Erling Knudtzon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Dritt lei all kritikken av Erling. Han har vitterlig gjort gode kamper, mens andre har vært heller dårlige. Hadde samtlige kamper vært gjennomført dårlige, så kunne jeg sagt meg enig i en del av kritikken.

    Største problemet er at Erling ikke brukes korrekt og spillerene rundt han ikke spiller han god. Når man spiller på lag, skal man spille på hverandres styrker. Erling har det tvert i mot blitt spilt på hans svakheter. Send ballen over hodet på han, vriene og upresise baller - da for han ikke til stort. For han derimot ballen foran seg eller i beina, har han et bra driv fremover.

    Og så skal man huske en ting som er forbanna viktig - enkelte spillere benytter lenger tid enn andre på å slå igjennom. Er vel en bergenser på landslaget som ikke hadde stort å vise til før i sitt 24 år. Han gjorde vel en halveis god sesong i sitt 21 år (2005), ble borte igjen og kom tilbake i form i sitt 24 år (2008). Det er ikke farlig å la spillere modnes litt og gi konstruktiv kritikk i stede for å legge dem som ei høne på hoggestabben og kappe hode av dem!

    Kommentar

    • sten
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2005
      • 873

      Er vel også noen som er bestemt på att Erling er dårlig. og da er det lett å kun se det som ikke er bra. syns vi kan bli litt mer positive. noen spillere får unødvendig mye kritik

      Kommentar

      • Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

        Opprinnelig skrevet av sten
        Er vel også noen som er bestemt på att Erling er dårlig. og da er det lett å kun se det som ikke er bra. syns vi kan bli litt mer positive. noen spillere får unødvendig mye kritik
        Greia er jo at han suger. Han har spilt 1-2 OK kamper. Er jo ikke så farlig at han levert 20 kamper langt under det man må kunne forvente av en tippeligaspiller!

        Kommentar

        • camillakanari
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • May 2006
          • 211

          Opprinnelig skrevet av Emil B
          Greia er jo at han suger. Han har spilt 1-2 OK kamper. Er jo ikke så farlig at han levert 20 kamper langt under det man må kunne forvente av en tippeligaspiller!
          han blir ikke så veldig mye bedre ved at ingen har tro på han, og bare snakker dritt heller da. han får med seg ting han også, og det gir sikkert ikke veldig selvtillit.

          Kommentar

          • Oddis
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 2744

            Opprinnelig skrevet av camillakanari
            han blir ikke så veldig mye bedre ved at ingen har tro på han, og bare snakker dritt heller da. han får med seg ting han også, og det gir sikkert ikke veldig selvtillit.
            Trur faktisk det her er et veldig sentralt poeng, selv om man kanskje ikke skulle tru det. Jo mer kravstore og negative supporterne er til en spiller - desto høyere skuldre får spilleren. Har forståelse hvis Erling er drittredd for å gjøre feil etter all kritikken han har fått. Det styrker ikke akkurat selvtilliten.
            Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

            Kommentar

            • *46*

              Opprinnelig skrevet av Oddis
              Trur faktisk det her er et veldig sentralt poeng, selv om man kanskje ikke skulle tru det. Jo mer kravstore og negative supporterne er til en spiller - desto høyere skuldre får spilleren. Har forståelse hvis Erling er drittredd for å gjøre feil etter all kritikken han har fått. Det styrker ikke akkurat selvtilliten.
              Meget gode poeng dere har her. Jeg kjenner ikke Erling - ser han kun spiller på banen som 99 % her inne gjør. Derimot er jeg 110 % sikker på at han leser at Emil B mener han suger og kan pakke sekken! Det hjelper veldig på selvtiliten og er en betryggende 12 mann å ha i ryggen....

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7029

                Enig i at Erling har fått alt for hard medfart av mange, han har ikke vært så dårlig som noen skal ha ham til.

                I denne saken oppsummerer han forøvrig sesongen han har hatt:

                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • CFD
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2319

                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Meget gode poeng dere har her. Jeg kjenner ikke Erling - ser han kun spiller på banen som 99 % her inne gjør. Derimot er jeg 110 % sikker på at han leser at Emil B mener han suger og kan pakke sekken! Det hjelper veldig på selvtiliten og er en betryggende 12 mann å ha i ryggen....
                  Vi har jo hatt flere tilfeller hvor spillere og Trenere er ikke og leser forumet. Mest blest ble det kanskje da Tom Nordlie gikk ut i Media og sa at vi ikke drev gampetrening.

                  Det går sjelden bra hvis noen i det sportslige aparatetet leser på forumet. Snakk rett fra levra og godt formulerte spørsmål er hard kost..
                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                  Kommentar

                  • Ginola
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2010
                    • 549

                    Har vanskelig for å tro at EK sitter og leser tråder på forumet...

                    Hahn skal ha for sin deffensive innsats, og jeg håper virkelig at det løsner for han og at han får en god sesong i 11. Ingenting hadde vært bedre enn det. Men jeg er begrenset optimist.

                    Innspill til diskusjonen over:

                    Svakest i TL
                    (VG Nett) Av spillere som har vært på banen i 60 prosent av kampene, er Lillestrøms Erling Knudtzon den med svakest snittkarakter på VG-børsen. - Han har gjort en god jobb, kontrer Henning Berg.


                    Årets flopper i TIL første del av 2009
                    (VG Nett) Flere rutinerte spillerne er med i startoppstillingen til «floppene» på VG-børsen så langt i 2009.

                    Kommentar

                    • Henrik
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2006
                      • 2110

                      På et diskusjonsforum må man jo også få si hva man mener om spillerene sine prestasjoner. Og jeg står nok dessverre trygt plantet hos de som mener at han ikke har levert, og at han heller ikke har inne det som trengs for å gjøre det stabilt på dette nivået.

                      Man kan si mye negativt om VG-Børsen, men man ender ikke opp blant de 10 dårligste i serien, og som den desidert dårligste sesongen etter helt uten grunn.

                      Jeg håper vi neste sesong prioriterer andre spillere, som f.eks Bolly, Gulbrandsen og denne nye kanten fra Tønsberg.

                      Kommentar

                      • Fridtjof
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2005
                        • 2120

                        Opprinnelig skrevet av Henrik
                        På et diskusjonsforum må man jo også få si hva man mener om spillerene sine prestasjoner. Og jeg står nok dessverre trygt plantet hos de som mener at han ikke har levert, og at han heller ikke har inne det som trengs for å gjøre det stabilt på dette nivået.
                        Man skal selvfølgelig få lov til å mene hva man vil, men hvis man skal forvente at spillere leverer bør man også "levere" når man kritiserer. Problemet er i mine øyne ikke at man påpeker at noe er for dårlig, det er måten mange gjør det på.

                        Folk som hyler "dra til h*****e din talentløse dr***spiller" til ham på vei inn i garderoben, har vi faktisk ikke behov for. De bidrar ingenting, og folk som ikke skjønner at det kan være vanskelig for en 21 åring å takle sånt, kunne like gjerne levert tilbake ytringsfriheten sin...
                        Last edited by Fridtjof; 23.11.2010, 21:38.
                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                        Kommentar

                        • Henrik
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2006
                          • 2110

                          Jeg er helt enig i at man ikke bør komme med slike karakterestikker som du beskriver her, men jeg føler heller ikke at den kritikken som har kommet det siste døgnet har vært på det nivået.

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av Henrik
                            På et diskusjonsforum må man jo også få si hva man mener om spillerene sine prestasjoner. Og jeg står nok dessverre trygt plantet hos de som mener at han ikke har levert, og at han heller ikke har inne det som trengs for å gjøre det stabilt på dette nivået.

                            Man kan si mye negativt om VG-Børsen, men man ender ikke opp blant de 10 dårligste i serien, og som den desidert dårligste sesongen etter helt uten grunn.

                            Jeg håper vi neste sesong prioriterer andre spillere, som f.eks Bolly, Gulbrandsen og denne nye kanten fra Tønsberg.
                            Enig! Han må ta tak i seg selv, enkelt og greit. Ingen andre spillere blir strøket med hårene, så hvorfor han?!
                            Om Erling hever normalspillet sitt til nivået han har vist små glimt av, så er han jo bankers på laget og da kan han selv stå der å rekke tunge!

                            At folk kan vise litt medmenneskelighet og tenke seg om to ganger før de poster noe her er jo en grei kjøreregel uansett hva det gjelder!

                            Kommentar

                            • Ginola
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2010
                              • 549

                              Opprinnelig skrevet av Henrik
                              På et diskusjonsforum må man jo også få si hva man mener om spillerene sine prestasjoner. Og jeg står nok dessverre trygt plantet hos de som mener at han ikke har levert, og at han heller ikke har inne det som trengs for å gjøre det stabilt på dette nivået.

                              Man kan si mye negativt om VG-Børsen, men man ender ikke opp blant de 10 dårligste i serien, og som den desidert dårligste sesongen etter helt uten grunn.

                              Jeg håper vi neste sesong prioriterer andre spillere, som f.eks Bolly, Gulbrandsen og denne nye kanten fra Tønsberg.
                              Det skal sies at Berg har enorm tro på en spiller når han kjøper han selvom han havnet i kategorien "årets flopp" sist sesong... berg er nødt til å bruke han for å motbevise kritikerne og bevise at han selv hadde rett og har teft.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3352

                                Opprinnelig skrevet av *46*
                                Største problemet er at Erling ikke brukes korrekt og spillerene rundt han ikke spiller han god. Når man spiller på lag, skal man spille på hverandres styrker. Erling har det tvert i mot blitt spilt på hans svakheter. Send ballen over hodet på han, vriene og upresise baller - da for han ikke til stort. For han derimot ballen foran seg eller i beina, har han et bra driv fremover.
                                Her ligger noe av essensen i problemet. Laget må spille hverandre gode. Om folk sluttet å spille ballen på Nosa og lot han jobbe uten ball hadde han utvilsomt vært banens dårligste, hver gang. Om vi satte Søgård i en playmaker-rolle, så hadde det også gått galt.

                                Med EK og for så vidt Bolly og er det egentlig bare å spille stikkballer bak backene ned imot cornerflagget og dytte folk inn foran mål. Vanskeligere er det ikke.

                                Opprinnelig skrevet av Henrik
                                På et diskusjonsforum må man jo også få si hva man mener om spillerene sine prestasjoner. Og jeg står nok dessverre trygt plantet hos de som mener at han ikke har levert, og at han heller ikke har inne det som trengs for å gjøre det stabilt på dette nivået.
                                Skal man klage på en spiller, så får man også forklare hva man synes er dårlig slik at de som er uenige kan kontre. Å bare slenge ut at en spiller er ræva er lite kontruktivt.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Med EK og for så vidt Bolly og er det egentlig bare å spille stikkballer bak backene ned imot cornerflagget og dytte folk inn foran mål. Vanskeligere er det ikke.
                                  Nettopp her har spissene (samt Nosa) gjort en for dårlig jobb under kamp. Det er nesten bare Arild som gjør direktepass, det virker de andre alltid ønsker å ha kontroll på kula før de slår.
                                  Under flere kamper i den siste halvdelen av sesongen gjør mange EK fine bevegelser mens kula er på vei mot spissene. Det er bare for dem å flikke ballen ut i rett område, EK vil garantert nå den først og passe inn igjen når han er ved dødlinja.
                                  Det ble flere mål på den måten enda EK ble spilt igjennom rimelig sjelden. Han bør faktisk ha ganske bra uttelling på de der.
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Med EK og for så vidt Bolly og er det egentlig bare å spille stikkballer bak backene ned imot cornerflagget og dytte folk inn foran mål. Vanskeligere er det ikke.
                                    Vel, hovedproblemet med denne planen er jo at lagene vi spiller mot har lagt seg merke til våre bakromsspisser og raske vinger. Og legger seg deretter lavt med forsvarslinja. Samtidig har Bolly betydelig bedre teknikk en Erling, og har derfor overbevist mer på vingplass enn det Erling har.
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3352

                                      Jeg har ikke lagt merke til at våre motstandere har lagt linja si veldig lav. Problemet slik jeg ser det er at det gjerne tar litt for lang tid å få ballen igjennom midtbaneleddet.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • OppsalKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2008
                                        • 1881

                                        Opprinnelig skrevet av Ginola
                                        Det skal sies at Berg har enorm tro på en spiller når han kjøper han selvom han havnet i kategorien "årets flopp" sist sesong... berg er nødt til å bruke han for å motbevise kritikerne og bevise at han selv hadde rett og har teft.
                                        Ett billig flopp. Kom gratis på Bosman og har blitt fortalt at han tjener ikke så mye mer enn 500,000 i året.
                                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                        Alltid Celtic og LSK

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                          Ett billig flopp. Kom gratis på Bosman og har blitt fortalt at han tjener ikke så mye mer enn 500,000 i året.
                                          Feil - han har Øie Sport Invest AS betalt for (var det 1 mill?).

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎