Se hva LSK-spillerne tjente i 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #61
    Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Naiviteten hva angår kostnadskutt gir seg ikke....

    Hvordan forslår du at vi kutter kostnadene vi har på Kiko. Vær gjerne konkret, ikke kom med det vanlige "vi gir han vekk" eller "vi fristiller han" uten å forklare hvordan du har tenkt å oppnå det.
    Det er ingen naivitet i dette, men det er etter alt å dømme en lei nøtt for Bjarmann og co å knekke. Han står igjen som noe av det siste man er nødt til å ordne opp i fra jappetida. Det er jo helt åpenbart for alle at Kiko tjener for bra i forhold til det han leverer. Så spørs det hvor lenge klubben kan leve med det før noe skjer. Man har vist seg kreative og har gjort en veldig god jobb med andre spillere man så på som umulige på bli kvitt.

    Kanskje han vil hjem til Tunisia også, jeg regner med at man sjekker alle åpninger. Til syvende og sist handler det om å spare penger og leve etter den nye hverdagens regler.

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #62
      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Det er ingen naivitet i dette, men det er etter alt å dømme en lei nøtt for Bjarmann og co å knekke. Han står igjen som noe av det siste man er nødt til å ordne opp i fra jappetida. Det er jo helt åpenbart for alle at Kiko tjener for bra i forhold til det han leverer. Så spørs det hvor lenge klubben kan leve med det før noe skjer. Man har vist seg kreative og har gjort en veldig god jobb med andre spillere man så på som umulige på bli kvitt.

      Kanskje han vil hjem til Tunisia også, jeg regner med at man sjekker alle åpninger. Til syvende og sist handler det om å spare penger og leve etter den nye hverdagens regler.
      Altså, fortsatt ingen konkrete tiltak?

      At han tjener for mye er vi skjønt enige om, men "løsningen" du foreslår er mildt sagt ikke gjennomførbar.

      Jeg savner en saklig diskusjon og ikke evig usaklig hyling fordi vi ikke liker situasjonen.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #63
        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Vær gjerne konkret, ikke kom med det vanlige "vi gir han vekk" eller "vi fristiller han" uten å forklare hvordan du har tenkt å oppnå det.
        Optimist. Realitetstankegang er ikke dette forumets sterkeste kort.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • Lillestrøm Kirke
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 1470

          #64
          Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
          Med all respekt, 3.8 mill på Kiko blir bare dumt! Latterlig høy lønn for en spiller som 90 prosent av tiden spiller enkle støttepasninger
          Per Mathisen i dagens papir-rb:
          - Jeg kan ikke kommentere enkelttall. Men for noen spillere, som Mouelhi denne gangen, henger det sammen med sign-on i forbindelse med ny kontrakt før han kunne gå gratis som Bosman-spiller.
          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #65
            Opprinnelig skrevet av superbøffel
            Altså, fortsatt ingen konkrete tiltak?

            At han tjener for mye er vi skjønt enige om, men "løsningen" du foreslår er mildt sagt ikke gjennomførbar.

            Jeg savner en saklig diskusjon og ikke evig usaklig hyling fordi vi ikke liker situasjonen.
            Konrete tiltak?! Hva forventer du da?! Det er bare de involverte som veit forutsetningene for de eventuelle forhandlingene. Det som er soleklart, og det vi vel alle uansett er enige om, er at lønnskostnadene må ned. Man har altså funnet løsninger med flere andre spillere under kontrakt, som har endt med at vi tross alt sparer penger!

            Hvis ikke du sitter på info ingen andre her gjør, som gjør at du kan sitte her å etterlyse en "saklig diskusjon", så kan du jo dele det med oss eller pensle inn på en mer konstruktiv og saklig(!) linje selv!

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #66
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Jeg savner en saklig diskusjon og ikke evig usaklig hyling fordi vi ikke liker situasjonen.
              Er det ikke en smule dobbeltmoralsk å etterlyse en saklig diskusjon når man angriper andre debattanters stil i stedet for å la sine egne argumenter snakke for seg?

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #67
                Takk Rønnern, nok en tommel ned fra deg
                Min karriere her inne har gitt meg en nokså betydelig andel mer tomler opp enn ned, men du er min faste bidragsyter på de negative. Uten at du noen gang har diskutert en eneste ting du er uenig med meg i.

                På et diskusjonsforum. Når vi først diskuterer saklighet.

                Kommentar

                • vollafugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 978

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Serbern
                  Synd Koren ikke var like heldig med timinga si. Vi hadde spart de pengene vi brukte på å hente og lønne Brenne, og vi hadde til slutt tjent penger på ett salg av Koren. Kommer fortsatt ikke over det tapet der dessverre.
                  Nå var det vel ikke Koren som var uheldig med timingen sin, men mer timingen til JÅF. Den var det noe helt aldeles forjævlig galt med.

                  Forøvrig var det vel også en viss sammenheng mellom tapet av Koren og at JÅF (for det var vel i praksis ham) valgte å tilby Kiko nu superkontrakt uka etter at han spilt sin (ene) verdensklassekamp mot Lyn.
                  Last edited by vollafugl; 22.10.2009, 22:45.

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2124

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Kiko har 2 kamper på seg til og bevise at han fortjener lønna si.
                    Har ikke 4 sesonger vært nok på å bevisse at han ikke fortjener lønna si da?

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Er det ikke en smule dobbeltmoralsk å etterlyse en saklig diskusjon når man angriper andre debattanters stil i stedet for å la sine egne argumenter snakke for seg?
                      Om du leser hele tråden før du går til frontalangrep foreslår jeg at du leser hele tråden, mine argumenter er klokkeklart formulert tidligere i tråden. Jeg angriper forøvrig ikke din stil som debattant, jeg påpeker mangelen på saklige argumenter for ditt syn og etterlyser disse.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • dollyholly
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2007
                        • 965

                        #71
                        Ingen på dagens lag hadde fortjent en bedre lønn enn Frode Kippe. Har spilt samtlige kamper og bidratt hele tiden siden han kom i 1997. Skaffet også klubben nærmere 10 mill da han ble solgt i 1999. Med andre ord har LSK her fått mye for penga, rett og rimlig at han vil være rundt 1,5 mill neste år mot ca. 900000 i år.

                        Forøvrig er Søgaards lønn og lønnsforslag latterlig!!! (Med tanke på andre lønninger i klubben).

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13244

                          #72
                          Kippe har en bonusordning som stiller den ordinære grunnlønna hans i et litt annet lys: http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...?service=print

                          Kommentar

                          • dollyholly
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2007
                            • 965

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Kippe har en bonusordning som stiller den ordinære grunnlønna hans i et litt annet lys: http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...?service=print
                            Det du viser til er en sign of fee han fikk det året, som gjorde at han tjente så bra, men det var mye lavere enn det f.eks Khaled fikk. Men du skal ha rett i noe, neste år får han bonus for hvert poeng som blir sikret.

                            Uansett skal ingen si at Frode Kippe har sugd penger ut av denne klubben!!

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13244

                              #74
                              Det er faktisk en bonus for å stå kontraktstida ut og intet sign-on fee. Det vi i så tilfelle komme i tillegg. Jeg kan ikke finne kilden, men mener at JÅF engang uttalte at de valgte å gi Kippe en meget gunstig bonusavtale da han vendte tilbake fra Liverpool slik at han ville forsette i klubben lenge. Dette var viktig for å få Lillestrøm til å fremstå som attraktiv overfor nye spillere. (Noen kan sikkert korrigerer meg her om jeg tar feil.) Det er liten tvil om at dette var en god investering, spesielt sett i lys av de siste par årenes lønnsfest i tippeligaen og Kippes stabile form.

                              Kommentar

                              • norskpoker
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2007
                                • 399

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                Forøvrig er Søgaards lønn og lønnsforslag latterlig!!! (Med tanke på andre lønninger i klubben).
                                Latterlig fordi han tjener for mye vet du? Hvor har du sett lønnsforslaget til ny kontrakt?

                                Kommentar

                                • dollyholly
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2007
                                  • 965

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                  Latterlig fordi han tjener for mye vet du? Hvor har du sett lønnsforslaget til ny kontrakt?
                                  Latterlig fordi han tjener for lite.

                                  Kommentar

                                  • norskpoker
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 399

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                    Latterlig fordi han tjener for lite.
                                    Så litt over en million i året er latterlig lite for en spiller med særdeles begrensede ferdigheter?

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎