Erling Knudtzon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Wanker
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 632

    Opprinnelig skrevet av Wanker
    "Jeg har hatt en fin tid i LSK, og bortsett fra LSK og Molde hadde alle andre norske lag vært uinteressante. Det blir vemodig å forlate denne gutsy gjengen nå.
    Men denne muligheten til å trene under Norges beste avslutter ble for fristende, jeg tror Ole-Gunnars opplegg vil kunne løfte meg til et nytt nivå."

    Jeg tror jo ikke innerst inne at han gjør det, men han har jo vært en lojal spiller her i mange år nå. Og da synes til og med jeg at man har lov til å tenke litt på seg selv.
    Noen som vet hva han selv har sagt om andre norske lag?
    Holy fuck - fra nyhetstråden: "LSK avviste bud fra Molde. Visstnok 2,3 mill for Knudtzon"
    Hunter S. Thompson:

    There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4284

      Opprinnelig skrevet av Wanker

      Holy fuck - fra nyhetstråden: "LSK avviste bud fra Molde. Visstnok 2,3 mill for Knudtzon"
      Dette er så deilig! Kudos til klubben for å ha baller nok til å avslå et bud jeg normalt sett ville ansett å være mer enn generøst nok for en Knudtzon med ett år igjen av kontrakten. Ikke faen om også han skal gå til fuckings Molde! Nå får dem gi seg der borti havgapet

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2857

        Jeg tror klubben håper på en større framtid for Knudtzon. De ser kanskje et framtidig lederemne i ham. Da er det bedre å selge ham billig til en stor, veldrevet utenlandsk klubb der han også kan lære litt om moderne klubbdrift, og håpe at han kommer tilbake og overtar etter Simon når den tida kommer.

        Kommentar

        • TomLundby
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 616

          Opprinnelig skrevet av Wanker

          Holy fuck - fra nyhetstråden: "LSK avviste bud fra Molde. Visstnok 2,3 mill for Knudtzon"
          Om dette stemmer er det galskap fra LSKs side, total inkompetanse i styre og stell. Eneste mulige unnskyldning for denne giganttabben er om Erling i snar framtid selges for mer enn 2.3 mill.

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2281

            Det betyr vel at Erling får et bedre tilbud fra oss. Skandale om dette ender i en Lundemo-sak.
            Last edited by kunden; 20.02.2018, 12:11. Begrunnelse: typo

            Kommentar

            • Bibaboy
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 712

              Ja dette er høyst merkelig all den tid EK faktisk lider av målskrekk. For den summen burde vi hatt en god mulighet erstatte han med noe som er bedre, men dette vet vel klubben iom at de velger å ikke selge han. Kan jo være at de venter på et høyere bud. Noe må det være ihvertfall.
              Fugla Forever

              Kommentar

              • blahbla
                Medlem
                Bøffel
                • Jul 2008
                • 35

                Ingen skandale, 2.3 er ikke en fantastisk sum. Knudtzon kan være forskjell på sportslig suksess og ikke (hvis man ikke får tak i en direkte erstatter). Klarer man europa plass en gang til kan det være mye mer verdt enn å selge en viktig spiller til konkurrerende klubb.

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2281

                  Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                  Ja dette er høyst merkelig all den tid EK faktisk lider av målskrekk. For den summen burde vi hatt en god mulighet erstatte han med noe som er bedre, men dette vet vel klubben iom at de velger å ikke selge han. Kan jo være at de venter på et høyere bud. Noe må det være ihvertfall.
                  Slettes ikke merkelig. Erling var vår toppscorer ifjor (9). Suverent bedre enn våre andre spisser. Bare Kippe og SKM var i nærheten (7).
                  I serien scoret han 4x så mange mål som resten av spissene våre samlet.
                  Iår er han nok tiltenkt en kantrolle. Der får han antagelig brukt hurtigheten enda mer og bedre.

                  Kilde: https://kfl.no/wiki/index.php/Spillerstatistikk_2017

                  Kommentar

                  • OptimistFugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 462

                    Tror Erling er mye mer verdt for oss enn 2.3 millioner. I tillegg til at han var toppscorer i fjor tvinger han motstander til å ta hensyn til farta og er god førsteforsvarer. Bidragene hans i garderroben både med sin personlighet og fartstid er også svært viktig. Han fremstår oppegående og har alltid topp innsats, det er viktig å ha sånne personer som kulturbærere.

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2857

                      Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                      Bidragene hans i garderroben både med sin personlighet og fartstid er også svært viktig. Han fremstår oppegående og har alltid topp innsats, det er viktig å ha sånne personer som kulturbærere.
                      Der er du ved kjernen, tror jeg. Folket på tribuna ser bare på det som leveres på bana en gang i uka. Der skinner ikke Erling spesielt. Men fem trenere på rappen har hatt ham som relativt sikker i førsteoppstillinga så lenge han har vært skadefri. Det betyr at det han leverer som er usynlig for oss (i garderoben og på treningsfeltet) verdsettes høyt. Vi har en prestasjonsgruppe, der mennesker med mange forskjellige egenskaper skal samspille for å få maksimalt ut av helheten. Der mistenker jeg Erling for å være en av de viktigste bidragsyterne.

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1324

                        Enig! Samtidig tror jeg ikke at man vil gi ham en ny kontrakt fordi han leverer så bra i gruppa og på trening, som klubbn gjorde med Johan Petter Winsnes i sin tid. Det er fordi han er viktog på banen også.

                        Erling er god på mye som trenerne åpenbart setter pris på, men som ikke alltid er så synlig for vanlige tilskuere. Da tenker jeg først og fremst på at han jobber steinhardt som førsteforsvarer, men også at farta hand gjør at motstanderne hele tiden må ta hensyn til ham. Det git muligheter for andre spillere.

                        Får litt flashbacks til meningene rundt Arild i sin tid, han gjorde mye rart, men var stort sett alltid på laget. Litt av samme grunn som med Erling.

                        Kommentar

                        • TomLundby
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 616

                          Mange som snakket om "best uten ball" i norsk fotball på 1990-tallet. Er det nå best i garderoben som gjelder?

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2857

                            Opprinnelig skrevet av TomLundby
                            Mange som snakket om "best uten ball" i norsk fotball på 1990-tallet. Er det nå best i garderoben som gjelder?
                            Jeg veit ikke om du noen gang har vært en del av en prestasjonsgruppe (som et idrettslag jo er) på noenlunde høyt nivå. Der jeg har vært med, har holdningene og bidragene til de nederst på rangstigen vært MINST like viktig som de som er gode nok prestasjonsmessig til en fast på laget. Dersom man både er noenlunde fast på laget på grunn av prestasjoner, OG blant de fremste i garderoben og på treningsfeltet, blir man svært høyt verdsatt.

                            Jeg vet det ikke, men har en følelse av at det er der Erling er. Du ser det også i kamp, hvordan han ofte tar ansvar overfor medspillere. Roer ned medspillere som blir heite i toppen, går imellom når det oppstår bråk med motspillere, og snakker hele tiden med medspillerne. Ulempen er at han kan bli for uegoistisk. En mer skarpskodd goalgetter tenker ofte ikke på å sende ballen videre når han er i boksen. Hadde han hatt goalgetteregenskaper som en gjennomsnittlig TL-spiss, hadde han vært på landslaget og neppe i LSK.

                            Kommentar

                            • justramekki
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Feb 2018
                              • 18

                              Når jeg først hørte om budet ble jeg overrasket over hvor høyt det var, og så overrasket over at LSK hadde avslått det. Men jeg sier ikke at jeg er negativ til at det ble avslått (og til og med uten motsvar). Som mange andre her sier ser de kanskje en større fremtid for Erling enn vi kan forstå akkurat nå. Så er det vel også det med at Erling spiller en stor rolle i vårt lag (han er jo tross alt visekaptein), både på og av banen. En som alltid står på og er en jævla god førsteforsvarer. Han var vår toppscorer i fjor, og kan bekle flere roller på laget vårt. Det er vel greit å ha en mann som han da! Mer enn greit vil jeg si. Man vet jo aldri når uhellet først er ute. Knudtzon er en av de jeg kommer til å nevne i øvre rekke hvis noen spør meg om "hva som er LSK i moderne tid". Selvom han til tider har fått mye kritikk. Kommer vi oss videre fra første match i EL, har vi allerede tjent inn disse pengene. Klarer vi neste ledd også, har vi tjent dobbelt. Jeg syntes det er helt greit at de avslår, men da håper jeg også at de forlenger med Knudtzon så han ikke går gratis etter sesongslutt. Fordi da blir jeg rett og slett skuffa og litt bitter. Håper avslaget er som del av en større plan og ikke fordi de bare ikke vil miste han til Molde.

                              Kommentar

                              • OlaG
                                Oversetterdrone
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 875

                                Opprinnelig skrevet av justramekki
                                Knudtzon er en av de jeg kommer til å nevne i øvre rekke hvis noen spør meg om "hva som er LSK i moderne tid". Selvom han til tider har fått mye kritikk.
                                Kanskje til og med fordi han har fått mye kritikk, fordi han respondert på den på forbilledlig måte. Reisen fra utskjelt "guttunge" til Føniks til visekaptein Knudtzon er mye av grunnen til at jeg setter så stor pris på han.
                                Innsatsen og holdningene (i med og motgang) er alt det jeg som supporter ønsker meg av en LSK-spiller. Jeg kan ikke komme på en bedre klubbspiller i dagens stall enn Knudtzon (Kippe er legende, det er en annen avdeling )

                                Kommentar

                                • justramekki
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Feb 2018
                                  • 18

                                  Opprinnelig skrevet av OlaG
                                  Kanskje til og med fordi han har fått mye kritikk, fordi han respondert på den på forbilledlig måte. Reisen fra utskjelt "guttunge" til Føniks til visekaptein Knudtzon er mye av grunnen til at jeg setter så stor pris på han.
                                  Ja, der sier du det. Han har virkelig gått gradene i Lillestrøm og fortjener den rollen han har idag. I tillegg så kan man ikke si at han ikke har tatt store skritt som fotballspiller også. Både mentalt og teknisk på banen. Det er en ganske forskjellig Knudtzon man ser idag fremfor han som først kom til LSK. Tror nok han har lagt ned utrolig mye arbeid utpå treningsfeltet og det har betalt seg tilbake i både pose og sekk. Det er utrolig deilig når Knudtzon har dagen og han spiller med stor osende selvtillit, ikke bare smitter det over på resten av gutta han skaper også mye og er et utrolig uromoment på banen som trekker til seg mannskap som da frigjør det på andre steder. Er det noen som virkelig har mottatt kritikk og snudd det om til noe positivt så er han et kroneksempel på det.

                                  Kommentar

                                  • ynnor
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 857

                                    Han har vel spilt en kamp på venstresiden før. Borte mot Sandefjord i 17 og da var han oxo veldig god. Kan dette virkelig være den ultimate plassen hans?

                                    Kommentar

                                    • Nosferatu
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 667

                                      Opprinnelig skrevet av ynnor
                                      Han har vel spilt en kamp på venstresiden før. Borte mot Sandefjord i 17 og da var han oxo veldig god. Kan dette virkelig være den ultimate plassen hans?
                                      Det er jeg helt overbevist om. Slik jeg ser det er Erlings fremste (kanskje eneste virkelige) svakhet som spiss uryddig tilslag og avslutningsteknikk, som gjør det suboptimalt å la ham inneha en spissplass uke ut og uke inn - ikke minst når vi har tre andre, formodentlig virkelig! gode alternativ. Imidlertid synes jeg det har vært som en åpenbaring å se ham på venstrekant - han virker å like seg godt en mot en, selvsagt takket være farten, og synes å ha blitt ganske god til å spille med hevet hode - helt bokstavelig talt; han ser jo nå muligheter og kan flikke igjennom andre. Jobben som pressledd kan han også fint gjøre der, selv om det naturlig nok forskyves noe, og han slutter heller ikke å kunne være bakromstrussel. Noen innleggskant på høyre side har han aldri hatt tilslag til å være.

                                      Ikke minst på grunn av konkurransen på venstre flanke, har jeg tro på dette:
                                      Kind Mikalsen er venstre back. Dessuten framstår han dessverre som en heller upålitelig spiller både defensivt og offensivt. Et dårlig alternativ.
                                      Ezeh er sentral midtbanespiller. Et dårlig alternativ (skjønt å se ham der ute gir meg herlige, nostalgiske minner om Khaled Mouelhi).
                                      Ødemarksbakken er et godt alternativ, men må ikke for enhver pris være førstevalg umiddelbart. Dette særskilt i lys av skadeproblemene i vinter.
                                      Brenden er ikke noe dårlig alternativ, men ingenlunde noe førstevalg i mine øyne.
                                      Rafn har jeg det helt OK med å ha på back, hvor jeg dessuten liker ham bedre enn Kind Mikalsen.
                                      Lehne Olsen aner jeg ikke hvordan fungerer på kanten, men jeg bare antar at han er best på topp.

                                      Har jeg glemt noen?


                                      Your importance in this world is incalculable.

                                      Now get some sleep.

                                      Kommentar

                                      • TomLundby
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 616

                                        Opprinnelig skrevet av justramekki
                                        I tillegg så kan man ikke si at han ikke har tatt store skritt som fotballspiller
                                        Erling har ikke tatt store skritt som fotballspiller. Fart og innsats er og blir hans greie. Mulig han har blitt bedre i garderoben.

                                        Kommentar

                                        • Avon
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2011
                                          • 267

                                          Opprinnelig skrevet av TomLundby

                                          Erling har ikke tatt store skritt som fotballspiller. Fart og innsats er og blir hans greie. Mulig han har blitt bedre i garderoben.
                                          Han har blitt en mye bedre lagspiller, han beveger seg bedre både offensivt og defensivt og han tar mye bedre avgjørelser med ball. Når han først kom til LSK var det nærmest garantert balltap å gi ballen til ham, nå er han mye flinkere til å lese spillet, bruke medspillere og ta avgjørelser om han skal drible, skyte eller sentre.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎