LSK - RBK lørdag 10. juli klokka 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Opprinnelig skrevet av Dole
    Det er vel litt drøyt å skylde på dommeren i dag? Tross alt fikk vi et mål i gavepakke. Årets mest klare offside som ikke blir avblåst?
    Kan vel ikke skylde på dommeren i dag, men Skjerven er fortsatt en møkkamann. Ikke hans skyld at linjemannen ikke reiste flagget på målet vårt.

    Linjemann er kjempekjekk og -grei, men Skjerven kan godt holde seg unna åråsen fremover.

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av Dole
      Det er vel litt drøyt å skylde på dommeren i dag? Tross alt fikk vi et mål i gavepakke. Årets mest klare offside som ikke blir avblåst?
      Rosenborg fikk da sin gavepakke de også, forskjellen er jo at Ujah scorer der de bommer... Pluss på med ett soleklart straffespark på slutten der så er det vel nok en gang ikke LSK som vinner dommerduellen?! Men det er vel ingen som skylder på dommern, bare konstanterer at han, som vanlig, ikke gjør jobben sin!

      Kommentar

      • brisbane-kanaris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2006
        • 595

        Opprinnelig skrevet av McGuffy
        Samma faen! Jeg er stolt av dere gutta!
        Nå skal vi ikke glemme at rbk også stilte med redusert mannskap.. Prica hvilte og bitch-slap-Annan er vel i Afrika ennå. Synes det er merkelig at forsvaret som var vår fremste styrke i vår nå fremtrer som vår største svakhet. Backene til rbk kom seg gang på gang fri i boksen... Så ikke ut som noen grep ble gjort for å forhindre det.
        Cred til Berg som satset framover, men hvorfor dytta han innpå Sundgot?
        Var til tider klikk-klakk spill mellom Bergmann og Ujah og så dytter han innpå Sundgot som trenger 3 sekunder på å stokke beina? Og det eneste betydlige han gjør på banen er en drittdårlig klarering som fører til 1-2 målet.

        Kommentar

        • Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

          Opprinnelig skrevet av Dole
          Det er vel litt drøyt å skylde på dommeren i dag? Tross alt fikk vi et mål i gavepakke. Årets mest klare offside som ikke blir avblåst?
          hvis vi skulle hatt 2 straffer er det IKKE for drøyt å skylde på dommeren...... men jeg så bare en omgang av kampen og har ikke sett alle situasjonene.

          Men jeg vil ha Ujah FAST på laget , i startelveren!
          hvordan Berg kan sette han på 2 laget er for meg en satans stor gåte som jeg ikke klarer å løse!! få han inn fra start i kampene for svarte!
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Opprinnelig skrevet av Rovfugl
            nåja, ikke bare positivt, man ser lett at dem mangler rutine på enkelte meget viktige ting. feks gikk det galt flere ganger da ball skulle skjermes ut eller til medspiller, man ser dem mangler litt rutine, ellers så spiller dem bra!
            Mangel på rutine har dem jo selvfølgelig, 3 div fotball er ikke allverden i forhold til den kampen de spilte i dag.. Men rutinen kommer med kamptrening! Langt over godkjent andre omgang, litt under godkjent første omgang i mine øyne.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
              Cred til Berg som satset framover, men hvorfor dytta han innpå Sundgot?
              Skjønner ikke denna helt selv. Tror kanskje han gjorde det for å styrke oss på avgjørende dødballer på slutten, men vi så jo hvordan det gikk...

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                Bolly beviste iallefall ingenting som tyder på at han stiller foran Kiko selv på vingen. Synd at Ringstad ble skadet, var spent på han i dag.
                Positivt overrasket over Ruben offensivt, mens Tokstad siste 70 minutter har god kontroll på sin side.

                Ujah/Bergmann bør absolutt prøves igjen.

                Utrolig irriterende at vi nok en gang slipper inn mål etter at vi ikke klarer å klarere ut av eget forsvar.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Som de sa på TV2, RBK var ikke mer redusert enn at de likevel fremstår som Norges klart beste lag. Det er bare å se på hva de heiv inn. Gutta skal ha skryt for innsatsen i dag, spesielt måten de hever seg på i andre. Ellers er jeg enig i at å bytte inn Sundgot virket merkelig i en kamp som var helt dominert av kontringer og ikke dødballer.

                  Sundgot har ikke vært i form på lenge, og det er knapt noen spiller som evner å vise det tydeligere enn ham. For da blir han også en gedigen sinke i kontringsfasen.

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                    Bolly beviste iallefall ingenting som tyder på at han stiller foran Kiko selv på vingen. Synd at Ringstad ble skadet, var spent på han i dag.
                    Positivt overrasket over Ruben offensivt, mens Tokstad siste 70 minutter har god kontroll på sin side.

                    Ujah/Bergmann bør absolutt prøves igjen.

                    Utrolig irriterende at vi nok en gang slipper inn mål etter at vi ikke klarer å klarere ut av eget forsvar.
                    Dersom Bolly går ut av laget neste kamp er det nok Erling eller Nosa som blir flyttet over dit. Kiko bidrar jo med mye sentralt når han spiller som i dag, så jeg ser heller han sentralt enn på vingen!

                    Kommentar

                    • brisbane-kanaris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2006
                      • 595

                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Sundgot har ikke vært i form på lenge, og det er knapt noen spiller som evner å vise det tydeligere enn ham. For da blir han også en gedigen sinke i kontringsfasen.
                      Ja, og det er så fantastisk irriterende. Her spiller Ujah og Bergmann tempofotball med ett touch pasninger, hælspark, finter/dragninger m.m. Synes samspillet dem to imellom bare vokste utover i kampen. Og så presterer Berg å ta av Bergmann og dytte innpå Sundgot som ikke akkurat er synonymt med tempo og ett touch. Jeg fatter ikke hva baktanken til Berg var med det byttet. Slik jeg ser det er Bergmann p.d.d. bedre i alle faser av spillet sitt sammenlignet med en Sundgot med en formkurve dypt nede i et dalsøkke.

                      Kommentar

                      • Dole
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 1555

                        Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                        . Og så presterer Berg å ta av Bergmann og dytte innpå Sundgot som ikke akkurat er synonymt med tempo og ett touch. Jeg fatter ikke hva baktanken til Berg var med det byttet. .
                        Bergmann ble vel byttet fordi han var utslitt? Noen annen grunn kan det neppe være. Og med tanke på den arbeidsinnsatsen han la ned i dag, er det ikke noe å si på at han ble sliten. En av våre aller beste i dag.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13272

                          Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                          Ja, og det er så fantastisk irriterende. Her spiller Ujah og Bergmann tempofotball med ett touch pasninger, hælspark, finter/dragninger m.m. Synes samspillet dem to imellom bare vokste utover i kampen. Og så presterer Berg å ta av Bergmann og dytte innpå Sundgot som ikke akkurat er synonymt med tempo og ett touch. Jeg fatter ikke hva baktanken til Berg var med det byttet. Slik jeg ser det er Bergmann p.d.d. bedre i alle faser av spillet sitt sammenlignet med en Sundgot med en formkurve dypt nede i et dalsøkke.
                          *Sundgot bidrar med ro og rutine (selv om det ikke holdt på slutten), samt at han er flink til å frispille andre. Var etterhvert ujha alene på topp, bergmann orket ikke mer. helt supert bytte.

                          Hjertesukk: Berg må snarest få lest grunnfag psykologi eller få inn en erfaren idrettspsykolog. Mental kollaps og angst preger nesten alle spillerne på laget. At dette ikke blir profesjonelt ivaretatt i klubben er en stor skam, spesielt med så mange unge spillere. Man må forvente at en erfaren tippeligatrener på toppnivå tar dette alvorlig.

                          Kommentar

                          • Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

                            Enig reka. Orker snart ikke mer av den panikken som brer seg hver gang man nærmer seg 16, samt panikkn vi har fått i forsvaret de siste kampene.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Opprinnelig skrevet av reka
                              *Sundgot bidrar med ro og rutine (selv om det ikke holdt på slutten), samt at han er flink til å frispille andre. Var etterhvert ujha alene på topp, bergmann orket ikke mer. helt supert bytte.

                              Hjertesukk: Berg må snarest få lest grunnfag psykologi eller få inn en erfaren idrettspsykolog. Mental kollaps og angst preger nesten alle spillerne på laget. At dette ikke blir profesjonelt ivaretatt i klubben er en stor skam, spesielt med så mange unge spillere.
                              I form er Sundgot en som bidrar med ro og rutine ja, men i dag ble det mer av det vi har sett mesteparten av sesongen, altså i beste fall støttepasninger og ikke de geniale stikkerne.

                              Og i motsetning till mange ganger før virket det tryggere bakover i sluttminutta i dag enn det har gjort på lenge. Vi møter Norges beste lag og taper på en måte mange andre TL-lag har gjort før oss, 2010 inkludert.

                              Kommentar

                              • Rovfugl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 3672

                                Håper inderlig vi starter med Ujah og Bergmann i neste kamp.
                                Ujah er en type jeg har stor tro på og en type spiller jeg liker å se på banen, gjør mye faenskap for motstanderen.
                                DØ FOR FUGLA!!!
                                http://www.fluefiskebloggen.no
                                LSK er min religion
                                Ujah er min gud

                                Kommentar

                                • brisbane-kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2006
                                  • 595

                                  Opprinnelig skrevet av Dole
                                  Bergmann ble vel byttet fordi han var utslitt? Noen annen grunn kan det neppe være. Og med tanke på den arbeidsinnsatsen han la ned i dag, er det ikke noe å si på at han ble sliten. En av våre aller beste i dag.
                                  Ja, det var den første og mest naturlige forklaringen som slo meg også, men så begynte jeg å tenke på at Sundgot hadde sitti på benken og slikki sol i 80 minutter mens Bergmann jobbet som en okse. Samtidig hadde Bergmann et høyere tempo og innsatsvilje da han ble tatt av banen enn det Sundgot klarte å oppnå med friske og uthvilte bein.
                                  Sånn sett er en stor taktisk feil av Berg den eneste forklaringen på dette mysteriet.

                                  Kommentar

                                  • Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

                                    Noen som vet status på Ringstad?

                                    Kommentar

                                    • brisbane-kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2006
                                      • 595

                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      *Sundgot bidrar med ro og rutine (selv om det ikke holdt på slutten), samt at han er flink til å frispille andre. Var etterhvert ujha alene på topp, bergmann orket ikke mer. helt supert bytte.
                                      Ja, problemet er bare at Sundgot bidrar med litt for mye ro... En sliten Bergmann hadde jo høyere tempo enn en frisk og uthvilt Sundgot.. Det at Bergmann ikke orket mer på slutten er jeg ikke enig i. Han orket hvertfall mer enn det en frisk Sundgot orket.

                                      Eneste av betydning Sungdot bidro med var en bedriten klarering som førte til tap. Et bedritent innhopp og en bedriten beslutning av Berg.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                        Noen som vet status på Ringstad?
                                        ett lite brudd



                                        liker ordet lite...

                                        Kommentar

                                        • antikris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 520

                                          Vi må tenke på at selv med handicap som Ruben, Bolly og Erling på banen måtte Rævhorene dra et gigantisk gullhår ut av arslet for å slå oss. Det i seg selv er faktisk ganske bra.

                                          Hva viser dagens kamp? At vi må ha flere spillere. Men det har vi ikke råd til.. D'oh!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎