Brann - Lillestrøm, Brann stadion, Søndag 16. mai kl. 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    Henning Berg: - Ikke trøtte bein

    Derfor ble det ikke gjort flere bytter
    Hva er det for noe tull? Er han blind? Nosa, blant annet, klarte knapt nok å flytte beina på slutten og så sier Berg at det ikke er trøtte bein. Ikke lett å skjønne den mannen alltid.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Frisparket ender i keeperhjørnet, alle visste at det var der skuddet ville komme. Likevel står Logi som planta i bakken når det kommer. Det er ikke imponerende keeperspill. Frispark fra den distansen sees på som vanskelige å score på nettopp fordi det er for nærme mål. Det er godt utført, men langtfa hard nok til at det er utagbart for en keeper som veit hvordan man skal håndtere slike situasjoner.

      Her synes jeg vi igjen fikk se litt av den uskolerte Logi, i tillegg til de vanlige bedritne utsparkene hans, og et deja vu fra noen frispark imot i fjor. Synd for oss og ikke minst Logi, for ellers var han meget god i går.

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        Dommer, bane, vær, TV2, NFF, vind osv. Mye fantasifulle unnskyldninger her.

        De to poengene vi taper i gå, de taper vi på benken. Hva med å bytte inn litt friske ben?

        Folk sliter med krampe. Vi spiller "alle mann i egen 16" de siste 20 minuttene. Flaut.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • MedlemNR35
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 905

          Trist å se dommere som kompanserer i stedet for å godta at de gjorde en stor feil og lar det bli med det.

          Jeg finner ingen annen grunn til at det skulle legges til 5 minutter (som ble 7 minutter) overtid og oppi dette skulle dømmes et såpass billig frispark 4 minutter inn i overtiden på 16 meteren.

          Dommeren la til i overkant mye tid og slapp sin tidligere linje fullstendig. Brann fikk plutselig ta frispark 15 meter fra der forseelsen fant sted kort tid før 1-1 målet, normalt under matchen ville han ha pirket på det. Frisparket han dømmer i forkant av 1-1 henger heller ikke på greip og blir veldig lite konsekvent i forhold til åssen linjen han har ligget på.

          Svakt og utrolig feigt av dommeren.

          Ellers er jeg brukbart fornøyd med 70 minutter, de siste 20 minuttene blir vi paniske. Tror ikke det handler om at vi ble så fryktelig slitne, hvorfor skulle vi bli mer slitne enn Brann spillerene? Handlet nok først og fremst at vi ble litt for redde for vår 1-0 ledelse, samtidlig som det gikk en jævel i Brann spillerene.

          1-1 var kanskje et greit resultat utfra kampen...

          Kommentar

          • krisruds
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 839

            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Dommer, bane, vær, TV2, NFF, vind osv. Mye fantasifulle unnskyldninger her.

            De to poengene vi taper i gå, de taper vi på benken. Hva med å bytte inn litt friske ben?

            Folk sliter med krampe. Vi spiller "alle mann i egen 16" de siste 20 minuttene. Flaut.
            Ikke ofte jeg er helt enig med deg, men nå er jeg 100% enig.
            Kampen tapte vi på benken. Hadde vi bytta inn TAM for Espen\Kiko\Tarik tror jeg vi hadde klart å holdt ballen mer i laget. Det burde også ha kommet et spissbytte der vi setter innpå en av våre raske afrikanere (ikke rasistisk, håper jeg).
            krisruds medlem av KFL siden 1996


            OI OI OI nå har vi det morro :)

            BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

            Kommentar

            • MedlemNR35
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 905

              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Folk sliter med krampe. Vi spiller "alle mann i egen 16" de siste 20 minuttene. Flaut.
              Var vel bare Sundgot som var nede å tøyde litt i forkant av en dødball.

              I utgangspunktet, hva tilsier at vi skulle bli så mye mer slitne enn hva Brann spillerene gjorde?

              Tror det trykket Brann fikk handlet mer om det mentale enn det fysiske.

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Frisparket ender i keeperhjørnet, alle visste at det var der skuddet ville komme. Likevel står Logi som planta i bakken når det kommer. Det er ikke imponerende keeperspill. Frispark fra den distansen sees på som vanskelige å score på nettopp fordi det er for nærme mål. Det er godt utført, men langtfa hard nok til at det er utagbart for en keeper som veit hvordan man skal håndtere slike situasjoner.

                Her synes jeg vi igjen fikk se litt av den uskolerte Logi, i tillegg til de vanlige bedritne utsparkene hans, og et deja vu fra noen frispark imot i fjor. Synd for oss og ikke minst Logi, for ellers var han meget god i går.
                Som en av få vil jeg ta Logi litt i forsvar. Uansett hvor han stiller seg på det frisparket, så vil det bli feil. Hadde han stilt seg i motsatt ende av målet, så ville Vaagan Moen skutt til venstre. Skytter har absolutt alle fordeler slik som situasjonen var: hele målet er dekket av muren, og han ser hvor keeper står, mens keeper ikke har sjans til å se utgangen på skuddet. Se på reprisen hvordan Logi står: han har hodet nesten langs bakken i et desperat forsøk på å se ballen.

                Jeg er enig med de som mener at det burde ha stått spillere ved stolpene. OK, man hadde opphevet offsiden, men hvor sannsynlig er det av det vil komme innlegg fra 17 meter rett foran kassa? Og om Brann hadde satt en mann til å forstyrre keeper ville det fort ført til avblåsning.

                Så kan man diskutere effekten av å stille opp en mur i situasjoner hvor man kjenner kvaliteten til vedkommende som skal skyte....

                Uansett, så burde dette vært hypotetiske diskusjoner: som mange har påpekt så skulle kampen på det tidspunktet vært avblåst, og selve frisparket var såpass tvilsomt at hverken Alsaker(!) eller Myhre i studio fikk med seg hva det ble blåst for.

                Forøvrig virker det som om det er nødvendig å opplyse enkelte bidragsytere i denne tråden om at det faktisk ble uavgjort i denne kampen, og ikke hjemmeseier.
                Knurr...

                Kommentar

                • Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

                  Opprinnelig skrevet av Leif A
                  Som en av få vil jeg ta Logi litt i forsvar. Uansett hvor han stiller seg på det frisparket, så vil det bli feil. Hadde han stilt seg i motsatt ende av målet, så ville Vaagan Moen skutt til venstre. Skytter har absolutt alle fordeler slik som situasjonen var: hele målet er dekket av muren, og han ser hvor keeper står, mens keeper ikke har sjans til å se utgangen på skuddet. Se på reprisen hvordan Logi står: han har hodet nesten langs bakken i et desperat forsøk på å se ballen.

                  Jeg er enig med de som mener at det burde ha stått spillere ved stolpene. OK, man hadde opphevet offsiden, men hvor sannsynlig er det av det vil komme innlegg fra 17 meter rett foran kassa? Og om Brann hadde satt en mann til å forstyrre keeper ville det fort ført til avblåsning.

                  Så kan man diskutere effekten av å stille opp en mur i situasjoner hvor man kjenner kvaliteten til vedkommende som skal skyte....

                  Uansett, så burde dette vært hypotetiske diskusjoner: som mange har påpekt så skulle kampen på det tidspunktet vært avblåst, og selve frisparket var såpass tvilsomt at hverken Alsaker(!) eller Myhre i studio fikk med seg hva det ble blåst for.

                  Forøvrig virker det som om det er nødvendig å opplyse enkelte bidragsytere i denne tråden om at det faktisk ble uavgjort i denne kampen, og ikke hjemmeseier.
                  ikke enig, Logi plasserer seg helt ræva, kunne i det minste stilt seg midt i målet. i stedet plasserer han seg i den siden av målet hvor det er mest urealistisk at skuddet kommer, den siden av målet som er lengst unna, og som ville vært enklest for han og redde i.
                  Hvis skuddet skal gå i lengste hjørne får ballen lengre reisetid på sin vei, noen som vil gi keeper bedre tid på å reagere og handle, i tillegg var det litt på skrå og ville gitt Logi en mye lettere jobb og redde hvis han hadde skuttt der. å skyte i nærmeste hjørne er en selvfølge på det frisparket og Logi stiller seg HELT feil, ikke noen tvil i mine tanker i alle fall, RÆVA keeperspill
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  http://www.fluefiskebloggen.no
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Frisparket ender i keeperhjørnet, alle visste at det var der skuddet ville komme. Likevel står Logi som planta i bakken når det kommer. Det er ikke imponerende keeperspill. Frispark fra den distansen sees på som vanskelige å score på nettopp fordi det er for nærme mål. Det er godt utført, men langtfa hard nok til at det er utagbart for en keeper som veit hvordan man skal håndtere slike situasjoner.

                    Her synes jeg vi igjen fikk se litt av den uskolerte Logi, i tillegg til de vanlige bedritne utsparkene hans, og et deja vu fra noen frispark imot i fjor. Synd for oss og ikke minst Logi, for ellers var han meget god i går.
                    Før du kritiserer Logi bør du kanskje lære deg forskjellen på keeperhjørnet og murhjørnet?

                    Logi sto plassert på det eneste stedet han kunne plassere seg; i keeperhjørnet - muren skal dekke det andre. Logi ser ballen først når den kommer over muren, en mur som står 9 meter fra streken. Om du vi antar at ballen hadde 60 kmt går den 16 meter i sekundet. Altså; Logi hadde et halvt sekund på å reagere og forflytte seg 5 meter.

                    Frisparket er fordømt godt slått og nær umulig å forsvare seg mot.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

                      Hvem som er slitne og ikke stoler jeg på at Berg er i stand til å se. Men hva skjedde med den gode gammle "taktisk bytte", altså ta ut en spiller inn i ekstratiden? Dette var et meget surt poengtap.

                      Kommentar

                      • Bukkenbruse
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 515

                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Frisparket er fordømt godt slått og nær umulig å forsvare seg mot.
                        Med mindre man hadde satt hele muren på streken og således dekka hele målet - akkurat som ved et inndirekte frispark innenfor 16-meteren - men det er vel slike geniale taktiske trekk som gjør at jeg kun er trener på g-15 nivå og ikke i tippeligaen - jeg er alikevel ganske sikker på at Vaagan Moen sitt frispark måtte blitt løst på en helt annen måte da - da han hadde fått et ekstremt lite område å treffe på - sannsynligvis hadde det blitt en kort variant hvor vi måtte stormet ut mot ballen - men som sagt, sånne ting eksperimenterer jeg med i de yngres klasser - og det fungerer ganske genialt der

                        Kommentar

                        • TomLundby
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 616

                          Synes det er opplagt ingen skal klandres for det som skjer etter at frisparket er dømt. Muren står riktig, Logi står riktig og skuddet er tilnærmet umulig å redde. Kanskje kunne Grodås eller Baron klart det på sitt aller, aller vasseste.

                          Å sette spillere på stolpene ved frispark blir en og annen gang prøvd i toppfotball. Minst 9 av 10 ganger husker da laget som har frisparket sin barnelærdom og sender en 3-4 spillere inn rett foran mål de også. Da er skudd som treffer mål håpløse å stoppe og sjansen for mål øker kraftig, enten direkte eller etter stuss. Derfor løper spillerne som står ved stolpene vanligvis ut fort som faen før frisparket tas når motstanderne har sendt spillere inn foran mål de også.

                          Å ha spillere ved stanga på frispark kan derfor prøves som en test på om motstanderne sover. Gjør de ikke det er det best å komme seg ut igjen og la dem ta et "normalt" frispark og håpe de ikke far gulltreff. Dessverre fikk Brann det i går.

                          Kommentar

                          • Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

                            Man bør ikke ha spiller ved stolpe før frisaprket tas, men en spiller bør rygge mot stolpe i det frisparkskytter starter løpet sitt.

                            Når det gjelder bytter så var Occean klar for å komme inn som ett taktisk bytte, men det ble ikke stopp i spillet før det frisparket ble dømt, og da var det lite poeng å bytte når frisparket var det siste som skulle skje uansett.

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              Jeg er definitivt mest skuffet over måten vi spilte. Det var den gamle feigheten vi så under Uwe på bortebane som ble tydelig i går. Frispark i gode posisjoner og gode overgangsmuligheter ble ikke tatt for å sette spikern i kista, vi sendte vel opp Nosa og Bergmann aleine på noen dødballer i frykt for hva som ville komme i retur om vi ikke fikk avsluttet. Jeg synes det er trist å se at vi ikke tør å satse, Brann var jo reine skøyta bakover. Likevel ga vi dem ballen gang på gang med bedritne klareringer inn i midten som gjorde at vi fikk et ekstremt trykk mot oss de siste 20. Det var aldri noen tvil om at målet ville komme, det var bare et spørsmål om når. Selvsagt kjiipt at de får et billig frispark ut i fra den frisparklinja Skjerven hadde lagt seg på. Jeg synes det er greit nok at han legger lista høyt for gule kort, da gjelder det at vi tar opp hansken og trykker til i duellene vi og. Ut i fra prestasjonen synes jeg vi skal være særdeles godt fornøyde med 1 poeng, vi kunne blitt straffet langt hardere. Du skal ha passe tjukke LSK-briller for å mene at utligningen ikke var fortjent.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • O'bello
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Oct 2007
                                • 72

                                Hipp Hurra!

                                Jeg driter langveis i hvilke briller som sitter på nesa, 5 minutter tillegg og et latterlig billig frispark er skandale. Fugla skulle hatt 3 poeng END OF STORY!!!!!!!
                                Team Wenche Myhre

                                Kommentar

                                • Rovfugl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 3672

                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Før du kritiserer Logi bør du kanskje lære deg forskjellen på keeperhjørnet og murhjørnet?

                                  Logi sto plassert på det eneste stedet han kunne plassere seg; i keeperhjørnet - muren skal dekke det andre. Logi ser ballen først når den kommer over muren, en mur som står 9 meter fra streken. Om du vi antar at ballen hadde 60 kmt går den 16 meter i sekundet. Altså; Logi hadde et halvt sekund på å reagere og forflytte seg 5 meter.

                                  Frisparket er fordømt godt slått og nær umulig å forsvare seg mot.
                                  det der er da for svarte ikke plassen å stå, du sier det jo selv, han hadde halvt sekund på å reagere og forflytte seg 5 meter. Det hadde ikke trengt å være så langt å forflytte seg om han hadde plasser seg rett. Jeg skjønte lenhe før skuddet kom at det ville bli et forsøk i nærmeste hjørne, det bavar ingen andre muligheter slik det ble. Logi gikk feil i mine øyne og gjorde en RÆVA jobb der.

                                  Hvordan man kan påstå at han står riktig når ballen går i mål og Logi står helt i andre enden av målet er nesten litt rart
                                  DØ FOR FUGLA!!!
                                  http://www.fluefiskebloggen.no
                                  LSK er min religion
                                  Ujah er min gud

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                    det der er da for svarte ikke plassen å stå, du sier det jo selv, han hadde halvt sekund på å reagere og forflytte seg 5 meter. Det hadde ikke trengt å være så langt å forflytte seg om han hadde plasser seg rett. Jeg skjønte lenhe før skuddet kom at det ville bli et forsøk i nærmeste hjørne, det bavar ingen andre muligheter slik det ble. Logi gikk feil i mine øyne og gjorde en RÆVA jobb der.

                                    Hvordan man kan påstå at han står riktig når ballen går i mål og Logi står helt i andre enden av målet er nesten litt rart
                                    Jeg velger å tro at 99% av verdens keepere står rett og at du tar feil; Logi sto nemlig der alle andre keepere ville stått; i keeperhjørnet. Derav navnet. Det er absolutt ingen logikk i at keeperen skal stå bak muren og være garantert å ikke se utgangen på skuddet.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                      Med mindre man hadde satt hele muren på streken og således dekka hele målet - akkurat som ved et inndirekte frispark innenfor 16-meteren - men det er vel slike geniale taktiske trekk som gjør at jeg kun er trener på g-15 nivå og ikke i tippeligaen - jeg er alikevel ganske sikker på at Vaagan Moen sitt frispark måtte blitt løst på en helt annen måte da - da han hadde fått et ekstremt lite område å treffe på - sannsynligvis hadde det blitt en kort variant hvor vi måtte stormet ut mot ballen - men som sagt, sånne ting eksperimenterer jeg med i de yngres klasser - og det fungerer ganske genialt der
                                      Sist et "småguttetrekk" ble forsøkt av LSK var vel i cupfinalen da hele laget løp over ballen før Brenne skøyt. Sikkert genialt mot 10-åringer, men så mildt sagt latterlig ut på Ullevål...
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                        det der er da for svarte ikke plassen å stå, du sier det jo selv, han hadde halvt sekund på å reagere og forflytte seg 5 meter. Det hadde ikke trengt å være så langt å forflytte seg om han hadde plasser seg rett. Jeg skjønte lenhe før skuddet kom at det ville bli et forsøk i nærmeste hjørne, det bavar ingen andre muligheter slik det ble. Logi gikk feil i mine øyne og gjorde en RÆVA jobb der.

                                        Hvordan man kan påstå at han står riktig når ballen går i mål og Logi står helt i andre enden av målet er nesten litt rart
                                        Selvsagt skal Logi stå i hjørnet han står i. Dersom han stiller seg midt i mål er det bare å lime ballen i keeperhjørnet, han har ikke sjanse til å nå den om skuddet er hardt. Dersom han hadde stilt seg midt i mål og Vaagan Moen hadde klemt den i keeperhjørnet hadde det vært en tabbe, da ville du også kjefta på Logi for å ikke dekke keeperhjørnet. Imponerende at du skjønte at han ville løfte ballen over muren, isåfall burde du også levere lottorekke neste lørdag. Det er likevel ikke like sikkert at han ville forsøkt det samme om han så at Logi sto gjemt bak muren og lot keeperhjørnet stå åpent?

                                        Skuddet er godt utført og selv om det ikke er utagbart er det veldig vanskelig. Det er et dilemma hvor mange spillere vi ønsker å sette opp i mur ved slike tilfeller, problemet er at hvis vi setter en liten mur gir vi Brann-spillerne muligheten til å gjøre muren større og deretter trekke seg unna når skuddet kommer, noe som gjør det fullstendig utagbart for keeper. Jeg tviler på at jeg klarer å overbevise deg om at din oppfatning av hvor Logi burde stått er feil, men jeg kan love deg at tilnærmet samtlige keepertrenere ville støttet plasseringa til Logi i dette tilfellet. Det er rett og slett et jævlig ekkelt utgangspunkt for en keeper. Det var heller ikke sikkert at det var Vaagan Moen som skulle skyte, Huseklepp står også oppstilt ved ball. I så måte kunne han like gjerne curlet ballen i vinkelen i keeperhjørnet.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        • Rovfugl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 3672

                                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                          Jeg velger å tro at 99% av verdens keepere står rett og at du tar feil; Logi sto nemlig der alle andre keepere ville stått; i keeperhjørnet. Derav navnet. Det er absolutt ingen logikk i at keeperen skal stå bak muren og være garantert å ikke se utgangen på skuddet.
                                          hadde keeper plassert seg rett hadde ikke ballen gått i mål :-)
                                          DØ FOR FUGLA!!!
                                          http://www.fluefiskebloggen.no
                                          LSK er min religion
                                          Ujah er min gud

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎