Sesongavslutningen i Neglebiterligaen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5096

    #61
    Jeg tror både vi og FFK og Godset ender på 35 poeng, og målforskjellen avgjør. Da ser det desverre stygt ut mtp at FFK har Lyn i siste runde mens vi har Molde borte. Faen, dette blir rett og slett noen jævlige to uker.

    Vi MÅ ha poeng mot Brann. Vi må!

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #62
      Av de lagene som kjemper for å unngå kvalikk, så er det vi som har levert de dårligste prestasjonene den siste måneden. Vi er rett og slett i elendig form.

      I går så man tydelig forskjellen på hvordan lag i motgang legger opp taktikken sin. Da Fredrikstad tok ledelsen så bare kjørte de på videre, jaktet flere mål, ville drepe kampen.
      Har vi gjort noe tilsvarende i høst...?

      Godset klatrer og ser bare oppover. Kommer garantert til å feie Viking av plastikken på søndag. "Fordelen" med det er at Viking da også er involvert i dramaet for alvor.. Men det er ikke en fordel at Godset da kan passere oss.
      Fredrikstad tar poeng på nytt, men klarer kanskje bare ett mot Molde - selv om jeg egentlig har mest tro på at de tar alle tre på hjemmebane.
      I mitt hode har de uansett allerede minst 34 poeng siden de har Lyn i siste runde.

      Vi får ingen hjelp av målforskjellen vår, og må dermed legge de andre lagene bak oss på poeng. Eneste mulige vei ut av krisen er seier over Brann. Men til og med det trenger ikke være nok til å berge plassen, bare så det er nevnt...
      Og vi har den vanskeligste kampene av alle i den siste runden.

      Selvfølgelig er det teoretisk mulig å vinne en kvalikk. Men med tanke på vår form og prestasjoner den siste månedene, så er det ikke mye som tyder på at det vil skje. Dessuten må vi da være gode i tre kamper på rad. Når var vi det sist?

      En evt kvalikk tror jeg kommer til å bli spilt mot Sparta (h) og to kamper mot Sogndal/Kongsvinger h/b (tipper Hønefoss og Haugesund rykker rett opp).

      Hånda i været de som har lyst til å oppleve tre kval-kamper med Fugla på den ene banehalvdelen.
      Fy f...
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • *46*

        #63
        Opprinnelig skrevet av erikh
        forskjellen mellom fjoraarets 4-2 og naa, er at vi ikke har en ny trener inn. jeg tror det hadde mye med mobiliseringen til den matchen aa gjoere.

        men over til de evig naermere kvalik matchene -- hva tror folk er den mest sannsynlige motstanderen til de kampene? og hvilke spillere hos denne motstanderen er mest sentrale?
        Jeg var ikke tilstede på den kampen, men noe som betydde mye mer var hvordan spillerene ble møtt når de kom ut på banen. Husker det veldig godt fra godstolen foran tv'en - og det ga meg gåsehud. LSK hadde ikke bare en 12 mann på tribunen, den dagen var publikum som to ekstra spillere på banen. For en elektrisk stemning det så ut til å være på stadion.

        Klarer fansen å mobilisere like godt i år, vil spillerene bli løfta frem og gruser Brann. Steinar Nilsen vil gå i flint på sidelinja etter å ha blitt rundspilt på en stadio som nærmest koker over! Bakke har gått og surmult i 88 minutter - han blir grinete etter å blitt spilt shortsen av etter bare 2 minutter.

        Nei! Her er det alt å vinne og det kommer LSK til å gjøre - hvis dem for publikum i ryggen som mot RBK i 08


        PS: jeg er egentlig en relativt negativ person som aldri har tro på at ting går veien, før jeg er helt sikker (LSK sin del i 09 - 2 til 3 måls ledelse 2 min på overtid - da tror jeg det går ) på at det går veien:!:

        Kommentar

        • stian
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2004
          • 156

          #64
          Afteposten pappir!

          Sto i dagens utgave av aftenposten(engaposten) at LSK vil havne på nedrykk. De har da sett inn i en eller annen glasskule og sett at alle resultatene går mot lillestrøm, finner ikke noe link til dette desverre.
          stian;);)

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #65
            Dette er veldig enkelt; Vi må slå Brann. Dersom vi ikke slår Brann er det bare å forberede seg på nok en kvalikkrunde (jeg skriver nok en runde, det føles som i går at Kjetil Osvold scoret vinnermålet mot Bryne på Åråsen i '90).

            Fordelen vi har om/når vi må ut i kvalikk er at vi er i stigende formkurve og møter lag som er mindre gode defensivt enn de vi møter. Vi har definitivt favorittstempelet i en evt kvalikk, velfortjent sådan (favorittstempelet altså), og bør etter alle solemerker overleve.

            Jeg har dog lært å ikke inkassere noe som helst, og regner med at dette går glatt til helvete. Vi taper de to siste, fittetrynene fra fredrikstad vinner resten og vi havner på kvailkk. Den taper vi med god margin og må forberede oss på bortetur til Moss og Alta.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #66
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Fordelen vi har om/når vi må ut i kvalikk er at vi er i stigende formkurve..
              Hvordan har du kommet fram til den påstanden..??
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                #67
                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                Hvordan har du kommet fram til den påstanden..??
                Alt er jo stigende ift tiden frem mot Godset borte.

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Hvordan har du kommet fram til den påstanden..??
                  Se på prestasjonene bak resultatene for en gangs skyld da mann: Vi styrte absolutt alt mot Sandefjord, skapte mer enn nok sjanser til å avgjøre kampen, men feilet foran mål. Dette har vært storyen etter sommerpausen, med enkelte unntak.

                  MEN: Dette går til helvete.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • christoffer
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2004
                    • 326

                    #69
                    Jeg tror ikke aafk tar 3 poeng i Trondheim til helgen, dvs at med seier over Brann er vi forbi dem. Godset slår Viking, men vil da alikevel være bak oss.

                    Da kan vi bare takke høyere makter for at nettopp aafk og godset møtes i siste runde. Da kan vi ikke få kval, eller er jeg helt ute nå??

                    Kommentar

                    • Ted Nugent
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 851

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av christoffer
                      Jeg tror ikke aafk tar 3 poeng i Trondheim til helgen, dvs at med seier over Brann er vi forbi dem. Godset slår Viking, men vil da alikevel være bak oss.

                      Da kan vi bare takke høyere makter for at nettopp aafk og godset møtes i siste runde. Da kan vi ikke få kval, eller er jeg helt ute nå??
                      Nei. Slik jeg forstår det er vi sikre med seier over Brann så lenge Ålesund ikke vinner mot RBK på Lerkendal. Da er vi foran både AaFK og SIF foran siste runde når de møter hverandre i Ålesund. Men vi må fortsatt slå Brannn selvfølgelig....

                      Kommentar

                      • gamle-perta
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2418

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av stian
                        Sto i dagens utgave av aftenposten(engaposten) at LSK vil havne på nedrykk. De har da sett inn i en eller annen glasskule og sett at alle resultatene går mot lillestrøm, finner ikke noe link til dette desverre.
                        Her er lenke til saken. Har dessverre ikke tid til å gjøre noe mer ut av den: http://fotball.aftenposten.no/elites...icle153476.ece
                        Mvh
                        Gammer´n (Per T)

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7052

                          #72
                          Jeg tipper også LSK på kvalik...

                          Men det får vi ikke gjort stort med. Det eneste vi kan gjøre for å påvirke i riktig retning er ved å møte opp på Åråsen og lage helvete på søndag. Seier der og AAFK-tap i Trondheim betyr at vi er på trygg grunn.

                          Går vi til kvalik, rykker vi ned. Ser lett for meg at Martin Wiig fiser inn en kontring tre minutter før slutt, og Sarpsborg vinner 0-1 i kvaliksemien.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2120

                            #73
                            Håper spillerne har større tro enn forumdebattantene i alle fall. Den mentale kollapsen når vi leder skyldes kanskje at de har vært inne på forumet og lest at de kommer til å tape uansett?

                            Seier mot Brann. Lett.
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • Rovfugl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 3672

                              #74
                              Vi er i alle fall ikke avhengig av andres drahjelp, det er det værste jeg vet. Slik det er nå kan vi selv avgjøre til vår fordel, vinner vi er vi "safe" Vi er ikke avhengig av at andre må tape hvis vi vinner. vi kan altså avgjøre dette selv, og la oss inderlig håpe at så skjer mot Brann.
                              DØ FOR FUGLA!!!
                              http://www.fluefiskebloggen.no
                              LSK er min religion
                              Ujah er min gud

                              Kommentar

                              • El Caco
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2009
                                • 2286

                                #75
                                Haha folk er sykt negative ass. Dere tar det for gitt at Godset vinner over Viking og FFK slår Molde. Er ganske langt ifra sikkert.

                                Hvor mange ganger har LSK vært i denne gjørma? MANGE ganger. Tipper vi overkjører Brann 3-0, FFK klarer så vidt uavgjort mot Molde og plassen er sikra. No stress.
                                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                Kommentar

                                • Mauer
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 270

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av El Caco
                                  Haha folk er sykt negative ass. Dere tar det for gitt at Godset vinner over Viking og FFK slår Molde. Er ganske langt ifra sikkert.
                                  Og vi må også huske at Viking kun har et poeng mer enn oss. Uwe gikk nettopp ut og sa at Viking må kjempe med nebb og klør de to siste kampene for å unngå kvalikk. Og det er sant, for hvis Viking er uheldig med resultatene kan de havne på kvalikk. Derfor er det langt ifra sikkert at Godset slår Viking. Molde henger også med i medaljekampen og vil gjøre alt de kan for å havne på 2. plass og ta sølvet. Men som nevnt tidligere i denne tråden: Vi er ikke avhengig av noen andre lag. VINNER VI SÅ ER PLASSEN SIKRA. Oppfordrer også alle som ha mulighet til å ta turen til Åråsen på søndag og støtta Fugla til fornyet Tippeligakontrakt. Til denne kampen må det mobiliseres!!!!!

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7052

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Mauer
                                    VINNER VI SÅ ER PLASSEN SIKRA.
                                    Ikke hvis AaFK, Godset og FFK vinner sine kamper.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Mauer
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 270

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Ikke hvis AaFK, Godset og FFK vinner sine kamper.
                                      Okei, kanskje litt å ta i av meg.. Men etter all sannsynlighet så er den det, fordi FFK har -9 i målforskjell og vi har -6.. Vinner vi så får vi enda bedre målforskjell, og FFK skal vinne ganske mye de to siste kampene for å ta oss igjen da. Men uansett så tviler jeg sterkt på at både FFK, Godset og Aafk vinner.

                                      Kommentar

                                      • Martin Olsen
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jan 2007
                                        • 186

                                        #79
                                        Hva Med Playoff:
                                        Vi slår Sarpsborg 08 greit på Åråsen og møter Sogndal hjemme og borte. Får hjemmekamp i den 1. kampen og vinner 2-1, så er det Bortekamp på Fosshaugane Campus, 14 November i Øsende Regn og en Viss Midttun Lie står frem og lager 1-0 til de hvite i 93 minutt! slått på Bortemål av vår utlånte spiller......................................

                                        Kommentar

                                        • _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4377

                                          #80
                                          Rykke ned på Fosshaugane Campus i øsende regnvær. Hørtes deilig ut!
                                          ..................

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎