Brann - Lillestrøm, Brann stadion, Søndag 16. mai kl. 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lskgogo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2010
    • 633

    #61
    Virket som om laget ikke var redd for å spille ball mot Rosenborg selv om de var underdogs..
    Tar seg en pause til mars 2012..

    Kommentar

    • Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1467

      #62
      Rammen og psyken tror jeg vil bety at "første mål vinner"..
      Spent, gruer, gleder, håper og frykter.
      (og jeg skal tross alt leve her i Bergen i overskuelig framtid.. så sånt blir jo fort litt ekstra viktig..)

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #63
        Vi har intet å tape etter tre strake seire. Et tap eller uavgjort etter 9 poeng på 3 matcher er helt akseptabelt. Brann på sin side bör helst ha tre poeng her for å holde klaring ned til den absolutte bunnen. Selvfölgelig kan det fungere som et spark i rävva på bergenserne, men tabellsituasjonen er fortsatt ikke prekär og vi er relativt tidlig i sesongen.

        Samtidig så bör vår motivasjon väre större enn Brann sin. Brann lever litt farlig men föler seg nok ganske trygge på å dra inn flere poeng enn de tre under i löpet av sesongen. Med rette. Brann skal virkelig drite på draget for å bli en seriös nedrykkskandidat, til det er konkurrentene for dårlige. Dermed sitter vi igjen med et Brannlag som vet at de ikke har sjans på medalje og at motstanderne i bunnen er så hinsides räva at de selv ikke kan rykke ned.

        LSK har medaljekamp som gulrot, og behöver ikke frykte tap/uavgjort etter den siste tidens gode resultater. Det er ikke slik at jeg tror våre gutter slår seg til ro med 1 eller 0 poeng, men de kan gå på banen uten å bekymre seg for konsekvensene ved poengtap.

        Enkelt sagt har vi mye positiv motivasjon, mens Branns motivasjon består av å unngå negativer. Vinner vi fortsetter vi vår gode periode og ligger i medaljeposisjon. Taper vi er det ingen krise. Brann kan höyst hoppe opp til en 12. plas med tre poeng her. Lite umiddelbart utbytte. Taper de blir det derimot spyttklyser i 17. mai toget, Davy-raljering, muligens ytterligere fall på tabellen og generell elendighet. Jeg veit hvilke tanker jeg hadde foretrukket å ha i bakhodet om jeg skulle prestere.

        Dog er det viktig at vi holder fokus på fotballen. Om vi går til denne kampen med godt tenningsnivå og fokus, så kommer vi til å dra nytte av et stort spillemessig fortrinn. Gjör vi jobben selv, bör Brann ha lite å stille opp med.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #64
          Jeg håper på et tidlig LSK-mål. Da vil vi få se vm i piping på egne spillere. Det hadde vært vanvittig deilig å få ødelegge 17.maifeiringa til en by og et lag med konstant talefeil.

          PS - Håper på tidenes trommesolo under "Nystemten"!
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13244

            #65
            Går an å håpe, men Brann spiller med kniven på strupen i denne kampen. Tanken på morgendagens kanossagang blant et rasende, fiskeslokastende bergenspublikum vil løfte Brann til nye høyder. Ingen tvil om at vi er et bedre lag enn Brann, men jeg frykter at spillerne ikke har den mentale ballasten som skal til for å takle trøkket i Bergen. Umulig å spå om utfallet i denne kampen. Det vil bli grining, hyling, piping, vill jubel, avsindige dommeravgjørelser, kasting av ting på banen, horribel tribunefyll, grusomme taklinger, blotting, jordfresing, homoerotiske feiringer, krangling, søle, syting i media og plenty av kort. Kort sagt: Alt en Telenor Arena-kamp ikke inneholder (med unntak av myntkasting), Hvem som gjør hva er uvisst, men jeg gleder meg kolofenomenalt. Kan fort bli årets høydare.
            Last edited by reka; 16.05.2010, 10:15.

            Kommentar

            • *46*

              #66
              Opprinnelig skrevet av reka
              Går an å håpe, men Brann spiller med kniven på strupen i denne kampen. Tanken på morgendagens kanossagang blant et rasende, fiskeslokastende bergenspublikum vil løfte Brann til nye høyder. Ingen tvil om at vi er et bedre lag enn Brann, men jeg frykter at spillerne ikke har den mentale ballasten som skal til for å takle trøkket i Bergen. Umulig å spå om utfallet i denne kampen.
              Kan ikke forstå at noen ser det som en fordel for Brann? Et publikum som piper så fort det er tegn til motgang... De siste fem kampene har de 5 poeng. Seier mot Strømsgodeset på hjemmebane (som alle andre lagene for til...) og uavgjort mot Vålerenga og Oss Grenland. Mens LSK har 11 poeng på de siste fem kampene. Sterk borteseier mot Start som igjen Brann tapte for hjemme...

              Jeg tror ikke man skal sette pluss i margen til Brann for sterk psyke, den plussen vil jeg heller sette i margen til LSK. Brann har alt presset på seg og må prestere. LSK kan gå ut med selvtilitt i ryggen og trygghet på egne ferdigheter i et sammenspilt lag.

              Mangel på mental balanse? Det er Brann det....

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13244

                #67
                Tror ikke vi skal se på tidligere resultater i denne kampen. Her er det meste 0-stilt.

                Nilsen vil iallefall gjøre hva som helst for å vinne, åpenbart at en omlegging til ballkælking og drillofotball er hans våpen mot oss:
                Steinar Nilsen holder fast på hovedtrekkene med sin spillestil så langt, det han kaller «Plan A», men medgir at han også sitter på en «Plan B» som kan settes i verk.
                - Vi sitter på en plan (B) som er utrolig forenklet. Men så har vi også hovedplanen (A) som er den våre hjerter og vår arbeidsgiver ønsker vi skal få se på banen.
                - Vi vil spille fotball, ikke sparke fotball. Det er det som utvikler spillere. Plan A sier at vi har ferdighetene til både å vinne og underholde samtidig, sier Nilsen - og viser til sjansestatistikken som han mener beviser at Brann ikke blir utspilt av motstanderne.
                - Derfor holder vi oss til Plan A, men vi tar med deler av Plan B for å gjøre det ekstra vanskelig for dem (Lillestrøm).



                Regner med at de vil satse på overganger ved å slå ballen hurtig opp på Kusesvett som oppsøker rommet bak våre offensive backer. Ellers ser vi vel 9 mann i forsvar som gjør det enkelt.

                På tross av lotto-følelsen før kampen kan jeg ikke annet enn å glede meg til å se Tarik versus Holmvik og Nosa versus Sævarsson. Brann-backene kan fort måtte gå med kevlarvest og hjelm i toget i morgen.
                Last edited by reka; 16.05.2010, 10:44.

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Tror ikke vi skal se på tidligere resultater i denne kampen. Her er det meste 0-stilt.

                  Nilsen vil iallefall gjøre hva som helst for å vinne, åpenbart at en omlegging til ballkælking og drillofotball er hans våpen mot oss:


                  Regner med at de vil satse på overganger ved å slå ballen hurtig opp på Kusesvett som oppsøker rommet bak våre offensive backer. Ellers ser vi vel 9 mann i forsvar.
                  Men det er jo sånn de har spilt hele året. Plan A er bare i huet til Nilsen.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #69
                    Ingen tvil om at denne kampen inneholder flere variabler som kan bikke til fordel Brann enn hva en kamp i en "normal" runde ville hatt. Dessuten er Brann gode på en ting spesielt hjemme når de først kommer i siget, og det er å skape et trykk på motstanderen der de rader opp sjanser. Frykter at vi lett faller ned på egen seksten, noe vi har en tendens til å gjøre uansett hvem vi møter, og da gjelder det å unngå de personlige feilene, for kollektivt står vi støtt. Får håpe Godsetkampen ga oss noen vekkere i så måte.

                    Frykter også at Nosa kan bli kakket og sparka ut av kampen hvis både Bakke og Austin spiller, Nosa er den eneste "artisten" i TL som ser ut til å være fritt vilt i norske dommeres bok. Tror det blir svært få frispark for LSK og dødballmuligheter i denne kampen.

                    Nå har det vært noen forsmedelige tap i Bergen de siste åra, spesielt i fjor med forferdelige Roy Helge Olsen som pipeblåser. Tiden burde egentlig være inne for å stikke unna med en seier igjen. Unngår vi de personlige feilene burde vi også greie det, tror Tarik blir matchvinneren i dag.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      #70
                      Er mest redd for banen og været i dag. Blir spennende å se om det er mulig å spille fotball i det heletatt.

                      Kommentar

                      • Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av reka
                        - Vi sitter på en plan (B) som er utrolig forenklet. Men så har vi også hovedplanen (A) som er den våre hjerter og vår arbeidsgiver ønsker vi skal få se på banen.
                        Tror det fort kan bli plan B i dag, med en ujevn matte og all regnet som kommer i dag. Det kan bli vanskelig for Huseklepp å finne bakrommet, hvor ballen stusser fort. Det blir nok mer duellspill enn finspill. Det bør passe laget vårt bra, med Søgård og Nsaliwa sentralt. Ikke en midtbane jeg mener har størst potensial, men som kan passe godt i kamper som denne, hvor det også er bra Nosa får en friere rolle på kanten enn å bli tett markert av Bakke hele kampen. Gleder meg til å se Bakke bli skubbet vekk av Nsaliwa, og Nosa, Tarik og Bergmann utfordre et temposvakt Brann-forsvar.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Canário
                          Det bør passe laget vårt bra, med Søgård og Nsaliwa sentralt. Ikke en midtbane jeg mener har størst potensial, men som kan passe godt i kamper som denne,
                          Treningstråden tyder vel på at det blir kiko og ikke tam i dag.

                          Opprinnelig skrevet av Canário
                          Nosa, Tarik og Bergmann utfordre et temposvakt Brann-forsvar.
                          Håper bare de får med seg ballen i åkeren.

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #73
                            Denne kampen må da nesten være som skapt for Tam? Han fremstår vesentlig sterkere og sikrere enn Kiko, og kan være krigeren som vinner kampen for oss.

                            Faktisk ville jeg ha foretrukket å ta alle på senga med noe helt nytt i dag, nemlig 4-5-1, det samme grepet som Erlandsen tok i Bergen for ca 7 år siden og dro hjem med 1-5 seier, om jeg ikke husker feil. Erling-Søgård-Tam-Nosa-Tarik og Bergmann på topp. Tror Tarik og Erling kunne passet som ving-flanke i 4-5-1, da de begge har vist at de jobber meget godt defensivt. Jeg er sikker på at Bergmann er den spissen vår som kan få mest ut av slik rolle.

                            Men dette skjer ikke. Merkelig om Kiko velges foran Tam...

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Ola
                              Faktisk ville jeg ha foretrukket å ta alle på senga med noe helt nytt i dag, nemlig 4-5-1, det samme grepet som Erlandsen tok i Bergen for ca 7 år siden og dro hjem med 1-5 seier, om jeg ikke husker feil.
                              4-3-3 i følge Kanaripedia: http://www.kanari-fansen.no/wiki/ind...iteserien_2004

                              Johan Petter briljerte stort den matchen. Synd han spiller lengre. For en spiller!
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4376

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                4-3-3 i følge Kanaripedia: http://www.kanari-fansen.no/wiki/ind...iteserien_2004

                                Johan Petter briljerte stort den matchen. Synd han spiller lengre. For en spiller!
                                Glemmer aldri rumpefintene til Winsnes ute på kanten der. Gikk hver gang! Utrolig hva man kan få til med vilje og innsats.

                                Tipper vi vinner 2-0 i dag. Arild og Nosa.
                                ..................

                                Kommentar

                                • Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

                                  #76
                                  Vinner vi i dag er vi virkelig med i toppen, da har vi hatt en syk start på sesongen! Håper vi får se Ujah en gang i løpet av andre omgang i dag :=)

                                  Kommentar

                                  • Ola
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1651

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    4-3-3 i følge Kanaripedia: http://www.kanari-fansen.no/wiki/ind...iteserien_2004

                                    Johan Petter briljerte stort den matchen. Synd han spiller lengre. For en spiller!
                                    Det ble vel 4-3-3 pga at Brann ble tatt fullstendig på senga og ble presset bakover. Erlandsen ble genierklært av dette,(bla. annet av Hoffern som jeg snakket med på Flesland etter kampen) men valgte utrolig nok å gå tilbake til 4-4-2 ut sesongen. Synes Sundgot herjet vesentlig mer enn Johan for øvrig...

                                    Ofte hårfin forskjell på 4-5-1 og 4-3-3, men ingen tvil om hva som høres tøffest ut. Jeg skulle gjerne sett en en variant med Tam sentralt mellom Søgård og Nosa som indreløpere - tror det hadde vært kanon i dag.

                                    Kommentar

                                    • Kanariz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 2507

                                      #78
                                      Fy faen er nervøs!

                                      Kommentar

                                      • Kanariz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 2507

                                        #79
                                        Hvorfor i H*** starter ikke Tam i en kamp som denne?

                                        Håper Berg har en god plan...

                                        Kommentar

                                        • mr.Jordbakke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3845

                                          #80
                                          LSKs startellever mot Brann 20:00 (4-4-2): Stefan Logi Magnusson - Karim Essediri, Steinar Pedersen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen - Tarik Elyounoussi, Espen Søgård, Khaled Mouelhi, Nosa Igiebor - Arild Sundgot, Björn Bergmann Sigurdarson

                                          Benken: André Hansen, Tamandani Nsaliwa, Anthony Ujah, Erling Knudtzon, Lunan Ruben Gabrielsen, Olivier Occean.
                                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                          Mvh
                                          Mr.Jordbakke

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎