Brann - Lillestrøm, Brann stadion, Søndag 16. mai kl. 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Logi står rett. Problemet er at det er åtte mann i muren, noe som er helt håpløst. Jeg står fortsatt på at det burde vært to mann på streken. Da ville det blitt helt umulig for Moen å sikte inn så presist som han fikk i går, og at offsiden oppheves har lite til ingenting å si da det er umulig å slå innlegg fra så kort avstand.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Logi står rett. Problemet er at det er åtte mann i muren, noe som er helt håpløst. Jeg står fortsatt på at det burde vært to mann på streken. Da ville det blitt helt umulig for Moen å sikte inn så presist som han fikk i går, og at offsiden oppheves har lite til ingenting å si da det er umulig å slå innlegg fra så kort avstand.
      Umulig å slå innlegg ja, men å stelle seg foran keeper og gjøre det umulig for han å nå ballen. Fullt mulig. Kan vel ikke noen gang huske å ha sett dekning av stolpene ved direkte frispark før.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

        Etter den største skuffelsen har lagt seg etter en natts søvn og en dag med pølsespising så må jeg si jeg er ekstra stolt over å være fugl etter den innsatsen de la inn i går. De la ikke inn få meter i defensiv jobbing i går. Har ikke sett så mye innsats og løping på flere år. Det lover godt.

        og.. Bjørn, jeg elsker deg
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av Petter Ø
          Etter den største skuffelsen har lagt seg etter en natts søvn og en dag med pølsespising så må jeg si jeg er ekstra stolt over å være fugl etter den innsatsen de la inn i går. De la ikke inn få meter i defensiv jobbing i går. Har ikke sett så mye innsats og løping på flere år. Det lover godt.

          og.. Bjørn, jeg elsker deg
          Er i utgangspunktet enig, men jeg forstår ikke disposisjonen med å ikke benytte seg av tilgjengelige bytter for å få friske bein og at Brann fikk et gratis frispark i løpet av en alt for lang overtidsperiode som resulterte i mål.

          Ellers er det bra å få med seg et poeng fra Brann stadion. Jeg ville i utgangspunktet vært veldig fornøyd med det, men spesielt frisparket gnager meg veldig. Taktisk (sett bort fra byttene) synes jeg er ok og tviler på at det er spesielt lett å spille Brann noe lenger opp på banen og ut av spill på 16 mai når dem ligger under med 0-1 hjemme...

          Kommentar

          • Håkon
            Medlem
            Hoffnarr
            • Nov 2006
            • 40

            JA

            Opprinnelig skrevet av Grusom B
            Logi står rett. Problemet er at det er åtte mann i muren, noe som er helt håpløst. Jeg står fortsatt på at det burde vært to mann på streken. Da ville det blitt helt umulig for Moen å sikte inn så presist som han fikk i går, og at offsiden oppheves har lite til ingenting å si da det er umulig å slå innlegg fra så kort avstand.
            Det hadde holdt med en spiller i mål som da står bak streken, da ville Brann vært offside, og den ville lett kunne headet dette skuddet, det var ikke hardt. Og LSK hadde fått 2 poeng til. Synes ikke dette er imponerende i Tippeligaen, hverken av spillere eller trener app. Men det var jo ikke feigheten som kom over spillerne etter at vi tok ledelsen heller, også jeg tenkte på Uwe og hans tid da jeg så dette. Synd at dette lille tilbakesteget kom. Huff!

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av Håkon
              Det hadde holdt med en spiller i mål som da står bak streken, da ville Brann vært offside, og den ville lett kunne headet dette skuddet, det var ikke hardt. Og LSK hadde fått 2 poeng til. Synes ikke dette er imponerende i Tippeligaen, hverken av spillere eller trener app. Men det var jo ikke feigheten som kom over spillerne etter at vi tok ledelsen heller, også jeg tenkte på Uwe og hans tid da jeg så dette. Synd at dette lille tilbakesteget kom. Huff!
              står han bak streken skal denne spilleren ha gult kort da dette regnes som å forlate banen uten godkjenning av dommeren.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Jeg velger å tro at 99% av verdens keepere står rett og at du tar feil; Logi sto nemlig der alle andre keepere ville stått; i keeperhjørnet. Derav navnet. Det er absolutt ingen logikk i at keeperen skal stå bak muren og være garantert å ikke se utgangen på skuddet.
                Du har rett i at nær sagt alle keepere ville plassert seg der Logi stod og han får helt sikkert ros for det fra sin keepertrener.

                Personlig mener jeg at ballen er for "rett" på mål til at man kan velge seg et keeperhjørne. Bør plassere seg midt i mål, gi muren beskjed om å hoppe og så satse på det beste.

                Sånn som han plasserte seg, var det nødt til å bli mål om Vaagan Moen klarte å få ballen over vår særdeles stillestående mur. Uansett hvor hardt eller løst det var. Alternativet med å fyre av mot keeperhjørnet var ikke der, da det ikke var nok vinkel.

                Mener nå jeg, men jeg ser at det nok antagelig er grunner til at jeg ikke er genierklært keepertrener, men en alminnelig forumronker.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Serbern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 5496

                  Murens oppgave er å dekke ett hjørne for at keepern skal dekke det andre. Hvis Logi står mer midt på ser han ikke skuddet hvis det skulle kommet i keeperhjørnet. Nå kan man si at muren burde hoppet, men da hadde det blitt galt hvis skuddet hadde gått langs bakken og i mål.

                  Kommentar

                  • Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

                    Møkkaby, møkkalag, møkkastadion, møkkadommer, møkkaresultat.
                    Morro på feltet helt til skjerven bestemer seg for noe ingen andre ser...

                    Isolertsett er 1-1 i bergen 16 mai et meget gost resultat. vi er fortsatt ubeseiret siste 10 runder

                    Opprinnelig skrevet av gutt94
                    Håpet UFC skulle få stå med oss resten av sesongen. Men kommer dette til å få konsekvenser for UFC på åråsen?

                    Siden jeg ikke vet noe om hvem som blussa så vet jeg ikke, men hvis det var UFC. Kan jo være hvem som helst i KFl
                    Burdre du utale deg når du ikke har peiling?
                    Vedkommende som blusset er ikke med i UFC!
                    Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      Opprinnelig skrevet av xeR
                      står han bak streken skal denne spilleren ha gult kort da dette regnes som å forlate banen uten godkjenning av dommeren.
                      Tror nesten jeg må be deg dokumentere denne påstanden. For så vidt jeg vet kan spillere gjerne gå på løp utenfor banen, stikke innom kiosken, sjekke opp servitrisa og krangle litt om holdbarhetsdatoen på sennepen om de så føler for det.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • nebbjævel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2009
                        • 511

                        Er det ikke rimelig å si at vi mistet seieren delvis på grunn av hodeløst spill det siste kvarteret ? Vi var under konstant ildgivning og bare måkte ballen framover, der den gikk rett til motstander slik at bombardementet kunne fortsette. På meg virka det åpenbart at målet i mot måtte komme, og akkurat da jeg begynte å tru at seieren var klar kommer dette frisparket.
                        Var det kreftene som svikta på slutten ? Neppe. Gutta våre var nok ikke mer slitne enn motstanderne. Jeg skulle gjerne slutta meg til dem som hevder at det var dommeren sin skyld, men faktum er at vi blei rundspilt og brakt ut av fatning på slutten av kampen. Med litt mer konstruktivitet framover de siste 15 ville vi ikke ha fått det samme kjøret i mot. Men 1-1 i Bergen er ikke noe å skamme seg over. Det blei en forrykende fotballkamp der spruten sto før det var gått fem minutter. Skulle fylliken vært utvist allerede der ?

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7048

                          Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                          faktum er at vi blei rundspilt og brakt ut av fatning på slutten av kampen.
                          Rundspilt? Hvor mange sjanser fikk Brann i andre omgang før målet? Jeg kan strekke meg til en, headingen fra Amakwah (sp?).

                          De pumpet baller ensidig inn i boksen, og LSK headet dem ut igjen. Men enig i at klareringsspillet vårt ikke var bra nok. Jeg skulle gjerne sett Tam utpå der; et defensivt anker med ro på ballen.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • TheFugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2006
                            • 346

                            Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                            Jeg skulle gjerne slutta meg til dem som hevder at det var dommeren sin skyld, men faktum er at vi blei rundspilt og brakt ut av fatning på slutten av kampen.
                            Hevder?Det er fakta Vi var dårligere enn Brann i denne kampen, men det var Skjervens skyld at det ikke ble 3 poeng. Selv om vi blir rundspilt etter alle kunstens regler, og fortjener å tape, rettferdiggjør ikke det at dommeren har lov til å legge til 5 min!! og gi et ikke-frispark langt inn i tilleggstida. Det er ikke mindre enn latterlig. Tenk hvilket rabalder det ville blitt, hadde det skjedd andre veien.

                            Kommentar

                            • gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

                              Vi mangler 14 poeng på å berge plassen...
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13271

                                Når man kan sparke , dytte, holde og slå uten at dommer reagerer er det ikke vanskelig å etablere press. Skulle likt å se fargen på kortet om en av våre spillere hadde tatt livtak på huseklepp når han kunne komme alene igjennom. Neandertaleren i Brannforsvaret fikk vel omsider gult for den 10. grove forseelsen da han holdt Nosa, selv fiskesloet alsaker innrømte at det ville vært en parodi om ikke kortet kom.

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Tror nesten jeg må be deg dokumentere denne påstanden. For så vidt jeg vet kan spillere gjerne gå på løp utenfor banen, stikke innom kiosken, sjekke opp servitrisa og krangle litt om holdbarhetsdatoen på sennepen om de så føler for det.
                                  Siden du spør så pent. Se nederste punkt. Dette er hentet fra nff sin regelbok.

                                  [FONT=Helvetica-Bold][FONT=Helvetica-Bold]
                                  Advarsel – gult kort
                                  [/FONT][/FONT][FONT=Helvetica][FONT=Helvetica]
                                  Tildeles en spiller som:
                                  • gjør seg skyldig i usportslig opptreden
                                  • ved ord eller handling viser seg uenig i avgjørelser
                                  • har gjentatte overtredelser av spillereglene
                                  • hindrer gjenopptagelse av spillet
                                  • unnlater å respektere foreskrevet avstand når spillet gjenopptas ved frispark, hjørnespark eller innkast.
                                  • inntreder eller gjeninntreder på spillebanen uten dommerens samtykke
                                  • med forsett forlater spillebanen uten dommerens samtykke
                                  [/FONT]
                                  [/FONT]
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                    Tror nesten jeg må be deg dokumentere denne påstanden. For så vidt jeg vet kan spillere gjerne gå på løp utenfor banen, stikke innom kiosken, sjekke opp servitrisa og krangle litt om holdbarhetsdatoen på sennepen om de så føler for det.
                                    Såvidt jeg husker, var det vel et EM eller VM der en skadet spiller lå ved siden av sitt eget mål og opphevet offsiden på en motspiller. Så jeg tror ikke det har noe å si uansett.
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      Opprinnelig skrevet av El Caco
                                      Såvidt jeg husker, var det vel et EM eller VM der en skadet spiller lå ved siden av sitt eget mål og opphevet offsiden på en motspiller. Så jeg tror ikke det har noe å si uansett.
                                      Hvis jeg husker rett så opphevde han offsiden fordi han hadde krabbet over linja uten at dommeren hadde godkjente det og derfor opphevet offsiden siden han da fortsatt var med i spillet. Mener det var en lignende sak i tippeligaen for ett par år tilbake.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • ragnarrock
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 937

                                        nå har det gått noen dager, mistet den horrible vonde smaken i munnen etter hva jeg ser på som et tap.

                                        Jada, hyggelig med et poeng, men syns ikke akkurat at vi dominerte denne kampen, med litt flaks på vår side så hadde vi tatt 3poeng innenfor 90min. Men nå som jeg har sett kampen om igjen, så hadde vi jo fortjent å tape. Heldigvis har vi et sexy forsvar og en über keeper!

                                        Husker faktisk ikke å ha hatt Skjerven som dommer i en kamp uten at det har kommet noen situasjoner som har kunnet avgjort kampen mot oss grunnet hans ville blåse fetish.

                                        Faktisk mest morsk på Henning etter denne matchen.
                                        Jeg forstår virkelig ikke hvorfor han ikke bruker byttene sine?!?!
                                        Leser at han mener at det ikke var slitne bein, men hvis vi ikke har slitne bein borte mot brann på den potetåkeren av en bane, i regnvær etter 70min.. da er det isåfall noen eller mange som ikke gir full guff, og da bør de iallefall byttes ut!
                                        Kjempe fan av Henning, men dette med at han ikke vil bruke byttene har virkelig begynt å irritere meg. Er det bare meg eller er det flere som ser den?
                                        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                        -RagnarRock-

                                        Kommentar

                                        • KimFL
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 1410

                                          Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                          Faktisk mest morsk på Henning etter denne matchen.
                                          Jeg forstår virkelig ikke hvorfor han ikke bruker byttene sine?!?!
                                          Leser at han mener at det ikke var slitne bein, men hvis vi ikke har slitne bein borte mot brann på den potetåkeren av en bane, i regnvær etter 70min.. da er det isåfall noen eller mange som ikke gir full guff, og da bør de iallefall byttes ut!
                                          Kjempe fan av Henning, men dette med at han ikke vil bruke byttene har virkelig begynt å irritere meg. Er det bare meg eller er det flere som ser den?
                                          Må si meg enig her. Enste byttet var vel Knudzon, som kom inn for Tarik. Ville helst sett at Tam ble satt innpå, da midtbanen sleit som verst siste 15-20 minuttene.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎