Erling Knudtzon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    Spillertråd Erling Knudtzon

    Det er sjelden jeg starter tråder på dette forumet, og sjelden negative tråder om egne spillere. Men nå må jeg få ut litt frustrasjon.

    Erling Knudtzon er en bra spiller. Men slik det er i dag fremstår han totalt blottet for selvtillit, og gjør mer skade enn nytte når han er på banen, selv om jeg ser at han har gjort en bra innsats i det defensive arbeidet.

    Kjære Henning Berg, la nå andre få prøve seg. Fredrik Gulbrandsen er slik jeg ser det et åpenbart alternativ. Han har med seg masse selvtillit fra Lyn-perioden, og i dag var han delaktig i å skaffe oss et mål. La han få litt erfaring, og la Knudtzon få en pause fra det negative fokuset som nå er på ham.
    Last edited by Håkon Henriksen; 12.08.2010, 13:51.
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Tullete tråd. Ja, Erling spiller elendig, men på motsatt kant er Edwin like dårlig. Karim gir jo også bort alle poengene i dag, men Kai Risholt velger å ikke ta imot. Steinar rygger inn i eget mål osv.

    Stort sett alle underpresterer for tiden, og det er helt feil å peke ut én syndebukk. Men sånn er vel fotballsupportere - man skal alltid ha en syndebukk å legge all skyld på.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #3
      Jeg mener dette pratet om selvtillit som unnskyldning for Erlings manglende prestasjoner er helt skivebom. Han kom fra en reservetilværelse hos ligaens desiderte bunnlag!! Ikke kom her å si at ikke manglende ferdigheter spiller inn i den historien. Se på hans manglende mottak, evne til å føre ball og å utfordre motstanderen. Erling er et løpeprodukt av Drilloklassen, mannen har ikke vært i nærheten av å ha nok timer med ball i beina. I norsk målestokk er forkjellen mellom han og en som Gulbrandsen enorm, her ser selv et utrent øye at Fredrik faktisk trives med ballen og har en helt annen kroppsbeherskelse.

      Dette nivået har Erling rett og slett ingenting å gjøre på.

      Kommentar

      • lskgogo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2010
        • 633

        #4
        Opprinnelig skrevet av Lars
        Tullete tråd. Ja, Erling spiller elendig, men på motsatt kant er Edwin like dårlig. Karim gir jo også bort alle poengene i dag, men Kai Risholt velger å ikke ta imot. Steinar rygger inn i eget mål osv.

        Stort sett alle underpresterer for tiden, og det er helt feil å peke ut én syndebukk. Men sånn er vel fotballsupportere - man skal alltid ha en syndebukk å legge all skyld på.

        Tullete svar. Erling er den som gjevnt over har prestert dårligst i hele år.


        Eller, muligens Berg. Som enda ikke har fått det med seg.
        Tar seg en pause til mars 2012..

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #5
          Jeg skrev ikke at Knudtzon er en syndebukk, og ser meget godt at det er mange som ikke gjør jobben sin om dagen, men tror vi vil få se en langt bedre spiller om han får en liten pause nå. Det ville vært interessant å se statistikk på hvor mange prosent balltap EK har hatt de siste kampene, for det har jeg en anelse om er et stygt tall.

          Hvis du har spilt fotball selv, så vet du hvor mye selvtillit har å si for å prestere. Tror du EK har mye selvtillit om dagen? (Ikke at denne tråden hjelper på selvtilliten hans..)
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • OppsalKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2008
            • 1881

            #6
            Opprinnelig skrevet av Lars
            Tullete tråd. Ja, Erling spiller elendig, men på motsatt kant er Edwin like dårlig. Karim gir jo også bort alle poengene i dag, men Kai Risholt velger å ikke ta imot. Steinar rygger inn i eget mål osv.

            Stort sett alle underpresterer for tiden, og det er helt feil å peke ut én syndebukk. Men sånn er vel fotballsupportere - man skal alltid ha en syndebukk å legge all skyld på.

            I will try and resist to stay away from the tempation of highlighting certain players, but I will state on record that my pension is maturing quicker than a certain young African centre-forward cum winger who hasn't done anything of note within the last 12 months.... and he gets into the squad rain, wind or shine....
            Nå bosatt på Rasta !!!!!

            Alltid Celtic og LSK

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              LSK-publikummet er dessverre verst i klassen når det kommer til hetsing av enkeltspillere. Ja, Erling presterer veldig dårlig for tiden, men er det en god nok unnskyldning for å hetse ham? Erling går inn i den lange rekken av LSK-spillere som har blitt motarbeidet av sitt eget publikum, og dessverre ser det ikke ut til at Erling takler drittslenginga like godt som f.eks. Sundgot.

              LSKs prestasjon i dag gjør meg flau, men hetsen en del publikummere bedriver mot egne spillere er mye, mye flauere.

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                Bollocks to that. EE er kanskje ikke helt sheriff om dagen han heller, men for tolv måneder siden scoret han faktisk to mål mot FFK i årets viktigste seier. Han har også scoret i år, og har skapt mer på den begrensede spilletiden sin en EK har gjort i løpet av sine ubegrensede muligheter. Det er mange mil mellom det tekniske nivået på disse spillerne, uten at det betyr at Edwin var god i dag.

                Gulbrandsen bør være et åpenbart alternativ mot Odd. Legg også merke til at den godeste Bolly skapte mer på sine små minutter enn EK gjorde hele kampen. Dette har ikke noe å gjøre med antipatier mot EK, han var til tider briljant for Lyn minus forrige sesong, og jeg var fornøyd med at vi hentet ham, men pdd er han ikke i nærheten engang. Da er det faktisk ingen vits i at han skal starte hver kamp.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av hoyt
                  Jeg skrev ikke at Knudtzon er en syndebukk, og ser meget godt at det er mange som ikke gjør jobben sin om dagen, men tror vi vil få se en langt bedre spiller om han får en liten pause nå. Det ville vært interessant å se statistikk på hvor mange prosent balltap EK har hatt de siste kampene, for det har jeg en anelse om er et stygt tall.

                  Hvis du har spilt fotball selv, så vet du hvor mye selvtillit har å si for å prestere. Tror du EK har mye selvtillit om dagen? (Ikke at denne tråden hjelper på selvtilliten hans..)
                  Poenget er at du ikke holder deg til å prate om taktiske disposisjoner i en kamptråd eller lignende. Du oppretter en egen tråd, myntet kun på én spiller. I tillegg inviterer overskriften til en slags underskriftskampanje mot Erling Knudtzon. Helt håpløst, synes jeg.

                  Kommentar

                  • sholen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2009
                    • 381

                    #10
                    Nesten ille å håpe at Erling får et gult kort til slik at han må stå over en kamp. For håpe at Fredrik får prøve seg, veldig interessant spiller. Men Erling får vel gult når Kiko er skadefri igjen, så er vi tilbake med å bruke spillere i feil posisjoner igjen

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      EE er kanskje ikke helt sheriff om dagen han heller, men for tolv måneder siden scoret han faktisk to mål mot FFK i årets viktigste seier.
                      Litt OT, men det er ingen tvil om at Godset borte var den soleklart viktigste seieren i fjor. Det kan faktisk ikke diskuteres engang.

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        LSK-publikummet er dessverre verst i klassen når det kommer til hetsing av enkeltspillere. Ja, Erling presterer veldig dårlig for tiden, men er det en god nok unnskyldning for å hetse ham? Erling går inn i den lange rekken av LSK-spillere som har blitt motarbeidet av sitt eget publikum, og dessverre ser det ikke ut til at Erling takler drittslenginga like godt som f.eks. Sundgot.

                        LSKs prestasjon i dag gjør meg flau, men hetsen en del publikummere bedriver mot egne spillere er mye, mye flauere.
                        Hv a snakker du om??? Alt som kommer frem her er helt legitim kritikk, der nesten alle angriper guttens FORM, ikke spillestilen, løpesettet, evnene eller fjeset hans. Dette er jo rett og slett usaklig! Er det noen som er for snille med egne spillere i Norge er det jo nettopp oss! Blø for drakta alle mann i ett minutt på 0-2 mot KONGSVINGER!?!? Hadde det skjedd i Bergen eller Trondheim ville det vært biljardkulekrig med spillerne som Mullah Krekar på Frp-landsmøte!

                        Hvem andre mener du føyer seg inn i rekken av motarbeidede spillere? La gå at Arild fikk mye dritt, men det var utelukkende fra kunnskapsløse white trash-elementer man må regne med at dukker opp fra tid til annen.
                        Last edited by Grusom B; 31.07.2010, 19:06. Begrunnelse: litt i overkant krass der. Sorry mack.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          Litt OT, men det er ingen tvil om at Godset borte var den soleklart viktigste seieren i fjor. Det kan faktisk ikke diskuteres engang.
                          Her har du helt rett, faktisk. My bad.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • lskgogo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 633

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Lars
                            LSK-publikummet er dessverre verst i klassen når det kommer til hetsing av enkeltspillere. Ja, Erling presterer veldig dårlig for tiden, men er det en god nok unnskyldning for å hetse ham? Erling går inn i den lange rekken av LSK-spillere som har blitt motarbeidet av sitt eget publikum, og dessverre ser det ikke ut til at Erling takler drittslenginga like godt som f.eks. Sundgot.

                            LSKs prestasjon i dag gjør meg flau, men hetsen en del publikummere bedriver mot egne spillere er mye, mye flauere.

                            Hvilken hets? Satt midt på SS i dag og alt jeg hørte var ett par "Herregud" osv når EK rullet ballen over linja etter ett elendig motak.
                            Tar seg en pause til mars 2012..

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av sholen
                              Nesten ille å håpe at Erling får et gult kort til slik at han må stå over en kamp. For håpe at Fredrik får prøve seg, veldig interessant spiller. Men Erling får vel gult når Kiko er skadefri igjen, så er vi tilbake med å bruke spillere i feil posisjoner igjen
                              Og Fredrik på kanten er liksom ikke feil posisjon? Ja, han kan sikkert spille kant på Edwin-måten, men han er og blir angrepsspiller, ikke midtbanespiller.

                              Fredrik må gjerne få muligheten på kanten, men da kan vi ikke ha Edwin på motsatt kant. Det blir helt håpløst.

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av lskgogo
                                Hvilken hets? Satt midt på SS i dag og alt jeg hørte var ett par "Herregud" osv når EK rullet ballen over linja etter ett elendig motak.
                                Har hørt mye rart i løpet av sesongen, men hva med "kom deg tilbake til Ullern, din jævla møkkaspiller" mot Hønefoss borte? Veldig bra hvis SS-tribunen holdt seg i skinnet i dag (Benny på ferie?), men vi vet alle at det slenges MANGE negative meldinger fra Åråsen-tribunene. Har sittet på et par kamper i år, og synes det var overraskende mange negative tilrop til enkeltspillere.

                                Kommentar

                                • korset+kanaris
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Jun 2007
                                  • 46

                                  #17
                                  Synes forøvrig det råder en snillisme i KFL om dagen, var på Hønefoss kampen og der var det folk som reagerte når det ble buing på motstandere som lå nede. Ta dere en tur rundt i Europa........vi er ikke ille.
                                  Med fare for å bli upopulær så synes jeg man skal hetse motstandere og dommere. Greit nok ikke enkeltspillere på eget lag.........kommer sjeldent no godt ut av det

                                  Kommentar

                                  • lskgogo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2010
                                    • 633

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Lars
                                    Veldig bra hvis SS-tribunen holdt seg i skinnet i dag (Benny på ferie?), men vi vet alle at det slenges MANGE negative meldinger fra Åråsen-tribunene. Har sittet på et par kamper i år, og synes det var overraskende mange negative tilrop til enkeltspillere.
                                    Tviler på at det er så mye verre på Åråsen enn andre stadioner i Norge. Å kalle det hets syns jeg blir litt drøyt.
                                    Tar seg en pause til mars 2012..

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #19
                                      Skal man ta en enkeltspiller i dag, kan man ta Karim. Det han gjør på overtid er rett og slett den mest skandaløse involveringa jeg kan huske å ha sett av en LSK-spiller. Det var så sykt talentløst gjort at han nesten burde bli ilagt karantene av klubben.

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        #20
                                        Synes oppriktig synd på Erling for tiden. Det er ikke vanskelig å se på kroppsspråket hans at han ikke har troa på seg selv, dessverre tråkker Åråsen-publikumet han lenger og lenger ned i gjørma. Vi må ta et oppgjør med syndebukk-kulturen. Jeg har opplevd Arild Sundgot bli pekt ut som den store syndebukken i 2-4 tapet mot Follo. Jeg har opplevd Erling Knudtzon som syndebukken i dag. Olivier Occean har til stadighet blitt skjelt ut som en feit, kebabspisende latsabb. Folk må få opp øya og se hva som er realitetene, vi har per dags dato et for dårlig mannskap som er alt for ineffektive foran kassa.

                                        Hva med Karim Essediri som gir Kongsvinger tidenes mulighet til å avgjøre på overtid? Hva med Steinar Pedersen som rygger og rygger og lar Güven spasere inn 1-0? Hva med Lars Kristian Eriksen som gang på gang somler det til, du kan gjerne si at det var en dommerfeil mot Hønefoss, likefullt en utrolig klønete involvering. I tillegg kan man nevne den fantastiske klareringa hans mot Follo ved 1-4. Jeg kunne fortsatt i evigheter for å finne syndebukker som har levert minst like bedritent som Erling har gjort de siste kampene. Faktisk viser Erling seg i dag som en av de få som gjør seg spillbare og forsøker å skape ting. Vi har per dags dato 3 spillere som skiller seg ut som klart bedre enn resten, Nosa, Bergmann og Ujah. Resten presterer på et ujevnt og tildels begredelig nivå. At enkelte tror massiv drittslenging vil hjelpe gutta til å få trua på seg selv igjen er utrolig. Erling Knudtzon fikk aldri høre noen støtte under kampen i dag.

                                        Så over til alternativene. Fredrik? Kanskje. Ingen har sett Fredrik spille kant i et 4-4-2 system. Han hadde en meget bra involvering i forkant av 2-2 scoringa, det er for tidlig å si noe om hva han kan prestere. Han har utelukkende offensive fibre, noe som passa dagens kampbilde bra, men borte mot Odd hvor vi trolig ikke kommer til å styre kampen er det ikke sikkert det vil være like gunstig. Bolly? Etter min mening den eneste LSK-spillern med mindre trua på seg sjæl enn Erling. Veik i alt han foretar seg og har lykkes med mer eller mindre ingen ting de gangene han har kommet inn i år. Erling bidrar i det minste til defensiv balanse foran en urutinert Ruben Gabrielsen.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎