Lillestrøm SK - Sandefjord, Åråsen Stadion, søndag 02. mai kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Yellow-not-jella
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2009
    • 1606

    #61
    Opprinnelig skrevet av Kimito
    Sutring, sutring og atter sutring, etter 4-0 på hjemmebane, i en kamp hvor Sandfjord ble avkledd. Med tanke på det som har skjedd de siste sesongene, ikke minst måten det rant inn bakover i fjor, synes jeg det er på sin plass å være en smule positiv.

    Vi tar den andre storseieren for året (noe vi vel ikke har vært i nærheten av de siste par sesongene), vi har sluppet inn fire mål til sammen, vi mønstrer unge spillere og vi ligger rett ved den spådde sjetteplassen.
    I HVER ENESTE KAMP må noen dra inn de to siste åras fotball. Jeg mener det er feil. Vi har en helt annen slagkraft nå, er skadefrie, og stiler mot topp 6. Vi samler ikke på 8. til 12. plasser rett og slett.

    Vi har alle nok fotballforståelse til å si at de første 60 minuttene ikke var veldig bra. Men det gikk godt for oss til slutt denne gangen, mot det nest svakeste laget jeg kan huske å ha sett på Å.

    Kommentar

    • lars p
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Nov 2005
      • 190

      #62
      Opprinnelig skrevet av juniorkanari
      Men kan jo også missforstås av BBS, så syntes fortsatt dette er(og kommer alltid til å være) en uting.

      Tvilsomt, er vel ca 6000 mennesker som stående klapper han av banen. Og det er ikke noen uting og pipe mot trenerens valg

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        #63
        Opprinnelig skrevet av Hexaphim
        Vi scorer fire mål, flere av dem fine. Vi er det desidert beste laget. Vi slipper nesten ikke til sjanser, og på de siste åtte kampene har vi sluppet inn ett mål. I forhold til å fjor er det en fantastisk snuoperasjon, som Berg skal ha masse cred for.

        Søk igjennom postene dine på dette forumet og se hvor mange av dem som er negative i forhold til positive. Er det virkelig ingenting å være fornøyd med i Lillestrøm om dagen? Og ja, jeg vet at det mangler noen måneder her som ligger på det nye forumet. Men jeg tipper det ligger på samme konstruktive nivå som her.
        Fine mål, defensivt bunnsolid, men ærlig talt tror jeg du selv også innerst inne er nokså frustrert over den offensive fasongen på LSK. Vi må da kunne få se bak resultatet, selv på en god dag. Vi er det beste laget ja, men målt opp mot hva?? Dette var svært skral motstand. Og konstruktivitet bør du kanskje omtale med litt mer ydmykhet, dette er tross alt et diskusjonsforum.

        Bet meg forøvrig merke i Bergs uttalelser før kamp, blant annet det han sa om at han forventa et bortelag som kanskje ville prøve å føre kampen. Ikke ett eneste ord om hva Berg og LSK ville gjøre på egen hjemmebane. Kall meg gjerne negativ, men slikt liker ihvertfall ikke jeg.

        Kommentar

        • Yellow-not-jella
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2009
          • 1606

          #64
          Opprinnelig skrevet av Hexaphim
          Vi scorer fire mål, flere av dem fine. Vi er det desidert beste laget. Vi slipper nesten ikke til sjanser, og på de siste åtte kampene har vi sluppet inn ett mål. I forhold til å fjor er det en fantastisk snuoperasjon, som Berg skal ha masse cred for.

          Søk igjennom postene dine på dette forumet og se hvor mange av dem som er negative i forhold til positive. Er det virkelig ingenting å være fornøyd med i Lillestrøm om dagen? Og ja, jeg vet at det mangler noen måneder her som ligger på det nye forumet. Men jeg tipper det ligger på samme konstruktive nivå som her.
          Helt latterlig personangrep. Er dette sånn kristent sangkor-forum eller?
          Syns de tre som var mest "negative" også er klare på hva de ikke er fornøyd med. F.eks sene bytter, og hva skal vi med Kiko inn der? Og lite eget spill i første m.m.

          Såpass må vi tåle, og jeg leser innlegga på en helt annen måte enn du tydeligvis. Er jo en kamptråd for h...

          Det slappe spillet første timen gir oss uansett ingen flere tilskuere. Dessverre.

          Kommentar

          • brisbane-kanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2006
            • 595

            #65
            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Pipingen fra felt G kom definitivt fordi Occean skulle inn for Björn. Stående applaus fra de aller fleste, vel fortjent ettersom Björn leverte nok en bra kamp. Denne gangen ikke like teknisk elegant som han pleier, men med meget bra innsats og et fint mål. Gledelig å se at Bergmann stadig starter og får spille så lenge som han gjør. Uten tvil et av de store lyspunktene i Lillestrøm om dagen, han kommer til å bli en stjerne.
            Pipingen kom ikke kun fra felt G. Jeg satt på felt O, og der var det like mye piping - meg inkludert. Dette pga Bergs vanvittig bedritne disponering av spillerene sine. Sundgot var jo faen meg usynlig i 89 minutter. Når man endelig ser at det skal bli ett bytte forventer 6616 tilskuere at nå skal endelig Sundgot ut, men så presterer Berg og ta av Bergmann i stedet. Jeg så Bergmann gå med en ispose etter han ble tatt ut - mulig han fikk seg en smell og at byttet kan forsvares sånn sett, men ble utrolig skuffet når jeg skjønte at det ikke var Sundgot som skulle ut.

            Sundgot er utrolig frustrerende å se på når han ikke har dagen og det er ingen tvil om at han ikke er i form. Synes det er utrolig at Berg ikke tar han ut med tanke på at vi har tre spisser på benken som umulig kunne ha gjort en dårligere jobb. Hadde jeg vært en av dem hadde jeg vært jævlig forbanna.

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #66
              Tror ikke BBS misforstod pipingen. Occean-sangen runget til det ble åpenbart hvem som skulle av, og først DA kom pipingen. Du skal være passe paranoid for å tolke det som at publikum er misfornøyd med innsatsen din.

              Forøvrig fikk jeg antydning til klump i halsen da Occean scoret, og jeg er ikke redd for å innrømme det.
              Knurr...

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1224

                #67
                Morsomt med all sytinga på hvem som bør spille og ikke. Kan vi ikke heller glede oss over at vi om dagen har en innbytterbenk som er utrolig sterk.
                Pipinga mot at BBS ble tatt ut er jo helt menigsløs. Han var så godt som usynlig i 60 minutter men våknet litt til mot slutten men noe særlig bedre enn Sundgodt var han ikke kampen sett under ett. Nå resulterte jo til og med byttet i en målgivende fra Sundgodt til Ocean så helt på jordet var jo ikke byttet.
                Uansett er det ganske festelig at en spiller med hårbånd har blitt kjeledegge nummer en hos KFL

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2600

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                  I HVER ENESTE KAMP må noen dra inn de to siste åras fotball. Jeg mener det er feil. Vi har en helt annen slagkraft nå, er skadefrie, og stiler mot topp 6. Vi samler ikke på 8. til 12. plasser rett og slett.

                  Vi har alle nok fotballforståelse til å si at de første 60 minuttene ikke var veldig bra. Men det gikk godt for oss til slutt denne gangen, mot det nest svakeste laget jeg kan huske å ha sett på Å.
                  Hva kan man si? Skjønner ikke annet enn at det må være tungt å holde med Lillestrøm dersom man ikke klarer å glede seg over 4-0 i en kamp man også brant en straffe og hadde et stolpeskudd.

                  At jeg trekker inn de siste sesongene er ikke tilfeldig. Man må se ting i PERSPEKTIV! Jeg skjønner ikke at dere ikke trekker et lettelsens sukk over å se at Sportsklubben nå ser ut som et lag på øvre halvdel igjen. Stort mer enn det synes jeg er urimelig å forvente på så kort tid.

                  Klart vi kan bli bedre. Klart det ikke er perfekt, men det er gode tendenser der. Blant annet kommer vi til mange gode skuddposisjoner (uten at skuddene var all verden) i tillegg til mål og sjanser. Vi er ett brent straffespark fra 4. plassen og har delt best målforskjell i Tippeligaen (med Rosenborg)

                  Det er ikke så verst.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    #69
                    Jeg er fornøyd med dommer'n... dæven, det var en ny følelse!

                    Det kladder seg en del fremover, men fire goller smaker. Stor ro bakover. Fornøyd jeg!
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13272

                      #70
                      For halvparten av 2007-budsjettet må vi si oss fornøyd med både stall og prestasjoner så langt. Er ikke lenge siden klubben brukte 2x så mye penger uten at det så så jævlig mye bedre ut på banen.

                      Kommentar

                      • brisbane-kanaris
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2006
                        • 595

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                        Morsomt med all sytinga på hvem som bør spille og ikke. Kan vi ikke heller glede oss over at vi om dagen har en innbytterbenk som er utrolig sterk.
                        Pipinga mot at BBS ble tatt ut er jo helt menigsløs. Han var så godt som usynlig i 60 minutter men våknet litt til mot slutten men noe særlig bedre enn Sundgodt var han ikke kampen sett under ett. Nå resulterte jo til og med byttet i en målgivende fra Sundgodt til Ocean så helt på jordet var jo ikke byttet.
                        Uansett er det ganske festelig at en spiller med hårbånd har blitt kjeledegge nummer en hos KFL
                        Kunne ikke vært mer uenig. Bergmann har guts og gir jernet - Heidar light, og derfor er han godt likt av publikum. Greit han ikke lykkes med alt han gjør, men han er ung, har et utrolig stort talent og alltid 110% innsats. Sundgot derimot beveger seg så treigt at slowmotion funksjonen på reprisene ikke er nødvendig. Virker uinteressert og giddalaus. Derfor blir det piping når Bergmann blir tatt ut og ikke Sundgot.

                        Det er ufattelig frustrerende å se på Sundgot når han ikke har dagen. Litt samme stil som Berbatov.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13272

                          #72
                          ...bortsett fra at Berbatov ikke setter opp lagkameratenes skåringer...

                          Folk som syter over sundgot bør ta en lengre titt på reprisene og merke seg hva sundgot faktisk gjør. At han virker keitete og treig betyr ikke at han ikke er svært verdifull for laget.

                          Kommentar

                          • *46*

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av lars p
                            Tvilsomt, er vel ca 6000 mennesker som stående klapper han av banen. Og det er ikke noen uting og pipe mot trenerens valg
                            Klappinga kom med en eneste gang BBS tok henda over hodet og klappa. Da reiste vel tilnærmet hele stadioen seg og ga applaus. Det ble også spontan applaus når HB ropt OO tilbake til benken for å få av seg grilldressen.

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              #74
                              Ollie, du rørte meg i dag!!!

                              Jeg mener vi har altfor lite å spille på fremover. Alt stopper opp når vi krysser midtbanen. Hvorfor så mye spill i forsvar i stedet for å angripe? 69% av ballbesittelsen vår hadde vi i eget forsvar og det mot et lag som ikke hadde noe å by på.

                              siste 30 var bra, men før det var det fryktelig mye rart fremover på banen.

                              Frode og Steinar er uten tvil TLs beste duo.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #75
                                Ärlig talt. Sundgot putter ikke mål i dag, men han er likefullt en verdifull brikke i spillet vårt. Sett inn Occean i hans sted, og vi kommer til å miste en hel masse i banespillet. OO putter et mål i dag, men det er også en situasjon der det bör väre mål. Ingenting ekstraordinärt ved det, selvom det er artig for Occean og få seg et mål. Ellers gjör han det enkelt og greit, og tuller ikke bort ballen som han ofte gjör. Alikevel har han blikket festet i bakken når han får ballen feilvendt, og behöver lang tid på å orientere seg og avlevere. OK innhopp, men ingenting som sier meg at han skal ha noen startplass neste gang. Får også godt med rom og tid, da SF må satse fremover mot slutten. På mindre flater og med mindre tid er han verdilös som en del av banespillet. Trivelig fyr, hyggelig at han får putte, men han passer overhodet ikke inn i spillestilen vår.
                                At Arild får tyn i dag henger vel mer sammen med en langvarig måltörke, enn med hans bidrag til spillet.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1224

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                                  Kunne ikke vært mer uenig. Bergmann har guts og gir jernet - Heidar light, og derfor er han godt likt av publikum. Greit han ikke lykkes med alt han gjør, men han er ung, har et utrolig stort talent og alltid 110% innsats. Sundgot derimot beveger seg så treigt at slowmotion funksjonen på reprisene ikke er nødvendig. Virker uinteressert og giddalaus. Derfor blir det piping når Bergmann blir tatt ut og ikke Sundgot.

                                  Det er ufattelig frustrerende å se på Sundgot når han ikke har dagen. Litt samme stil som Berbatov.
                                  Problemet er bare det at LSK anno 2010 ikke er et lag som baserer spillet på kun å gi jernet og guts. At han startet på Lerkendal var riktig, men jeg mener at han fortsatt har altfor dårlig spillerforståelse når rommene fremover på banen blir små.
                                  Kommentarene om Arild er for dumme til å bli tatt seriøst. Sundgodt er en meget viktig brikke i hvordan vi spiller på om dagen og han er ikke på banen kun for å tenke mål.

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    For halvparten av 2007-budsjettet må vi si oss fornøyd med både stall og prestasjoner så langt. Er ikke lenge siden klubben brukte 2x så mye penger uten at det så så jævlig mye bedre ut på banen.
                                    Og her tror jeg muligheten faktisk ligger. Stallen vår er veldig bra, spesielt i bredden.

                                    Jeg mener årets tippeliga stort sett består av lag som har måttet stramme kraftig inn, ala oss. Samt noen sullik-lag som er fortapt fra starten av. I år øyner jeg muligheten for at det faktisk er mulig å ta medalje med et ganske middelmådig lag, kanskje til og med vinne serien med en møkkagjeng, ala søpla 2005. Serien kan bli veldig jevn, jevnt dårlig.

                                    Derfor viktig at vi får til tre ting:
                                    1. Ja, vi er gode bakover, men vi må få en spillestil og samhandling fremover. Nå spiller vi klump, og scoringer kommer på tilfeldigheter og enkeltprestasjoner (bortsett fra 4-0, da SF har gitt opp). Mot bedre lag møter vi veggen ved at alt skal gjennom midten. Hint: bre ut spillet.
                                    2. Stallen må disponeres bedre. Dette henger sammen med punkt 1. Spillere som Meter'n og Ringen kan være gull verdt. Andre bør hvile litt nå. Litt skremmende at det må skade til for at Elling skal slippe å dumme seg ut.
                                    3. Kutt køddet på dødballer. Korte cornere er en dødssynd. Det samme er løse polere. Virkelig flaut å se. Dette er Berg sitt ansvar. Øver man ikke på dødball?

                                    Jeg tror disse punktene er grunnen til mye av det såkalt "negative" på forumet i dag. Jeg vil faktisk velge å se det positive i kommentarene. Klarer vi disse tre punktene har vi mulighet til noe stort. Punkt 1 er selvsagt viktigst og mest vanskelig, men de to andre er trivielle å adressere. Forza!
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • brisbane-kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2006
                                      • 595

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      ...bortsett fra at Berbatov ikke setter opp lagkameratenes skåringer...

                                      Folk som syter over sundgot bør ta en lengre titt på reprisene og merke seg hva sundgot faktisk gjør. At han virker keitete og treig betyr ikke at han ikke er svært verdifull for laget.
                                      Og folk som ikke så at Sundgot var under pari idag må ta seg en tur til optikeren. Greit at han til tider får ufortjent mye tyn, men det han leverte idag er ikke bra nok. Bortsett fra assisten hans på overtid hadde han en svak kamp.

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2887

                                        #79
                                        Sterkt av gutta å putte 4 mål på en heller dårlig dag. Det viser at vi er på gang framover hvertfall. Bakover er vi sterkere enn noen gang nesten. Utrolig gøy med Ollie mål idag, jeg ble nesten litt rørt og jubla kanskje mest etter dette målet selv om det for resultatet var betydningsløst. Creds til fansen idag også. Lagde jævla bra liv i 90 min
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13272

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          Og her tror jeg muligheten faktisk ligger. Stallen vår er veldig bra, spesielt i bredden.

                                          Jeg mener årets tippeliga stort sett består av lag som har måttet stramme kraftig inn, ala oss. Samt noen sullik-lag som er fortapt fra starten av. I år øyner jeg muligheten for at det faktisk er mulig å ta medalje med et ganske middelmådig lag, kanskje til og med vinne serien med en møkkagjeng, ala søpla 2005. Serien kan bli veldig jevn, jevnt dårlig.

                                          Derfor viktig at vi får til tre ting:
                                          1. Ja, vi er gode bakover, men vi må få en spillestil og samhandling fremover. Nå spiller vi klump, og scoringer kommer på tilfeldigheter og enkeltprestasjoner (bortsett fra 4-0, da SF har gitt opp). Mot bedre lag møter vi veggen ved at alt skal gjennom midten. Hint: bre ut spillet.
                                          2. Stallen må disponeres bedre. Dette henger sammen med punkt 1. Spillere som Meter'n og Ringen kan være gull verdt. Andre bør hvile litt nå. Litt skremmende at det må skade til for at Elling skal slippe å dumme seg ut.
                                          3. Kutt køddet på dødballer. Korte cornere er en dødssynd. Det samme er løse polere. Virkelig flaut å se. Dette er Berg sitt ansvar. Øver man ikke på dødball?

                                          Jeg tror disse punktene er grunnen til mye av det såkalt "negative" på forumet i dag. Jeg vil faktisk velge å se det positive i kommentarene. Klarer vi disse tre punktene har vi mulighet til noe stort. Punkt 1 er selvsagt viktigst og mest vanskelig, men de to andre er trivielle å adressere. Forza!
                                          Seriegullet avgjøres i neste overgangsvindu. De topplagene som har noen kroner å satse da får betalt utover høsten. Søpla 2005 hadde vel 40-50 spillere gjennom svingdørene i en seddelorgie av de sjeldne. I år blir seriegullet veldig mye billigere.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎