LSK - RBK lørdag 10. juli klokka 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Opprinnelig skrevet av KFL41
    Du må ha usedvanlig sterke gule briller.
    Og du må være usedvanlig lettlurt som går på TV2-propagandaen. Se målet bilde for bilde, så ser du at jeg har rett. Du må ikke bare se på spillerne nærmest Ujah, men han som ligger ute til høyre, sett fra RBKs side.

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      Opprinnelig skrevet av Torolf
      Og du må være usedvanlig lettlurt som går på TV2-propagandaen. Se målet bilde for bilde, så ser du at jeg har rett. Du må ikke bare se på spillerne nærmest Ujah, men han som ligger ute til høyre, sett fra RBKs side.
      Ja jeg ser på Lustig og han står utenfor 16-meteren idet Bergmann flikker ballen med hælen, mens Ujah står og tråkker på 16-meterstreken. Ingen kroppsdel på Lustig er så langt inne. Slik er det gjennom hele sekvensen ved målet.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7055

        Enig med Torolf, det ser ut som at Lustig er på linje med Ujah.

        Tapet var trist, men kampmoralen og innsatsen gir meg nytt håp, og vi hadde fortjent bedre i dag.

        Og, Bolly og Knudtzon fortalte meg egentlig bare at vi per d.d. ikke har et lag som bør spille 4-4-2 med to brede flanker, men at vi bør legge et anker foran stopperne, bruke to sentralt på midten og en i hullet mellom midtbane og angrep. Vi har offensive nok backer til at det vil passe laget mye bedre enn å ha to mann på hver sin side som verken evner eller tør å bruke ballen.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          Det er målsnøreprinsippet som gjelder og ikke luft i mellom.

          Kommentar

          • *46*

            Uansett kunne aldri linjedommeren sett det, han lå ett stykke etter minnes jeg....

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Offsiden var mer hårfin enn jeg først trodde, men jeg synes fortsatt det er offside. Ujah er på vei bort fra mål og tv2 stopper bildet før Bergmann slipper ballen, dermed ser Ujah ut til å være mer i offside enn han er.

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                Kan være assistenten ikke får med seg at Bergmann flikker den videre. Ujah er ikke offside ved Gabrielsen sin siste touch.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av KFL41
                  Kan være assistenten ikke får med seg at Bergmann flikker den videre. Ujah er ikke offside ved Gabrielsen sin siste touch.
                  Eller at han tror en rosenborgspiller sparker ballen gjennom i duell med bergmann.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Syns ikke vi skal behöve å rettferdiggjöre målet. Vi har såpass mange rävva dommeravgjörelser i mot, at vi kan ta et offsidemål med god samvittighet. Senest forrige runde fikk vi en slik en i mot. Bart kan väre mer fornöyd med dommeren enn vi i dag. Straffesituasjonen er tross alt langt enklere å bedömme.

                    Bare for å oppsumere:

                    LSK-RBK 2009: Överebö anullerer LSK's 2-0 mål, da Edwin får frispark mot seg. Helt feil. Metern blir frispilt bak bartenes backlinje, men avblåses for offside selv om han er på egen banehalvdel og onside når ballen blir slått. I stedet kommer grisene tilbake og sikrer 3 poeng på tampen.

                    RBK-LSK 2009: Bartene får feilaktig straffe på tampen av kampen etter at Roy Helge Olsen går fem på Abdou Traores "fall". Dette målet berger 3 poeng for grisene

                    RBK-LSK 2010: Kris Stadsgård er på etterskudd og feller Nosa på vei igjennom. Överbö gir Nosa gult kort for filming, der alle andre ser at Stadsgård er for sein og skal ha sitt andre gule og marsjordre. Bartene foräres nesten ett mål av Övrebö da de kontrer på et LSK i ubalanse etter Annans kvesting av Essediri. Övrebö dömte fordel til svinene(!) i denne situasjonen, og det var bare en av mange der Annan burde sett kort.

                    LSK-RBK 2010: LSK scorer mål i en nokså knapp offsidesituasjon, men dette retter Skjerven opp med en helt hårreisende straffeavgjörelse. Hvorvidt Örlund mener å felle Kippe eller ikke er irrelevant. Det er straffe.
                    Last edited by andersmm; 11.07.2010, 02:07.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • merch
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2007
                      • 938

                      Hva skjedde med LKE? han var da vel med hele oppvarminga i startelveren men Tokstad inn??

                      Fan så surt å tape på overtid, men om det sku bety noe så er det det mest positive tapet i sesongen! Unggtutta var godt på høyde med trøndera. Men seier var vi et stykke unna!

                      Takk for kampen, neste seier blir vel mot Hønefoss den da?:neutral:

                      Forresten jævlig irriterende kar oppi felt B(/C) trappa, kjeften hans gikk i ett fra 1 til 90+min, ikke sang, ikke rop, bare klaging kjeft og annen dritt! Slik er værre enn flagg, værre en vuvuzulafanskap og mobil-fjortisser!

                      Støtt laget om du skal stå på feltet for fan!! ihvertfall ikke 2*45 klaging når man holder U mot serielederen som ikke har tapt!
                      lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                      sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av krisruds
                        Ruben gjorde en bra kamp han. Han var jo back, ving-back og ving. For han var utrolig uheldig å ha Bolly som makker på venstre siden. Han måtte forsvare seg mot Rosenborgs back og ving stort sett igjennom hele kampen. For hjelp fikk han ikke. Han rota det til for seg 2-3 ganger, men det kan vi vel sette på ungdommelig mot??


                        Jeg setter et stort spørsmålstegn til Henning Bergs lagledelse i dag.

                        FATTER ikke at han ikke ser at Bolly sliter. At han ikke gjør noe med Kiko er kanskje greit nok siden det ikke akkurat er flust med sentrale midtbanespillere.
                        Men at han lar Bolly få mer enn 45min fatter og begriper jeg ikke.
                        Jeg og Pappa fulgte ekstra nye med på Bolly i 2omg, siden vi syntes han var svak i første.
                        Det vi så da var skremmende dårlig. Han eier ikke ballkontroll eller selvtillit. Han har stor fart, men det er kun uten ball. For med ball bruker han alt alt for lange steg, noe som gir han håpløse touch.
                        Det var flere ganger han bare sto helt rolig å så på når spillet foregikk rundt han, så ut som han hadde heteslag eller noe.
                        - Eksempel: Ruben kom på løp med ball, spiller den inn, får den igjen, runder Bolly, (som står helt rolig) og prøver seg på noe. (Bolly står fortsatt helt grodd fast), LSK mister ballen, Ruben løper alt han kan hjem. (Bolly står fortsatt helt rolig.)
                        Det er fint at Bolly for sjansen, men herregud Henning Berg, du har lov til å bytte han ut, selv om han ikke er for sliten. (noe som er tydeligvis eneste grunnlag for å bli byttet ut. + skader)
                        Etter den førsteomgangen til rosenborg kan det jo tenkes at Bolly var utslitt, selvfølgelig burde Berg byttet, men siden vi ikke har noen andre som kan spille til venstre så ble det vel avgjort fra Berg sin side at en sliten Bolly var bedre enn f.eks. Edwin som sjeldent løper hjem i det hele tatt. At Bolly gjør en dårlig kamp er vel ikke til å stikke under en stol, men glem pokker ikke hvem han spilte mot.. alle venstresider i landet her spiller dårlig mot den høyresiden til rbk. I forhold til motstander så syntes jeg han gjorde en ok kamp og at folk bør vente med kritikken til senere.
                        Jeg lar meg imponere av at en av tidenes yngste lag holder rbk til uavgjort såpass lenge, og som med en nøytral dommer mest sansynlig hadde fått straffe og uavgjort på slutten der!

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13272

                          Ser at mange her hyller innsatsen. Selv synes jeg det var en av våre svakeste kamper defensivt. Flere spillere, inkludert 10'ern vår virket uinteressert i å gjenvinne ball og komme opp i press. Ujha og Bergmann får godkjent for innsatsen, likeså en overraskende frisk Gabrielsen. Resten bør skjerpe seg. At vi holdt uavgjort så lenge er heller ingen ting å være stolte av, bare tilfeldigheter forhindret RBK fra å putte flere mål på oss.

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Ser at mange her hyller innsatsen. Selv synes jeg det var en av våre svakeste kamper defensivt. Flere spillere, inkludert 10'ern vår virket uinteressert i å gjenvinne ball og komme opp i press. Ujha og Bergmann får godkjent for innsatsen, likeså en overraskende frisk Gabrielsen. Resten bør skjerpe seg. At vi holdt uavgjort så lenge er heller ingen ting å være stolte av, bare tilfeldigheter forhindret RBK fra å putte flere mål på oss.
                            Ikke så streng nå da Reka, bare tilfeldigheter gjør at LSK ikke scorer flere mål også. Når flere spillere ikke har hvert på banen enda i år, er det ikke rart det blir litt så som så med organiseringa? Laget spilte til tider jevnt mot norges beste lag, uten unggutter har vi jo fått på ræva i stort sett alle kampene den siste tiden.
                            Så SÅ gæli var det vel ikke?!

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13272

                              Ok 90 % tilgitt, men da vil jeg fokusere min vrede på en enkelt spiller: Man skulle kunne forvente at en som har fått utdelt 10'er trøya i LSK ikke slår ut med armene og snur ryggen til spillet om han mister ballen. Innsatsen hans må opp på et helt annet nivå om han virkelig skal gjøre seg fortjent til den trøya.

                              Kommentar

                              • vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

                                Opprinnelig skrevet av Torolf
                                Og du må være usedvanlig lettlurt som går på TV2-propagandaen. Se målet bilde for bilde, så ser du at jeg har rett. Du må ikke bare se på spillerne nærmest Ujah, men han som ligger ute til høyre, sett fra RBKs side.
                                Ujah var i marginal (trodde den var klar) offside. Han står med foten på 16 meterstreken når ballen kommer fra Sigurdarsson. Det gjør ikke Lustig, som er utenfor.

                                På den annen side så, er denne såpass tvilsom at man kan si linjemannen gjør en riktig vurdering: Ved tvil så skal det komme det angripende lag til gode.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av vermu
                                  På den annen side så, er denne såpass tvilsom at man kan si linjemannen gjør en riktig vurdering: Ved tvil så skal det komme det angripende lag til gode.
                                  Ujah er i rimelig klar offside når ballen blir spilt, men ettersom han beveger seg for å komme ut av offsiden og vel er så vidt onside innen han mottar ballen kan det være vanskelig for dommeren å se. Her er det snakk om millisekunder og ikke sekunder.

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    Spillerbørs VG

                                    Logi - 6
                                    Tokstad - 5
                                    Pedersen - 5
                                    Kippe - 4
                                    Gabrielsen - 4
                                    Knudtzon - 3
                                    Kiko - 4
                                    Nosa - 5
                                    Bolly - 4
                                    BBS - 5
                                    Ujah - 6

                                    BB ble Lustig med terningkast 8.

                                    Kommentar

                                    • WAK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 964

                                      Det er enkelt og greit ikke noe å diskutere engang....MANGE av de unge talentene våre holder per dags dato ikke tippeliganivå. Da tenker jeg på spillere som Bolly, Gabrielsen og til dels Tokstad. Men misforstå meg rett, de spillerne kan bli mer en gode tippeligaspillere etter hvert. Men å hive innpå 3-5 spillere som knapt har spilt tippeliga i år fra start mot selve RBK er hårreisende etter min mening. De burde få innhopp og erfaring via det framfor å starte RBK. Komme innpå siste 15-20 min hvor alle andre spillere er slitne kan bli en langt trivligere erfaring for en rask spiller som f.eks Bolly.

                                      Hvorfor ikke Pål Steffen Andresen, Sundgot og til dels Guldbransen ikke starta i går er et mysterium for meg. Har sett PSA i en del 2. lags kamper og han er like klar for å spille som Gabrielsen og Bolly. PSA inn som midtstopper og Pedersen ut til en vant plass som back. Kanskje Lustig og Dorsin da ikke hadde scora (ja det ble litt hypotetisk).

                                      Og si at Gabrielsen spilte bra i går er helt feil i mine øyne. Han gjør flere store feil i forsvar, bare flaks at motstanseren ikke scorer. MEN det mener jeg kommer av en enkel grunn. ERFARING. Gutten har jo ikke fått noen innhopp men blir kasta rett inn til ulva. Men karakteren han skal opp et par hakk for en meget god offensiv spill. Imponerte meg ihvertfall. Innsatsviljen og viljen til å prøve er der og det virker som fysikken og teknikken hans ikke er noe å klager på heller. kan bli en god spiller med litt mer erfaring.

                                      Så er det Bolly da. HENNING BERG vær så snill og ikke start med Bolly før guten har mer erfaring og selvtillit. Gutten eier ikke selvtillit og innsatsviljen er jo over hodet ikke der. Ingen tvil om at gutten har fart og teknikk men la han få bruke den i slutten av kampene mot slitene spiller eller på et lavere niva.

                                      Tokstad synses jeg en helt grei kamp. Utmerker seg ikke men gjør oppgavene sine helt greit.

                                      Ringstad....huff jeg føler så sinnsykt med deg. Nå skulle virkelig din tid kommes å skjer dette. Tror ikke dette var den siste kampen du skulle starte i år. Har vært mye syting på forumet her for at du ikke har fått mer tid på banen, enig i det. Men tror Berg viste hvor god du var og skulle la deg få spilletid framover. Sikker på at du kommer sterkt tilbake.

                                      Kommentar

                                      • krisruds
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 839

                                        Opprinnelig skrevet av Folke
                                        Etter den førsteomgangen til rosenborg kan det jo tenkes at Bolly var utslitt, selvfølgelig burde Berg byttet, men siden vi ikke har noen andre som kan spille til venstre så ble det vel avgjort fra Berg sin side at en sliten Bolly var bedre enn f.eks. Edwin som sjeldent løper hjem i det hele tatt. At Bolly gjør en dårlig kamp er vel ikke til å stikke under en stol, men glem pokker ikke hvem han spilte mot.. alle venstresider i landet her spiller dårlig mot den høyresiden til rbk. I forhold til motstander så syntes jeg han gjorde en ok kamp og at folk bør vente med kritikken til senere.
                                        Jeg lar meg imponere av at en av tidenes yngste lag holder rbk til uavgjort såpass lenge, og som med en nøytral dommer mest sansynlig hadde fått straffe og uavgjort på slutten der!
                                        Nei, for all del. Bolly gjorde sikkert så godt han kunne.
                                        Det er Henning Berg som burde gjøre noe.
                                        Kan ikke skjønne at det ikke var andre folk på benken som kunne tatt over plassen hans

                                        - Det er mange ting man kunne gjort.

                                        1: Bytte Bolly med Gulbrandsen
                                        2: Bytte Arild med Bolly, sette Arild inn i midten og Kiko ut (Arild har spilt midt før som innbytter. (tror neppe han ville ha gjort det dårligere enn Kiko.)
                                        3: Bytte Arild med Bolly, flytte Bjørn ned på kant. Nekter å tro at Bjørn ikke hadde klart seg bra der.
                                        4: Sette inn PSA for Bolly, flytte Tokstad opp på kant og PSA på back.

                                        Du nevner også at RBK har en knall god høyereside, noe de også har. Da skjønner jeg enda mindre av at vi kan ha en såpass svak defensiv spiller mot den siden. Ruben gjorde en knall god jobb, han overbeviste veldig. Han klarte seg godt offensivt som defensivt. Som nevnt tidligere måtte han jo ta den offensive jobben til Bolly også.
                                        krisruds medlem av KFL siden 1996


                                        OI OI OI nå har vi det morro :)

                                        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Opprinnelig skrevet av krisruds
                                          Nei, for all del. Bolly gjorde sikkert så godt han kunne.
                                          Det er Henning Berg som burde gjøre noe.
                                          Kan ikke skjønne at det ikke var andre folk på benken som kunne tatt over plassen hans

                                          - Det er mange ting man kunne gjort.

                                          1: Bytte Bolly med Gulbrandsen
                                          2: Bytte Arild med Bolly, sette Arild inn i midten og Kiko ut (Arild har spilt midt før som innbytter. (tror neppe han ville ha gjort det dårligere enn Kiko.)
                                          3: Bytte Arild med Bolly, flytte Bjørn ned på kant. Nekter å tro at Bjørn ikke hadde klart seg bra der.
                                          4: Sette inn PSA for Bolly, flytte Tokstad opp på kant og PSA på back.

                                          Du nevner også at RBK har en knall god høyereside, noe de også har. Da skjønner jeg enda mindre av at vi kan ha en såpass svak defensiv spiller mot den siden. Ruben gjorde en knall god jobb, han overbeviste veldig. Han klarte seg godt offensivt som defensivt. Som nevnt tidligere måtte han jo ta den offensive jobben til Bolly også.
                                          Bortsett fra BBS så tror jeg desverre du overvurderer de andre du nevner sine evner.. Samme hvordan vi hadde stilt opp laget i går så hadde det neppe hvert ett bra nok lag for å slå rbk. Tarik fikk pepper når han spilte venstreving, så standaren folk setter er nok uansett altfor høyt i forhold til virkeligheten.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎