Lillestrøm - Vålerengen, Åråsen stadion, søn. 4. juli kl. 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    Opprinnelig skrevet av Lars
    Enhver med et snev av objektivitet i behold må si seg enig i det Fugl1120, trigz m.fl. skriver. 1-4 er et resultat av en solid porsjon uflaks og en liten porsjon manglende profesjonalitet/evne til å holde hodet kaldt.
    Bare synd det er resultatet folk flest og historiebøkene vil huske, ikke at LSK fortjente å punktere kampen før juksemålet. Å tape på hjemmebane mot det søplelaget er flaut. Å tape med så mange mål mot dem er langt mer enn flaut. Men det værste er at dette var fjerde tapet på rad hjemme mot søpla!

    Får håpe vi tar en hevn på Ullevål i år som i fjor. Men da må vi for faen ikke spille med bedritne spillere som Kiko! Skjønner ikke noe av at ikke Ringstad får sjansen. Og Ujah må også slippe til mer!

    Kommentar

    • krogen
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2009
      • 228

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Tilfeldighetenes spill. Vi burde ledet med et par mål til pause. I stedet får de en offsidescoring - og så tenker tre-fire mann mer på offsidescoringen i stedet for å se hvor ballen er, og det er jævlig lite profesjonelt.

      At vi ryker mot Vif, driter jeg egentlig i. Det som irriterer, er hvor unødvendig dette føles. Vif er et veldig ordinært lag, og vi burde slått dem. Får håpe vi leverer bedre mot RBK, ellers kan sesongen i stor grad være over etter Tromsø-kampen mht. medaljekampen.
      Fotball er tilfeldighetenes spill, men jeg tror vi gjør oss selv en bjørnetjeneste ved å forklare gårsdagens tap med uflaks. Vi trykker på litt i første, men skaper nesten ingen store sjanser. Selv i første så Vålerenga farligere ut enn oss.

      Kommentar

      • krogen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2009
        • 228

        Opprinnelig skrevet av jalapenos
        Å påstå at LSK-spillerne mangler HOLDNINGER og VINNERSKALLER blir bare dumt. Kampene mot Start, Odd og spesielt Molde viser nettopp HOLDNINGER og VINNERSKALLER. De samme HOLDNINGENE og VINNERSKALLENE er der fremdeles, selv om prestasjonene varierer.
        Kan vi slutte å bruke Molde-kampen til inntekt for mentaliteten i laget vårt? Det var lotto. Hvor var vinnerskallene de første 90?

        Kommentar

        • Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

          Opprinnelig skrevet av Lars
          Vel. Noen ganger går alt inn, andre ganger går ingenting inn. Førsteomgangen i dag var ikke veldig ulik den mot Hønefoss, faktisk. Selv om vi virket brutalt overlegne i 1. omgang mot Hønefoss, var vi ekstremt effektive. Det var først i 2. omgang vi begynte å brenne store sjanser.

          I begge disse førsteomgangene var LSK gode, mens motstanderen rett og slett var elendig. Jeg tror nesten Enga var enda dårligere enn Hønefoss (!).

          Mot Hønefoss scoret vi på våre tre første sjanser. I dagens førsteomgang var vel Arild nærme 3 ganger, Bergmann hadde en feit, Erling kunne scoret, Espen hadde en mulighet, Nosa var farlig frampå og med så mange dødballer vi hadde, hadde det ikke vært urimelig om Frode eller Steinar hadde stanget inn et mål.

          Tilfeldigheter er fotballens mest undervurderte variabel.
          Tilfeldigheter......? jeg er ikke så sikker.
          Det er alt for ofte vi ser spissene våre står med samla bein når dem skal skyte, med ryggen mot mål eller at det er så stillestående uten ball at det ser mere ut som et bilde enne en live foppallkamp. Det er vel heller ikke tilfeldig at motstander scorer mål når det står umarkerte motspillere på 5 meteren mens alle i vårt forsvar stirrer opp i lufta etter ballen og ingen ser hvordan motstander plasserer seg.
          Det må gjøres mottrekk mot motstanders plasseringer, noe jeg synes vi er skikkelig dårlig på, man skal og må i foppalll tenke ett hakk foran for å gjøre det bra!

          Nå har det gått trådt i det siste, men likevel stiller vi med de samme spillerne som har klappa totalt sammen...... Jeg vil se Ujah, Edwin og Ringstad på banen. Ujah er en uslipt juvel som vi må benytte oss av, for han er sugen på å gjøre det bra, han skaper uro med en gang. Alle i tippeligaen kjenner sundgodt og hvordan han spiller. Bytt ut en forutseende sundgodt mot en uforutseende Ujah som alltid skaper uro hos motstander.
          Jeg mener ikke nå at Sundgodt er dårlig eller noe slikt, jeg mener og kanskje bytte på startoppsettet og mere bytter underveis i kampene for å "endre" litt, prøve å finne på noe nytt når det gammle ikke funker.

          I hele fjorårssesongen slet vi med en ting jeg la veldig godt merke til, men som vi er blitt LITT bedre på i år, MARKERINGER. Vi har fremdeles en del å gå på der, men spillerne våre er ofte ALT for opptatt av ballen og legger ikke merke til hvordan motstander plasserer seg. Dette må det skjerpes på, ved flere anledninger får motspillere stå mutters alene inne på 5 meter uten nor form for dekning, noe som tilslutt VIL føre til mål i mot.

          Kiko....... i mean ...... geeeees! jada noen mener han åpna opp i går etc etc..... men han gjør grove feil i hver eneste kamp, Upressa innlegg som havner bak mål!, Upressa passninger til motstander som står 10 meter unna egen spiller!! jeg vil ikke se han på banen mere , ikke for mitt lag i alle fall.


          Sånn, mulig dsette bare er frustrasjon over tapet i går, men nå har jeg i alle fall fått ut noe
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

          Kommentar

          • Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

            Tre ting jeg vil kommentere:

            Forstår ikke dette med Ujah. Han begynte sesongen fantastisk og plutselig var han ute av laget. Har han jobbet som gartner hos Bergs og gått utover sin arbeidsinstruks?

            Også har vi Eriksen. En virrete og uryddig spiller med over to måneder fallende kurve bak seg. Finta hans får tankene tilbake til Johan Petter.

            Kiko er på utgående kontrakt, og ikke bidrar han sportslig. Hvorfor i helvete skal han ha plass foran Tokstad, Ringstad og Guldbrandsen?

            Kommentar

            • El Caco
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2009
              • 2286

              Er jo åpenbart at gutta trengte nye utfordringer. De snudde både 0-2 og 0-3, denne gangen bestemte de seg for å prøve og snu 0-4, men det gikk ikke. Nå har de lært!
              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                Opprinnelig skrevet av Rovfugl

                Nå har det gått trådt i det siste, men likevel stiller vi med de samme spillerne som har klappa totalt sammen...... Jeg vil se Ujah, Edwin og Ringstad på banen. Ujah er en uslipt juvel som vi må benytte oss av, for han er sugen på å gjøre det bra, han skaper uro med en gang. Alle i tippeligaen kjenner sundgodt og hvordan han spiller. Bytt ut en forutseende sundgodt mot en uforutseende Ujah som alltid skaper uro hos motstander.
                Jeg mener ikke nå at Sundgodt er dårlig eller noe slikt, jeg mener og kanskje bytte på startoppsettet og mere bytter underveis i kampene for å "endre" litt, prøve å finne på noe nytt når det gammle ikke funker.
                Til og med jeg som forguder Arildo synes det er på tide at han får seg en liten pause nå. Uansett åssen man vender og vrir på det er det liksom ikke tvil om at Ujah og Bergmann er fremtiden, og da kan man like godt gå den i møte. Vi vinner ingenting i år, men vi rykker heller ikke ned. Da må det jo være perfekt å prøve å få i gang de to som makkere og Ringstad på venstrekanten, eller hva? Ringstad har det jeg har sett en helt enorm ballfølelse og teknikk, og da er det ikke så farlig om han ikke har noen ekstrem fart. Det hadde ikke den forrige venstrevingen vår heller, en viss Pål Strand(det er jo virkelig helt utrolig når man tenker på hvor lenge det er siden han var på topp). Gi guttungene sjansen, så blir det i det minste litt enklere å svelge at vi er så ujevne som vi er!

                Ringstad og Ujah inn på laget nuh, så er de etablerte neste sesong. Så gode er jeg overbevist om at de er. Se på nettopp søpla, de har latt Singh og Fellah spille seg gode på midten, og de kan godt være landslagsspillere begge to innen 2011-sesongen er omme. Se på Rosenborg med Henriksen, Tromsø med Johansen. Er noen av disse større talenter enn Ringstad? Jeg tviler faktisk litt på det.

                Give youth a chance, Henning. Du veit jo at du egentlig har lyst.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                  Se på nettopp søpla, de har latt Singh og Fellah spille seg gode på midten, og de kan godt være landslagsspillere begge to innen 2011-sesongen er omme. Se på Rosenborg med Henriksen, Tromsø med Johansen. Er noen av disse større talenter enn Ringstad? Jeg tviler faktisk litt på det.

                  Give youth a chance, Henning. Du veit jo at du egentlig har lyst.
                  Nå blei jo de 3 sentrale på midten til vif fullstendig avkledd i første omgang av 2 sentrale LSK spillere.

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                    Nå blei jo de 3 sentrale på midten til vif fullstendig avkledd i første omgang av 2 sentrale LSK spillere.
                    Fellah ble bytta ut etter 36 min uten å være skader... Problemet, er at kampen varer i 90 minutter - ikke 45 minutter.

                    Kommentar

                    • dollyholly
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2007
                      • 965

                      Dette må være en av de værsste opplevelsene i mitt fotballiv. Vi eier kampen men klarer ikke å sette den forløsende goalen i 1.omg.. Satt i pausen og tenkte at det blir vi straffet for i 2.omg., en feilaktig scoring til møkkalaget og vi rakner fullstendig. Vi står høyt uten press på ballfører og med raske spillere som Moa og Shelton må man bli straffet. 0-3 og jeg ville bare grave meg ned. Noen betraktninger: Kiko er ikke god nok, har gjentatt dette utallige ganger, Knutson er for dårlig teknisk og puslete, Nosa har alt unntatt et skuddben. Bare å glemme denne kampen, men tror sjansene er bedre mot TIL enn mot RBK.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Fellah ble bytta ut etter 36 min uten å være skader... Problemet, er at kampen varer i 90 minutter - ikke 45 minutter.
                        Kampen i går varte i 4 min.

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Fellah ble bytta ut etter 36 min uten å være skader... Problemet, er at kampen varer i 90 minutter - ikke 45 minutter.
                          Nå synes jeg vel egentlig ikke at midtbanen var problemet i denne kampen på noe som helst tidspunkt. Nosa og Søgård vant den kampen veldig greit mot de 3 på midtbanen til vif.
                          Igjen slipper LSK inn de avgjørende målene etter personlige feil og dårlige klareringer i forsvaret. Også får vif selvfølgelig en gavepakke da moa sitt mål skulle vært annulert for offside.

                          Jeg hadde ikke byttet Nosa mot en midtbanespiller i Tippeligaen.

                          Dette er en kamp LSK avgjøre i 9 av 10 tilfeller, så jeg velger heller å fokusere på det enn at vif scoret på 4 av 3 sjanser. Problemet er at LSK ikke scorer på en av sine første 5.

                          Jeg synes forøvrig det offensive spillet i går var veldig positivt, og langt bedre enn jeg fryktet når Tarik dro.

                          Kommentar

                          • Fjeller'n
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 905

                            Statistikk fra dagens RB:
                            Målsjanser: LSK - 8, VIF - 5
                            Cornere: LSK - 12, VIF - 4

                            Det er en solid prestasjon å tape 1-4 med disse tallene og det viser at vi har et problem i begge boksene. Det er mer enn uflaks og tilfeldigheter som gjør dette. Vi kunne ha drept kampen i første og det var flere enn meg som satt med en vond følelse i pausen. Så begynner det:

                            1-0: Dette målet rygger vi oss til. Dette er ikke første gang og som enkelte har skrevet før meg i denne tråden så er dette et gammelt problem. Sjansen skulle ha vært avverget lenge før offsiden, i hvertfall av Pedersen og kanskje Eriksen.

                            2-0: Starter med en dårlig avklaring, deretter er det litt klabb og babb der vi taper alle duellene og mister markeringer.

                            3-0: Her svikter stopperne våre. Hva er avstanden fra Abdellaoue til vår nærmeste stopper? Nærmere 10 meter?

                            4-0: Et pissemål som kommer som et resultat av at vi må opp. Når da i tillegg 3 av 4 forsvarere befinner seg ytterst til venstre er det ikke mye Karim kan gjøre med den. Et lite pluss til Shelton som er flink til å holde seg helt ute på kanten der selv om alle andre befinner seg på motsatt.

                            Dagens beste: Gressmatta. All honnør til banemannskapet. Dette må vel være norges beste naturgressmatte?
                            "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                            Kommentar

                            • Robiwan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2006
                              • 603

                              Hvor er effektiviten

                              Har egentlig ikke lyst til å dvele så lenge over denne kampen men det er en ting jeg syntes er for lite diskutert her og det er effektiviteten. De beste lagene omsetter sjansene sine. Det gjorde ikke LSK i går, men vif derimot satte sjansene sine og derfor var de "best" og vant kampen.

                              Er det noe jeg har savnet i LSK lenge nå så er det nettopp effektiviteten, sjansene kommer før eller siden, om vi omsetter den den eller ikke er med stor grad å avgjøre om vi vinner eller ikke!
                              Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                              Kommentar

                              • egil
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1119

                                Sjelden jeg henger meg opp i enkeltstående dommeravgjørelser så lenge kampen ender med så klare tapssifre som 1-4. Jeg tror allikevel linjedommerens blindhet på 0-1 avgjør. Hadde han sett det alle andre så ville det sannsynligvis stått 0-0 etter 63 minutter og ikke 0-3.

                                Har han gitt noen forklaring på hvorfor han ikke vinket? Den var enkel å se. Spillerne sto rimelig stille, og linjemannen var perfekt plassert i følge Tv-bildene. Offsiden var på minst 1 meter.

                                Mente han at ballen kom fra en LSK spiller? I tilfelle kan han ikke reglene, og da bør han suspenderes.
                                Last edited by egil; 05.07.2010, 14:33.
                                KFL - medlem nr 23

                                Kommentar

                                • El Caco
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2009
                                  • 2286

                                  Opprinnelig skrevet av egil
                                  Mente han at ballen kom fra en LSK spiller?
                                  Noe 3 av 3 kommentatorer jeg har hørt sier at den gjør. Må de alle gå!
                                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                  Kommentar

                                  • Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5914

                                    Opprinnelig skrevet av El Caco
                                    Noe 3 av 3 kommentatorer jeg har hørt sier at den gjør. Må de alle gå!
                                    Og om den gjorde det? Spilleren er likevel i offsideposisjon. Spørsmålet er vel om han er i straffbar offside og det var han vel?
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                    Kommentar

                                    • Mauer
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 270

                                      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                      Og om den gjorde det? Spilleren er likevel i offsideposisjon. Spørsmålet er vel om han er i straffbar offside og det var han vel?
                                      Bengt Eriksen på TV2 sa igår kveld på fotball xtra at ballen blei klarert fra en LSK-spiller, men ballen traff med en gang en VIF spiller og ballen gikk videre til Moa som stod soleklart i offside. Han sa også at det er det samma om VIF spiller'n speller ballen til Moa med vilje eller ikke.. Så lenge ballen var i en VIF spiller så skal det blåses offisde! Horibel dommeravgjørelse !

                                      Kommentar

                                      • El Caco
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2009
                                        • 2286

                                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                        Og om den gjorde det? Spilleren er likevel i offsideposisjon. Spørsmålet er vel om han er i straffbar offside og det var han vel?
                                        Ja det er det jeg mener. Er jo soleklar offside, og ingen av kommentatorene vet tydeligvis ikke om denne regelen. Får meg til å tenke på det annulerte målet der ESPN kommentatorene som var bombesikkere på at Vela var i offside i kampen mot Sør-Afrika.
                                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                        Kommentar

                                        • wænk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 2244

                                          Kamper som dette krever terapi, og det bedrev jeg på jobb i dag (Mange fine store vegger ble tagga ned);

                                          If you're not living on the edge, you take up too much room!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎