Erling Knudtzon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kristian
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 690

    #21
    Skal vi ta alle som driter seg ut har vi ingen spillere igjen på laget. Karim er god for oss. Dessverre dreit han seg ut.

    Knudtzon derimot, bidrar ikke med nok hverken offensivt eller defensivt til å forsvare en plass i første elleveren hver kamp. Mulig alternativene ikke er av høyeste klasse, men det må da være verdt å prøve.

    Kommentar

    • lskgogo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2010
      • 633

      #22
      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Jeg har opplevd Erling Knudtzon som syndebukken i dag.
      Er da ingen som gjør han til syndebukk idag? Er vel heller at man begynner og bli greit oppgitt over at han får starte gang på gang. Han fikk ingen tilrop i dag som jeg hørte, og hvis det var ett par jeg ikke fikk med meg, syns jeg han burde tåle det.

      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Folk må få opp øya og se hva som er realitetene, vi har per dags dato et for dårlig mannskap som er alt for ineffektive foran kassa.
      Mente du det i vår også? Eller er taper etter Tarik så stort? Er vel ikke mye annet som har forrandret seg..


      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Hva med Karim Essediri som gir Kongsvinger tidenes mulighet til å avgjøre på overtid? Hva med Steinar Pedersen som rygger og rygger og lar Güven spasere inn 1-0? Hva med Lars Kristian Eriksen som gang på gang somler det til, du kan gjerne si at det var en dommerfeil mot Hønefoss, likefullt en utrolig klønete involvering. I tillegg kan man nevne den fantastiske klareringa hans mot Follo ved 1-4. Jeg kunne fortsatt i evigheter for å finne syndebukker som har levert minst like bedritent som Erling har gjort de siste kampene.
      Forskjellen er at Erling har levert bånn over tid. Noe de andre ikke har.


      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Så over til alternativene. Fredrik? Kanskje. Ingen har sett Fredrik spille kant i et 4-4-2 system. .
      Greit nok. Men jeg har sett Erling, og ja, det rykker ikke akkurat i buksa. Så, hvorfor ikke prøve?
      Tar seg en pause til mars 2012..

      Kommentar

      • *46*

        #23
        Tommel ned for å starte en tråd om at en spiller skal benkes. Går ikke ann å henge ut enkelt spillere slikt!

        Kommentar

        • ragnarrock
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 937

          #24
          Nå har jeg et spesielt lite sted for erling i mitt hjerte, og må med det snakke ut litt jeg og.

          Han får MYE mere pepper enn han fortjener, tydelig å se at han er en ung gutt med vaklende nerver.... og at "norges beste fans, i medgang og motgang" begynner å bue og surmule hver gang han gjør noe feil, gjør det ikke lettere for han å spille på seg selvtillit.
          Bombe sikker på at hvis han ble heiet frem, så hadde det gjort mirakler.

          Alle ser jo at han gjør mye feil og er uheldig, overaskende er det at man ikke legger merke til det posetive han gjør, som hans deffensive jobb idag foran en vaklete gabrielsen.

          Idag fulgte jeg NØYE med erling, det som irriterer meg med han på banen er at vi nok en gang har en middels spiller som lag klarer å spille dårligere. Han får jo knapt en ball hvor han kan virkelig sette fart. hver eneste gang logi kaster til han må Erling stoppe opp, ta noen skritt tilbake for å hente den. hver gang Nosa vil spilel den videre går han nærmere, drar med seg flere motstandere, før han gir en avlevering slik at erling da blir tvunger til å drible, eller bare spille tilbake, det er jo ikke dette han er god på!
          Synes forsåvidt at han er bedr epå høyre siden, hvis essidirii begynner å slå baller mot korner flagget, tror jeg vi endelig kan få noe ut av erling. Edwin synes jeg også passer best på venstre, men klart at han ikke kunne spille forann gabrielsen idag, det hadde blitt tynt.

          Forsåvidt full fan av å la lille bukken få litt tillit på høyre vingen, eneste han trenger er spilletid!
          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

          -RagnarRock-

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9372

            #25
            Tidenes mest rævva tråd. hoyt ta deg en bolle; før jeg spanderer'n på deg

            Er det Erling sin feil at han spiller?

            Kommentar

            • camillakanari
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • May 2006
              • 211

              #26
              Erling hadde kanskje trengt litt støtte av oss. La oss begynne å synge for hver enkelt spiller mer enn på oppvarmingen (når det blir gjort), eller når en spiller gjør noe veldig bra! Erling hadde kanskje trengt dette aller mest, man ser gutten mangler selvtillit og har ikke tro på egne ferdigheter.

              Og for det andre, enig med Lars og dere, ikke lag en slik tråd.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7029

                #27
                Opprinnelig skrevet av lskgogo
                Er da ingen som gjør han til syndebukk idag? Er vel heller at man begynner og bli greit oppgitt over at han får starte gang på gang. Han fikk ingen tilrop i dag som jeg hørte, og hvis det var ett par jeg ikke fikk med meg, syns jeg han burde tåle det.
                Erling fikk tyn så det holdt fra tribunen i dag. At folk bryter ut i jubel og høylytt applaus fordi han byttes ut, er faen meg lavmål. Jeg mener som mange andre at han bør benkes nå, for han spiller absolutt ikke godt nok, men den slags hets er fryktelig skuffende å høre.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Superstefan
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 2180

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Erling fikk tyn så det holdt fra tribunen i dag. At folk bryter ut i jubel og høylytt applaus fordi han byttes ut, er faen meg lavmål. Jeg mener som mange andre at han bør benkes nå, for han spiller absolutt ikke godt nok, men den slags hets er fryktelig skuffende å høre.
                  Seriøst tror det tok under 5 minutter da Erling fikk en umulig hard passning som han nesten holdt på banen, da hørte jeg masse drittslenging fra Tribunen som han garantert hørte. Veldig bra oppvarming til kampen det.
                  Fotograf Kreativ Kanaris

                  KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                  Kommentar

                  • lskgogo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2010
                    • 633

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Erling fikk tyn så det holdt fra tribunen i dag. At folk bryter ut i jubel og høylytt applaus fordi han byttes ut, er faen meg lavmål. Jeg mener som mange andre at han bør benkes nå, for han spiller absolutt ikke godt nok, men den slags hets er fryktelig skuffende å høre.
                    Folk jublet da like høyt når Guldbrandsen kom inn for Ruben. Har ikke slått dere at det kanskje jubles fordi HB gjør offensive bytter da eller? Faen ass, dere syr puter under arma på Erling så han kveles av dun.
                    Tar seg en pause til mars 2012..

                    Kommentar

                    • Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1524

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av lskgogo
                      Mente du det i vår også? Eller er taper etter Tarik så stort? Er vel ikke mye annet som har forrandret seg..
                      Jeg tror tapet av Tarik har hatt svært stor betydning. Først og fremst fordi han har en utrolig optimisme og positivitet i spillet sitt som brer seg til lagkameratene. Tarik gir aldri opp uansett hvor mørkt det ser ut i en kamp.

                      Individuelt er Tarik i nærheten av landslagsklasse, mens Knutzon pt holder Adeccoliganivå.

                      Kommentar

                      • Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Jeg mener dette pratet om selvtillit som unnskyldning for Erlings manglende prestasjoner er helt skivebom. Han kom fra en reservetilværelse hos ligaens desiderte bunnlag!! Ikke kom her å si at ikke manglende ferdigheter spiller inn i den historien. Se på hans manglende mottak, evne til å føre ball og å utfordre motstanderen. Erling er et løpeprodukt av Drilloklassen, mannen har ikke vært i nærheten av å ha nok timer med ball i beina. I norsk målestokk er forkjellen mellom han og en som Gulbrandsen enorm, her ser selv et utrent øye at Fredrik faktisk trives med ballen og har en helt annen kroppsbeherskelse.
                        Fullstendig enig. Knudtzon er dessverre den dårligste tekniske spilleren i serien. Teknikk er det aller viktigste en fotballspiller kan ha, fordi det gir en bedre tid og mulighet til å gjøre det riktige. Det hjelper lite å være rask hvis man ikke har teknikk til å utnytte det. Ballkontrollen og timingen hans er altfor dårlig, både defensivt og offensivt.

                        Mener det blir helt feil å "hylle" Knudzon for defensive ferdigheter og bruke det som et påskudd for at han starter - samtidig som man mener Edwin er for dårlig defensivt. Knudtzon jobber stort sett hjem, men eier ikke timing i taklingene. Hvor ofte har vi sett Knudzon vinne ballen? Sjelden. Han selger seg for billig. I duellspillet langs bakken er Edwin og sannsynligvis også Guldbrandsen mye bedre. Måten Edwin ofte er først på ballen på sier også noe om at han evner å posisjonere seg, utfører presset riktig og hva det har å si å holde seg oppreist i duellspillet. Slik Edwin har spilt kampene mot Tromsø borte, minuttene mot Hønefoss og i dag har han ikke vært noe dårligere defensivt enn Erling - tvert imot. Det er enda verre å se en defensiv midtbanespiller feile eller Kippe roter bort ballen eller bommer på en takling, som fører til overgang imot. Der er strengt tatt problemet størst.

                        Gulbrandsen er neppe noe dårligere defensivt enn Knudtzon. Ikke til å jobbe eller i duellspillet. Etter min mening er han bedre, fordi han har en bedre kroppsbeherskelse og evne til å stjele ballen.

                        Spillere som Edwin og Gulbrandsen bør prioriteres, fordi de har ferdigheter over det "normale" i norsk fotball. Det taktiske kan tas på treningsfeltet, og det er åpenbart at Edwin utvikler seg i det defensive i hver kamp han spiller som kant. Men skal han det må han spille. Passere spillere i fart og drible krever langt mer.

                        Knudtzon og Bolly setter jeg i samme kategori. Tokstad og Gabrielsen mener jeg er altfor unaturlige kanttyper. Edwin og Gulbrandsen er pdd de kantene med størst potensial, og da bør de spille. At de er dårligere defensivt enn for eksempel Knudtzon og Bolly mener jeg er feil.

                        Det er klart det handler om balanse, men jeg synes det nesten blir å være defensiv ekstremist å mene at Edwin og Gulbrandsen er for offensiv med to stort sett kontrollerende midtbanespillere. Spesielt i kamper som i dag, da det er synlig å ikke ha først og fremst kantspillere som som presterer noe offensivt. De skal heller ikke jobbe tilbake hver gang, ellers trenger ikke motstanderen å ta noen defensive hensyn. For å ha sagt det: Ingen god kamp av Edwin, men en av de minst dårlige av de som spilte på midtbanen. Potensialet er større, kanskje aller mest på venstre og Gulbrandsen på høyre.

                        Kommentar

                        • korset+kanaris
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Jun 2007
                          • 46

                          #32
                          Du treffer spikeren på hodet canario! Pluss at du er inne på noe som har plaget meg en god stund nå.
                          To omtrent sidestilte sentrale midtbanespillere i en flat 4-4-2. Etterlyser å gi Nosa mer offensiv frihet med ett rent anker under han. Få Nosa nærmere spissene våre uten at han må føre ballen 15 m. Tren på ett touch spill!

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            #33
                            Jeg blir rett og slett flau av denne mobbinga av Erling ja jeg kaller det mobbing.Håper for guds skyld at han ikke er her inne og leser.Nå har folk her inne i tur og orden mobbet Arild,Metern og nå Erling.Skjerp Dere. Og si at Erling ikke har teknikk stemmer ikke ,jeg var på en trening hvor han dro av Tamandini med en overstegsfinte så vedkommende lå og sprella på bakken.Jeg er enig i at han ikke har prestert godt nok i det siste ,men hvem faen av di andre spillere har det. Og til dere som mener at den eller den er bedre en Erling ta dere en tur ned på trening eller kom dere ned på en 3 div kamp.Stå på videre Erling og jeg håper du motbeviser idiotene.

                            Kommentar

                            • 10.09.50
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1410

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Jeg blir rett og slett flau av denne mobbinga av Erling ja jeg kaller det mobbing.Håper for guds skyld at han ikke er her inne og leser.Nå har folk her inne i tur og orden mobbet Arild,Metern og nå Erling.
                              Dette syns jeg du bør presisere. Jeg hørte tilløp til hets fra tribunen i dag, og det bør ikke forekomme. Enkelte innlegg på forumet bærer kanskje også preg av mobbing, men Canário f.eks. kommer da ikke med annet enn saklig og fotballfaglig basert kritikk. Det samme gjelder mange av de andre innleggene om Knudtzon. Saklig kritikk, også mot enkeltspillere, bør ikke bare være akseptabelt, men direkte ønskelig. Å redusere alt her inne til mobbing, opplever jeg som et forsøk på å kvele en diskusjon om det Sportsklubben driver med, er godt nok. Og da er det ikke mye av verdi igjen her inne.

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                #35
                                Er enig i at det skal gå ann og diskutere,men på kampen i dag blei jeg flau makan til drittslenging mot egen spiller har jeg aldrig opplevd og jeg hadde lyst til og grave meg ned da mange reiste seg opp og jubla som vi skulle ha scora mål når Erling blei bytta ut.Faen vi er vel ikke Brann supportere eller er vi ???Hvor har det blitt av I MED OG MOTGANG. Ingen ting er bedre en saklig kritikk men det får være grenser.Og jeg mente ikke og rakke ned på Canario som kom med et bra innlegg.

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Canário
                                  Teknikk er det aller viktigste en fotballspiller kan ha, fordi det gir en bedre tid og mulighet til å gjøre det riktige.
                                  Det viktigste i fotball er det mentale. Egasjement, vinnervilje og tro på seg selv. Det hjelper lite med grunnteknikk som du ikke tør benytte.
                                  Opprinnelig skrevet av Canário
                                  Mener det blir helt feil å "hylle" Knudzon for defensive ferdigheter og bruke det som et påskudd for at han starter - samtidig som man mener Edwin er for dårlig defensivt.
                                  Edwin er dårlig både frem og bakover og minst like svak som Erling. Mannen er jo blind for medspillere. Det hjelper lite med grei teknikk om en alltid skal prøve å drible av alt og alle.
                                  Opprinnelig skrevet av Canário
                                  Knudtzon jobber stort sett hjem, men eier ikke timing i taklingene. Hvor ofte har vi sett Knudzon vinne ballen? Sjelden.
                                  Greit nok at han ikke vinner mange baller, hans viktigste oppgave som kantspiller er i grunn å dekke opp et sitt defensive område. En EK i form vil, pga fart, avskjære flere pasninger enn han gjør nå.

                                  Erlings største problem ar at han gjør alt halveis. Dette på grunn av manglende tro på at han gjør de riktige tingene. HB evner tydeligvis ikke å endre dette, noe som er trist for Erling. Gulbrandsen bør få sjansen så lenge Erling er så usikker på egne valg.
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    #37
                                    Eneste det skal godtas at det pipes mot, er dommere og motstanderene. Slik det var mot Erling i dag, er bare flaut. Like flaut som at det lages en tråd som henger ut spilleren her inne.

                                    Helt enig med Tullebukk - hvor er støtten av spillerene i med og motgang?

                                    Og ja, jeg er sikker på at Erling med flere spillere leser hva som skrives her. Ikke vanskelig å se at gutten er blottet for selvtillit. Og enkelte på tribunene og debatanter her inne gjør alt de kan for å unngå at den skal øke.... Så jo bare at det ble værre og værre for han i dag.

                                    Siden jeg er ganske sikker på at du leser her inne Erling Knutzon så skal du høre en ting fra en forumidiot som meg: Jeg er 110 % sikker på at du kommer til å lykkes på dette nivået! Laget og enkelte spillere er nede i en bølgedal om dagen, men etter motgang kommer alltid medgang. Jeg gleder meg til å se deg i år som kommer. Synes du viste en god figur og stigende form mot VIF og RBK. Viste innsatsvilje og tæl. Ingen motbakker varer evig - gleder meg til å se oppturen!

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av mooph
                                      Edwin er dårlig både frem og bakover og minst like svak som Erling. Mannen er jo blind for medspillere. Det hjelper lite med grei teknikk om en alltid skal prøve å drible av alt og alle.
                                      Jeg vil si at det stopper ved motstanderens 16 meter for Edwin. Synes han har utviklet seg mye. Vil se mer av ham på kant fremover.

                                      Kommentar

                                      • okb
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2377

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Eneste det skal godtas at det pipes mot, er dommere og motstanderene. Slik det var mot Erling i dag, er bare flaut. Like flaut som at det lages en tråd som henger ut spilleren her inne.
                                        Det er rett og slett hårreisende. En spiller som åpent forteller at han sliter med selvtilliten på banen får piping mot seg når han spiller.

                                        Jeg finner ikke ord..
                                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                        Kommentar

                                        • mooph
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 1496

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av *46*
                                          Jeg vil si at det stopper ved motstanderens 16 meter for Edwin. Synes han har utviklet seg mye.
                                          Uenig. Jeg synes han er akkurat der han var for et år sia. HB har ikke evnet å bringe ham noe nærmere det vi kaller en lagspiller.
                                          Fugla mot nye høyder

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎