Brann - Lillestrøm, Brann stadion, Søndag 16. mai kl. 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krsONE
    Medlem
    Møteplager
    • Mar 2009
    • 97

    Kamptråd Brann - Lillestrøm, Brann stadion, Søndag 16. mai kl. 20.00

    Kan et Lillestrøm i flyt banke et skadeskutt brann ?

    Håper på følgende lag. syntes det er på tide at ringstad får prøve seg. om ikke fra start ihvertfall som inbytter hvis resultatet heller vår vei.

    Logi
    Esset, SP, Kippe, Eriksen
    Tarik, Nsaliwa, Nosa, Ringstad
    Ujah og BBS


    med dette burde vi klare nok en 3-1.
    Last edited by RSP; 09.05.2010, 21:19. Begrunnelse: Redigert tittel.
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    #2
    Nå skal man aldri ta noe for gitt i denne ligaen, men denne kampen bör logisk og objektivt sett ende med tre poeng. Det er lenge siden jeg har sett et traustere Brann-lag enn 2010-utgaven. Samtidig uteblir det store eksterne trykket på klubben, da bergenserne styrer unna de verste tapssifrene og rett og slett har for dårlige konkurrenter til å rykke ned. Derfor kan brann-spillerne lalle rundt og drite seg ut jevnlig uten at det egentlig får konsekvenser.

    Vi har forövrig en höne å plukke med de jävlene. Vi har ikke vunnet i Bergen på flere år, og har en grusom 16.mai kamp fra 2005 å hevne. Her mener jeg vi må kunne ha forhåpninger om kalas-siffer fremover og smultring bak. Vi er såpass godt organisert bakover at Branns "spark-ballen-til-Erik-og-håp-på-det-beste"-taktikk bör väre en lett match. Når vi også vet at Brann stiller med en backrekke med röde Rudolf og Björnar Holmvik, så ligger alt til rette for en morsom kamp. Dette ligger ene og alene i våre spilleres hender. Spiller dem en grei match blir det med 3 poeng hjem til Åråsen. Brann anno 2010 stiller i samme klasse som SF, KIL og HBK.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5092

      #3
      Tittelen bør endres. Vi har bortekamp.

      Forøvrig vil jeg ha samme lag som mot Sandefjord og Start.

      Kommentar

      • *46*

        #4
        Brann er farligst hjemme og har mye å hevne. Dette blir ikke noen lett match, men gå ut i 100 og ta dem på senga - da kommer dem seg aldri opp igjen og publikum begynner å pipe på sine egne.

        Kommentar

        • runarM
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 565

          #5
          Opprinnelig skrevet av krsONE
          Kan et Lillestrøm i flyt banke et skadeskutt brann ?

          Håper på følgende lag. syntes det er på tide at ringstad får prøve seg. om ikke fra start ihvertfall som inbytter hvis resultatet heller vår vei.

          Logi
          Esset, SP, Kippe, Eriksen
          Tarik, Nsaliwa, Nosa, Ringstad
          Ujah og BBS


          med dette burde vi klare nok en 3-1.
          Ta ut råner'n? For første gang på evigheter fremstår akkurat DET som galemattias... Deretter følger nok et dårlig forslag; ta ut assist/mål-kongen.
          runarM

          Kommentar

          • Seb.R
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 4159

            #6
            Hvem dømmer denne matchen?

            Her frykter jeg nemlig en skikkelig sabotør. Ikke rent skjeldent på Brann Stadion for vår del.
            www.sebastianramsland.com
            www.twitter.com/sebramsland

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              #7
              Opprinnelig skrevet av *46*
              Brann er farligst hjemme og har mye å hevne. Dette blir ikke noen lett match, men gå ut i 100 og ta dem på senga - da kommer dem seg aldri opp igjen og publikum begynner å pipe på sine egne.
              Det eneste vi har å frykte her, er oss selv. Om våre gutter får det for seg at det går av seg selv, så kan vi drite oss ut. Om vi går til denne med samme instilling som dagens kamp, så er det en altfor stor kvalitetsforskjell mellom lagene.

              Brann har et baktungt lag uten offensivt spillemönster eller kreativitet, og forliter seg i stor grad på Huseklepp og Guastavinos individuelle ferdigheter i det offensive. Mange over-the-top og temposvake spillere. Lite kreativitet i midtbanen. Et forferdelig dårlig utvalg av forsvarsspillere.

              Holmvik er kanskje den dårligste venstrebacken i ligaen, i hvertfall av dem som spiller noenlunde fast. Sävarsson er rask som fasan, men har slapp teknikk og spilleforståelse. El Fakiri er OK, men ingenting spesiellt. Rudolf er et vandrende risikomoment, både for Branns forsvarsspill og LSK-spillernes bein. Amankwah er en höyst medioker spiller, og Bjarnason er en höyst medioker, treig spiller.

              På midtbanen har man Solli og Moen, som har gått fra å väre toneangivende i 2007, til höyst variable. Mjelde er en god spiller, men har ikke vist samme nivå som i fjor. Jaiteh var veldig lovende for et par år sida, men ser ut til å ha stoppa helt opp. Bakke er treig, farlig og umotivert.

              Bergensernes håp ligger i Huseklepp og Guastavino. Förstnevnte er vel den eneste man virkelig kan stole på. Samtidig utgjör han ingen trussel dersom man pakker ham inn og passer på fyren. Egentlig ganske lett, da alt offensivt spill baserer seg på at han får ballen og utfordrer. Guastavino viser seg frem i blandt han også, men han varierer ekstremt og melder seg helt ut når han ikke får det til.

              Med andre ord en inkomplementär, treig, avdanka stall med få kreative fibre. Pluss på med ganske kjedelig fotball, en ledelse i opplösning og et hjemmepublikum som ikke skal ha en krone for å vende seg mot sitt eget lag. Jeg vet at det er farlig å väre så bastant, men jeg mener dette er helt opp til oss selv. LSK bestemmer selv om vi skal ta 3 poeng eller ikke her. Vi må bare gå til kampen med fullt fokus og aggressivitet. What could possibly go wrong?!
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                #8
                For mitt vedkommende er det én ting som er viktigere med denne kampen, enn noe annet: at vi har alle spillerne fri for skader etter 2x45. Med de spillerne Brann mønstrer er det ingen selvfølge.
                Knurr...

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Leif A
                  For mitt vedkommende er det én ting som er viktigere med denne kampen, enn noe annet: at vi har alle spillerne fri for skader etter 2x45. Med de spillerne Brann mønstrer er det ingen selvfølge.
                  Banen er jo helt forferdelig også. Tviler litt på at det går an å spille ordentlig fotball på den enda.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av KFL41
                    Banen er jo helt forferdelig også. Tviler litt på at det går an å spille ordentlig fotball på den enda.
                    Fuck! Det hadde jeg glömt. Nedjusterer min positivisme en anelse. Brann stadion er skreddersydd for å kaste lange baller opp mot Huseklepp, og håpe at han kan klöne den med seg. Jeg tror de vanner i hjel banen på natta og hakker den opp med spader, for å forhindre at motstandere spiller dem ut.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7027

                      #11
                      Enig i at vi har bedre sjanser mot Brann i Bergen enn på mange år nå, men glem ikke at det er 16. mai-kamp, at de kommer til å få tyn og kjeft fra alle kanter den neste uka etter en slett bortekamp mot Stabæk og plass ett poeng foran direkte nedrykk, og at de trotzdem var ganske bra i siste hjemmekamp.

                      Jeg håper på Tam og Søgg sentralt, ellers det samme laget som vanlig. Tempoet i laget vårt BØR terrorisere Steinar Nilsen til vanvidd foran denne kampen. Får vi kula rettvendt og med mange folk på løp ser jeg ikke hvordan det giktbefengte forsvaret til Brann skal klare å holde følge.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1462

                        #12
                        Brannstadion 16 mai er for Brann både en stor fordel og stor ulempe. Skulle det av en eller annen grunn løsne får de enormt av støtte. Tror derimot ikke at det skal mye motgang til før det blir til Tippeligaens værste hjemmebane... ingen vet å trykke sine egne ned når ting går galt - som Brannpublikummet.
                        Jeg har opplevd LSK i flyt og Brann i motgang: ALT talte for ny LSK seier.. Men Brann vant.. (3-0 tror jeg det var).
                        Det skjer ikke.. MEN her må det gies alt på et vanskelig underlag.

                        Kommentar

                        • Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

                          #13
                          Jeg er redd vi går på en smell her. Typisk når formlaget møter ett bånnlag :???:

                          Kommentar

                          • Superstefan
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 2180

                            #14
                            Jeg er villig til og sette penger på ett rødt kort på Austin i denne kampen, noen vedder imot?
                            Fotograf Kreativ Kanaris

                            KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                            Kommentar

                            • Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

                              #15
                              Husker vi ble bortdømt der i 07 og 09. Men tapet under Uday i -08 var vel greit nok, selv i lys av den såkalte "Riseth-tiraden". Legendarisk han Vidar (Men fikk mye tyn ifjor). Tippeliga-RALJØREN?? Nei, det er mer Rekdal, Davy og Mini vel. Og Hoff'arn... I love you.

                              Kommentar

                              • Pingla
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 345

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Enig i at vi har bedre sjanser mot Brann i Bergen enn på mange år nå, men glem ikke at det er 16. mai-kamp, at de kommer til å få tyn og kjeft fra alle kanter den neste uka etter en slett bortekamp mot Stabæk og plass ett poeng foran direkte nedrykk, og at de trotzdem var ganske bra i siste hjemmekamp.

                                Jeg håper på Tam og Søgg sentralt, ellers det samme laget som vanlig. Tempoet i laget vårt BØR terrorisere Steinar Nilsen til vanvidd foran denne kampen. Får vi kula rettvendt og med mange folk på løp ser jeg ikke hvordan det giktbefengte forsvaret til Brann skal klare å holde følge.
                                Må si meg enig her, med å ha Tam og Rånern sentralt.
                                Tror det er viktig å hindre Brann i å få satt opp Gustav og Erik rettvendt i 1-mot-1 mot våre stoppere. Så ved å la ryddegutta plugge igjen foran stopperne, tror jeg vi eliminerer Brann sin største trussel.
                                Da blir det å vinne kula, og fosse fremover rettvendt med masse plass å boltre oss i (knock on wood)...
                                ¯\_(ツ)_/¯

                                Kommentar

                                • Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921

                                  #17
                                  Håper Roy-Helge skal dømme!!! For en dommer!!!

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Emil B
                                    Håper Roy-Helge skal dømme!!! For en dommer!!!
                                    Bank i bordet
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • Kimito
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 2600

                                      #19
                                      Et varsku!

                                      Før Strømsgodset-kampen sa jeg til venner og kolleger at vi kom til å vinne mot Godset og tape på 16. mai. Dette var riktignok før jeg så Brann tape mot et skadeforfulgt Stabæk og frustrasjonen til Brann-spillerne allerede i det 69. minutt, på 2-1.

                                      Det gjorde meg mer positiv, men vi kommer likevel ikke bort fra at Brann har skapt brukbart med sjanser på hjemmebane, har bedre hjemmestatistikk enn vi har bortestatistikk, at 16. maikampen er årets desidert største i Bergen, at Brann har kniven på strupen og at de skal møte befolkningen i 17. maiparade dagen etter. Brann har heller ikke tapt på 16. mai siden 2002, og bare én gang de siste ti årene.

                                      Dersom spillerne begynner å gå med det samme hanebrystet som enkelte forumskribenter i forkant av denne kampen, er vi dømt til tap. Vi har også vunnet tre på rad og frykten min, blir som alltid at vi skal bli selvtilfredse og mette. N. A. Eggen sa noe klokt om det å gjenskape gode prestasjoner en gang (ikke at det brydde meg da, siden jeg hatet mannen).

                                      Når det er sagt så har vi gode sjanser dersom innstillingen er den rette. Som flere har nevnt er det viktig å gjøre Brann stadion om til pipestue. Viktigere enn i andre kamper, for dersom Brann først begynner å spille bra på 16. mai, kan, som en del av oss bittert har fått erfare, publikum løfte spillerne til å yte mye bedre enn forventet.

                                      Vi bør behandle denne kampen som den toppkampen den tradisjonelt burde ha vært. Med andre ord; alle mann til pumpene (bussene)!

                                      PS! At banen skal bli glimrende innen søndag er også tvilsomt. I skrivende øyeblikk hagler det utenfor vinduet mitt.
                                      Ferdigskåra

                                      Kommentar

                                      • Seb.R
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 4159

                                        #20
                                        Øvrebrød her og vi kan faktisk nesten drite i å dra nærmest.
                                        www.sebastianramsland.com
                                        www.twitter.com/sebramsland

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎