Erling Knudtzon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    #41
    Opprinnelig skrevet av okb
    Det er rett og slett hårreisende. En spiller som åpent forteller at han sliter med selvtilliten på banen får piping mot seg når han spiller.

    Jeg finner ikke ord..
    Godt å høre at det er flere som er enige. Det er rett og slett mobbing. En hver som en gang i tiden har opplevd mobbing, vet hvilken effekt dette har. Tankeløst.

    Etter min mening skulle hele tråden vært sletta.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #42
      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Er enig i at det skal gå ann og diskutere,men på kampen i dag blei jeg flau makan til drittslenging mot egen spiller har jeg aldrig opplevd og jeg hadde lyst til og grave meg ned da mange reiste seg opp og jubla som vi skulle ha scora mål når Erling blei bytta ut.Faen vi er vel ikke Brann supportere eller er vi ???Hvor har det blitt av I MED OG MOTGANG. Ingen ting er bedre en saklig kritikk men det får være grenser.Og jeg mente ikke og rakke ned på Canario som kom med et bra innlegg.
      Nå må vi skille snørr og bart her. Å dra inn hva som sies på Åråsen, under en kamp der lidenskapen og engasjementet beseirer fornuften i minst 90 minutter, har ingenting med denne tråden å gjøre. Her har det ikke forekommet noen direkte mobbing eller drittslenging mot Erling. Og er det uansett ikke slik at vi sårer de vi elsker høyest? Er vi blitt en gjeng av porselen? Er vi slagne og har innsett at ambisjoner er noe som kun tilhører storbylagene?

      Erling er ikke god nok i manges øyne, og det må man få lov på mene uten at man skal få slengt beskyldninger om manglende supportergener i kroppen mot seg. Erling er sikkert en kjernekar, men jeg føler han er nok en norsk spiller som har et bedre rykte enn han fortjener. Og det skyldes aleine farta hans, en viktig egenskap i moderne fotball, men noe som nærmest gir gudestatus i Norge og blant profetene i "best-uten-ball"-religionen.

      For hva pokker er så imponerende med CV'en hans?
      Last edited by GIFKanari; 31.07.2010, 23:19.

      Kommentar

      • Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

        #43
        Opprinnelig skrevet av mooph
        Det viktigste i fotball er det mentale. Engasjement, vinnervilje og tro på seg selv. Det hjelper lite med grunnteknikk som du ikke tør benytte.

        Edwin er dårlig både frem og bakover og minst like svak som Erling. Mannen er jo blind for medspillere. Det hjelper lite med grei teknikk om en alltid skal prøve å drible av alt og alle.
        Det er enklere å gjøre noe med det mentale enn grunnteknikken. Litt på spissen er teknikk noe du utvikler i ung alder eller aldri. "Problemet" til Knudtzon er at hvis han forbedrer det mentale er fortsatt ikke teknikken og de individuelle ferdighetene på et godt nok nivå. I dag sto det mer på evnen enn viljen. Han utfordret opptil flere ganger, men hadde ikke ferdighetene.

        Edwin har hatt god nok kontroll bakover i de kampene han har spilt kant. Jeg har telt opp til flere positive involveringer defensivt i hver kamp. Selv om han i perioder ikke har vært særlig involvert, gjerne i samme periode vi har spilt "anti-fotball", har han hatt kontroll, holdt posisjon og tatt ut rom. Han er definitivt en av våre spillere med størst potensial. Edwin har kanskje det beste fundamentet av ferdigheter å bygge på, og er fremdeles et "råmateriale". Selv om han fortsatt har en vei å gå på effektiviten og "lærebokavgjørelser", utgjør de tingene en liten del av helheten. Uten han er det mindre forutsetninger for kreativitet og skaperevne, og det er nødvendig å ha for at de andre skal prestere maksimalt. Jeg tror det sannsynligvis har med at han ikke har fått tilllit i en rolle over tid. Stabilitet til å sakte, men sikkert gjøre det enda bedre. Det tok tid før Alanzinho og Huseklepp ble gode også. Men på samme måte som dem er det enklere å lære Edwin å bli litt bedre taktisk enn å lære for eksempel Knudtzon å bryte gjennom forsvarsledd ved hjelp av teknikk og individuelle ferdigheter offensivt.

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #44
          Opprinnelig skrevet av Canário
          Det er enklere å gjøre noe med det mentale enn grunnteknikken. Litt på spissen er teknikk noe du utvikler i ung alder eller aldri. "Problemet" til Knudtzon er at hvis han forbedrer det mentale er fortsatt ikke teknikken og de individuelle ferdighetene på et godt nok nivå. I dag sto det mer på evnen enn viljen. Han utfordret opptil flere ganger, men hadde ikke ferdighetene.
          Kjære Canário. Jeg vet at du også har spilt fotball i dine yngre dager. Jeg husker særdeles godt første gangen jeg var så heldig at jeg fikk hospitere på A-lagstrening i en alder av 16 år. Jeg tror aldri jeg har spilt dårligere enn akkurat den dagen. Hadde jeg skuldra opp etter øra? Ja. Hadde dette påvirkning på mine prestasjoner? Ja. Erling frykter å få ballen i beina, han er redd for å gjøre feil med den. Derfor klinker han fra seg ballen ved første annledning selv om det ikke nødvendigvis er beste løsning. Du må ikke tro at fotballen er svart/hvit, det er mange faktorer som påvirker. De fleste husker Bollys fantomoppkjøring der han lekte med motstanderne i LSK-hallen i 2009, men etterpå har han vært en fiasko. Han klarer ikke å runde en eneste back i Tippeligaen til tross for relativt god teknikk og ekstrem hurtighet, til tross for at han prøver. Hvorfor? Han har ikke trua. Det samme problemet sliter Erling med.

          Man kan spørre seg hvorfor Henning Berg henta Erling til LSK. Han hadde tross alt bare trent han hver jævla dag i 2 år. Henning har spilt fotball med de aller beste, han burde ha forutsetninger for å vite hva som skal til for å lykkes som fotballspiller. Så, hvorfor lå Henning langflat etter Erling, spillern som har dårligere basisferdigheter enn Lennart Steffensen på en dårlig søndag? Det spørsmålet kan bare Henning svare på, men hvis vi skal være så frekke at vi lar oss gjøre en kvalifisert gjetning, er svaret trolig at Erling besitter mer enn bare fart. Tullebukk sier han har sett Erling drille Tamandani på ræva, Erling dominerte faktisk i treningskampen mot Liverpool på Bislet i fjor, høyst sannsynlig har gutten et potensiale som er større enn hva han har fått ut i LSK så langt. Enkelte spillere sliter med å få ut potensialet sitt når de er nye i en klubb, enkelte spillere får aldri ut potensialet sitt i nevnte klubb. I stedet for å hjelpe Erling ved å støtte han opp velger altså flertallet av de som kaller seg LSK-fans å slenge dritt til han ved hver negative involvering. Pedagogikk på sitt beste.

          De som støtter disse kritiske trådene mot egne spillere burde ta til ettertanke hvor mange tråder det kunne vært opprettet dersom man skulle lagd tilsvarende tråder på samme premisser som dette. Tilnærmet samtlige spillere har levert til stolpen i løpet av sesongen, mange har vært direkte bedritne i flere kamper, men det betyr ikke at de fortjener å bli skjelt ut som drittspillere med elendige basisferdigheter av den grunn. Spillere som Steinar P og Frode Kippe høster ukritisk ros uansett innsats, faktumet er at LSK har vært fullstendig bedritne bakover den siste tiden, mens disse slipper fullstendig unna øksa. Hvorfor? Lettere å hakke på Erling. Føler mye av denne kritikken føyer seg i rekka med samme usaklige kritikk som Sundgot blir utsatt for. Vi har per nå et lag som lekker som en sil bakover og som er alt for lite effektive framover. Erling lider av dårlig selvtillit og blir heller ikke spilt spesielt god av sine lagkamerater. Når man begynner å argumentere med at Edwin er minst like god som Erling defensivt føler jeg at saklighetsnivået når nye bunnpunkt. Se LSKs siste 5 kamper i reprise, spesielt mot Rosenborg gjør Erling en fenomenal kamp defensivt. Vi har ikke vunnet de siste 7(?) kampene, folk må ta opp hansken og støtte gutta positivt i en tøff tid, ikke slenge dritt om dem på nett og kreve juniorer fra start på plasser de aldri har spilt før.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • Loddet
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2004
            • 325

            #45
            Om man legger sammen fjorårets spillerbørser fra VG, DB og Aftenposten er det et navn på bunn: Erling Knutdzon.

            Han er udugelig. Dette handler ikke om selvtillit. Det handler om et fiaskokjøp av dimensjoner. Bytt ut Knutdzon, bytt ut Knutdzon!!

            Kommentar

            • *46*

              #46
              Opprinnelig skrevet av Loddet
              Om man legger sammen fjorårets spillerbørser fra VG, DB og Aftenposten er det et navn på bunn: Erling Knutdzon.

              Han er udugelig. Dette handler ikke om selvtillit. Det handler om et fiaskokjøp av dimensjoner. Bytt ut Knutdzon, bytt ut Knutdzon!!
              Du er klar over at det er en av klubbens egne spillere du forsøker å drite ut? Det er ikke en fra VIF som du omtaler nå vet du......

              Kommentar

              • Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

                #47
                Godt innlegg, Fugl. Du har helt rett i det du skriver, selv om du er en altfor god spiller til å være nærvøs Helt enig i at å slenge dritt og pipe er en uting. Denne tråden er på det nivået man må forvente på et supporterforum - selv om tråden ikke har den beste tittelen. Men selv om han har problemer med selvtilliten, er han for endimensjonal! Å løpe hurtig rett frem ikke essensielt i dagens fotball, og det kommer det aldri til å bli. Like dessverre lider Knudtzon av å ha satset på fotball sent, og teknikk er ikke noe man lærer i en alder av 22. Det må ligge i ryggraden fra tidlig av.

                Når det gjelder det defensive var greia at jeg synes Knudtzon for litt overdreven mye skryt for sin innsats og Edwin det motsatte! Å løpe er en ting. Hvordan jobben utføres er noe annet... Fysikken og duellspillet i det defensive spillet må han etter min mening forbedre, sist vist gjennom seiersmålet til Hønefoss.

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Canário
                  Det er enklere å gjøre noe med det mentale enn grunnteknikken. Litt på spissen er teknikk noe du utvikler i ung alder eller aldri. "Problemet" til Knudtzon er at hvis han forbedrer det mentale er fortsatt ikke teknikken og de individuelle ferdighetene på et godt nok nivå. I dag sto det mer på evnen enn viljen. Han utfordret opptil flere ganger, men hadde ikke ferdighetene.
                  Det er ikke nødvendigvis så forbannet enkelt å gjøre noe med det mentale, heller. Har du først havnet i en nedadgående spiral resultatmessig, skal det mye til for å få huet ditt til å tenke positive tanker. At Erling mislyktes de gangene han utfordret, har sannsynligvis minst like mye med det mentale å gjøre som med det tekniske. Det hjelper ikke å være verdens beste teknikker, om du ikke har trua på det du gjør!
                  For å forenkle saken litt: Vi mennesker er sånn skrudd sammen at vi VIL ha rett. Om du inne i huet ha en tanke som hvisker at dette ikke kommer til å gå, så vil den tanken også påvirke prestasjonen din slik at du kan stå igjen med en underbevisthet som sier: "Hva var det jeg sa?"

                  reka har etterlyst det i mange måneder, og jeg har vært like enig hver gang: klubben må hente inn en eller flere som kan rydde litt opp i huene til spillerne.
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • Loddet
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 325

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av *46*
                    Du er klar over at det er en av klubbens egne spillere du forsøker å drite ut? Det er ikke en fra VIF som du omtaler nå vet du......
                    Det er vel mere en situasjonsbeskrivelse. Han har vist seg gjennom flere sesonger at han kanskje er TLs dårligste spiller. For de av dere som venter på selvtilliten hans er jeg redd dere venter forgjeves.

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #50
                      Herre. Ok at fyren ikke er god om dagen, men de aller fleste var glade for denne signeringen. Forhåpentligvis var dere positive fordi dere hadde sett ham spille gode kamper for Lyn. For min del var det i alle fall grunnen. Erling har spillt mange gode kamper for Lyn, og med mindre standarden på TL har skutt i været de siste to åra, så finnes det ingen grunn til at han ikke skal kunne prestere igjen. Dere får gjerne mene at han er ute av form, og jeg skal til og med være enig i akkurat det. Men; det er tåpelig hvordan folk som applauderte signeringen for et halvt år siden, nå mener at han ikke har noe annet enn fart. Vær litt fornuftige. Erling har prestert i TL før, og vil med tiden prestere igjen. Forøvrig er det tydelig at Erling et vår nye Myklebust. Selv om laget inneholder x antall "syndebukker" er det lik forbannet Erling som har skylden for allt ondt i verden. Dette blir desverre en ond sirkel; om ikke Erling spiller en knakelibrak-kamp kommer alle være enige om at han var rævva. Dramaqueens er dere. Dramaqueens.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Herman
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2010
                        • 1101

                        #51
                        Når Erling er på banen og spiller for LSK så skal han støttes 100% fra tribunen. Men at han er på banen er i mine øyne en skandale. Fordi han ødelegger sjansen for spilletid til mange av våre unge talenter. Stian Ringstad har sittet på benken hele sesongen, selv om han er klart bedre enn Erling. Det er vanskelig å forstå, og jeg håper virkelig at Fredrik Guldbrandsen prioriteres foran Erling, som ikke har noe som helst potensiale.

                        La de spillerne som har mulighet til å bli klasse spille, fordi de er allerede mye bedre enn Knudtzon.
                        Twitter

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Loddet
                          Han er udugelig. Dette handler ikke om selvtillit. Det handler om et fiaskokjøp av dimensjoner. Bytt ut Knutdzon, bytt ut Knutdzon!!
                          fiaskokjøp av dimensjoner? Han kom relativt billig, og har kun vært her i et halvår. Jeg er fristet til å spørre hvor lenge du har holdt med Fugla, da man ikke behøver å gå så langt tilbake i tid for å finne spillerkjøp som får kjøpet av Erling til å fremstå som en ubetinget dundersuksess.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • kissi_Fjellhamar
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • May 2005
                            • 69

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av andersmm
                            fiaskokjøp av dimensjoner? Han kom relativt billig, og har kun vært her i et halvår. Jeg er fristet til å spørre hvor lenge du har holdt med Fugla, da man ikke behøver å gå så langt tilbake i tid for å finne spillerkjøp som får kjøpet av Erling til å fremstå som en ubetinget dundersuksess.
                            Følger du ikke med i det hele tatt??? EK kostet klubben 1,5 millioner kroner. Ikke en ubetydelig sum for sportsklubben og mer enn vi betalte for Nosa i sin tid...

                            Jeg var ikke blant de som jublet når han var klar for klubben. Jeg var derimot meget skeptisk til en spiller som var blant de aller svakeste i det svakeste laget i TL i fjor...

                            Fordi LSK dessverre har gjort mange av disse bomkjøpene (norske overvurderte og dyre spillere) betyr vel ikke at kjøpet av EK blir noe bedre av den grunn.

                            Jeg har faktisk spilt obligatorisk kamp mot EK i hans tid i Ullern. Han var svært hurtig da også selvfølgelig, men viste klare mangler ferdighetsmessig.

                            Aller helst skulle jeg ønsket at vi ikke hentet han, men det gjorde vi og derfor bestemte jeg meg for å ha et åpent sinn. Han har levert elendig, men aller viktigst bevist klare mangler ferdighetsmessig og sånn sett gjort at jeg har mistet troa totalt. Nå håper jeg vi selger han. Det skjer vel heller ikke med det første. Men å benke han burde være en veldig enkel beslutning.

                            Jeg er veldig enig med det endel andre har kommentert tidligere at LSK åpenbart bør satse på spillere som kan utvikle seg i posisjonene over tid og som innehar større ferdighetsregister enn EK (jeg vil heller se Ruben, Tokstad, Lillebukken, Bolly enn EK på høyrekantplass).

                            2010 sesongen for LSK sin del blir igjen en drittsesong. Heldigvis rykker vi ikke ned pga den gode sesongstarten. Men la oss nå fokusere på hvilke kvaliteter vi ønsker å la spillere med noen av disse kvalitetene få utvikle seg som Bolly, Lillebukken og EE.
                            De gule og de svarte, de store og de sterke, Kanarigutta på topp!

                            Kommentar

                            • Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

                              #54
                              Hvor mange muligheter skal han få da?? Er på tide at han benkes! Lukter bomkjøp lang vei. La Bolly få muligheten mot Odd Grenland.

                              Kommentar

                              • dennis
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 872

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Emil B
                                Hvor mange muligheter skal han få da?? Er på tide at han benkes! Lukter bomkjøp lang vei. La Bolly få muligheten mot Odd Grenland.
                                eller aller helst Tokstad..

                                Kommentar

                                • ON
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3639

                                  #56
                                  Greit. Vi skal støtte spillerene og laget i motgang, de får ikke mer selvtilitt av å bli pipi på etc etc. Helt enig.

                                  Men nå må folk våkne!! Hvilke avgjørelser har blitt gjort i klubben de siste åra?

                                  Hvor står vi nå iforhold til for noen år siden? Detta er prat om voksne mennesker ikke barn. Man kan ikke fortsette å bygge vinger under spillera hele tiden, når det ikke blir prestert en dritt. Hadde ikke du mista jobben vis du overhode ikke presterte? Det minste overbetalte fotballspillere bør tåle er å faktisk få høre det litt vis man har underprestert så til de grader over lang tid. Vi kan ikke fortsette å "tro" at alt bare løser seg om vi støtter spillerne og de får tilitt. Spillere som Kiko, Knutzon etc som ikke har levert på lenge må benkes. Nevn spillere som virkelig har vært langt nede, og ikke prestert over lengere tid de siste årene, som har kommet tilbake og virkelig LEVERT?

                                  Hva vil vi egentlig, vinne trofeer og støtte spillera, eller ikke vinne en dritt og bli kjent som de som støtter uansett hvor ræva laget presterer?

                                  Kommentar

                                  • WAK
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 959

                                    #57
                                    Til ALLE dere som kritiserer, syter og rakker ned på spillere som f.eks Knudtzon burde se intervjuet med Ronny Deila etter kampen mellom Godset og Ålesund.

                                    Kanskje det er noen på forrumet som er litt mer teknisk enn meg som kan legge ut intervjuet her?!?!

                                    Kommentar

                                    • okb
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2377

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av ON
                                      Hva vil vi egentlig, vinne trofeer og støtte spillera, eller ikke vinne en dritt og bli kjent som de som støtter uansett hvor ræva laget presterer?
                                      Tja. Det skal faktisk gå an å kombinere disse. Kanari-Fansen har i en årrekke vært prima på å fokusere positivt uten å rakke ned på enkeltspillere. Det er i motgang man viser hva slags supporter man er. Ordet support - det har faktisk en betydning.

                                      Det skal selvsagt være lov å mene hva man vil om de forskjelliges prestasjoner. Det bør også være hevet over enhver tvil at engasjerte folk er det som får klubben framover. Alle skal få ha sin mening, og ingen meninger er i utgangspunktet feil.

                                      Men når fløyta blåses og kampen er i gang bør man støtte alle elleve som ikler seg den gule og svarte drakta. Samme om han heter Robert Korén, Jarkko Wiss eller Erling Knudtzon (eller Vegard Grislingås for den saks skyld).
                                      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                      Kommentar

                                      • ON
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3639

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av okb
                                        Tja. Det skal faktisk gå an å kombinere disse. Kanari-Fansen har i en årrekke vært prima på å fokusere positivt uten å rakke ned på enkeltspillere. Det er i motgang man viser hva slags supporter man er. Ordet support - det har faktisk en betydning.

                                        Det skal selvsagt være lov å mene hva man vil om de forskjelliges prestasjoner. Det bør også være hevet over enhver tvil at engasjerte folk er det som får klubben framover. Alle skal få ha sin mening, og ingen meninger er i utgangspunktet feil.

                                        Men når fløyta blåses og kampen er i gang bør man støtte alle elleve som ikler seg den gule og svarte drakta. Samme om han heter Robert Korén, Jarkko Wiss eller Erling Knudtzon (eller Vegard Grislingås for den saks skyld).
                                        Enig. Når fløyta blåses skal støtten være der uansett, og vis Berg velger Knutson til kampen mot Odd, så kommer jeg selvfølgelig til å synge for Knutson. Men fortsetter de dårlige prestasjonene kamp etter kamp (Ingen kan si at Knutson har spilt bra nok, uansett hvor mye jeg skulle ønske jeg kunne si det..) så kan det ikke bare ignoreres. Da kommer vi ingen vei.

                                        Kommentar

                                        • merch
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2007
                                          • 938

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av WAK
                                          Til ALLE dere som kritiserer, syter og rakker ned på spillere som f.eks Knudtzon burde se intervjuet med Ronny Deila etter kampen mellom Godset og Ålesund.

                                          Kanskje det er noen på forrumet som er litt mer teknisk enn meg som kan legge ut intervjuet her?!?!
                                          uten å ha sett intervjuet, hva pokker??

                                          Har Deila vært å lest i tråden og syns kanari-fansen oppfører seg kjipt mot egne dårlige spillere?
                                          Snakker han generelt om at fans kritiserer lagets spillere?
                                          Er det en lignende greie i Godset?

                                          Kom gjerne med B når du nevner A teknisk eller ikke!


                                          Knudzon, tja hvorfor skal vi ha han i det hele tatt? Må da finnes bedre alternativer selv LSK kan hoste opp? Og vi har allerede andre jeg heller ser i stallen!
                                          lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                          sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎