Erling Knudtzon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HolterKanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 1603

    Opprinnelig skrevet av LSK N/B
    For meg er det farten som er det EK har som styrke. Tipper han hadde fungert som ving i 4-3-3 bedre en midtbane i 4-5-1. Om han hadde sluppet all den defensive jobbinga, og kunne heller ligge å snuse på offidegrensa oftere slik at han kunne få brukt farten sin i bakrom tror jeg han hadde blitt en større bidragsyter offensivt.
    Helt enig. Men 4-3-3 under HB er vel lite sannsynlig.
    ***Større baller enn vett***

    Kommentar

    • Ginola
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2010
      • 549

      Opprinnelig skrevet av LSK N/B
      Brukte ordet trakassering fordi det er det samme negative oppgulpet som kommer gang på gang. Alle er klar over det, når allikevel folk ikke gir seg føler jeg at det går over til trakassering, eller heksejakt om du er mer konfortabel med det ordet. Sett med andre spillere også, som Kiko, Arild, og Espen. Når laget taper er det som oftest ikke bare en spillers feil.

      Hvem jatter med meg? Hva er det du mener med det? Har jeg kommet med store forsvarstaler for EK? hvem mener du er på godlista mi? Alt jeg prøver å komme frem til er hva er poenget med å bruke masse energi på negativitet? spess nå når vi trenger posetivitet, pr DD leder vi faktisk serien. Bedre å ta problemene når de oppstår. Jeg er helt overbevist om at EK kommer til å ha en mye bedre sesong i år en i fjor. På høsten så man glimt av hva pasningsfoten til Nosa og farten til EK kan få til.

      "Jeg vil gjerne ha en utdypning på hva denne stadige "spille på hans gode sider"

      For meg er det farten som er det EK har som styrke. Tipper han hadde fungert som ving i 4-3-3 bedre en midtbane i 4-5-1. Om han hadde sluppet all den defensive jobbinga, og kunne heller ligge å snuse på offidegrensa oftere slik at han kunne få brukt farten sin i bakrom tror jeg han hadde blitt en større bidragsyter offensivt.

      Annet problem er at han ikke bare løper fra motspillere, men også medspillere. DVS, om han får ballen i bakrom, så tar det flere sekunder før de på laget kommer seg inn i boksen, og han må vente, noe som gjør det enklere for forsvaret å ta ballen fra ham. Trenger fler som kan følge han på farta, pr nå er vel det kun Bolly i den offensive delen av spillet som følger han sånn nogenlunde. Bare noen tanker
      Jeg forsøker å ha et åpent sinn og vil ikke slakte gutten før han har fåt en mulighet til, og jeg håper, som jeg har skrevet tidligere, at han skal lykkes i 2011.

      Samtidig må jeg innrømme at jeg heller ikke forstår dette pratet om å spille på styrkene hans. Han kan løpe fort,ja, men hva mer? EK skal være sjele glad for at det kun registreres målgivende passninger og mål, og ikke hvor mnage ganger en spiller mister en innside passning ut over sidelinjen eller hvor mange ganger en spiller løper mot dødlinja for å legge inn , men i stedet ender opp med å snuble ballen over linja til utspill fra keeper. Kjenner det koker i meg med tanke på alle de gangene det hendte i fjor med EK. Opplagte sjanser og overganger ble spolert i fleng.

      Og ja, han gjør en kjempe jobb defensivt de gangene han tør å gå i kroppen og i taklinger. Men det er ikke alltid...og det er flust av kantspillere som jobber både offensivt og defensivt. BH Riise klarte bggge deler de gangene han spilte kant.

      Dessverre har EK vist mangler på grunnleggende fotballferdigheter og forståelse. Håper virkelig dette kommer på plass i løpet av vinteren, og jeg ønsker EK lykke til for sin egen del og for klubben sin del! TVI TVI!

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Opprinnelig skrevet av LSK N/B
        Brukte ordet trakassering fordi det er det samme negative oppgulpet som kommer gang på gang. Alle er klar over det, når allikevel folk ikke gir seg føler jeg at det går over til trakassering, eller heksejakt om du er mer konfortabel med det ordet. Sett med andre spillere også, som Kiko, Arild, og Espen. Når laget taper er det som oftest ikke bare en spillers feil.

        Hvem jatter med meg? Hva er det du mener med det? Har jeg kommet med store forsvarstaler for EK? hvem mener du er på godlista mi? Alt jeg prøver å komme frem til er hva er poenget med å bruke masse energi på negativitet? spess nå når vi trenger posetivitet, pr DD leder vi faktisk serien. Bedre å ta problemene når de oppstår. Jeg er helt overbevist om at EK kommer til å ha en mye bedre sesong i år en i fjor. På høsten så man glimt av hva pasningsfoten til Nosa og farten til EK kan få til.

        "Jeg vil gjerne ha en utdypning på hva denne stadige "spille på hans gode sider"

        For meg er det farten som er det EK har som styrke. Tipper han hadde fungert som ving i 4-3-3 bedre en midtbane i 4-5-1. Om han hadde sluppet all den defensive jobbinga, og kunne heller ligge å snuse på offidegrensa oftere slik at han kunne få brukt farten sin i bakrom tror jeg han hadde blitt en større bidragsyter offensivt.

        Annet problem er at han ikke bare løper fra motspillere, men også medspillere. DVS, om han får ballen i bakrom, så tar det flere sekunder før de på laget kommer seg inn i boksen, og han må vente, noe som gjør det enklere for forsvaret å ta ballen fra ham. Trenger fler som kan følge han på farta, pr nå er vel det kun Bolly i den offensive delen av spillet som følger han sånn nogenlunde. Bare noen tanker
        Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er oppgulp, trakassering og negativitet å påpeke at man mener EK ikke er god nok for LSK. Det inviterer ikke til saklig diskusjon å ordlegge seg slik om motdebattanters argumenter. Han er sikkert en kjekk og jovial type, men fotball vil jeg ikke se ham spille på mitt lag. Og hvis jeg er negativ ovenfor spillere som ikke duger er jeg desto mer positiv over alle våre unge og fremadstormende som tross alt gir håp om en god fremtid. Å se Bolly på lørdag var en fryd, Fredrik og Ohi viste også lovende ting. Om det var mer tilfeldigheter som gjorde at midtbanen virka mye mer stabil etter at Søgård gikk ut til fordel for Dosso er foreløpig uvisst. Balltapene på midten ble ihvertfall marginalisert.

        Du overser nok en gang at jeg nevner fart som det eneste aktivum EK besitter og at jeg mener det ikke er nok til å bli satset på på kanten. Det er ikke friidrett vi ser på.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Opprinnelig skrevet av LSK N/B
          Trenger fler som kan følge han på farta, pr nå er vel det kun Bolly i den offensive delen av spillet som følger han sånn nogenlunde. Bare noen tanker
          Bolly er den eneste som er raskere enn han vel. Men om han trenger raskere medspillere enn Ujah og Bergmann for å lykkes så er det bare å gi opp.

          Kommentar

          • LSK N/B
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 830

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er oppgulp, trakassering og negativitet å påpeke at man mener EK ikke er god nok for LSK. Det inviterer ikke til saklig diskusjon å ordlegge seg slik om motdebattanters argumenter. Han er sikkert en kjekk og jovial type, men fotball vil jeg ikke se ham spille på mitt lag. Og hvis jeg er negativ ovenfor spillere som ikke duger er jeg desto mer positiv over alle våre unge og fremadstormende som tross alt gir håp om en god fremtid. Å se Bolly på lørdag var en fryd, Fredrik og Ohi viste også lovende ting. Om det var mer tilfeldigheter som gjorde at midtbanen virka mye mer stabil etter at Søgård gikk ut til fordel for Dosso er foreløpig uvisst. Balltapene på midten ble ihvertfall marginalisert.

            Du overser nok en gang at jeg nevner fart som det eneste aktivum EK besitter og at jeg mener det ikke er nok til å bli satset på på kanten. Det er ikke friidrett vi ser på.
            Det er mengden med negativitet som kommer som er problemet. Antall innlegg uten noe annet innhold en å fortelle hvor dårlig EK er. Blir vel ikke fantastisk diskusjon av det heller?

            Inviterte til saklig diskusjon med å dele tanker om hva jeg føler må til for å få EK til å lykkes bedre, men det var du tydligvis ikke intressert i...
            03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

            Nei til NFF!

            Kommentar

            • LSK N/B
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 830

              Opprinnelig skrevet av HSft
              Bolly er den eneste som er raskere enn han vel. Men om han trenger raskere medspillere enn Ujah og Bergmann for å lykkes så er det bare å gi opp.
              Ujah holder nok mål, Føler det er værre med Bergmann, og han pleier også å starte lenger ned i banen. Nosa innehar også ok tempo, men virker ikke veldig intressert i å ta løpene i boksen. Men tror og håper det blir bedre i år.
              03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

              Nei til NFF!

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                EK har sine sterke sider.

                • Posisjonering
                • Overblikk
                • Akselerasjon. (grei fart)


                Og svake sider

                • Teknikk / ballkontroll. (i forhold til farten)


                Hverken Ujah eller BBS har spesielt godt overblikk eller er sterke i posisjonsjoneringen (disse er ennå unge). Gilbert har begge deler, men savner hurtigheten (kommer ikke opp tidsnok).

                Overgangsspill som;

                forsvar (ball til midtbane) -> Spiss (ut til side) -> Ving (transport og innlegg) -> Spiss (avslutning).

                Må derfor terpes spesielt slik at det automatiseres.

                Forrige sesong ble dette en sjeldenhet mest på grunn av at hverken BBS eller Ujah er spesielt gode ballfordeler (de søker alltid kontroll istedenfor å spille på førstetouch). Fordelingen bli bedre med Arild, men han rekker ikke opp og det er vanskeligere å legge inn til en enslig spiss.

                Det vil bli bedre dersom motsatt side kommer med oftere (ving eller beck) eller dersom offensiv midtbane følger med opp (Desverre er ikke Nosa spesielt god/ivrig til å løpe i rom når han ikke er involvert).
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13244

                  Får vi henta en erfaren spielführer med teutoniske disiplinkrav og en IQ på over 110 er alt i boks. Da vil alt dette fungere.

                  Kommentar

                  • mo-bjer58
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Nov 2010
                    • 73

                    Mye er sagt her om Erling og hans sterke og svake sider. Jeg er ikke god på statestikk, men har hørt at han aldri har scoret i tippeligaen. Det er i alle fall sikkert at han har "brent" mange sjanser.

                    Kommentar

                    • Latvijan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2005
                      • 360

                      Opprinnelig skrevet av mo-bjer58
                      Mye er sagt her om Erling og hans sterke og svake sider. Jeg er ikke god på statestikk, men har hørt at han aldri har scoret i tippeligaen. Det er i alle fall sikkert at han har "brent" mange sjanser.
                      Det stemmer nok ikke helt. Han har vel puttet 3-4 mål for Lyn. Edit: I Tippeligaen puttet han i hvert fall ett i 2009 (muligens noen i 2007?). Men, vi kan skjønt være enig i at han han ikke er noen Mario Jardel.
                      Last edited by Latvijan; 20.01.2011, 17:14.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av mo-bjer58
                        Mye er sagt her om Erling og hans sterke og svake sider. Jeg er ikke god på statestikk, men har hørt at han aldri har scoret i tippeligaen. Det er i alle fall sikkert at han har "brent" mange sjanser.
                        Feil. Der er i så fall LKE, noe som er naturlig når du ser "skuddfoten"
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Feil. Der er i så fall LKE, noe som er naturlig når du ser "skuddfoten"
                          Han har vel over 100 kamper uten et eneste mål?
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • perrern80
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2006
                            • 603

                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Får vi henta en erfaren spielführer med teutoniske disiplinkrav og en IQ på over 110 er alt i boks. Da vil alt dette fungere.
                            Skulle beholdt Tam.

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5093

                              Opprinnelig skrevet av perrern80
                              Skulle beholdt Tam.
                              Herrejemini så lei jeg er av dette argumentet.

                              Ja, det skulle vi. Gjorde vi det? Nei. Kom dere videre, se fremover!

                              Kommentar

                              • krsONE
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Mar 2009
                                • 97

                                må jo være en grunn til at han ikke spillte så mye også, så supermann var han neppe...

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4314

                                  "Men Ujah er ikke den eneste nigerianeren som kan score på årets LSK-lag. Ett minutt før pause dreper bortelaget kampen.
                                  Etter en flott prestasjon av fjorårsfloppen Erling Knudtzon, havner ballen i beina til Nosa Igiebor. Etter ett touch banker han ballen i det venstre hjørnet.

                                  3-0 til LSK ved pause. Fansen er i ekstase."

                                  Synes det er ganske idiotisk at Rb absolutt må kalle Erling Knudtzon "fjorårsfloppen". Greit, han hadde ikke noen knallsesong, men jeg får nesten inntrykk av at RB har en eller annen agenda mot ham. Hver eneste gang han nevnes i en RB-artikkel, klarer de ikke å dy seg, og bruker ord som "flopp" eller "bomkjøp". Synes det er ganske uproft av en avis som skal støtte spillera, ikke rakke ned på dem. Han har hatt en knall oppkjøring, og viser ikveld at han vil bli en viktig brikke for oss denne sesongen. Synes virkelig han har krav på et års tilvenning også, slik absolutt alle utenlandske spillere som kommer til klubben tilsynelatende blir gitt uten å nøle.

                                  Av alle spillere i stallen er det nok ingen jeg unner en knallsesong mer enn Erling. Han har virkelig fortjent det etter alt maset han har måttet kjempe seg gjennom. Spiller en fantastisk kamp ikveld og leverer attpåtil to nydelige assists! Herlig Erling! Fortsett sånn!

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                    "Men Ujah er ikke den eneste nigerianeren som kan score på årets LSK-lag. Ett minutt før pause dreper bortelaget kampen.
                                    Etter en flott prestasjon av fjorårsfloppen Erling Knudtzon, havner ballen i beina til Nosa Igiebor. Etter ett touch banker han ballen i det venstre hjørnet.

                                    3-0 til LSK ved pause. Fansen er i ekstase."

                                    Synes det er ganske idiotisk at Rb absolutt må kalle Erling Knudtzon "fjorårsfloppen". Greit, han hadde ikke noen knallsesong, men jeg får nesten inntrykk av at RB har en eller annen agenda mot ham. Hver eneste gang han nevnes i en RB-artikkel, klarer de ikke å dy seg, og bruker ord som "flopp" eller "bomkjøp". Synes det er ganske uproft av en avis som skal støtte spillera, ikke rakke ned på dem. Han har hatt en knall oppkjøring, og viser ikveld at han vil bli en viktig brikke for oss denne sesongen. Synes virkelig han har krav på et års tilvenning også, slik absolutt alle utenlandske spillere som kommer til klubben tilsynelatende blir gitt uten å nøle.

                                    Av alle spillere i stallen er det nok ingen jeg unner en knallsesong mer enn Erling. Han har virkelig fortjent det etter alt maset han har måttet kjempe seg gjennom. Spiller en fantastisk kamp ikveld og leverer attpåtil to nydelige assists! Herlig Erling! Fortsett sånn!
                                    Han var en flopp... Fortsetter han som i dag hører/leser du neppe det igjen.

                                    Kommentar

                                    • brisbane-kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2006
                                      • 595

                                      Jeg har vært veldig kritisk til Erling, men det han leverer idag er klasse. Takk Erling.
                                      Keep it coming

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Stikker også henda i være og innrømmer at han var god i dag. Derimot står jeg fast på at han mangler noe helt essensielt i hans posisjon på banen, og det så man i dag også, han er langtfra noen dribler og en som kan skape noe selv.

                                        Kommentar

                                        • KFL41
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 3648

                                          Knudtzon passer veldig godt i en kamp som i dag, hvor motstandern har mye ball og vi kontrer. Mot lag som vi skal styre kampene, ser jeg helst en spiller med mer ferdigheter en mot en. Men ikke godt å si hvem som skal ta den plassen nå.

                                          Uansett særdeles gledelig å se han spille idag!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎