Lillestrøm - Vålerengen, Åråsen stadion, søn. 4. juli kl. 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Hva er snakket om vinnerskaller? Vi la oss ikke ned, vi ble straffet av et ekstremt effektivt og heldig Vålerenga. Vi spiller klart bedre enn dem og skaper langt mer. Kampen var en spillemessig opptur i forhold til hva vi leverte før sommerpausen. Mens vi fikk ekstremt godt betalt for eksempel mot Molde, fikk vi ekstremt dårlig betalt i dag. Vålerenga var søppel og det er utrolig at kampen endte 1-4.

    Forøvrig er det utrolig å lese snakket om at vi ikke har gode fotballspillere, at vi er et bunnlag osv. Henning Berg satte en fornuftig målsetting foran sesongen, å komme blant de 5-6 beste. Vi ligger godt ann til det foreløbig. Det bredte seg en ekstrem optimisme etter en særdeles god serieåpning hvor folk trodde på medalje og enkelte tok til og med ordene gull i sin munn. Vi har et ungt og uerfarent lag som ikke presterer på et jevnt nivå, dette vet Henning og dette burde folk som har sett fotball i 20 år vite. Vi hadde en særdeles god periode på vårsesongen hvor vi henta mye poeng, nå er vi spillemessig bedre og taper. Vi er alt for ustabile foran mål og for dårlige til å klarere ut av egen boks. Slik kommer det til å være resten av sesongen og vi må akseptere at vi av og til kommer til å oppleve sviende nederlag som vi gjorde i dag i ny og ne. Med dette får vi også kjempeoppturer som 3-2 seieren i Kristiansand, opphentinga i Molde, 6-0 hjemme mot Hønefoss osv. Det er nettopp dette som skiller oss fra toppen, det at vi ikke er like stabile som de aller beste. Jeg tror Tromsø og Aalesund kommer til å rakne på høstsesongen, Rosenborg kommer til å seile i fra og det kommer til å bli en jevn kamp fra 2 til 8 plassen. Forhåpentligvis klarer vi å kapre den 5-plassen vi sikter etter i år og bygge videre på den i 2011. Det er kun 1 år siden vi var i bunnstriden, nå er vi godt plassert på øvre del av tabellen. Det er ingen tvil om at dagens tap var skuffende, stikkende i hjertet, forjævlig og uforståelig, men spillet var bedre enn før pausen og det lover positivt for fortsettelsen. Jeg har troa på at vi kan ta 3 poeng mot Rosenborg.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Jeg skjønner godt at vinnerskallen Berg er mest opptatt av å vinne fotballkamper, men samtidig sitter han kanskje på Norges sikreste jobb. Det er ingen som forventer en topplassering allerede i år. Han sitter nærmest freda for en femårsperiode og med et prosjekt han enda har noen år på seg til å få ut i full blomst. Når man i tillegg veit at LSK er en av en håndfull klubber med en så skral økonomi at man nærmest er under administrasjon, og har null egne midler til å handle spillere, ja da blir det jævla kortsiktig å la fremtiden slite benken.

      Å dyrke frem unge spillere og gi dem tillit er den eneste måten vi kan hevde oss i toppen på i fremtiden, klubben er nødt til å bli dristigere her hvis vi skal nå de høydene vi drømmer om.

      Kommentar

      • Mollari
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Dec 2003
        • 135

        Opprinnelig skrevet av andersmm
        Mitt forslag er å ansette Uwe som assistent igjen. Under Uwe hadde denne typen av ydmykelser aldri skjedd. 5 kamper spilte vi mot Söpla under Uwe. 4 seire, en uavgjort, og LSK fortjente hvert bidige poeng. Uwe fikk gutta til å gi alt og fokusere 110% mot Söpla.
        Selv om jeg ga tommel opp så kommer aldri Uwe til å akseptere å bli hentet tilbake som assistent.
        http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

        Kommentar

        • aguado
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 448

          Opprinnelig skrevet av woody
          Det er HOLDNINGENE og VINNERSKALLENE jeg etterlyser. Etter litt motstand i de tre siste "offisielle" kampa våre "renner" måla inn (Follo, Molde og Søpla) -og det virker som om ingen har ORK eller EVNE til å ta litt tak og få LØFTA laget igjen. At vi ved et mirakel klarte å få poeng i Molde - det viser bare hva vi får til med toppkapasitet.
          Å påstå at LSK-spillerne mangler HOLDNINGER og VINNERSKALLER blir bare dumt. Kampene mot Start, Odd og spesielt Molde viser nettopp HOLDNINGER og VINNERSKALLER. De samme HOLDNINGENE og VINNERSKALLENE er der fremdeles, selv om prestasjonene varierer.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Bekymrer meg litt for prestasjonene til Pedersen. Rygger voldsomt i alle situasjoner og rygga til og med fra ballen før 1-0. Lå feilplassert vel 3 og 4-0. UVanlig å se han sove og gjøre store feil.


            Opprinnelig skrevet av antikris
            Til sist; hva faen gjør Kiko på kanten??
            Hva gjør Gulbrandsen på tribuna?

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              Opprinnelig skrevet av Dole
              Jeg tror fraværet av Tarik vil være svært merkbart. Han er en spiller i landslagsklasse som nå er erstattet av spillere (Knutzon, Kiko) som er nærmere adeccoliganivå. Med tanke på hvor jevn tippeligaen er i år, er jeg svært tvilende til at det mannskapet som startet dagens kamp er godt nok til å bli blant de 6 beste.
              Det er kvalitet nok, men problemet er viljen. I dag var det kun SP som kjefta, skreik og banna. De andre virker bare opptatt av å gjøre det de skal, ingen aggressivitet, ingen vinnervilje. Det mangler en sjef utpå der og det kollektive mangler evnen til å få det beste ut av hver enkelt.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • sten
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2005
                • 873

                Opprinnelig skrevet av jalapenos
                Å påstå at LSK-spillerne mangler HOLDNINGER og VINNERSKALLER blir bare dumt. Kampene mot Start, Odd og spesielt Molde viser nettopp HOLDNINGER og VINNERSKALLER. De samme HOLDNINGENE og VINNERSKALLENE er der fremdeles, selv om prestasjonene varierer.
                Enig med deg.En del her på forumet burde holde seg unna her rett etter ett tap.blir skrevet veldig mye dumt. Det har skjedd veldig mye bra med LSK siden forrige sesong og bedre blir det. alle fotballspillere kan ha dårlige dager,men dem fortjener ikke å bli skjelt ut som enkelte har lett for å gjøre her

                Kommentar

                • *46*

                  Jeg tror jeg skal holde kjeft i dag - har så forbanna mye frustrasjon som jeg skal forsøke å kvele i løpet av natta. Sovetablett og paracet er eneste som virker i dag.

                  Skal jeg se positivt i all dritten, så må det være at for en gangs skyld blir det en hyggelig dag på jobb i morgen med blide kunder for en gangs skyld på denne arbeidsplassen: http://www.nav.no/Lokalt/Oslo/Kontakt+oss/805320878.cms

                  Kommentar

                  • bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 2887

                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    Det er kvalitet nok, men problemet er viljen. I dag var det kun SP som kjefta, skreik og banna. De andre virker bare opptatt av å gjøre det de skal, ingen aggressivitet, ingen vinnervilje. Det mangler en sjef utpå der og det kollektive mangler evnen til å få det beste ut av hver enkelt.
                    En sjef har vi mangla helt siden Torgeir ga seg
                    I år så tar vi alt

                    Kommentar

                    • *46*

                      Jeg lurer litt på en ting, i all forbannelsen jeg har i kroppen. Hvorfor feira han ene linjemannen USA's nasjonaldag med å flagge i tide og utide som om han fikk bonus for å flagge så mye som mulig, mens han andre konsekvent nektet å bruke flagget? Bare en liten digresjon...

                      Kommentar

                      • tonkro
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2009
                        • 337

                        Ufortjent!!!!

                        I pausen følte jeg meg ganske sikker på at vi kom til å vinne,eller at det ville ende 0-0. Men den gang ei. LSK rakner igjen. Er så sykt irriterende,og enda mer forvirrende... Vi starter sesongen (med unntak av Aafk-kampen) med å nesten ikke slippe mål,mens de siste kampene har vi sluppet inn rundt 3,5 i snitt??!!!!!????? Hva skjer????

                        Er så forbannet over at vi ikke ga Tam kontrakt (ja,jeg er klar over at vi har lite penger og blablabla) !!!!!! Han er 100 ganger bedre enn Kiko!!! Og Eriksen er jo helt på bærtur om dagen... Ser ut som om Magnusson har mistet selvtilliten og,etter 11 (?) baklengs på 3(!!!!!!) kamper!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                        Nei,fy f***,dette er for j**lig!!!!! :evil:

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Etter denne nedturen får man bare håpe man slipper å våkne til nyheten om at Andre Hansen er solgt til Odd også. Da blir det virkelig en for jævlig dag i morra!

                          Kommentar

                          • Kristian
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 690

                            Drittkamp. Eneste jeg har å si om den saken.

                            Kommentar

                            • Mauer
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2007
                              • 270

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Etter denne nedturen får man bare håpe man slipper å våkne til nyheten om at Andre Hansen er solgt til Odd også. Da blir det virkelig en for jævlig dag i morra!
                              Solgt? Han kan skrive kontrakt med Odd uten at vi får en krone! Kontrakta hans med oss er jo over etter denna sesongen...

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7055

                                Tilfeldighetenes spill. Vi burde ledet med et par mål til pause. I stedet får de en offsidescoring - og så tenker tre-fire mann mer på offsidescoringen i stedet for å se hvor ballen er, og det er jævlig lite profesjonelt.

                                At vi ryker mot Vif, driter jeg egentlig i. Det som irriterer, er hvor unødvendig dette føles. Vif er et veldig ordinært lag, og vi burde slått dem. Får håpe vi leverer bedre mot RBK, ellers kan sesongen i stor grad være over etter Tromsø-kampen mht. medaljekampen.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  Enhver med et snev av objektivitet i behold må si seg enig i det Fugl1120, trigz m.fl. skriver. 1-4 er et resultat av en solid porsjon uflaks og en liten porsjon manglende profesjonalitet/evne til å holde hodet kaldt.

                                  Sportslig sett var dette egentlig en positiv kveld. Og det er fint å se at RBK og TIL viser svakhetstegn, samt at bartefolket har et übertett kampprogram og en forholdsvis tynn stall til dem å være.

                                  Kommentar

                                  • Yellow-not-jella
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2009
                                    • 1606

                                    Esset dreit seg ut på 0-1. Synd, for ellers har han jo blitt bedre defensivt.
                                    Og som Bresil, Arg og Eng i vm; vi taklet ikke plutselig å ligge under.

                                    Vinnerskaller? Vet vi hva det er for noe da? Holder ikke bare med innsats vøtt. Tenk dere Wehrman i slag bak Nosa... Fortsetter dette er vi bak Haugesund før vi får sagt takpapp-veggpapp.

                                    Syns også savnet etter en god venstrekant er merkbart, fortrinnsvis med "rett" fot. Fortsatt. Håper også på rik onkel fra Amerika.

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      Kan vi ikke bare la Ringstad få sjansen der da... Han har i det minste teknikk, venstrefot og erfaring fra posisjonen. Kan jo ikke være verre enn det som blir forsøkt ellers?
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        Enhver med et snev av objektivitet i behold må si seg enig i det Fugl1120, trigz m.fl. skriver. 1-4 er et resultat av en solid porsjon uflaks og en liten porsjon manglende profesjonalitet/evne til å holde hodet kaldt.
                                        Liten posjon uflaks, stor mangel på profesjonalitet kombinert med manglende vinnervilje.
                                        Fugla mot nye høyder

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          Vel. Noen ganger går alt inn, andre ganger går ingenting inn. Førsteomgangen i dag var ikke veldig ulik den mot Hønefoss, faktisk. Selv om vi virket brutalt overlegne i 1. omgang mot Hønefoss, var vi ekstremt effektive. Det var først i 2. omgang vi begynte å brenne store sjanser.

                                          I begge disse førsteomgangene var LSK gode, mens motstanderen rett og slett var elendig. Jeg tror nesten Enga var enda dårligere enn Hønefoss (!).

                                          Mot Hønefoss scoret vi på våre tre første sjanser. I dagens førsteomgang var vel Arild nærme 3 ganger, Bergmann hadde en feit, Erling kunne scoret, Espen hadde en mulighet, Nosa var farlig frampå og med så mange dødballer vi hadde, hadde det ikke vært urimelig om Frode eller Steinar hadde stanget inn et mål.

                                          Tilfeldigheter er fotballens mest undervurderte variabel.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎