LSK - RBK lørdag 10. juli klokka 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Opprinnelig skrevet av antikris
    Hva viser dagens kamp? At vi må ha flere spillere. Men det har vi ikke råd til.. D'oh!
    Vi får utvikle de vi har litt videre da. Men vi trenger nok uansett et par vinger. (Traore fikk 0 min for et RBK som mangla flere spillere i dag...)

    Kommentar

    • *46*

      Opprinnelig skrevet av McGuffy
      Samma faen! Jeg er stolt av dere gutta!
      Tommel opp holder ikke - helt enig med deg McGuffy.

      Hadde man bare hatt litt guts på slutten og gått på ballfører og ikke latt dem trille ball på 17-18 meter - det var det som bakgrunnen for cornere som det ble mål av... Man gjør ikke slikt ustraffa mot norges beste lag de siste to åra.

      Jeg synes unggutta gjorde det bra i dag! Hverken Tokstad, Gabrielsen eller Bolly hadde vel ikke spilt på dette nivået tidligere i år. De ble slengt ut til løvene for å si det sånn... Og etter forholdene, alder, samspilling av laget som var på banene i dag (ut fra hva jeg har lest at de fabelaktige treningsrapportene), motstander osv osv - så gjorde de det veldig bra! Noen grove misser var det, men tenåringer på dette nivået som ikke gjør misser i det defensive arbeidte er det uhyre langt mellom... Synd med Stian og brudd i beinet - endlig fra start og så dette.

      Synes også Henning Berg gjorde det taktisk bra i dag. Synes byttene var gode. Har ikke noe jeg ønsker å klage på i dag.

      Synes innsatsen i dag var bra, uttelling ble det dessverre ikke...¨De neste tre kampen forventer jeg derimot 9 poeng totalt:!:

      BTW og Off-topic: foran man ikke stå-fres av målet til Forlan, er man impotent :mrgreen:

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        Opprinnelig skrevet av Dole
        Har vi tapt 3 av de 4 siste kampene mot RBK på overtid?
        Stemmer dette, men de har fått dommerhjelp i SAMTLIGE av disse.

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          Jeg blir kvalm av Skjerven. Når Ringstad blir skadet, får RBK ta dødball ETTER at han er skadet og de får fortsette å spille. Så fort en RBK-spiller setter seg ned med krampe, blåser Skjerven av spillet. Legger til fire minutter selv med kun fire bytter og ingen spesielle avbrudd av 2. omgang. Snyter oss for straffe når han innehar den desidert beste posisjonen på hele stadion.

          Kommentar

          • LSK N/B
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 830

            Opprinnelig skrevet av LSK N/B
            Gir opp fotball snart. Klar straffe. ER så jævlig drittlei dommerfeil.

            All ære til gutta. De jobber bra, og hever seg veldig til 2 omgang.
            Skal moderere meg noe etter jeg har sett situasjonen par ganger i prepise. Er faktisk ikke en klar straffe. mer ne tja situasjon.

            I dag synes jeg KIko var veldig god. Gjorde det meste rett, og var flink til å hjelpe forsvaret. Likte også Logi gjorde mange gode redninger, og var veldig flink til å snakke med de unge gutta på backene.

            Litt mer flyt og vi hadde vunnet kampen. Selv med de siste resultatene har jeg stor tro på laget og Henning
            03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

            Nei til NFF!

            Kommentar

            • bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2887

              Jeg hater Rosenborg og alt rundt og i den klubben
              I år så tar vi alt

              Kommentar

              • Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1555

                Opprinnelig skrevet av antikris
                Vi må tenke på at selv med handicap som Ruben, Bolly og Erling på banen måtte Rævhorene dra et gigantisk gullhår ut av arslet for å slå oss. Det i seg selv er faktisk ganske bra.
                Jeg tror det er noe du ikke har forstått, dersom du mener det er utelukkende flaks at RBK avgjør på overtid i dag. De gjorde det samme i dag som de har brukt å gjøre mot oss de siste sesongene, som de gjorde i forrige serierunde mot Sandefjord, som de gjør gang på gang mot andre lag i serien. Når man stadig avgjør kamper de siste 5 minuttene, er det neppe kun på grunn av flaks.

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2887

                  Men før straffesituasjonen til Kippe så er det jo utrolig at han bommer. Fy faen der skal du sette den Kippe. Helvete altså!
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Meget synd at skaden til Ringstad er så alvorlig, gutten er ferdig for sesongen etter brudd i leggen og mulig ett brudd i ankelen.
                    Dette setter tapet mot rbk i dag i ett annet lys, jeg driter i den kampen og skulle mye heller lest at Ringstad ikke var så skadet som først antatt.

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      Nå er vel både 1. 2. og 3. valget vårt på venstreback skadet. Men Ruben gjorde en bra match. Eneste minus var at han flere ganger ikke ville ha ballen når Logi ville sette ham igang. Forståelig da Bolly var foran ham og fikk til lite. Begge kantene våre skapte fint lite. Tokstad klarte seg greit etter litt trøbbel istarten.

                      Dagens åpenbaring var vel Bergmann og Ujah som spisspar. Disse lager masse ugagn for motstanderne. De skaper sjanser ut av ingenting. Herlig detalj av Bergmann før scoringen, selv om de er offside.

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        Jeg har også sett situasjonen flere ganger nå, og det er overhodet ikke tvil om at det er straffe. Örlund hindrer Kippe i å nå ballen, og da har det ingenting å si hvilken intensjon han hadde eller om det var naturlig for ham å ligge tvinnet rundt beina på Kippe. Det er straffe, end of story.

                        Faen ta Tommy Skjerven. Visste jo at han kom til å avgjøre kampen, det er sånn det er. Han er enten korrupt, subjektiv eller partisk. Jeg heller mot alle tre.

                        PS! Idiotene som laget banneret med fisting kan gå å ta seg en skikkelig bolle. Hva faen tenkte dere på?? Er dere klar over at det ikke er aldersgrense på fotball og at dere sannsynligvis har skjemt oss ut ovenfor hele den fotballinteresserte befolkningen? Fy faen, så tanketomt. Om dere ikke skjønner hva jeg mener skal jeg gi dere et hint: BARN!!!
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

                          Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                          I dag synes jeg KIko var veldig god. Gjorde det meste rett, og var flink til å hjelpe forsvaret.
                          For ikke å glemme hans fantastiske pasning til Demidov, som førte til RævBKs første scoring. I 2.omgang klarer han, i kjent stil, å vende rundt sin egen akse og spille en støttepasning når LSK har en gedigen kontringsmulighet. Klart han er veldig god idag og viser at han fortjener den skyhøye lønna...
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                          Mvh
                          Mr.Jordbakke

                          Kommentar

                          • krisruds
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 839

                            Opprinnelig skrevet av KFL41
                            Nå er vel både 1. 2. og 3. valget vårt på venstreback skadet. Men Ruben gjorde en bra match. Eneste minus var at han flere ganger ikke ville ha ballen når Logi ville sette ham igang. Forståelig da Bolly var foran ham og fikk til lite. Begge kantene våre skapte fint lite. Tokstad klarte seg greit etter litt trøbbel istarten.

                            Dagens åpenbaring var vel Bergmann og Ujah som spisspar. Disse lager masse ugagn for motstanderne. De skaper sjanser ut av ingenting. Herlig detalj av Bergmann før scoringen, selv om de er offside.
                            Ruben gjorde en bra kamp han. Han var jo back, ving-back og ving. For han var utrolig uheldig å ha Bolly som makker på venstre siden. Han måtte forsvare seg mot Rosenborgs back og ving stort sett igjennom hele kampen. For hjelp fikk han ikke. Han rota det til for seg 2-3 ganger, men det kan vi vel sette på ungdommelig mot??


                            Jeg setter et stort spørsmålstegn til Henning Bergs lagledelse i dag.

                            FATTER ikke at han ikke ser at Bolly sliter. At han ikke gjør noe med Kiko er kanskje greit nok siden det ikke akkurat er flust med sentrale midtbanespillere.
                            Men at han lar Bolly få mer enn 45min fatter og begriper jeg ikke.
                            Jeg og Pappa fulgte ekstra nye med på Bolly i 2omg, siden vi syntes han var svak i første.
                            Det vi så da var skremmende dårlig. Han eier ikke ballkontroll eller selvtillit. Han har stor fart, men det er kun uten ball. For med ball bruker han alt alt for lange steg, noe som gir han håpløse touch.
                            Det var flere ganger han bare sto helt rolig å så på når spillet foregikk rundt han, så ut som han hadde heteslag eller noe.
                            - Eksempel: Ruben kom på løp med ball, spiller den inn, får den igjen, runder Bolly, (som står helt rolig) og prøver seg på noe. (Bolly står fortsatt helt grodd fast), LSK mister ballen, Ruben løper alt han kan hjem. (Bolly står fortsatt helt rolig.)
                            Det er fint at Bolly for sjansen, men herregud Henning Berg, du har lov til å bytte han ut, selv om han ikke er for sliten. (noe som er tydeligvis eneste grunnlag for å bli byttet ut. + skader)
                            krisruds medlem av KFL siden 1996


                            OI OI OI nå har vi det morro :)

                            BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                            Kommentar

                            • erlando
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 858

                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Hæ? Da har vi totalt motsatt syn. Jeg synes at Erling og Bolly først og fremst sliter MED ball. Defensivt har begge vært gode, spesielt Erling mot Enga.
                              Det skal ingenting til å være bedre defensivt enn offensivt for disse to når begge har ballskrekk.

                              Den ene omgangen forrige uka er i beste fall unntaket for Erling. Gjennomgangsmelodien sesongen så langt er at han for enhver pris ikke vil ha ballen i angrep og gjør nesten hva som helst for å ikke risikere å vinne den tilbake i forsvar. Makan til gratispassasjer har jeg sjelden sett spille fast på øverste nivå i norsk fotball.

                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Poenget her er at erlando framstiller det som et taktisk dårlig valg å bruke Erling og Bolly fordi backene til RBK er gode offensivt. I alle fall er det slik jeg tolker innlegget. Og det er skivebom, fordi alternativene ikke er noe bedre defensivt, faktisk tvert imot (f.eks. Edwin).

                              For så vidt enig i at Bolly ikke er noe defensivt vidunder, men jeg mener å huske at han hadde en kamp for A-laget på Åråsen der han var veldig dyktig i det defensive arbeidet. Men her må jeg ha litt hjelp med dato og motstander.
                              Det stemmer at Edwin ikke bidrar mer defensivt, men han har laget i det minste nytte av med ball. I sterk motsetning til både Erling, som spiller den fra seg så fort han kan uansett hva situasjonen skulle tilsi, og Bolly, som har det så travelt med å løpe fort at han glemmer det vesentlige med at det var en ball han skulle frakte med seg.

                              Det hjelper så utrolig lite å være dobbelt så rask som motstanderen din når du gang på gang står og sover defensivt slik at backen er lang forbi deg før du oppfatter at du burde begynne å flytte føttene - det er han som ikke følger mannen sin på det første målet idag og det hadde ikke vært noe å si på om det hadde kosta oss flere.

                              Når du heller ikke er villig til å utnytte farta di offensivt, men står bom i ro hver gang du får ballen (hei, Erling!), har du ingenting i en tippeligakamp å gjøre. Da får man ta til takke med 2./3.-divisjonsfotball.


                              Jeg skal ikke kjefte på Tokstad for det defensive siden han ikke er back, men de valgene han tidvis gjør med ball skremmer meg oppriktig mtp at han opprinnelig er sentral midtbane. Jeg har litt lyst til å vifte med pekefingeren til Gabrielsen for en hel del av det han gjør defensivt, men velger heller å stille spørsmålet til trenergruppa om hvorfor han ikke satses på lenger frem på banen? Så vidt jeg har fått med meg spiller han sentralt på midten i landslagssammenheng.

                              I mine øyne har dagens kamp virkelig understreket at ordet 'talent' betyr 'ikke god nok for nivået ennå'.
                              Ja til pause i pausen!

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Erling har etter min mening vist klar fremgang de siste to kampene.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av erlando
                                  Jeg har litt lyst til å vifte med pekefingeren til Gabrielsen for en hel del av det han gjør defensivt, men velger heller å stille spørsmålet til trenergruppa om hvorfor han ikke satses på lenger frem på banen? Så vidt jeg har fått med meg spiller han sentralt på midten i landslagssammenheng.
                                  Spiller vel mest høyreving på landslaget.

                                  Synes han gjorde det meste meget bra defensivt også. Han sleit litt de første fem når han kom inn uten noen oppvarming eller forberedelser men ble fort varm i trøya. At han skal matche Iversen i lufta kan vi ikke forvente, det hadde ingen av de andre backene våre gjort heller. At han sliter litt med å finne ut hvor bredt han skal plassere seg er ikke rart når Rosenborg spiller med Backene sine helt oppe ved dødlinja og venstrevingen vår står å ser på. Han er kanskje bedre på midtbanen eller på høyrebacken, men jeg synes han kom meget bra fra det i dag, defensivt også.

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    Herremin...

                                    HB gir omtrent ikke 2-lags unggutta sjansen i det hele tatt før i sesongen. Ingen av dem har følt på trøkket eller farta.

                                    Så setter'n inn 4 stk i samma kampen, gud bettre for en amatør. Jeg driter i om det skader eller marsvin som er årsaken, iallefall et par av dissa gutta burde hatt en del innhopp tidligere.

                                    Når det er sagt så klarte unggutta seg greit forholda tatt i betraktning, fanken ikke lett å hivi inn i krigen på denna måten.
                                    Så ikke kom med "talenter som ikke er gode nok", null TL match trening på flere av spillera er noe har HB et soleklart ansvar for.

                                    Svarte!
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • krisruds
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 839

                                      Opprinnelig skrevet av mooph
                                      Herremin...

                                      HB gir omtrent ikke 2-lags unggutta sjansen i det hele tatt før i sesongen. Ingen av dem har følt på trøkket eller farta.

                                      Så setter'n inn 4 stk i samma kampen, gud bettre for en amatør. Jeg driter i om det skader eller marsvin som er årsaken, iallefall et par av dissa gutta burde hatt en del innhopp tidligere.

                                      Når det er sagt så klarte unggutta seg greit forholda tatt i betraktning, fanken ikke lett å hivi inn i krigen på denna måten.
                                      Så ikke kom med "talenter som ikke er gode nok", null TL match trening på flere av spillera er noe har HB et soleklart ansvar for.

                                      Svarte!
                                      Helt enig med deg.

                                      Henning Berg har tabba seg ut tidligere i sesongen ved at han ikke har benytta seg av byttene han har til disp. Hadde ung gutta fått prøvd seg i 10-30 min i noen kamper tidligere i år så blir det ikke så ille når de først må spille.

                                      At Bolly har en utrolig dårlig kamp er helt greit, han føler seg sikkert ikke tipp topp etter kampen.
                                      Men da er det mr.Berg sin jobb og bytte han ut. Tror det vil føles bedre enn at du må spille i 90min når man ikke klarer noen ting.
                                      krisruds medlem av KFL siden 1996


                                      OI OI OI nå har vi det morro :)

                                      BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        Jeg må bare få sagt at Ujahs mål ikke var offside. Han er på linje med en Rosenborg-spiller (Lüstig?) når ballen blir slått. TV2 konkluderer med soleklar offside, men fryser ikke bildet når ballen slås, som de vanligvis gjør når de viser slike situasjoner. På tekst-TV blottlegger de sin inkompetanse ved å skrive: "Anthony Ujah så ut til å være i offside da han fikk ballen, men målet ble godkjent." Tommel opp til en våken assistentdommer!

                                        Kommentar

                                        • KFL41
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 3648

                                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                                          Jeg må bare få sagt at Ujahs mål ikke var offside. Han er på linje med en Rosenborg-spiller (Lüstig?) når ballen blir slått. TV2 konkluderer med soleklar offside, men fryser ikke bildet når ballen slås, som de vanligvis gjør når de viser slike situasjoner. På tekst-TV blottlegger de sin inkompetanse ved å skrive: "Anthony Ujah så ut til å være i offside da han fikk ballen, men målet ble godkjent." Tommel opp til en våken assistentdommer!
                                          Du må ha usedvanlig sterke gule briller.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎