, 19:28.
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • Holterkanari
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2009
              • 568

              #46
              Det eneste vi kan gjøre er å dra i land seieren som landets ubestridt beste supportergruppe, ingen tar fra oss det.
              Møt opp på Åråsen alt som kryper og går og syng oss til sikker plass på Søndag

              _______________
              TB
              ________________________
              TB

              Kommentar

              • keepern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 281

                #47
                Ser ut til at de 2 siste rundene blir noe mer spennende enn det undertegnede kunne tenke seg. FFK leder i skrivende stund 3-0 over Odd. Det betyr at FFk går opp til 31 poeng, vi har 34 poeng, Godset har 32 poeng.

                Jeg tror vi greier oss med 1 poeng på de 2 siste kampene. FFK har Molde hjemme og Lyn borte, der tar de max 3 poeng.

                Anyways, detta kommer til å bli et helvete....

                Kom igjen ODD (trodde aldri jeg skulle si det)


                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av keepern
                  Ser ut til at de 2 siste rundene blir noe mer spennende enn det undertegnede kunne tenke seg. FFK leder i skrivende stund 3-0 over Odd. Det betyr at FFk går opp til 31 poeng, vi har 34 poeng, Godset har 32 poeng.

                  Jeg tror vi greier oss med 1 poeng på de 2 siste kampene. FFK har Molde hjemme og Lyn borte, der tar de max 3 poeng.

                  Anyways, detta kommer til å bli et helvete....

                  Kom igjen ODD (trodde aldri jeg skulle si det)
                  Å møte Molde hjemme har vel ikke akkurat vist seg som en lei nøtt i det siste? Eller mener du det er Lyn som er det vanskelige laget? Vi MÅ vinne mot Brann, enkelt og greit!

                  Kommentar

                  • keepern
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 281

                    #49
                    Jeg tror Molde slår FKK, og FKK henter 3 poeng på Ullevål.


                    Kommentar

                    • Xavi
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 1275

                      #50
                      Detta starter å ligne veldig på slutten av 2008. Alt er i våre hender før siste hjemmekamp. Ifjor gjorde vi jobben selv samtidig som lagene vi kjempet mot tapte. Søndag blir så latterlig spennende.
                      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                      Anders, Tidligere styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        #51
                        Jeg holder ikke ut. Sitter med hjerte i halsen!!
                        Dette går til helvete.

                        Kommentar

                        • christoffer
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2004
                          • 326

                          #52
                          Jeg er helt sikker på at vi må spille kval, det er helt urealistisk å tro at vi slår brann og Molde. Desverre..

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av christoffer
                            Jeg er helt sikker på at vi må spille kval, det er helt urealistisk å tro at vi slår brann og Molde. Desverre..
                            Den mest sansynlige veien vår til å slippe kvall er kanksje at Viking holder godset til uavgjort og Aalesund slår dem på colorline. Om Viking holder Godset til uavgjort så blir ikke turen til color line spesielt koselig.

                            Kommentar

                            • Xavi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 1275

                              #54
                              Vi grusa RBK 4-2 i samme posisjon ifjor, ser ikke på Brann som noen vanskeligere motstander egentlig.
                              Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                              Anders, Tidligere styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • erikh
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2008
                                • 443

                                #55
                                forskjellen mellom fjoraarets 4-2 og naa, er at vi ikke har en ny trener inn. jeg tror det hadde mye med mobiliseringen til den matchen aa gjoere.

                                men over til de evig naermere kvalik matchene -- hva tror folk er den mest sannsynlige motstanderen til de kampene? og hvilke spillere hos denne motstanderen er mest sentrale?

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av erikh
                                  forskjellen mellom fjoraarets 4-2 og naa, er at vi ikke har en ny trener inn. jeg tror det hadde mye med mobiliseringen til den matchen aa gjoere.

                                  men over til de evig naermere kvalik matchene -- hva tror folk er den mest sannsynlige motstanderen til de kampene? og hvilke spillere hos denne motstanderen er mest sentrale?
                                  Den første kampen i kvalifiseringa blir nok Sarpsborg 08 på tippeligalagets hjemmebane. Den andre kampen er mer usikker.

                                  1 Hønefoss BK.......28 16 7 5 62 - 30 55
                                  2 Kongsvinger........28 17 2 9 56 - 34 53
                                  3 Haugesund.........28 16 4 8 60 - 37 52
                                  4 Sogndal.............28 14 10 4 45 - 28 52
                                  5 Sarpsborg 08......28 14 5 9 46 - 35 44
                                  6 Alta...................28 12 4 12 49 - 48 40

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Xavi
                                    Vi grusa RBK 4-2 i samme posisjon ifjor, ser ikke på Brann som noen vanskeligere motstander egentlig.
                                    Greit nok, men vår store fordel den gangen var at RBK hadde en e-cupkamp i beina fra torsdagen før. Det gjorde at de ble slitne uttover 2. omgang, noe vi utnyttet rått.

                                    Kommentar

                                    • dollyholly
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2007
                                      • 965

                                      #58
                                      Hadde jo vært litt artig med kvalikk da, mer penger i klubbkassa :-)

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7052

                                        #59
                                        Nå har jeg sittet med denne i snart en time, og er fysisk kvalm. Jeg ser ingen muligheter for at vi skal unngå kvalik.

                                        -Godset slår garantert Viking. Glem dem.
                                        -Vi får sikkert uavgjort eller verre mot Brann (ser for meg en kontring to minutter før slutt)
                                        -FFK flakser inn et fittemål mot Molde og får uavgjort
                                        -FFK skambanker Lyn på Ullevål i siste serierunde
                                        -Molde skambanker oss på Røkkeløkka.

                                        Da er det Sarpsborg hjemme i semi, og dobbeltmøte med (jeg tipper) Haugesund, som har putta 60 mål i serien hittil og er et godt hjemmelag.

                                        Bommen til Sundgot på åpen kasse i går kan være tidenes dyreste i LSK-sammenheng. Mot Brann vil jeg bare se 11 mann som gladelig ofrer tenna innenfor motstandernes femmeter. VI MÅ VINNE!!
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Nå har jeg sittet med denne i snart en time, og er fysisk kvalm. Jeg ser ingen muligheter for at vi skal unngå kvalik.

                                          -Godset slår garantert Viking. Glem dem.
                                          -Vi får sikkert uavgjort eller verre mot Brann (ser for meg en kontring to minutter før slutt)
                                          -FFK flakser inn et fittemål mot Molde og får uavgjort
                                          -FFK skambanker Lyn på Ullevål i siste serierunde
                                          -Molde skambanker oss på Røkkeløkka.

                                          Da er det Sarpsborg hjemme i semi, og dobbeltmøte med (jeg tipper) Haugesund, som har putta 60 mål i serien hittil og er et godt hjemmelag.

                                          Bommen til Sundgot på åpen kasse i går kan være tidenes dyreste i LSK-sammenheng. Mot Brann vil jeg bare se 11 mann som gladelig ofrer tenna innenfor motstandernes femmeter. VI MÅ VINNE!!
                                          Om alle resultatene du har nevnt går inn kan vi fortsatt ta Fredrikstad eller Ålesund. Uavgjort mot Brann og to tap for Ålesund mot Godset og RBK vil sende oss forbi dem. Tar vi ett poeng og Fredrikstad 4 så vil nok målforskjellen her være jevn. Litt skummelt at de har lyn i siste.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎