Erling Knudtzon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    #61
    Opprinnelig skrevet av WAK
    Til ALLE dere som kritiserer, syter og rakker ned på spillere som f.eks Knudtzon burde se intervjuet med Ronny Deila etter kampen mellom Godset og Ålesund.

    Kanskje det er noen på forrumet som er litt mer teknisk enn meg som kan legge ut intervjuet her?!?!


    Greit at man skal skryte av spillerne sine når de gjør det bra, men er vel kanskje litt i overkant å mene at 10-15 godsetspillere er gode nok for PL.

    Kommentar

    • Jaren-kanari
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Mar 2004
      • 185

      #62
      Snakkes mye om selvtillit her. Selvfølgelig vikig for enhver spiller det, men jeg er likevel sikker på at selvtilliten ikke bygges opp ved å få gjentagende sjanser og mislykkes og ergo byttet ut gang på gang. Da må det være bedre at han blir benket og må KJEMPE om plassen for å få starte igjen. Ved å lykkes og overbevise på trening vil sjansen komme igjen og kanskje også selvtilliten. Jeg syns Erling bør benkes....
      Jaren-kanari
      Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

      Kommentar

      • Innlandsmax
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Jul 2008
        • 1

        #63
        Supportere har maksimal rett til å kritisere spillere - men ekstremt sjeldent i kampsituasjon. Her er det maksimal støtte som gjelder - i alle fall om man vil bære hedersnavnet supporter. I fora som dette kan - og bør - kjeften gå. Hvorvidt Knudzon bør benkes eller ikke er et 100% legitimt tema. Det er dog litt i overkant å smelle opp en tråd som heter "Knudzon bør benkes - NÅ". Hvorfor bruker dere ikke kort og godt reine spillertråder, merket med spillerens navn, og that's it?

        Kommentar

        • kanarilight
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • May 2009
          • 8

          #64
          Det er flere mennesketyper på Åråsen. Noen er supportere i ordets rette forstand. Disse har skjønt at veien til resultater og gode prestasjoner går på oppmuntring og positive tilbakemeldinger. Det handler om å støtte laget i med- og motgang. KFL har klart å organisere denne positivteten.

          Så har man det vanlige publikummet, i motsetning til supportere, er disse enten likegyldige til hvordan det går med LSK, eller dedikerte medgangssupportere. Jeg husker jeg tidlig reagerte på stygge kommentarer retta mot LSK spillere på sittetribunen da jeg begynte å gå på kamper på 90-tallet. Etterhvert skjønte jeg at det for det meste dreide seg om gretne typer. For dem er det antagligvis en måte å få ut aggresjon på i hverdagen. Kanskje de misliker jobben, misliker livet sitt, bare har opplevd å få negative tilbakemeldinger i livet, rett og slett mangel på kjærleik og gode opplevelser. De forebeholder seg retten til å dra folk ned i søla så fort de får en sjanse til det og er konstant kritiske til alt. Alle har vel støtt på en sånn type ebn gang? Jeg tror mobbinga og hets av enkeltspillere under kamp handler om noe så enkelt som dette. Jeg vil tro EK og andre som har vært med i gamet er rimelig klare over dette.

          Synes debatten her inne er forholdsvis saklig og nøktern. Noen reagerer på trådtittelen, og jeg er enig, hvor ofte ser man tråder med en konstruktiv vinkling av typen "Hvordan utnytte EKs potensiale"? Det handler om å forsøke å tenke konstruktivt og positivt.

          Jeg sier meg enig med en som tidligere skrev at han var sikker på at EK ville prestert mye bedre hvis han fikk positive tilbakemeldinger under kamp. "Kom igjen Erling, neste gang!" hvis han spolerer et ballmottak. Det gjelder selvsagt for samtlige spillere på laget.

          Kommentar

          • WAK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 959

            #65
            Jeg sier ikke at man ikke kan kritsisere spillere og jeg mener også at Knudtzon bør benkes.

            Men det jeg sikter til er at Deila sier noe om at "sier du at en spiller er dårlig så blir han dårlig....osv". På formuet her blir det laget en egen tråd om en enkelt spiller hvor det blir nevnt at den spilleren er den nest dårligste på børsen over alle spillerne i eliteserien osv. På kampen i går blir det etter det jeg leser slengt drit til spilleren osv..... Tror dere dette hjelper på selvtilliten til Knudtzon??? Synes denne tråden er latterlig sånn som den har utartet seg og som flere har nevnt burde den vært slettet.

            En kompis av meg som er godsetfan leste denne tråden og bare rista på hodet. Han skjønte godt at spillere våre sleit med selvtilliten hvis de leste hva som ble skrevet på forumet her....

            Kommentar

            • antikris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 520

              #66
              Syns Tokstad viste nok mot RBK til at han lett tar plassen fra EK. Jeg har sansen for rakse spillere på kant, men jeg har også sansen for spillere som klarer å ta i mot ballen, spille den videre og løpe i ny posisjon. Det klarer ikke EK pr dags dato. Aner ikke hvordan han fremstår på trening, men syns det har vært litt for mange ræva kamper til at det ikke blir benk nå.

              Kommentar

              • Håkon Henriksen
                Administrator
                • Nov 2003
                • 6411

                #67
                Det bor nok mye god fotball i Erling, men dessverre så er nok frykten for å misslykes større enn motet til å forsøke.

                På treninga i dag hadde de en teknisk øvelse som gikk på å dempe på brystet, for å legge tilbake på volley, jeg kjente jeg fikk vondt inni meg, han misset på halvparten, i motsetning til de andre som traff på 95%

                Problemet til Erling sitter i hodet, og jeg håper virkelig han knekker koden som gjør at han finner veien tilbake.
                Håkon Henriksen
                -
                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                -
                ALT FOR FUGLA

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                  Problemet til Erling sitter i hodet, og jeg håper virkelig han knekker koden som gjør at han finner veien tilbake.
                  Kanskje en idé å konsultere noen som har greie på hoder?

                  Kommentar

                  • Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                    Det bor nok mye god fotball i Erling, men dessverre så er nok frykten for å misslykes større enn motet til å forsøke.

                    På treninga i dag hadde de en teknisk øvelse som gikk på å dempe på brystet, for å legge tilbake på volley, jeg kjente jeg fikk vondt inni meg, han misset på halvparten, i motsetning til de andre som traff på 95%

                    Problemet til Erling sitter i hodet, og jeg håper virkelig han knekker koden som gjør at han finner veien tilbake.
                    Veldig bra observert, men jeg ville konkludert med at det er motorikken/teknikken det er noe galt med. Alle kan ikke bli gode på alt. Se feks på hopping, skyting m.fler idretter. Aner ikke hvor trenbar EK er forøvrig.

                    HB må pronto få inn "footballers" på laget.

                    Kommentar

                    • Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av ON
                      Hvor står vi nå iforhold til for noen år siden? Detta er prat om voksne mennesker ikke barn. Man kan ikke fortsette å bygge vinger under spillera hele tiden, når det ikke blir prestert en dritt. Hadde ikke du mista jobben vis du overhode ikke presterte? Det minste overbetalte fotballspillere bør tåle er å faktisk få høre det litt vis man har underprestert så til de grader over lang tid. Vi kan ikke fortsette å "tro" at alt bare løser seg om vi støtter spillerne og de får tilitt. Spillere som Kiko, Knutzon etc som ikke har levert på lenge må benkes. Nevn spillere som virkelig har vært langt nede, og ikke prestert over lengere tid de siste årene, som har kommet tilbake og virkelig LEVERT?
                      K.Wehrman, Stefanutto, K.Essediri, S.Pedersen.

                      Kommentar

                      • Martin Olsen
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Jan 2007
                        • 186

                        #71
                        Trodde fansen var der for å støtte spillerne, ikke dytte de lengre ned enn de er...
                        Det er fortsatt Henning Berg som tar ut laget........
                        Nå er dette starten på en heksejakt man hadde mot Bjarne Sognæs tidligre. Arild Sundgot har fått sitt.
                        Tar fullstendig avstand fra sånt. Når Henning Berg er ansatt for å sette opp det beste laget og han mener Knudtzon er rett mann, da er det bare å støtte Laget med de 11 som er utpå der.....

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          #72
                          Til debatten om hvem som skal og bør kritiseres eller ei: litt pussig at ingen ennå ser ut til å ha registrert fravær av sang for Henning Berg før, under eller etter kampen mot KIL....

                          Etter min mening er dette den eneste måten vi kan og bør vise vår eventuelle misnøye på. De fleste som er negative er det pga laguttaket, ikke på grunn av den/de som ikler seg Den Hellige Drakt og går på banen.
                          Jeg er en av de som er oppgitt over hva EK presterer på banen for tiden, men min oppgitthet skyldes ikke spilleren. Den skyldes trenerens disposisjon.
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • aguado
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 448

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Leif A
                            Til debatten om hvem som skal og bør kritiseres eller ei: litt pussig at ingen ennå ser ut til å ha registrert fravær av sang for Henning Berg før, under eller etter kampen mot KIL....

                            Etter min mening er dette den eneste måten vi kan og bør vise vår eventuelle misnøye på. De fleste som er negative er det pga laguttaket, ikke på grunn av den/de som ikler seg Den Hellige Drakt og går på banen.
                            Jeg er en av de som er oppgitt over hva EK presterer på banen for tiden, men min oppgitthet skyldes ikke spilleren. Den skyldes trenerens disposisjon.
                            Både trenerne, spillerne og alle andre i klubben VET godt at supporterne er misfornøyde med tap og dårlig spill. Så, annet enn for å skape dårlig stemning, hva er egentlig vitsen med slike aksjoner?

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av jalapenos
                              Både trenerne, spillerne og alle andre i klubben VET godt at supporterne er misfornøyde med tap og dårlig spill. Så, annet enn for å skape dårlig stemning, hva er egentlig vitsen med slike aksjoner?
                              Hvilke aksjoner?
                              Jeg tror at fraværet av sang for Henning Berg skyldes mer bevisstløshet, enn at det var gjennomtenkt fra forsangernes side.

                              Og dersom du skal nekte meg å være oppgitt over enkelte av Bergs disposisjoner, så har du en lang og vanskelig jobb foran deg.
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                #75
                                Fotballspillere maa taale litt tyn fra media og fans etter daarlige kamper, det er godt betalte underholdningsartister vi prater om her. Fortsatt rekker det ikke tynen som Occean fikk til over ankelen engang, og den mannen leverte tross alt det eneste vi har i premieskapet paa veldig mange aar.
                                RB skriver at EK boer benkes, det er vel ikke noe annet enn helt opplagt at han trenger litt hvile, for saa aa komme sterkere tilbake naar nervene har roet seg og faenskapet er tilbake i han. Tenk hvor gode de andre spillerne med storre potensiale enn EK kan bli om de faar samme tillit.. Bolly, Tokstad, MiniBukken, "Gullit" og ikke minst Edwin ville alle sammen vokse mye med samme spilletid. Garantert!
                                Haaper Berg ser det beste for alle parter og rullerer litt oftere paa hvem av de unge som spiller!

                                Men selvfolgelig saa skal vi stotte spillerne i klubben vi elsker, noe annet har vel aldri hvert aktuelt?!

                                Kommentar

                                • skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

                                  #76
                                  Det har vært oppe til diskusjon tidligere om hver spiller skal få opprettet en egen spillertråd der alle diskusjoner vedrørende enkeltspilleren føres. Jeg er fortsatt for den ideen. Da slipper man trådtitler av denne typen.

                                  Problemet med denne diskusjonen er at begge syn har helt rett. De som mener at opprettelsen av en tråd som denne er bortimot ren skjær mobbing har rett i det, mens de som mener at en spiller på a-laget til en klubb i en profesjonell liga må tåle å høre at han ikke leverer varene også har helt rett. I en egen spillertråd med nøytral trådtittel tror jeg de færreste hadde reagert negativt hvis de hadde forfektet at EK hadde hatt godt av å hvile seg litt, i hvert fall hvis kritikken er innenfor saklighetens grenser.

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Lars
                                    Har hørt mye rart i løpet av sesongen, men hva med "kom deg tilbake til Ullern, din jævla møkkaspiller" mot Hønefoss borte? Veldig bra hvis SS-tribunen holdt seg i skinnet i dag (Benny på ferie?), men vi vet alle at det slenges MANGE negative meldinger fra Åråsen-tribunene. Har sittet på et par kamper i år, og synes det var overraskende mange negative tilrop til enkeltspillere.
                                    Alltid hyggelig at propagandamaskineriet til det sittende regimet har undertegnede i tankene. Det beviser at man gjør noe rett.

                                    For egen del må jeg imidlertid informere om at jeg aldri har pepet eller buet på egne spillere. Tvert i mot. Mine tirader retter seg i 95% av tilfellene mot den til en hver tid sittende diktator, resten av gangene mot motstandere (som LSK så positivt har sluppet inn på SS) og dommer. Noe Uwe, Uday og Berg sikkert kan bekrefte.

                                    Ja. Benny har vært på ferie. Faktisk i Sliema, hvor man gikk til anskaffelse av godt og fornuftig priset drikke på supporterpuben til Sliema Wanderers. Jeg kan forøvrig forsikre om at jeg lader opp til tidenes tirade mot det inkompetente regimet på Åråsen. Sterk sommer Berg? De eneste som har vært mer ubrukelig har vært den illegitime rødgrønne regjeringen med sine monstermaser, skatteøkninger og barnehagekonfiskasjon.

                                    Berg må gå.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7028

                                      #78
                                      Til orientering: Erling har vært syk hele uka, og spiller antakeligvis ikke på mandag.

                                      Kjetil, kan ikke du la spark Berg-korstoget ditt ligge? Det eneste du oppnår er å irritere, siden noe sånt ikke er aktuelt uansett. Med mindre du betaler, selvsagt.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • TomLundby
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 616

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        ... kan ikke du la spark Berg-korstoget ditt ligge? Det eneste du oppnår er å irritere, siden noe sånt ikke er aktuelt uansett. Med mindre du betaler, selvsagt.
                                        Jeg ser ikke noe behov for at Berg skal gå. Men dette er et diskusjonforum. Da må man tåle forskjellige meninger.

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Kjetil, kan ikke du la spark Berg-korstoget ditt ligge? Det eneste du oppnår er å irritere, siden noe sånt ikke er aktuelt uansett. Med mindre du betaler, selvsagt.
                                          Jeg skal love deg at det ikke kommer til å bli noe korstog fra min side. Følelsen nå er mer en matt oppgitthet enn opphisselse. Manglende resultater i sommer tror jeg egentlig kan spores tilbake til feil som ble begått i vinter/vår.

                                          Noen av de viktigste årsakene tror jeg er:
                                          * Vi har ikke utviklet noe eget angrepsspill - alt for mye overlates til tilfeldigheter/enkeltprestasjoner. Noe som ikke minst nå blir tydelig når en av de få som kunne enkeltprestere (Tarik) er borte. Utfordringene ble forsterkes av at Nosa ikke ble utviklet som ren playmaker. Vi må ha en playmaker å bygge laget og spillet rundt.
                                          * Mangel på bytter og bruk av stallen - Spesielt Ringen, og også Tokstad og Gabrielsen fikk for lite matching. Så kom det som enkelte av oss advarte mot. Plutselig måtte de i aksjon mot værst tenkelig motstander (bartene).
                                          * Sikring av uavgjort kontra satsing på seier - Uavgjort er to poeng tapt. De poengene vi mistet i vår blir langt vanskeligere å ta igjen i høst nå når stallen er svekket.

                                          Med tanke på prestasjoner totalt, og spesielt i sommer, så synes jeg Berg har sluppet veldig billig unna. Både på forumet generelt og fra undertegnede. Det har riktignok begynt å komme spørsmål fra journalister og noen kritiske blogger i det siste, men det er lite.

                                          Arne Erlandsen (for å ta et tilfeldig eksempel), hadde neppe opplevd en slik fredning med tilsvarende resultater. Jeg skjønner ikke helt hvorfor Berg ikke skal stilles spørsmål ved før etter det har gått fem år.

                                          Tilbake til topic for tråden er det greit at EK får seg en pause. Det hadde selvsagt vært best om trenerteamet selv så dette, og at det ikke måtte sykdom til.
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎