Erling Knudtzon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Yellow-not-jella
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2009
    • 1606

    Låret.

    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Erling spilte en veldig god første omgang og var blant våre beste spillere da vi dominerte som mest. I tillegg leverer han en solid defensiv innsats. Jeg er helt sikker på at han kommer til å starte på høyre kant neste match.
    Tok seg til høyre lår igjen i annen omgang, og tuslet ut av stadion med en gedigen bandasjert ispose på baksida.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
      Fredrik får da en motsatt jobb da han kommerinn når Henning setter inn Lasse på Motsatt kant som bare tenker defensivt.
      Fredrik kom inn etter 62 min og Lasse etter 81 min... Er ikke enig i at rollene var så forskjellige og jeg syntes Fredrik gjorde mye bakover mens han var på banen. Det var vel for det meste venstresiden innleggene kom fra?

      Kommentar

      • Loddet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 325

        Jeg stiller spørsmålet: Har vi noen gang sett en dårligere spiller i LSK. Jeg har riktignok bare vært fast på Åråsen i 15 år, men kan uansett ikke huske å ha sett en dårligere spiller. Ihvertfall ikke som har vært fast på laget.

        Johan Petter og Tore Holm var kanskje ikke verdens beste, men nå har vi en "spiller" som absolutt ikke er duganes til noe. Og det pisset om at han er viktig defensivt, i dag ga han totalt faen. Var omtrent som å se en hodeløs Christopher Reeve. Nei, nå er det på tide å si stopp. Dette går ikke lenger.

        Kommentar

        • kimmern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 1173

          det er noen spillere som får uendelig med tillit og spiller drita dårlig, for så å spille en omgang sånn nogenlunde bra og få tillit i minst 10 kamper til fra start.
          det er en merkelig greie innen fotballen og knudzon er en sånn spiller som får tillit uansett!

          Kommentar

          • KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

            Opprinnelig skrevet av Loddet
            Nei, nå er det på tide å si stopp. Dette går ikke lenger.
            Bare si stopp til redde vedkommende. Rette vedkommende er ikke spilleren under kamp.
            Vidar Evje

            Kommentar

            • skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

              Skal å ingen måte hevde EK leverte noen kanonmatch i går, men det for da for helvete være måte på! Erling leverte mye bra innimellom noen dårlige involveringer. Bak Ujah, Gulbrandsen og Sundgot som var bra matchen igjennom, var virkelig Erling av våre mindre dårlige. Det er jeg også overbevist om at de som gidder å pine seg gjennom matchen en gang til vil se tydeligere da. Virker som om at hvis du først har blitt hakkekyllingen, så må du levere Zidaneklasse for å gå fri fra oksemøkk på forumet. EK hadde (i likhet med resten av gjengen) noen dårlige involveringer, men flere av dem var det Karim som var den egentlige "synderen" i mine øyne.

              Det at han er satt til å spille på en plass Gulbrandsen behersker bedre er jeg veldig enig i, men det rettferdiggjør på ingen måte den overdrevne grad av uthenging her inne. I en av tidenes verste omganger var vi millimetre fra å gå til pause med 1-1 istedet for 0-2. Noen som husker hvem som var arkitekten der?

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av skotten
                Skal å ingen måte hevde EK leverte noen kanonmatch i går, men det for da for helvete være måte på! Erling leverte mye bra innimellom noen dårlige involveringer
                Mannen eier jo ikke ferdigheter mann mot mann! Blir jo ikke noe mindre sant samme hvor mye man snakker om "gode involveringer" og "hakkekylling". Til syvende og sist handler det om hvilke type spillere og hvilken type fotball fansen vil se, og spillere som Erling bør ikke ha noen fremtid i et LSK med ambisjoner.

                Når Fredrik kommer og truer både inn i banen og ut mot dødlinja med suksess i løpet av minutter, så blir det jo tydelig for alle og enhver hva høyresida mangler. Du kan skylde på Karim, men det er Erling som skal gi ham tryggheten til å satse fremover, og det er det helt tydelig at Karim ikke har når de spiller sammen.

                Kommentar

                • kbs
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Jan 2010
                  • 18

                  For øyeblikket er Fredrik et bedre alternativ enn Erling. Men å kritisere Erling for innsatsen i går? Da så vi to forskjellige kamper.

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    Erling skal definitivt ha for å prøve. Han løper og løper, og gjør mange tunge returløp.

                    Problemet hans nå er en blanding av sviktende basisferdigheter og selvtillit. Mini-Bukken har kontroll på begge disse tingene, og etter hva han har vist i de siste 2 kampene bør han starte neste kamp.

                    Erling kan være en nyttig mann som innbytter på slutten av kampene, når motstanderne er slitne.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      Opprinnelig skrevet av skotten
                      I en av tidenes verste omganger var vi millimetre fra å gå til pause med 1-1 istedet for 0-2. Noen som husker hvem som var arkitekten der?
                      Rett skal være rett. Arkitekten var BBS.

                      EK avslutter med noe som var en mellomting mellom innlegg og skudd som triller utenfor. Ubesluttsomt.
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • Ola
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1651

                        Opprinnelig skrevet av Loddet
                        Jeg stiller spørsmålet: Har vi noen gang sett en dårligere spiller i LSK. Jeg har riktignok bare vært fast på Åråsen i 15 år, men kan uansett ikke huske å ha sett en dårligere spiller.
                        Njaaa. Vært mye dårlig på Åråsen opp gjennom årene, i særdeleshet på kantene. Erling har hatt et par gode kamper og vist glimtvis potensiale. Men etter de to siste sesongene hans i Lyn så var det lite som tydet på at vi her hentet klasse, noe som undertegnede har vært veldig klar på hele veien, men som Berg ikke evnet å se.

                        Av de som har spilt på kanten så vil jeg nevne Rune Stakkeland og Grisslingås. Førstnevnte kostet skjorta og var stort sett skadet eller bedriten. Grissli var bare dårlig da han fikk prøve seg. Fra mer moderne tid så kommer vi ikke utenom stjernespilleren Sasa Radulovic som også prøvde seg på kanten uten bravur. Også supersigneringen Martin Husar, panikkjøpet som var en konsekvens av at pengene brant i lomma etter at Sappara glapp til trøndera. Vært mye rart...

                        Kommentar

                        • Loddet
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 325

                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Rett skal være rett. Arkitekten var BBS.

                          EK avslutter med noe som var en mellomting mellom innlegg og skudd som triller utenfor. Ubesluttsomt.
                          Stemmer dette, men til Knudzons forsvar fikk han ikke verdens beste legg fra BBS, så akkurat der frikjenner jeg han til dels. Det man derimot så i denne kampen var en del til dels svært merkelig valg, blant annet at han plutselig trakk my innover i banen, som førte til at rom ble lukket for våre midtbanespillere.

                          I tillegg var det defensive arbeidet til dels fraværende, noe som har vært forsvaret for at at han har vært på banen.

                          Til slutt vil jeg si at jeg krever ingen Zidane. I kampen mot Ålesund var han helt grei. Jeg forlanger ikke mer enn det. Men slik det har vært i de andre kampene han har spilt har han vært til dels ødeleggende for spillet vårt. Det er rett og slett ikke gost nok.

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Rett skal være rett. Arkitekten var BBS.

                            EK avslutter med noe som var en mellomting mellom innlegg og skudd som triller utenfor. Ubesluttsomt.
                            Litt riktig og litt vås. BBS skal ha sin del av æren for angrepet, det er riktig. EK legger igjen helt korrekt i det eneste rommet han kan benytte seg av ut fra posisjoner på med- og motspillere, men pasningsmottaker på bakre stolpe er ubesluttsom og nølende akkurat litt for lenge til ikke å nå frem. Kanskje EK kunne skutt selv, men trenger å se sjansen en gang til før jeg bestemmer meg for hva jeg skal mene om det.

                            Kommentar

                            • ragnarrock
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 937

                              Merkelig hvordan mennesker ser det man vil se..

                              I de siste kampene har jeg forsøkt å følge spesielt med på Erling og finne ut hva og hvor problemene ligger. Det er jo tydelig for alle at noe ikke fungerer, men hva er altså spørsmålet.

                              Selvtilliten nevnes jo, og det er vel heller ikke så overaskende at han sliter med den kanskje. "norges beste supportere" skal vi liksom være, så presterer jeg å høre i telenor arena en eller annen tosk som skriver "erling du er ræva". Kjære vedkommende, hva er du for en sabatør født midt i VIF land? Greit nok at mor di slo deg med spade, men da bør du vel ha lært at man ikke blir bedre av pepper!
                              Om han bør spille eller ikke, det er det Berg som bestemmer, rett frustrasjonene dit!

                              Hva det gjelder selve spillet, så har jeg merket at Erling, muligens til tross for en manglende touch, faktisk står ledig og klar for å gå på løp ca hele tiden. Spørsmålet jeg stiller meg er, hva pokker har skjedd med Karim? Han forstår rett og slett ikke hvordan han skal bruke Erling, hver eneste gang vi bygger opp bakifra på høyre side, setter Erling fart, Karim istedenfor å legge ballen slik at Erling kan løpe fra alle mann, komme ned til linja og legge inn (noe karm selv ikke har klart å gjøre skikkelig på lenge), Så sentrer han altså inn til de sentrale midtbanespillerne. Dette fører til at Erling må stoppe opp, jogge litt tilbake for å komme ut av offside, og får da håpløse pasninger når han står feilvendt. Overaskende nok så kommer også disse pasningene svært ofte langt bakover på banen.
                              Skal vel sies at Karim klarte å slå en sånn løpeball som jeg etterlyser, og mener at Erling skal ha å jobbe med når han spller utpå vingen (han hadde vel en mere innovertrukket rolle i første igår?) så ble det jævelig farlig, og endte i hjørnespark.. så ble erling byttet ut, og Karim fortsatte med smartere pasninger til Fredrik.

                              Sumarum.. Erling kommer til å vise seg til å bli god, så fort de andre spillerne faktisk klarer å sentre til han og bruke han rett. Da kommer nok selvtilliten til å stige flere hakk, og vi får nok se litt mindre av disse skumle første touchene.

                              Foreløpig er jeg nok enig at Fredrik er et klart farligere alternativ fremmover, men lurer på om han ikke fåår vist sine farligste styrker enda mere ved at Erling først bruker 50-60min på å slitne ut motstandernne litt....

                              Heier på LSK jeg...
                              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                              -RagnarRock-

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av skotten
                                Kanskje EK kunne skutt selv, men trenger å se sjansen en gang til før jeg bestemmer meg for hva jeg skal mene om det.
                                Er ikke juryen fortsatt ute på om det var skudd eller innlegg?

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2864

                                  Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                  Sumarum.. Erling kommer til å vise seg til å bli god, så fort de andre spillerne faktisk klarer å sentre til han og bruke han rett. Da kommer nok selvtilliten til å stige flere hakk, og vi får nok se litt mindre av disse skumle første touchene.
                                  Spillerne har vel sett at de ikke kan spille ballen til Erling for han er totalt udugelig en mot en, og innleggene hans er rævva. Enten mister han ballen eller surrer den over sidelinja. Hvor mange ganger han har surra den over sidelinja eller ikke har klart å ta ned en helt enkel ball har jeg faktisk ikke tall på, det er mange ganger. Jeg liker ikke å disse egne spillere mer enn noen andre her, men la oss være ærlige. Han holder ikke mål, rett og slett. Skjønner at mange prøver å ta han i forsvar fordi han er fuglaspiller, men alle har øyer og sunn fornuft. Han er ikke god nok. Utrolig synd at en så god spiller og unggutt som Guldbrandsen skal lide under Bergs merkelige valg. Jeg syns fakisk synd på Erling. Fyren er totalt blotta for selvtillit, og det blir ikke bedre av at han må drite seg ut foran flere 1000 mennesker hver helg
                                  Last edited by RSP; 30.08.2010, 12:55. Begrunnelse: Fjernet unødv. qouting
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    Utrolig mye tull som skrives om EK. I går var han med på det meste uten å få ballen fordi Nosa, Ujah og Bjørn var elendige som ballfordelere. Gutten gjorde en god jobb offensivt i går, men han må bli spilt på av de andre.
                                    Dessuten har Esset/Søgård en jobb å gjøre med sitt offensive spill når en type som EK har kanten siden han sjeldnere går inn i banen. Kanskje burde Nosa og søgård bytte plass når EK er høyre og Edwin venstre.

                                    Dessuten synes jeg det blir feil å kreve minibukken (bare 17 år for pokker) skal benyttes fra start. Han har størst potensiale mot slutten av kampene når motstandera er slitne. Berg bruker han fornuftigst som innbytter, 90 min på detta nivået tror jeg blir en nedtur for gutten.
                                    Gutten er imidlertid et stort talent og antagelig fast på laget om et par år.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Opprinnelig skrevet av mooph
                                      Motstandera er mer konsentrerte og får tid til å forstå hvordan han tenker. Det er lettere for ham å spille "uten å tenke" de siste 15-20 min. (dvs. spille "sitt eget" spill).
                                      To mulige scenarioer her, at Stabæk kan ha tatt lett på en reserve for en "best uten ball"-type som Erling, eller at Janne faktisk på forhånd fokuserte på at en LSK'er med noe så uvanlig som ballferdigheter kunne komme inn å skape problemer mot slutten av kampen.

                                      Med Janne og Stabæk i minne heller jeg mot siste scenario. Så kommer hele clouet, ferdigheter i fotball er det jævla vanskelig å gardere seg imot uansett!

                                      Kommentar

                                      • skotten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 1794

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Er ikke juryen fortsatt ute på om det var skudd eller innlegg?
                                        Jeg antar at i hvertfall du har gjort deg opp en mening...

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av skotten
                                          Jeg antar at i hvertfall du har gjort deg opp en mening...
                                          Jeg stiller meg bak Belsvik i den frågan, ubesluttsomt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎