Brann - Lillestrøm, Brann stadion, Søndag 16. mai kl. 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av krisruds
    Henning Berg får ta på seg store deler av tapet når kampen utviklet seg slik som det ble.

    - Han benytter seg ikke av de to siste byttene for å drøye tid, han bytter heller ikke ut spillere som tydelig sliter.

    - Han burde ha bytta ut Kiko eller Espen i det 55-65 min et sted med Tam.

    - Han burde også bytta ut Arild med Ujah i det 60-70min et sted.

    - Men når det ikke skjer så er det nok riktig å beholde Arild utpå der, slik at han kan hjelpe til inne i feltet sammen med resten av forsvaret.

    - Er ikke helt enig i at Erling skulle inn, men greit nok. (han må få noen min, han skal jo ta over plassen til Tarik snart) Men da burde også Ujah ha kommet inn for at vi skulle hatt enda friskere bein å kontre/kjøre overganger på.

    Så Berg, kan ikke påstå at jeg er helt fornøyd med deg idag... Er på tide at du tørr å bruke de 3 byttene vi får tildelt i alle kamper. Du snakker om tett kampprogram, da burde man bytte litt også.
    Helt enig, men jeg vil ha inn MJ som en tredje stopper foran Steinhard (kjempekamp forøvrig - må klart være banens beste spiller) og Kippe. En som er hodesterk (både med tanke på ball og fotballtaktisk) og har vært med på dette drøssevis av ganger.

    Kommentar

    • fuglestaten
      Medlem
      Hoffnarr
      • Sep 2006
      • 58

      det er vell egentlig ikke noe vits i og klage på frispark eller ikke, det er vanskelige vurdere enkelte situasjoner for dommern, men ganske enkelt for oss som sitter hjemme og får alt i reprise.

      Men det jeg reagerer på er at det blei lagt til 5 minutter. Skulle vell egentlig blitt lagt til maks 3. Og selv om dem får et frispark på 4.40 eller noe på overtid, og dem ikke greier og ta det innen det har gått 5 min syntes jeg dommern skal blåse av uansett. Man har fått tilegs tid på 5 min så er det ingen vits i og holde på i nesten 5 min ekstra på det igjen.

      Idiotisk av den som styrer med tillegs tid i hele tatt og legge til så mye. Burde vært en maks grense, hvis det ikke skjer et eller annet som drøyer noe skikkelig!

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        Byttevegringen er vel omtrent det eneste det er lov å kritisere Henning for.

        1. Å bytte ut Arild ville vært idioti. Han er ekstremt nyttig på defensive dødballer, og evner å være rolig med ballen i stressede situasjoner.

        2. Å sette inn Knudtzon er helt ok, han er lynrask og et fantastisk kontringsvåpen, men når det er sagt burde tam vært satt innpå først.

        3. Å ikke bytte ut hverken Nosa eller Bergmann på tross av at de åpenbart var helt kjørte er håpløst. Her ville det vært veldig fornuftig å ta ut en spiss for en spiss, nemlig Edwin, som ville vært ensbetydende med rødt kort til en av Brannstopperne(mulig han ikke var på benken, jeg husker ikke, men her snakker jeg på generelt grunnlag). For Nosa burde Tam eller Marius vært byttet inn, for å gi rutine, ro og duellstyrke.

        Vi hadde tatt 1-1 før kampen, alle mann alle. Men når resultatet blir som det blir på grunn av pinnedømming fra Skjerven er det all mulig grunn til å være rasende, hvilket jeg er. Jeg kan kun konstatere at Skjerven må ha opplevd noe jævlig i forbindelse med LSK som liten. Kanskje stoppet spillerbussen vår opp ved bensinstasjonen i Kaupanger akkurat da moren hans var den eneste på vakt eller noe sånt. Faen veit, men den mannen er ikke, har aldri vært, og kommer aldri til å bli en objektiv dommer for oss.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • krisruds
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 839

          Opprinnelig skrevet av *46*
          Helt enig, men jeg vil ha inn MJ som en tredje stopper foran Steinhard (kjempekamp forøvrig - må klart være banens beste spiller) og Kippe. En som er hodesterk (både med tanke på ball og fotballtaktisk) og har vært med på dette drøssevis av ganger.
          jeg tenkte litt på MJ som en tredje stopper, men falt heller på å sette på TAM. Da får vi en som rydder opp foran forsvaret, samt at han er veldig mye tryggere med ballen, slik at vi kan få ro og skape noe.
          krisruds medlem av KFL siden 1996


          OI OI OI nå har vi det morro :)

          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

          Kommentar

          • *46*

            Håper skuffelsen har lagt seg i morgen og det i stede er glede over at LSK nekter å tape kamper. 11 på rad uten tap.

            Kommentar

            • Gjest

              Kanskje det ikke er hat som preger Skjerven,men kjærlighet .............

              At Vågan Moen er en god "skytter" også fra hofta, kan vi se under haka på Skjerven etter en drøy time. - Så ut som Bjørndalen etter en særdeles tøff 20km..

              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Byttevegringen er vel omtrent det eneste det er lov å kritisere Henning for.

              1. Å bytte ut Arild ville vært idioti. Han er ekstremt nyttig på defensive dødballer, og evner å være rolig med ballen i stressede situasjoner.

              2. Å sette inn Knudtzon er helt ok, han er lynrask og et fantastisk kontringsvåpen, men når det er sagt burde tam vært satt innpå først.

              3. Å ikke bytte ut hverken Nosa eller Bergmann på tross av at de åpenbart var helt kjørte er håpløst. Her ville det vært veldig fornuftig å ta ut en spiss for en spiss, nemlig Edwin, som ville vært ensbetydende med rødt kort til en av Brannstopperne(mulig han ikke var på benken, jeg husker ikke, men her snakker jeg på generelt grunnlag). For Nosa burde Tam eller Marius vært byttet inn, for å gi rutine, ro og duellstyrke.

              Vi hadde tatt 1-1 før kampen, alle mann alle. Men når resultatet blir som det blir på grunn av pinnedømming fra Skjerven er det all mulig grunn til å være rasende, hvilket jeg er. Jeg kan kun konstatere at Skjerven må ha opplevd noe jævlig i forbindelse med LSK som liten. Kanskje stoppet spillerbussen vår opp ved bensinstasjonen i Kaupanger akkurat da moren hans var den eneste på vakt eller noe sånt. Faen veit, men den mannen er ikke, har aldri vært, og kommer aldri til å bli en objektiv dommer for oss.

              Kommentar

              • Rovfugl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 3672

                synes faktisk Nosa gjorde en betraktelig bedre jobb bakover i dag enn tidligere, og jobba mye hardere.
                DØ FOR FUGLA!!!
                http://www.fluefiskebloggen.no
                LSK er min religion
                Ujah er min gud

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Nosa var fantastisk i dag, og kanskje spesielt defensivt. Var også et par-tre sugende løp hjemover som faktisk redda oss, i tillegg til andre gode involveringer. Men i dag så vi også svakheten med å ha to atypiske kanter, Brann fikk reine autostradaer til å prikke inn innlegg, gud veit hva resultatet hadde blitt hvis Brann fortsatt hadde hatt hodesterke folk som Nilsen og Karadas i stallen.

                  Vi kunne blitt maltraktert mot et mer hodesterkt lag.

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    Nå som den største skuffelsen har lagt seg; Vi var et tvilsomt frispark unna å rane med oss 3 poeng i kveld. Det ville vært et fantastisk deilig ran, men jeg klarer ikke å være alt for skuffet med tanke på kamputviklingen.

                    Vi var en juniorfeil og en lett påvirkelig dommer unna å vinne en match hele Bergen var despereate etter å vinne; Våre gutter gjorde en solid innsats, samtidig som vi var griseheldige i at bergenserne ikke var mer giftige foran mål.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Nå som den største skuffelsen har lagt seg; Vi var et tvilsomt frispark unna å rane med oss 3 poeng i kveld. Det ville vært et fantastisk deilig ran, men jeg klarer ikke å være alt for skuffet med tanke på kamputviklingen.

                      Vi var en juniorfeil og en lett påvirkelig dommer unna å vinne en match hele Bergen var despereate etter å vinne; Våre gutter gjorde en solid innsats, samtidig som vi var griseheldige i at bergenserne ikke var mer giftige foran mål.
                      Og jeg sier igjen: Branns dominans er ekstremt oppskrytt. ALLE kan pumpe baller. Hadde Rosenborg fått gjøre det samme hadde de skapt ørtiførti sjanser og scoret femhundre mål.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                        Og jeg sier igjen: Branns dominans er ekstremt oppskrytt. ALLE kan pumpe baller. Hadde Rosenborg fått gjøre det samme hadde de skapt ørtiførti sjanser og scoret femhundre mål.
                        Talte du antall fete sjanser Brann hadde?
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Gjest

                          Ran /juniorfeil? Dette var da for fa.. ikke et ran i vår favør.Snarere tvert imot, Brann måtte ha dommerhjelp for å score! Vi scoret et fint mål mens Brann ble tildelt et.


                          QUOTE=superbøffel;403705]Nå som den største skuffelsen har lagt seg; Vi var et tvilsomt frispark unna å rane med oss 3 poeng i kveld. Det ville vært et fantastisk deilig ran, men jeg klarer ikke å være alt for skuffet med tanke på kamputviklingen.

                          Vi var en juniorfeil og en lett påvirkelig dommer unna å vinne en match hele Bergen var despereate etter å vinne; Våre gutter gjorde en solid innsats, samtidig som vi var griseheldige i at bergenserne ikke var mer giftige foran mål.[/QUOTE]

                          Kommentar

                          • Odinster
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2008
                            • 160

                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Til og med hustruen kommenterte Branns mange nedsparkinger, det er ikke ofte hun legger merke til noe
                            Huff da. Håper ikke hustruen leser dette forumet

                            Til og med TV2 påpekte dette.

                            Hadde Skjerven gjort jobben sin, og ikke latt Brann holde på med sitt hasardiøse spill, kunne kampbildet sett veldig annerledes ut. Det var flere ganger våre balltap kom som en direkte følge av at LSK-spillerne trakk seg i duellspillet i frykt for å knekke noe. Er det ikke slik at dommerne er der ute for å beskytte spillerne? Jeg prøver å la være å rakke ned på dommerne, men i dag var det rett og slett farlig dømming (eller rettere sagt fravær av dømming).

                            Kan heller ikke si meg helt enig i den totale enveiskjøringen fra Brann som mange skal ha det til (bortsett fra de 10-15 siste minuttene). LSK spilte seg oppover banen, mens Brann beinet ballen tilbake mot et høytstående LSK-forsvar, som om det var den eneste taktikken de hadde for å slå oss. Litt for enkel strategi til å kunne si at de kjørte over oss.

                            Kommentar

                            • Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

                              Men gutta, kampen sett under ett så er dette et fair resultat. Alle lag har en kamp i løpet av en sesong der motstanderen scorer på overtid.
                              Lagene over oss på tabellen har vanskelige kamper neste runde, vi har Odd hjemme. Slår vi Odd så er vi oppe på pallen igjen trur jeg

                              Ett poeng i Bergen er ikke dårlig. Selv om Brann har slitt i år.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Jeg tror kanskje vi blir litt for ambisiøse i dag. Forholdene er helt grusomme i dag, og det er fysisk umulig å få utløp for spillet man har jobbet med. For Branns del blir det ikke så utslagsgivende, da deres spill baserer seg på den lange opp mot Huseklepp. Vi forsøker å spille vårt spill, men blir forhindret av en drepende treig matte og Brannspillernes hasardiøse forsvarsjobb. Bakke setter standard etter ett minutt, med en livsfarlig tofotstakling. Når lagkameratene ser at han slipper kort blir de med på dansen. På en dag som denne burde man kanskje senke nivået litt, og gjøre ting enklere. Litt mer kynisme og rett-på Erland Johnsen-stil. Sitter igjen med litt samme opplevelse som etter snøværskampen på sunnmørsplasten. Vi straffes mot spillemessig dårligere lag når bane- og værforholdene blir vanskelige. Mye fordi motstanderne spiller mer kynisk og direkte. Skulle gjerne sett at vi kunne legge om til litt mer rævvafotball i disse situasjonene. Samtidig spiller vi de aller fleste kamper under anstendige bane- og værforhold og bør kanskje ikke legge for mye vekt på denne typen av møkkakamper.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • dalen
                                  Brannsupporter
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2007
                                  • 391

                                  Opprinnelig skrevet av Tony
                                  Du skjønner vel at det var fordi man ikke hørte speakeren? Hvis du så flagga, så ble de etterhvert ble borte. Da hadde man funnet ut at det var 1 min stillhet
                                  Jeg sitter i nærheten av bortefansen, og kan bekrefte at det var tydelig at en del av Kanari-Fansen ikke hadde fått med seg 1 minutts stillhet... akkurat det endret seg raskt da noen tok grep og gav beskjed... ikke noe å tenke på...
                                  If heartaches brought fame in love's crazy game,
                                  I'd be a legend in my time.
                                  If they gave gold statuettes for tears and regrets,
                                  I'd be a legend in my time.

                                  Johnny Cash - A Legend In My Time

                                  Kommentar

                                  • KennethS
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • Mar 2004
                                    • 29

                                    Enig der, virker for meg som kanari fansen som var på stadion ikkje fikk helt med seg 1 minutt stilhelt. Men etter noen sekunder gikk det opp forde også og de sluttet og tromme. En enkel og grei missforståelse. Ingenting som bør lage no stress mellom supporterne fremover.

                                    Hilsen Brann supporter som tipper Lsk tar medalje i år.
                                    Stå på Brann

                                    Kommentar

                                    • fredpet76
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 1216

                                      Er blitt nevnt tidligere her, men da man er inne på juniorfeil mener jeg Henning bidrar han også. Vi burde absolutt hatt èn mann, muligens to mann på streken ved frisparket. Dette er jeg helt sikker på at Henning ser ved analyse av matchen. Synd, for dette ville gjort antakelig gitt oss seieren. Men men, 1-1 er likevel et akseptabelt resultat.

                                      Kommentar

                                      • Tvilling
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 1467

                                        Trist med målet når det kom. Men jeg synes vi ble liggende dypt "alt for tidlig" og er glad ikke Brann scoret tidligere.
                                        Enig i de som sier at resultatet var fair, og her i Bergen nyter jeg nå fortsatt tabellposisjonen

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                          Er blitt nevnt tidligere her, men da man er inne på juniorfeil mener jeg Henning bidrar han også. Vi burde absolutt hatt èn mann, muligens to mann på streken ved frisparket. Dette er jeg helt sikker på at Henning ser ved analyse av matchen. Synd, for dette ville gjort antakelig gitt oss seieren. Men men, 1-1 er likevel et akseptabelt resultat.
                                          Er det bare jeg her som synes det er helt idioti å ha folk på streken på sånne frispark? Man opphever offsiden og gir da motstanderen mulighet til å dekke opp keeper. Defensivt selvmord vil jeg mene.
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎