Erling Knudtzon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    LSK mister en ekstrem spisskompetanse, men dette kan også bidra til å gjøre oss mindre forutsigbare spillemessig. Det er ikke en kritikk av Erling, og noe vi har fått reelle eksempler på i kampene han ikke har spilt.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3318

      Min tanke er at Molde henter han som en førsteforsvarer. De har jo Brustad som har mye av den samme kompetansen, men ikke får spilletid.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • vermu
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2008
        • 1729

        Vi kan ta Brustad, så kan Molde hente Knudzon nå.

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          Skuffende. Vi mister en bra spiller, så det er liten tvil om at vi skal slite med å finne en fullgod erstatter på kort sikt. Enda kjipere er det selvsagt å vite at penger er viktigere enn klubblojaliteten, men den har ingen faktisk verdi for Erling og sånn sett er valget forståelig.

          Erling var på vei til å bli en av de store i LSK-historien, selv om det tok lang tid før han både leverte og ble verdsatt her. Når han nå følger lommeboka blir han en parentes på kort tid, i likhet med en rekke andre vi har mistet til andre norske klubber som hadde potensiale større enn de selv klarte å realisere.

          Vi bør selvsagt stille det beste laget til enhver tid ut året, og det bør innebære Erling. Samtidig kan vi regne med at han ikke vil ofre armer og bein 2 måneder før Jan skal til en ny klubb, så jeg tror ikke vi vil få se han på sitt beste i særlig mange kamper. Forøvrig fortjener han etter mitt skjønn hverken applaus eller buing, men stillhet.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5914

            Opprinnelig skrevet av Playboy1
            Skjønner deg godt Erling.
            kanskje siste kontrakt hvor du kan ha mulighet
            å legge deg opp noen ekstra kroner..,

            Men får håpe Fokus er LSK de neste månedene
            nå , selv om du nå allerede er sikret TL spill
            også neste sesong.
            Unnskyld at jeg spør, men tror du at en spiller som er signert for et annet eliteserielag kan ha fokus på LSK? Mot Molde? De kan kanskje ønske det og mene at de har det, men det skjer noe når du er ferdig med et kapittel av livet ditt og på vei inn i et annet. Det hender bare ikke at du har samme fokus på jobben du egentlig er ferdig med.
            Last edited by Stray Cat; 18.07.2018, 09:08.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2526

              Opprinnelig skrevet av Stray Cat

              Unnskyld at jeg spør, men tror du at en spiller som er signert for et annet eliteserielag kan ha fokus på LSK? Mot Molde? De kan kanskje ønske det og mene at de har det, men det skjer noe når du er ferdig med et kapittel av livet ditt og på vei inn i et annet. Det hender bare ikke at du har samme fokus på jobben du egentlig er ferdig med.
              Men dette bedyrer samtlige involverte at er totalt uproblematisk. Neste seriekamp for han er mot mfk:
              - møte sin fremtidige klubb
              - møte sin fremtidige trener
              - møte sine fremtidige lagkompiser
              - møte sine fremtidige supportere

              Dette er visstnok så ukomplisert pga profesjonell holdning og lojaliteten til klubben. En lojalitet som har signert for mfk.

              Man lar seg overraske gang på gang, men hvorfor gjør man det? Dette er helt etter normalen i LSK...
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1324

                Det er en dårlig idè av klubben å holde på Knudtzon ut sesongen. Her har jeg skifta mening. Siden Molde helt åpenbart vil ha ham, hadde det vært mye bedre å slippe ham med en gang. Det ville betydd litt poenger i overgangssum, pluss at det frigjør lønnsmidler til å hente en erstatter.

                Ja, vi ville mista en nøkkelspiller i andre halvdel av sesongen, men som flere er inne på kan vi ikke vite hvor godt han kommer til å prestere i høst. Å beholde ham skaper støy rundt både ham og klubben. Oppkjøringa til den pinlige Molde.kampen over sommeren kommer til å dreie seg om ham, og gjør han en dårlig kamp vil kravene om å benke ham på grunn av manglende motivasjon komme ved første anledning.

                Kommentar

                • Funchaloe
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2011
                  • 511

                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                  Det er en dårlig idè av klubben å holde på Knudtzon ut sesongen. Her har jeg skifta mening. Siden Molde helt åpenbart vil ha ham, hadde det vært mye bedre å slippe ham med en gang. Det ville betydd litt poenger i overgangssum, pluss at det frigjør lønnsmidler til å hente en erstatter.

                  Ja, vi ville mista en nøkkelspiller i andre halvdel av sesongen, men som flere er inne på kan vi ikke vite hvor godt han kommer til å prestere i høst. Å beholde ham skaper støy rundt både ham og klubben. Oppkjøringa til den pinlige Molde.kampen over sommeren kommer til å dreie seg om ham, og gjør han en dårlig kamp vil kravene om å benke ham på grunn av manglende motivasjon komme ved første anledning.
                  For å være fair, han er den siste investoreide spilleren i klubben, så LSK sitter igjen med bare smuler hvis han går nå. Likevel, jeg er enig. 500k (for å sette et halvrealistisk eksempel på det) er langt bedre enn null. Han burde uansett benkes nå.
                  Custodes
                  Contra o futebol moderno!

                  Kommentar

                  • banan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2018
                    • 438

                    Knudtzon er 100 % investoreid, så dermed hadde ikke 1 kr gått til klubben om de solgte han. Så at han blir her til kontrakten går ut er eneste logiske utvei.

                    Kommentar

                    • Funchaloe
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2011
                      • 511

                      Opprinnelig skrevet av banan
                      Knudtzon er 100 % investoreid, så dermed hadde ikke 1 kr gått til klubben om de solgte han. Så at han blir her til kontrakten går ut er eneste logiske utvei.
                      Hvordan kan hans motivasjon være på topp når han heller vil være i Molde? Hvor mye penger sparer vi på å la ham dra allerede nå? Og, ikke minst, hvorfor skal vi belønne spillere som vil være et annet sted i Norge med spilletid?
                      Custodes
                      Contra o futebol moderno!

                      Kommentar

                      • vermu
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2008
                        • 1729

                        Jeg regner med at Knudtzon sendes til Molde når vinduet åpnes. For en best mulig deal for klubben, så får vi en spiller i retur.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Skuffende. Vi mister en bra spiller, så det er liten tvil om at vi skal slite med å finne en fullgod erstatter på kort sikt.
                          Vi har ham allerede i Ødemarksbakken. Vi mister en bra spiller, men som nevnt også en som dikterte veldig mye av vårt offensive spill. Nå håper jeg dette kan bidra til å gjøre oss til et mer komplett lag, selv om vi fortsatt skal ha en utpreget direkte stil. Og når vi først har satt oss selv i denne kinkige situasjonen så skal det bli spennende å se hvordan Lennartsson velger å bruke ham. Klubben må tenke på fremtida.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4284

                            Opprinnelig skrevet av Funchaloe

                            Hvordan kan hans motivasjon være på topp når han heller vil være i Molde? Hvor mye penger sparer vi på å la ham dra allerede nå? Og, ikke minst, hvorfor skal vi belønne spillere som vil være et annet sted i Norge med spilletid?
                            Henholdsvis fordi:

                            1. Han er en profesjonell yrkesaktiv, og vi må sette vår lit til at han har som hensikt å fullføre kontrakten på best mulig måte. Erling er glad i klubben, og har ingenting å tjene på å levere en svak andre halvdel av sesongen.

                            2. Erling hadde en inntekt på 976 000 i 2016 iflg. skattelistene. Vi kunne altså frigjort noe rundt en halv million i lønnsmidler, men jeg ser ikke poenget med å kvitte seg med vår viktigste spiller sammen med Mathew midt i nedrykksstriden for å satse på en mirakelmann inn.

                            3. Han er under kontrakt med oss ut 2018. Fordi sjansen for å rykke ned er høyst reell, og sannsynligvis enda mer reell dersom vi kvitter oss med Knudtzon ref. mine to punkter over. Fordi han har tjent oss trofast og uten å klage gjennom alle drittsesongene de siste ni årene (hederlig unntak for 4. plassen til Haglund).

                            Dette er et helt normalt arbeidsforhold som nå går mot slutten. Jeg kan respektere at Erling ønsker nye utfordringer. Det jeg derimot sliter med er at han måtte velge akkurat Molde. Det er dette som er surt. Erling er kun en spiller i klubbens lange historie og vil kunne erstattes når han forsvinner, forhåpentligvis – men ikke garantert – på kort sikt. Spillere går, klubben består.

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2857

                              Spilleren Erling Knudtzon er lett å erstatte. Vi har spilt vår beste fotball denne sesongen uten ham på banen.

                              Lederemnet Erling Knudtzon, derimot, er uerstattelig. Men der er løpet uansett ikke kjørt. Det står ikke skrevet i stjernene at han skal bli i den usjarmerende fiskerlandsbyen til evig tid.

                              Dessuten: Kjerkegården er full av uerstattelige personer.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4284

                                Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                Vi har spilt vår beste fotball denne sesongen uten ham på banen.
                                Jeg forstår det ikke. Leser til stadighet denne påstanden, men hvor er belegget? Tror det henger igjen fra gammelt av at folk undervurderer Erlings betydning for laget

                                Kommentar

                                • Fat P
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Jan 2015
                                  • 64

                                  OK! Vi mister en spiller med topp-scorer potensialet. Slutt med preik om at han skal "benkes". Erling er proff. Om han ikke leverer, vil selvsagt andre ha en fin mulighet til å vise seg fram. Erling er LSK -spiller til 31.12, men alle skjønner mekanismene i slike fremtidige overganger......

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3141

                                    Opprinnelig skrevet av vermu
                                    Vi kan ta Brustad, så kan Molde hente Knudzon nå.
                                    Brustad er elendig, og helt uinteressant for oss. Ikke rart de henter Erling!

                                    Kommentar

                                    • Funchaloe
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2011
                                      • 511

                                      Opprinnelig skrevet av vermu
                                      Jeg regner med at Knudtzon sendes til Molde når vinduet åpnes. For en best mulig deal for klubben, så får vi en spiller i retur.
                                      Altså, dealen er done. Erling reiser i vinter. Spiller i retur er bare å glemme.
                                      Custodes
                                      Contra o futebol moderno!

                                      Kommentar

                                      • vermu
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2008
                                        • 1729

                                        Opprinnelig skrevet av Funchaloe

                                        Altså, dealen er done. Erling reiser i vinter. Spiller i retur er bare å glemme.
                                        Hvilken deal? Det finnes ingen deal mellom LSK og Molde. Mulig vi ikke får en erstatter fra derfra, men at Erling forsvinner i sommervinduet, tipper jeg det er brukbare muligheter for.
                                        Last edited by vermu; 18.07.2018, 21:42.

                                        Kommentar

                                        • forzafugla!
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2008
                                          • 461

                                          Man bør holde Erling i klubben og la han råtne på benken for å sette et eksempel. Helst burde det vært gjort for 6 mnd siden når han nektet å skrive under på ny kontrakt. Ellers er det jo merkelig å se at folk tror han går pga penger. Virker ikke som penger er noe problem for denne klubben når man skal signere trenere å gi dem sluttpakker noen mnd senere.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎