LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    LSK - veien videre

    Sesongen går mot slutten og vi vinner ingenting rykker ikke ned. Kun en ting betyr noe nå: Få et godt og samspillt lag til ligaen setter i gang til våren. Henning har fått 2 år nå for å skape et vinnerlag. Neste år må vi se konturene for jeg begynner å miste trua.

    Sentrallinja har et meget bra potensiale med Logi, Kippe, Nosa og Ujah, men det skorter på kvalitet på resten av plassene.

    Backplassene er greit forspent uten noen store enere: Esset, LKE og SP holder ok tippeliganivå, men lagdelen er ikke blandt de sterkeste i serien. Ringstad er forhåpentligvis tilbake neste år. Uvisst om han blir satset på som back eller ving. Tokstad er visstnok omskolert til back i følge forumspeidere. Vet ikke hva jeg skal synes om det. Ruben bør kanskje nevnes her, men vet ikke helt hvor Henning vil bruke han.

    Ved siden av Kippe er det PSA, Dahm og Pedersen som skal kjempe om plassen. Alle 3 ok. Dahm kan bli veldig god.

    Den sentrale midtbanen minus Nosa er desverre ganske ræva. Her trengs det forsterkninger. Kiko/Søgård har svært begrenset ferdigheter, og vi har ingen utfordrere i stallen(med mindre man regner med unggutter som ikke har spillt sentralt på a-laget). Dosso tilbake neste år, og spennende å se om han tar nivået. Sadeh og Sesay i bakhånd.

    Så kommer vi til kantene. Edwin har bra potensiale, men han er ingen lagspiller. Kudtzon har ekstremkvaliteter hvis han blir brukt riktig, men er ubrukelig offensiv hvis han brukes feil. Bukken, Ringstad og Bolly er nærmest av unggutta.

    På spissplass har vi mange alternativer. På sikt Er Ujah/BBS en utrolig spennende duo. Håper de blir samspilt til sesongstart neste år. Med Legenden(hvis han signerer ny kontakt), Edwin og Fredrik er vi godt dekket hvis det kommer skader eller karantener.

    Laget i 4-4-2 vil se ca slik ut:

    Logi
    Esset-Kippe-SP/Dahm-LKE/Ringstad/SP

    Fredrik/Knudtzon-Søgård/Kiko/Dosso/Ny Spiller-Nosa-Edwin/Bolly/Ringstad

    Arild/BBS-Ujah

    Tviler på at vi får mer en 1 ny a-lagsspiller i den økonomisk situasjonen vi er i. Håper på en midtbanegeneral. Sier ikke nei takk til en ny kantspiller heller.
    Last edited by RSP; 23.09.2011, 12:57. Begrunnelse: Endret tittel.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #2
    Dahm & Sadeh har vel bare kontrakt frem til nyttår (?)
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #3
      Opprinnelig skrevet av mooph
      Dahm & Sadeh har vel bare kontrakt frem til nyttår (?)
      Stemmer det. Vanskelig å ta høyde for om de blir eller ikke. Ganske sikker på at Dahm blir tilbudt kontrakt iom at han har levert bra. Sadeh var muligens kun henta som backup ut sesongen.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4322

        #4
        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        På spissplass har vi mange alternativer. På sikt Er Ujah/BBS en utrolig spennende duo. Håper de blir samspilt til sesongstart neste år. Med Legenden(hvis han signerer ny kontakt), Bukken og Fredrik er vi godt dekket hvis det kommer skader eller karantener..
        Bukken og Fredrik er da vitterlig samme spiller! eller har jeg gått glipp av noe?

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #5
          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          Bukken og Fredrik er da vitterlig samme spiller! eller har jeg gått glipp av noe?
          Bukken er kallenavnet til Tom Gulbrandsen. Fredrik Gulbrandsen er sønnen hans og en annen spiller. Regner med at han ønsker et comeback av Tom Gulbrandsen. Han har trolig ikke formen helt inne lenger. Om man tar hensyn til dette og husker den fantastiske skuddfoten hans så er det naturlig hvorfor det er forventa at han gjør comeback som spiss.

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #6
            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
            Bukken og Fredrik er da vitterlig samme spiller! eller har jeg gått glipp av noe?
            Bra observert. Var Edwin det skulle stå. Han er jo primært spiss.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • hthaug
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2004
              • 402

              #7
              Må si jeg er ganske negativ til neste år uansett slik ståa er. Laget virker enda ikke samspilt. Ballen blir polet opp mot Ujah og det er det liksom.

              Det står vel ikke klubber i kø for å køpe Andresen, Dahm, Pedersen, Eriksen, Mouehli, Søgård, Knudzon, Eziyodawe, Dosso heller?

              Kommentar

              • Mauer
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 270

                #8
                Opprinnelig skrevet av hthaug
                Må si jeg er ganske negativ til neste år uansett slik ståa er. Laget virker enda ikke samspilt. Ballen blir polet opp mot Ujah og det er det liksom.

                Det står vel ikke klubber i kø for å køpe Andresen, Dahm, Pedersen, Eriksen, Mouehli, Søgård, Knudzon, Eziyodawe, Dosso heller?
                VIF så i mine øyne like dårlige ut i fjor på samma tida, nå kan du jo bare titte på tabellen og se hvor de ligger.. De skal til og med spille "gullkamp" på søndag!

                Nå har vel aldri Pedersen vært et salgspotensiale de siste åra, og det er garantert ikke derfor vi har han! Han er en viktig brikke i LSK laget, og kan bli veldig viktig neste år også. Mouehli er det jo ganske klart at ikke satses på, han er vel 3. valget på midtbanen, og ser ikke ut til å få ny kontrakt, Søgård er en klubbspiller som gir 100% for Fugla som det ikke er noe vits å selge. Dahm er det alt for tidlig å si noe på, han har spilt i Adeccoligaen og på et Lyn som har vært konkursklare i lang tid. Blir spennende og følge han neste år. Håper også Eriksen, Knudtzon og Andresen kommer i gang igjen. Edwin har bevist at han holder et høyt nivå til tider, men må bli mer stabil. Dosse blir spennende neste år hvis vi henter han tilbake.

                Og hvorfor glemmer du spillere som Nosa, Bergmann og Udjah?? De har absolutt et stor salgspotensiale!

                Folk er så negative til Berg for tiden.. Ja, kanskje han har fått to år på seg nå og laget burde vært bedre og bla bla bla, men han har gjort en enorm jobb med lite penger, han har halvert budsjettet, henta inn masse nye, unge, gode spillere som kommer til å blomstre neste sesong eller om to år! Det er ikke så lett å få vite at man skal hente gode spillere til omtrent under en million pr stykk, som også skal ha ca en halv mill i året! Men der har Berg vært god! Vent å se, vi blir farlige neste år, og enda bedre i 2012!

                Kommentar

                • vermu
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2008
                  • 1729

                  #9
                  Mads Dahm har vært banens desidert dårligste spiller i to kamper på rad. MÅ benkes neste kamp og bør sitte der resten av sesongen. Så får vi se om dette er godt nok til fornyet kontrakt.
                  Last edited by vermu; 30.09.2010, 20:29.

                  Kommentar

                  • lskgogo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2010
                    • 633

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Mauer
                    VIF så i mine øyne like dårlige ut i fjor på samma tida, nå kan du jo bare titte på tabellen og se hvor de ligger.. De skal til og med spille "gullkamp" på søndag!

                    Problemet er at det ikke virker som om det er noen plan, ett ønske eller håp om hvordan vi skal spille. I den stygge drittklubben var det ihvertfall noen som turte og si at "Vi ønsker og spille sånn og sånn. Beklagligvis er vi ikke der ennå".


                    Jeg personlig, hadde vært mer enn fornøyd kunne jeg sett konturene av noe som helst offensivt. Trudde jeg så det i vårsessongen, men det gikk fort over.
                    Ingen tvil om at Henning Berg og Bjarmann har gjort en fantastisk jobb med tanke på og redusere lønninger, hente unge, spennende og billige spillere.

                    I fjor ga jeg faktisk faen, alle så hvor skakkjørt klubben var. Henning skulle få det året "gratis".
                    Men nå er det faen meg på tide og dytte frem brøstkassa litt. Ikke gjemme seg bak omdiskuterte dommeravgjørelser, heldige mål osv, når vi har blitt rævkjørt kampen igjennom.
                    Tar seg en pause til mars 2012..

                    Kommentar

                    • hthaug
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2004
                      • 402

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Mauer
                      Og hvorfor glemmer du spillere som Nosa, Bergmann og Udjah?? De har absolutt et stor salgspotensiale!

                      Folk er så negative til Berg for tiden.. Ja, kanskje han har fått to år på seg nå og laget burde vært bedre og bla bla bla, men han har gjort en enorm jobb med lite penger, han har halvert budsjettet, henta inn masse nye, unge, gode spillere som kommer til å blomstre neste sesong eller om to år! Det er ikke så lett å få vite at man skal hente gode spillere til omtrent under en million pr stykk, som også skal ha ca en halv mill i året! Men der har Berg vært god! Vent å se, vi blir farlige neste år, og enda bedre i 2012!
                      Jeg er egentlig ikke så negativ til Berg. Selv om spillet om dagen er helt på trynet så ser jeg samtidig tendenser til hva han har tenkt. Hint: Se Djurgården mot LSK i royal league for noen år tilbake. Når spillerne ikke pooler ballen opp mot Ujah og begynner å forstå taktikken så skal jeg begynne å glede meg.

                      Det jeg derimot er negativ til er stallfyll som ikke gidder å brette opp ermene for å gjøre en innsats. Uten innsats så ødelegger man samtidig taktikken og velger siste utvei med å beine ballen oppover.
                      Uansett om dette er Henning's skyld eller ei, så har spillerne stort sett vært såpåss lenge i gamet at det egentlig burde være unødvendig for treneren å påpeke.

                      Ujah har imponert meg, tror han kan bli en større hit enn Koren. Nosa, ikke så mye, synes det blir for mye veiving med armene. Dosso spiller på et nivå under så regner med at han ikke er like god i tippeligaen mens Eziyodawe har et voldsomt potensialle i en Mifsud rolle, alikevel tror jeg at vi havner en plass midt på tabellen til neste år også med mindre gutsen og kriger-mentaliteten blir fast inventar i spillergruppa samtidig som vi finner en ny spillende midtbane.

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #12
                        Vil bare ha Carl Erik Torp, jeg. Det er egentlig alt som skal til for å blidgjøre meg.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • *46*

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Vil bare ha Carl Erik Torp, jeg. Det er egentlig alt som skal til for å blidgjøre meg.
                          Startert du gruppa for "Vi som ønsker oss Torp'ern"? Melder meg inn med en gang!

                          Kommentar

                          • Odinster
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2008
                            • 160

                            #14
                            Som Kjell påpeker er det midtbanen som er vår hemsko.
                            Berg har av uviss grunn valgt å la Nosa "spille seg tilbake i form" på venstrekant, noe som overlater det kreative på midten til spillere som Kiko og Søgård. Det er intet mindre enn krise. For meg er det et sykdomstegn for klubben at Espen får starte og spille hele kamper. Og Kiko er lysår unna potensialet som bor i han.

                            De sviktende kvalitetene i midtbanen kan være noe av grunnen til at forsvaret heller velger å spille over den enn gjennom den. Derfor er vi nødt til å hente en forsterkning på midten dersom vi skal se noen fremgang i spillet. Er Carl Erik Torp en spiller som kan gå rett inn på laget, forsterke og balansere midten med Nosa?

                            At Dahm har vært den desidert verste spilleren de to siste kampene er jeg langt fra enig i. Gutten er vel kun 19(?) år, og man må forvente at han varierer i prestasjonene. Jeg håper han blir med videre.

                            Det er blitt snakket om viktigheten av en venstre kant med venstrefot her inne; jeg mener imidlertid det er viktigere med en venstre back med venstrefot. Derfor håper jeg Berg satser for fullt på Ringstad så snart han blir frisk.

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Odinster
                              ?

                              At Dahm har vært den desidert verste spilleren de to siste kampene er jeg langt fra enig i. Gutten er vel kun 19(?) år, og man må forvente at han varierer i prestasjonene. Jeg håper han blir med videre.
                              Dahm er 88 modell. Fyller 22 år 21. oktober.
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • erlando
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 858

                                #16
                                For 2011 er det sannsynligvis greit, men det bekymrer meg at de som nevnes som ryggraden i sentrallinja enten er "leiesoldater" eller trekker på åra.

                                Misforstå meg rett. Jeg tror ikke vi beholder spesielt Ujah, men også Nosa, noe særlig mer enn én sesong til. Ujah kan til og med bli plukket opp til sommeren. Nosa forsvinner også så fort han modner til og er konsentrert hele kampen i alle kamper.

                                Kippe begynner å dra på åra. Det holder nok noen sesonger til, men pt er det ingen som står klar til å ta over.

                                Logi er en habil TL-keeper, men ikke noe mer heller. Kan ikke se at han har det helt store utviklingspotensialet.
                                Ja til pause i pausen!

                                Kommentar

                                • norskpoker
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 399

                                  #17
                                  Sesongen er snart over og vi er fem runder før slutt 95% sikre på at vi slipper kvalik og er med i Tippeligaen neste år også. Til helgen møter vi Sandefjord som alt er nede og det kan fort bety at de gir faen og slipper seg løs og gir oss mer motstand enn forventet. Det jeg vil se nå er det samme jeg ville se da plassen ble sikret i fjor: At vi spiller med det laget vi regner med blir førstelleveren i 2011. Det er etter min mening mye viktigere for klubben at vi allerede nå begynner å planlegge neste år enn at vi bruker spillere som kanskje ikke er en viktig del av fremtiden vår for å sikre et ekstra poeng eller to.

                                  Problemet med dette er jo at vi per i dag ikke helt vet hvem som blir med videre. Keeperplassen er det ikke noe poeng i å diskutere siden Andre har valgt å gå til Odd. Logi er en keeper av bra TL-standard og hvordan det er bak han vet jeg ikke, men dette regner jeg med at klubben har kontroll på. I forsvaret er det opplest og vedtatt at Karim Essediri spiller høyreback så lenge han er frisk så da fortsetter han. Kippe er det selvsagt ikke noe poeng i å diskutere, men hvem skal være makkeren hans? Steinar Pedersen begynner å dra på åra, men leverte meget bra som stopper i første del av sesongen. Noen venstreback er mannen ikke så enten bør han inn sentralt eller ut av laget. Dahm har levert både meget bra og særdeles dårlig, men han kan meget gjerne være den mannen som om noen år tar over etter vår kjære kaptein. Ut av laget, men inn i troppen for mange år er mitt ønske for han. Valget står dermed mellom Pedersen og Andresen som Kippes makker for neste år. Hvem dette bør bli er det vanskelig for meg å uttale meg om siden jeg ikke har sett Andresen spille på lang tid. Men at mannen har prestert bra som stopper tidligere er det ingen tvil om. Venstrebacken i LSK skal være Stian Ringstad i mange år fremover. Så lenge han er skadet bør LKE inn som vikar. Sunnmøringen er en grei spiller å ha i troppen og kan også bekle en kantrolle om det skorter, men han er ikke noe opplagt førstevalg i noen posisjon.

                                  Så til midtbanen som er den store utfordringen. Per i dag er det kun en eneste spiller som gjennom sesongen har vist at han er et opplagt førstevalg og det er selvsagt Nosa. Kiko har fått alverdens sjanser og burde etter min mening spilt sentralt med Nosa gjennom hele året for å bygge relasjoner for en fremtidig meget bra sentral konstellasjon. Sånn har det ikke blitt og nå er jeg redd det er for sent. Søgård er ikke og kommer aldri til å bli god nok til å spille fast for et lag med ambisjoner om å være i toppen. Samtidig har mannen mange andre kvaliteter både som spiller og ikke minst som person og passer godt til den rollen Strand har hatt i RBK de siste årene ved at han spiller noen få kamper fra start og kommer inn som innbytter i noen andre. Edwin har fått sjansen på kant i mange kamper uten å overbevise veldig. Samtidig er han kanskje det eneste alternativet vi har for å utvikle en god TL-spiller i den posisjonen og da kan han like gjerne få sjansen. Når det gjelder Fredrik Gulbrandsen er det for tidlig å si om han skal bli kantspiller eller spiss. Vi har nok av eksempler på spillere som har vært kjempetalenter og blitt sett på som spisser - Ryan Giggs og Theo Walcott er gode eksempler - som er blitt glimrende kantspillere. Fredrik på høyre ut sesongen bør derfor være et enkelt valg selv om det ikke virker som om Berg tenker det samme.

                                  Spissplassene er for tiden kanskje det stedet det er lettest å se hvem som er fremtiden i LSK. Ujah er et kjempetalent og BBS KAN bli en flott spiller om han fortsetter å utvikle seg. Om Sundgot velger å bli i klubben tror jeg det også blir i en slags Strand-rolle da det beste for oss nå er å satse på Ujah og BBS som spisspar.

                                  LSK 2011 blir da i mine øyne dette:

                                  Logi

                                  Essediri - Kippe - PSA/SP - Ringstad

                                  Gulbrandsen - Nosa - (???) - Edwin

                                  Ujah - BBS

                                  Dette er basert på dagens spillerstall. Jeg tviler på at vi kommer til å gjøre noen store signeringer foran neste år, men både Sadeh og Dosso kan være alternativer på midten ut fra de vi har i troppen i dag. Carl Erik Torp ser jeg er blitt nevnt, men han har jeg ingen formeninger om siden jeg aldri har lagt merke til han.

                                  Kommentar

                                  • hthaug
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2004
                                    • 402

                                    #18
                                    Enig med du, bortsett fra at jeg vil ha Ujah på venstre foran Eziyodawe pga kommunikasjonen de i mellom når de raider venstresiden.

                                    Det kan jo hende at Dosso er den spilleren vi trenger ved siden av Nosa, men jeg har ikke sett han.

                                    Kommentar

                                    • OppsalKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2008
                                      • 1881

                                      #19
                                      Tokstad og Lille Bukken må få fastplass i LSK 2011 utgaven.

                                      Inten mindre.
                                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                      Alltid Celtic og LSK

                                      Kommentar

                                      • Mynten
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 484

                                        #20
                                        Er veldig enig i at SP kun skal brukes som midtstopper. Der fungerer han bra, som back er han en gammeldags back uten offensive bidrag. Det er ikke godt nok for et moderne LSK.

                                        Mer skeptisk til Dahm, selv om han bare er 22 år. Stor og sterk, men slike stoppere har vi. Synes ikke han heller imponerer med ballen i beina, og vi har stort behov for en stopper som faktisk kan bruke ballen fornuftig. Synes SP bruker ballen mer fornuftig enn Dahm i stopperposisjonen.

                                        Som alle andre er inne på er midtbanen et stort problem for oss. Jeg er tilhenger av av å skaffe en ny defensiv midtbanespiller som også har fart i beina. Veldig ofte blir vi fraløpt i midtbaneleddet. Det skaper uheldige situasjoner for forsvaret vårt når motstandere kommer i stor fart.

                                        Ergo trenger vi en stopper med teknikk og en defensiv midtbanespiller med fart.

                                        I tillegg må Berg tørre, tørre å vinne kamper, tørre å bruke unge spillere, tørre å være sjef, tørre å gjøre forandringer, tørre å gi mer av seg selv.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎