Lillestrøm SK - Sandefjord, Åråsen Stadion, søndag 02. mai kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #81
    Positivt i dag:
    * Tam kan bli et knallgodt midtbaneanker.
    * Tarik mye mer involvert fra høyrekanten.
    * Vi har 14 poeng etter ni serierunder. I fjor hadde vi fire..
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • runarM
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 565

      #82
      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      1. Ja, vi er gode bakover, men vi må få en spillestil og samhandling fremover. Nå spiller vi klump, og scoringer kommer på tilfeldigheter og enkeltprestasjoner (bortsett fra 4-0, da SF har gitt opp). Mot bedre lag møter vi veggen ved at alt skal gjennom midten. Hint: bre ut spillet.
      Mitt inntrykk er snarere litt tvert om; Mulig vi møter bedre forsvar, men i forhold til vår angrepsplan virker den bedre mot bedre lag, dvs lag som står høyere i banen. Når det er sagt; vi har mye å gå på offensivt, men floskelen om at dette ikke holder hvis vi møter "bedre lag" holder ikke, og kunne like gjerne blitt uttalt av en tv2-journalist.
      runarM

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        #83
        Opprinnelig skrevet av mooph
        Jeg er fornøyd med dommer'n... dæven, det var en ny følelse!
        Syntes kortet til Søgård var ytterst billig, men ellers var han ok. Der kunne han nøyd seg med tilsnakk.

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13272

          #84
          Opprinnelig skrevet av runarM
          Mitt inntrykk er snarere litt tvert om; Mulig vi møter bedre forsvar, men i forhold til vår angrepsplan virker den bedre mot bedre lag, dvs lag som står høyere i banen. Når det er sagt; vi har mye å gå på offensivt, men floskelen om at dette ikke holder hvis vi møter "bedre lag" holder ikke, og kunne like gjerne blitt uttalt av en tv2-journalist.
          Vi hever oss og senker oss iht. kvaliteten på motstanden. Dette er helt naturlig, du gir ikke en stygg dame full pakke i 60 minutter + forspill med "the swirl".

          Kommentar

          • brisbane-kanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2006
            • 595

            #85
            Opprinnelig skrevet av maxpayne
            Problemet er bare det at LSK anno 2010 ikke er et lag som baserer spillet på kun å gi jernet og guts. At han startet på Lerkendal var riktig, men jeg mener at han fortsatt har altfor dårlig spillerforståelse når rommene fremover på banen blir små.
            Kommentarene om Arild er for dumme til å bli tatt seriøst. Sundgodt er en meget viktig brikke i hvordan vi spiller på om dagen og han er ikke på banen kun for å tenke mål.
            Jeg skjønner hva du sier, men må si meg uenig i endel ting. OK, en av Sundgots styrker er spilleforståelse. Han har en tendens til å dukke opp på rett sted til rett tid. Han har en rolle som oppspillspunkt og ballfordeler på topp nå, og det fungerte veldig bra de første kampene. I de siste matchene derimot har han skuffet. Han har blitt litt for anonym og i tillegg misset på noen feite sjanser. Det han leverte idag mener jeg at ikke holder mål. Han ble rett og slett altfor anonym og bidro ikke til noe stort unntatt assisten på overtid.
            Greit at han får ufortjent mye tyn til tider, men du kan ikke mene at han spilte en bra kamp idag?

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #86
              Folk må ta i betraktning at Sandefjord stilte i en stram 4-5-1 og kom ikke for å underholde. De kom for å kjipe seg til ett poeng eller stjele seiern.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #87
                Det defensive i dag var ekstremt positivt. Sandefjord slapp ikke til en eneste sjanse og den sterke defensiven vår kan veldig fort gjøre oss til et topplag.

                Lenger frem på banen var det mer skralt. Nosa ble helt borte på kanten og uten han sentralt sleit vi med å spille oss gjennom midtbanen. Tam har en bra passninsfot, men slår alt for lite i riktig retning. Søgård sin tilstedeværelse på banen blir litt meningsløs når han spiller ved siden av en spiller som legger seg mye lavere enn han, har ikke mye å bidra med fremover.

                På vingene har vi et kjempeproblem, og det gjør faktisk at jeg ikke ser så negativt på byttene i dag.

                Nosa bør spille sentralt og Tarik blir heller ikke så voldsomt mange kamper. Det betyr at vi må ha inn noen nye vinger. Spillere inn = penger ut, derfor er det greit at OO og Mouelhi får muligheten til å vise seg i posisjonene de behersker best. Mouelhi sentralt og Occean forran Sundgot som rettvendt spiss. Om noen får lyst til å hente disse spillerne i sommer etter å ha sett dem gjøre gode inhopp har LSK spart hvertfall 2 mil som kan brukes til å hente/lønne vinger.

                Kommentar

                • *46*

                  #88
                  Så en del positivt i dag, men også noe negativt. Det negative først:
                  - Sandefjord er suverene på et område - de tar omtrent hver eneste andre ball og er over alt. LSK tar knapt en andre ball.
                  - Mange slurvete passninger som fører til enkelte balltap man burde vært uten.

                  Det positive:
                  - Det holdes tett bakover. Nærmest en mulighet er blåhvalene med et skudd fra utenfor 16 meter. Sandefjord er ikke så dårlige. Veldig bra bakover.
                  - Berg bytter spillere selv om vi leder og styrer kanten.
                  - Var herlig å se OO på banen igjen. Fikk nesten litt gåsehud når Berg ropte at han måtte bli klar til å byttes inn - det ble en mindre applaus fra tribunen bak innbytterbenken.

                  Og en ting til.... Det er noe jeg har vært regelrett drittlei å se på i år. Angrepsspillere som "dasser" ut etter angrep så forbaska treigt at dem gjør det utrolige å gå i offside. Jeg kan ikke fordra angrepsspillere som ikke viser mer innsats enn det. Kan ikke tenke meg noe mer dritalt og noe som oser mer latskap enn det... Samme med spisser som ikke jager retur fra keeper. Se Legenden og Tarik - jager nærmest alltid etter retur fra keeper. Det vil jeg se selv om det er garantert ingen retur. Legge på press og stresse keeper.

                  Nå gleder jeg meg til neste kamp på Åråsen igjen! Neste hjemmekamp må jeg nok dessverre se fra sofa pga bursdagsfeiring. Heldigvis har Nøff tatt hensyn til barnedåp og flytta Odd kampen til tirsdag

                  Kommentar

                  • chrissp
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 2403

                    #89
                    Mennesker med et grunnleggende pessismistisk syn på livet og fotballen. Trist som faen.

                    Jeg derimot gleder meg som en unge over tre poeng i dag og 14 totalt. Tre poeng bak RBK. En innkjøpspolitikk som er lur og god - dyktige Henning og Torgeir. Luv U.

                    Sluppet inn minst i serien. I fjor var det vel nesten mest. Fantastisk. Skaper sjanser på sjanser.

                    Hvilke lag er det som ikke har opplevd publikumsnedgang? Dunno.

                    Henning setter inn Occean for BBS, og ikke Sundgot. Sundgot har assist til Occean som skårer. Uff uff. Din dumme trener. Din fjott. Du må gå.
                    Bølerkanaris

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #90
                      Er ikke lett å bli klok på sjansetellingen til Tv2. De fleste har vel gitt opp for lenge siden. De hadde 5-0. 4 mål og et straffespark og to i stanga. Hvem av disse var ikke målsjanse? Må det avsluttes på mål for at det skal telles som målsjanse? Syntes også skuddet til Sandefjord oppunder tverrligger som Logi redder var farlig. En meter til en av sidene og den hadde sitti.

                      Kommentar

                      • Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2600

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Er ikke lett å bli klok på sjansetellingen til Tv2.
                        Jeg husker ikke helt hvordan det er, men mener å huske at Semb har presentert en hokus-pokus-utregning som følges slavisk. Mener også å huske at denne gir et ganske merkelig bilde av kampene. For eksempel regnes ikke fantastiske langskudd som sjanser. Tror vinkel på mål også teller, så da er vel ikke Nosas skudd i stolpen en sjanse
                        Ferdigskåra

                        Kommentar

                        • Yellow-not-jella
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2009
                          • 1606

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Kimito
                          Hva kan man si? Skjønner ikke annet enn at det må være tungt å holde med Lillestrøm dersom man ikke klarer å glede seg over 4-0 i en kamp man også brant en straffe og hadde et stolpeskudd.

                          At jeg trekker inn de siste sesongene er ikke tilfeldig. Man må se ting i PERSPEKTIV! Jeg skjønner ikke at dere ikke trekker et lettelsens sukk over å se at Sportsklubben nå ser ut som et lag på øvre halvdel igjen. Stort mer enn det synes jeg er urimelig å forvente på så kort tid.

                          Klart vi kan bli bedre. Klart det ikke er perfekt, men det er gode tendenser der. Blant annet kommer vi til mange gode skuddposisjoner (uten at skuddene var all verden) i tillegg til mål og sjanser. Vi er ett brent straffespark fra 4. plassen og har delt best målforskjell i Tippeligaen (med Rosenborg)
                          Ja hva skal man si... Alle lag er jo brente sjanser og alle mulige unnskyldninger fra toppen av tabellen hele tiden. Sannheten er at vi rotet kanskje bort en gylden mulighet i disse 5 u-kampene våre. Målforskjellen kan vi også se bort ifra. Rare argumenter spør du meg. Og hvem er det som ikke gleder seg over tre nye points?

                          Når det gjelder dette med perspektiv, så handler det om å se det hele i en annen sammenheng. Det er noe annet enn å se på f.eks fjoråret. Jeg for min del var ferdig med den etter Brann-kampen. DA var vi letta, og alt mot Aale i år så vi forskjellen. Nedre halvdel vil være en STOR nedtur med dette laget.

                          Klager ikke på enkeltspellere heller. Selv Sundgot gjør mye bra i oppspillsfasen som man ikke med en gang legger merke til. Tarik var bra. Så var det denne snodige Nosamannen da. Han får andre kommentere.

                          Men det er altså mulig vi spilte bedre enn det så ut. Trur nok mange var skuffa etter 5 uavgjorte på rad, og hadde lyst til å "ta" HB litt.

                          Kommentar

                          • Yellow-not-jella
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2009
                            • 1606

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av andersmm
                            Ärlig talt. Sundgot putter ikke mål i dag, men han er likefullt en verdifull brikke i spillet vårt. Sett inn Occean i hans sted, og vi kommer til å miste en hel masse i banespillet. OO putter et mål i dag, men det er også en situasjon der det bör väre mål. Ingenting ekstraordinärt ved det, selvom det er artig for Occean og få seg et mål. Ellers gjör han det enkelt og greit, og tuller ikke bort ballen som han ofte gjör.
                            Såpass ekstraordinært at Arildo og flere til ikke hadde klart å skåre med venstra der. Kanskje ingen. Han var kvikk og fin, veldig moro for OO. Jeg ser ikke på han som en konkurrent til AS derimot.

                            Det var en knallgoal!

                            Kommentar

                            • Hexaphim
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 2756

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av KFL41
                              Er ikke lett å bli klok på sjansetellingen til Tv2. De fleste har vel gitt opp for lenge siden. De hadde 5-0. 4 mål og et straffespark og to i stanga. Hvem av disse var ikke målsjanse? Må det avsluttes på mål for at det skal telles som målsjanse? Syntes også skuddet til Sandefjord oppunder tverrligger som Logi redder var farlig. En meter til en av sidene og den hadde sitti.
                              VG talte 11-1 i sjanser til LSK, det er nok litt nærmere sannheten.
                              "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                              Kommentar

                              • Percy Nilegård
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 5146

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Kimito
                                Jeg husker ikke helt hvordan det er, men mener å huske at Semb har presentert en hokus-pokus-utregning som følges slavisk. Mener også å huske at denne gir et ganske merkelig bilde av kampene. For eksempel regnes ikke fantastiske langskudd som sjanser. Tror vinkel på mål også teller, så da er vel ikke Nosas skudd i stolpen en sjanse
                                Blir litt ot dette, men en ting jeg lenge har lurt på. Om en spiller skyter i stanga, og returen blir satt i tverliggeren før keeperen på magisk vis får slått til corner på det tredje skuddet. Teller man da 3 målsjanser? Det er jo kav umulig å score på alle tre, eller to av dem for den saks skyld.
                                "Alltid blodsprengt"!
                                Fong/Macho

                                Even Nordlien

                                Kommentar

                                • krsONE
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Mar 2009
                                  • 97

                                  #96
                                  om et stolpeskudd regnes som en målsjangse i det hele tatt... om han har et sært hokus pokus opplegg gjør det vel neppe det.

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    #97
                                    Til tross for 11-1 i målsjanser og 4-0 som sluttresultat, så vil jeg si meg enig med mange av innleggene her. Vi spilte langt i fra bra nok. Men heldigvis spilte Sandefjord langt mer elendig. Vi fikk en del overganger som følge av offensivt og godt press, noe som var det eneste lyspunktet med denne kampen.

                                    Og med tanke på Sundgot, så fikk han nok spille hele kampen fordi han ikke skal starte mot IK Start
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • sholen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2009
                                      • 381

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av KFL41
                                      Syntes kortet til Søgård var ytterst billig, men ellers var han ok. Der kunne han nøyd seg med tilsnakk.
                                      Han får nok kort fordi Espen Nystuen er borte hos dommer'n og påpeker at søgård kom for seint inn i en takling, med knottene først, litt tidligere i kampen. Greit gult i mine øyne. Slapp unna på første og hindrer en overgang.

                                      Kommentar

                                      • Rune
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 1229

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av El Caco
                                        Til tross for 11-1 i målsjanser og 4-0 som sluttresultat, så vil jeg si meg enig med mange av innleggene her. Vi spilte langt i fra bra nok.
                                        Spilte vi ikke bra nok?

                                        Hallo! Virkelighetssjekk. Vi er Lillestrøm, ikke Barcelona.

                                        11-1 i målsjanser, og 4-0 som sluttresultat er bra nok.

                                        Rune
                                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          Opprinnelig skrevet av Rune
                                          Spilte vi ikke bra nok?

                                          Hallo! Virkelighetssjekk. Vi er Lillestrøm, ikke Barcelona.

                                          11-1 i målsjanser, og 4-0 som sluttresultat er bra nok.

                                          Rune
                                          Handler ikke om å være Barcelona. Det laget vi møtte er ikke godt nok for tl, skulle bare mangle at vi kjørte over de, også på en dårlig dag.

                                          Men man trenger en virkelighetsjekk hvis man mener det vi så i går er bra nok. Greit at vi vinner, men makan til dårlig spill til tider skal man lete lenge etter. Selvom vi puttet 4 så var det mye rart fremover på banen.

                                          Dette handler ikke om å være negativ, men om å være realist og se hva som faktisk skjer utpå der.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎