Erling Knudtzon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Opprinnelig skrevet av reka
    Er vel verre når man presentere sitt eget negative oppgulp som "fakta" og andres meninger som "føleri". Da fortjener man en solid dose ironi.
    Føleriet handlet ubetinget om forskjellsbehandlinga utlendinger ofte blir offer for når det handler om kritikk. Det forventes mer av dem, og det er kanskje riktig også - krydder som de skal være, men det betyr ikke at nordmenn skal pakkes inn i skumgummi heller.

    EK har ikke prestert, basta! Og det ser du jo faktisk ut til å være enig i, selv bak all den sarkasmen du fyller alle dine innlegg med.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3352

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Føleriet handlet ubetinget om forskjellsbehandlinga utlendinger ofte blir offer for når det handler om kritikk. Det forventes mer av dem, og det er kanskje riktig også - krydder som de skal være, men det betyr ikke at nordmenn skal pakkes inn i skumgummi heller.

      EK har ikke prestert, basta! Og det ser du jo faktisk ut til å være enig i, selv bak all den sarkasmen du fyller alle dine innlegg med.
      Kan vel ikke si at våre utlendinger får mer kritikk enn våre hjemlige spillere. Diskusjonene rundt Søgård og Sundgot har vært gjennomgangstemaer i mange år, og få har unngått kritikk når den har vært berettiget.

      Det er mange her som i stedet for å bare si at en spiller er elendig og ikke har noe i klubben å gjøre, velger å forsøke å analysere hva som har gjort at vedkommende ikke har lykkes og eventuelt hva som må justeres for at vedkommende skal lykkes i fremtiden.

      At noen forsvarer EK samtidig med at de kritiserer Nosa handler kanskje vel så mye om at Nosa er et kjempetalent som kan nå langt, men at han ikke er der ennå. Han har fortsatt mangler som gjør han uinteressant for andre klubber, og det er noe han må jobbe med. EK har, så vidt meg bekjent, aldri uttrykt noe ønske om at han skal ut i Europa og spille for Barcelona, og derfor er det lettere å forsvare han. At EK har svakheter er helt klart, men han blir ikke bedre av at medspillerne hans plasserer han i posisjoner hvor de blir helt åpenbare, i stedet for å hjelpe han med å skjule dem.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13244

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        EK har ikke prestert, basta! Og det ser du jo faktisk ut til å være enig i, selv bak all den sarkasmen du fyller alle dine innlegg med.
        EK har ikke hatt noen god sesong. Men dette blir for jævla dumt:

        en av norsk fotballs mest overvurderte spillere, regner med at han vil bli utkonkurrert relativt raskt, om ikke helt fra seriestart, av Solberg. Kan ikke fatte og begripe at det ikke skal være lov å påpeke at han omtrent mangler alt annet enn fart. Ikke engang en viss spilleforståelse har han som kunne gjort hans svakheter mindre synlige.
        Hørt om ordet "form"?

        Kommentar

        • S-kill
          Medlem
          Møteplager
          • Jan 2010
          • 79

          I dag slo Pedersen konsekvent på en god Bolly som tok med ballen i fart og utfordret eller slo inn. Dersom det er noe vi jobber med tror jeg vi også kan få se Erling parkere en og annen back i år. Håper vi klarer å spille han god. Selv om jeg også har trua på Solberg.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av reka
            EK har ikke hatt noen god sesong. Men dette blir for jævla dumt: Hørt om ordet "form"?
            Ja selvfølgelig, men form har ingenting med saken å gjøre. Trodde det kom rimelig klart frem at jeg ikke synes EK er god nok for TL.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13244

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Ja selvfølgelig, men form har ingenting med saken å gjøre. Trodde det kom rimelig klart frem at jeg ikke synes EK er god nok for TL.
              Henning Berg har vel da planer om å styre skuta ned i adecco? Han bør jo kjenne spilleren særdeles godt, men han har kanskje ikke peil?

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                EK har ektremegenskaper, men som sagt mange ganger bli brukt riktig offensivt hvis man skal få bra utbytte av han.

                Hvis man bruker han som BHR eller Tarik ber man om dårlige resultater. EK når baller ingen andre en kanskje Shelton klarer å løpe opp. Gi han psychoballer i bakrom så når han de ballene ingen andre klarer å nå.

                Han er en spiller som krever et lag som spiller på de gode egenskapene hans for at det er vits i å bruke han offensivt.

                Defensivt gjør han en kjempejobb,
                Last edited by Kjell.T.Ring; 16.01.2011, 01:43. Begrunnelse: leiv
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Henning Berg har vel da planer om å styre skuta ned i adecco? Han bør jo kjenne spilleren særdeles godt, men han har kanskje ikke peil?
                  Jeg kan ikke svare for hva Berg synes, utenom det faktum at han tydeligvis liker typen EK og ser ting i ham jeg ikke gjør. Berg mener kanskje fart aleine er nok til å lykkes i TL, jeg mener han i så fall tar feil. EK mangler offensiv kraft og kreativitet, det er ikke hans defensive egenskaper vi trenger i hans posisjon på banen.

                  Han skal ikke være noen støttekontakt for back-kollegaen. Og vennligst ikke missforstå det med at han dermed ikke skal bidra defensivt, men det er i offensiven vi tross alt har det enorme forbedringspotensialet.

                  Kommentar

                  • ragnarrock
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 937

                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Han skal ikke være noen støttekontakt for back-kollegaen. Og vennligst ikke missforstå det med at han dermed ikke skal bidra defensivt, men det er i offensiven vi tross alt har det enorme forbedringspotensialet.
                    Med Karim som høyreback, så må faktisk Erling, eller den som spiller på høyrekant, gjøre en veldig stor jobb bakover. Nettop det som gjør at Esset får lagt så mye fine dødballer, er det at vingen enten trekker inn eller tar bredden for å dra med seg motspillere og skape rom. Samt med een hurtighet som langt går utopå karim sin, kan jobe tilbake igjen ved balltap.
                    Enig med at en ving helst skal fokusere fremmover, men når vi velger å lage en spesial rolle for karim (som forrøvrig er veldig svak defensivt i mine øyne, spesielt på å dekke mann når ballen kommer fra motsatt) må man dekke opp, dette går jo utover det offensivet fokus. Tipper at hvis Erling fikk velge taktikken så skulle det sett ganske så annerledes ut..

                    Håper at samspillet mellom gutta bedrer seg utover våren, og at vi lærer oss å spille på hverandres individuelle ferdigheter for å skape et bedre kollektiv
                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                    -RagnarRock-

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Opprinnelig skrevet av S-kill
                      I dag slo Pedersen konsekvent på en god Bolly som tok med ballen i fart og utfordret eller slo inn. Dersom det er noe vi jobber med tror jeg vi også kan få se Erling parkere en og annen back i år. Håper vi klarer å spille han god. Selv om jeg også har trua på Solberg.
                      Knudtzon fikk jo også noen baller alla de som ble slått til Bolly i går. Teknikken til Knudtzon er desverre ikke i nærheten av Bolly sin, så disseballene endte med ingen ting på høyresiden, da han enten mista fart i mottaket eller ikke klarte å holde kula unna forsvaret under mottaket.

                      Kommentar

                      • HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

                        Erling viste en god egenskap på lørdag. Han har veldig god akselerasjon. Det var et par situasjoner hvor han stakk i bakrom mellom stopper og back og fikk pasningen tredd gjennom og fikk slått innlegg. Jeg tror det er her styrkene hans ligger. Å få bruke den eksplosive farten til å stikke i bakrom og enten slå innlegg eller slå pasning 45 grader tilbake. Uten sammenligning på ferdighetsnivså er jo dette nettop det en viss argentiner på verdens beste fotballag er god på. (Han innehar naturligvis også en helt sinnsyk ballkontroll og noen andre ferdigheter EK aldri vil få). Jeg tror Bolly og EK kan få en god sesong i år, men blant folk her inne er negativiteten mer fremtredende enn noen gang så det er vel ikke mange som tenker i samme bane.

                        Jeg har aldri vært fan av EK, men håper nok mer enn forumfolket, HB, mor Knudtson og Erling selv at han skal gjøre det bra i år.
                        ***Større baller enn vett***

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                          Erling viste en god egenskap på lørdag. Han har veldig god akselerasjon. Det var et par situasjoner hvor han stakk i bakrom mellom stopper og back og fikk pasningen tredd gjennom og fikk slått innlegg. Jeg tror det er her styrkene hans ligger. Å få bruke den eksplosive farten til å stikke i bakrom og enten slå innlegg eller slå pasning 45 grader tilbake. Uten sammenligning på ferdighetsnivså er jo dette nettop det en viss argentiner på verdens beste fotballag er god på. (Han innehar naturligvis også en helt sinnsyk ballkontroll og noen andre ferdigheter EK aldri vil få). Jeg tror Bolly og EK kan få en god sesong i år, men blant folk her inne er negativiteten mer fremtredende enn noen gang så det er vel ikke mange som tenker i samme bane.

                          Jeg har aldri vært fan av EK, men håper nok mer enn forumfolket, HB, mor Knudtson og Erling selv at han skal gjøre det bra i år.
                          Er det negativitet å påpeke at man mener EK ikke er god nok for et LSK med ambisjoner? Man ser det over hele linja internasjonalt, og norsk fotball dilter etter sakte men sikkert, mann mot mann-ferdigheter ruler både defensivt og offensivt. Du innrømmer jo selv at han mangler disse ferdighetene.

                          Et veldig symptomatisk øyeblikk for EK var mot Sundet i det 81. minutt da han fikk en crosser fra Nosa som datt ned på lissa hans på kanten av sekstenmeteren. EK hadde ikke en sjans til å få kontroll på ballen, istendenfor gikk den rett i Sundetspilleren han hadde på seg, i Ek igjen, og trilla så utover dødlinja. Sukket som gikk gjennom hallen var ikke til å ta feil av, dette hadde man sett mange ganger før, banneordene skal jeg ikke gjenta her.

                          Kommentar

                          • Ginola
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2010
                            • 549

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Er det negativitet å påpeke at man mener EK ikke er god nok for et LSK med ambisjoner? Man ser det over hele linja internasjonalt, og norsk fotball dilter etter sakte men sikkert, mann mot mann-ferdigheter ruler både defensivt og offensivt. Du innrømmer jo selv at han mangler disse ferdighetene.

                            Et veldig symptomatisk øyeblikk for EK var mot Sundet i det 81. minutt da han fikk en crosser fra Nosa som datt ned på lissa hans på kanten av sekstenmeteren. EK hadde ikke en sjans til å få kontroll på ballen, istendenfor gikk den rett i Sundetspilleren han hadde på seg, i Ek igjen, og trilla så utover dødlinja. Sukket som gikk gjennom hallen var ikke til å ta feil av, dette hadde man sett mange ganger før, banneordene skal jeg ikke gjenta her.
                            100% enig. Det må være lov å påpeke at en spiller er for dårlig. Personlig håper jeg inderlig at EK med et trylleslag får teknikk, overblikk og spilleforståelse. Eventuelt ville jeg blitt fornøyd om han fikk en av disse ferdighetene. Uansett, for klubben sin skyld, håper jeg virkelig at EK kan heve seg og motbevise alt det han brukte 2010 til å bygge opp.

                            Kommentar

                            • LSK N/B
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 830

                              Opprinnelig skrevet av Ginola
                              100% enig. Det må være lov å påpeke at en spiller er for dårlig. Personlig håper jeg inderlig at EK med et trylleslag får teknikk, overblikk og spilleforståelse. Eventuelt ville jeg blitt fornøyd om han fikk en av disse ferdighetene. Uansett, for klubben sin skyld, håper jeg virkelig at EK kan heve seg og motbevise alt det han brukte 2010 til å bygge opp.
                              Det er greit å påpeke det, men nå ligger det 150 innlegg som sier det samme. da kommer spørsmålet hvorfor gidde å si det samme hele tiden? For min del blir det en smule søkt at folk starter krittikken 3 måneder før sesongen starter, og før første treningskamp er spilt. Hva med å gi fyren en real sjanse i 11 sesongen.
                              03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                              Nei til NFF!

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                                Det er greit å påpeke det, men nå ligger det 150 innlegg som sier det samme. da kommer spørsmålet hvorfor gidde å si det samme hele tiden? For min del blir det en smule søkt at folk starter krittikken 3 måneder før sesongen starter, og før første treningskamp er spilt. Hva med å gi fyren en real sjanse i 11 sesongen.
                                Dette forsto jeg lite av, har ikke EK allerede vært her ett drøyt år? I denne tråden diskuterer vi hans (manglende) prestasjoner opp til i dag. Jeg tror du må lese tråden om igjen å sjekke datoene på innleggene.

                                Kommentar

                                • LSK N/B
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 830

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Dette forsto jeg lite av, har ikke EK allerede vært her ett drøyt år? I denne tråden diskuterer vi hans (manglende) prestasjoner opp til i dag. Jeg tror du må lese tråden om igjen å sjekke datoene på innleggene.
                                  Synes bare det blir mer spam en innlegg i denne tråden, mange sier det samme hele tiden. føler mer at ny sesong nye muligheter. La gutten få noen seriekamper og bevise om han duger eller ikke. Har han ikke hevet spillet sitt/ laget spiller på han sine styrker, så kan trakasseringen fortsette.
                                  03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                  Nei til NFF!

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3352

                                    Synes EK får mye tyn her inne. Når det gjelder hans offensive bidrag, så ser ihvertfall jeg sammenhengen med at laget ikke har spilt på hans styrker som er farten fremfor å slå ballen i bakrommet og la EK utnytte farten sin. Det virker også som om en del ignorer den defensive jobben han gjør.

                                    Jeg kan slutte meg til at EK ikke har vært en fantastisk spiller for oss, men det er ikke bare hans feil. Hvis medspillerne begynner å gi han de riktige pasningene å jobbe med, så vil nok mye se anderledes ut. En kantspiller som er villig til å ta de defensive løpene er verdt en del i min bok. Det er ikke mange av dem rundt omkring. Om det er nok til å utkonkurrere Solberg gjenstår å se, men etter å ha sett Bollys oppblomstring så er jeg villig til å gi spillere sjansen.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      Jeg er ikke fan av å gi spillere tyn uke etter uke her på nettet, men i forhold til Bolly har vel ikke EK noe å klage på akkurat.. Bolly beviste fra første stund at han var ett talent vi sjeldent (nesten aldri) har hatt, at han ikke lykkes med en gang er det sikkert flere grunner til, men en av de handler jo om psyken. På det feltet har han tatt tydelige skritt siste år. Men herregud å mye tyn den gutten fikk, og av enkelte får han vel tyn enda.. Forstå det den som kan!
                                      Talentet til EK derimot er ikke på langt nær så stort som Bolly sitt, men vi skal jo ikke "erte" EK av den grunn. Det er Berg som velger å bruke han og Berg som ikke bruker han riktig.. Håper selvfølgelig at EK blir brukt bedre i forhold til sine styrker i år og at han kan knive med Solberg om kantplassen. Konkurranse på vingen er det vel lenge siden vi har hatt...
                                      Men for all del skal det ikke glemmes at EK nok må legge ned unødvendig mye krefter bakover så lenge Karim spiller, tipper det hadde blitt mindre løping hjem med en back fremfor en vingback!!

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                                        Synes bare det blir mer spam en innlegg i denne tråden, mange sier det samme hele tiden. føler mer at ny sesong nye muligheter. La gutten få noen seriekamper og bevise om han duger eller ikke. Har han ikke hevet spillet sitt/ laget spiller på han sine styrker, så kan trakasseringen fortsette.
                                        Å, så det er trakassering man bedriver hvis man ikke er fornøyd med EKs innsats? Uansett? Må si du er usedvanlig krøkkete i ordvalgene dine for å være så opptatt av anti-spam og "nye muligheter". Eller det gjelder kanskje bare for de som jatter med deg og som er på god-lista di?

                                        Det er vel ikke det minste rart at det blir mye av det samme når heller ikke du leser hva en motdebattant skriver. EK har ingen styrker utenom farta, og det duger ikke i TL. Han er ikke god nok, kort og godt. Det er MIN mening. Jeg vil gjerne ha en utdypning på hva denne stadige "spille på hans gode sider" -setningen betyr, for det er tross alt to lag på banen. Tolv motstandere. Heller ikke EK kan løpe igjennom mennesker, han har mer enn nok med å få ballen med seg. Hvilken motspiller dro han av forrige sesong som kantspiller? Kommer noen på en eneste en? Jeg stopper nå, føler jeg er på randen av å trakassere (gisp!).

                                        Skal LSK komme noen vei med målsetningene sine må man i det minste erkjenne at ihvertfall offensive spillere må ha meget gode individuelle ferdigheter. Så får man ta de defensive spillerne etterhvert. Vi er jo godt på vei med våre backer, ja kanskje vi til og med har kommet lengre i denne lagdelen enn den først og fremst skal stå for det kreative.
                                        Last edited by GIFKanari; 19.01.2011, 00:26.

                                        Kommentar

                                        • LSK N/B
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 830

                                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Å, så det er trakassering man bedriver hvis man ikke er fornøyd med EKs innsats? Uansett? Må si du er usedvanlig krøkkete i ordvalgene dine for å være så opptatt av anti-spam og "nye muligheter". Eller det gjelder kanskje bare for de som jatter med deg og som er på god-lista di?

                                          Det er vel ikke det minste rart at det blir mye av det samme når heller ikke du leser hva en motdebattant skriver. EK har ingen styrker utenom farta, og det duger ikke i TL. Han er ikke god nok, kort og godt. Det er MIN mening. Jeg vil gjerne ha en utdypning på hva denne stadige "spille på hans gode sider" -setningen betyr, for det er tross alt to lag på banen. Tolv motstandere. Heller ikke EK kan løpe igjennom mennesker, han har mer enn nok med å få ballen med seg. Hvilken motspiller dro han av forrige sesong som kantspiller? Kommer noen på en eneste en? Jeg stopper nå, føler jeg er på randen av å trakassere (gisp!).

                                          Skal LSK komme noen vei med målsetningene sine må man i det minste erkjenne at ihvertfall offensive spillere må ha meget gode individuelle ferdigheter. Så får man ta de defensive spillerne etterhvert. Vi er jo godt på vei med våre backer, ja kanskje vi til og med har kommet lengre i denne lagdelen enn den først og fremst skal stå for det kreative.
                                          Brukte ordet trakassering fordi det er det samme negative oppgulpet som kommer gang på gang. Alle er klar over det, når allikevel folk ikke gir seg føler jeg at det går over til trakassering, eller heksejakt om du er mer konfortabel med det ordet. Sett med andre spillere også, som Kiko, Arild, og Espen. Når laget taper er det som oftest ikke bare en spillers feil.

                                          Hvem jatter med meg? Hva er det du mener med det? Har jeg kommet med store forsvarstaler for EK? hvem mener du er på godlista mi? Alt jeg prøver å komme frem til er hva er poenget med å bruke masse energi på negativitet? spess nå når vi trenger posetivitet, pr DD leder vi faktisk serien. Bedre å ta problemene når de oppstår. Jeg er helt overbevist om at EK kommer til å ha en mye bedre sesong i år en i fjor. På høsten så man glimt av hva pasningsfoten til Nosa og farten til EK kan få til.

                                          "Jeg vil gjerne ha en utdypning på hva denne stadige "spille på hans gode sider"

                                          For meg er det farten som er det EK har som styrke. Tipper han hadde fungert som ving i 4-3-3 bedre en midtbane i 4-5-1. Om han hadde sluppet all den defensive jobbinga, og kunne heller ligge å snuse på offidegrensa oftere slik at han kunne få brukt farten sin i bakrom tror jeg han hadde blitt en større bidragsyter offensivt.

                                          Annet problem er at han ikke bare løper fra motspillere, men også medspillere. DVS, om han får ballen i bakrom, så tar det flere sekunder før de på laget kommer seg inn i boksen, og han må vente, noe som gjør det enklere for forsvaret å ta ballen fra ham. Trenger fler som kan følge han på farta, pr nå er vel det kun Bolly i den offensive delen av spillet som følger han sånn nogenlunde. Bare noen tanker
                                          03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                          Nei til NFF!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎