LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #61
    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Det er derfor viktig at man ikke begynner å favorisere enkelte spillere pga alder eller opprinnelse, men bruker de som til enhver tid treneren mener er de beste for laget.
    Er "Best for laget" uttak kan variere avhengig av hvor langt frem du ser. Det kan være nyttig å gi en spiller tid for å øke fremtidige prestasjoner.
    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Jeg er derfor ikke i tvil om at disse gutta får sjansen når de presterer jevnt på trening og i 3.divisjon, noe Bolly har gjort den siste tiden, og som ble belønnet med startplass mot Sandefjord.
    Det er vel nettopp dette folk her inne er litt tvilende til om faktisk vurderes godt nok av trenerne. Hvorfor blir ikke Fredrik brukt når han gjorde det såpass bra i Addecco?
    Dette da særlig siden vingene regnes blandt lagets tynnest besatte plasser.

    Jeg er enig i at en ikke skal benytte unge spillere kun fordi de er unge, men en kan allikevel gi talenter erfaring fordi alle trenger erfaring for å bli bedre.
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #62
      Når det gjelder fremtida;

      Laget må bli bedre offensivt uten ball. De lider fryktelig av for mange balltap uten avsluttninger. Dette kommer i hovedsak av for dårlig bevegelse og forståelse (samhandling). Det blir altfor ofte vanskelig å spille greie pasninger fordi en ikke makter å finne medspillere.

      De koster mye krefter å stadig få overganger imot. Spillere må spurte til sine defensive posisjoner istedenfor å småjogge. Det er også langt vanskeligere å oppfatte den defensive situasjonen når motstander brått overtar ballen. Det er langt bedre å selv avslutte angrep ofte.

      Det ser også ut til å mangle en del på avtaler/system på dødballer imot. Det er litt for ofte at en opplever markeringsglipper i disse sitasjonene.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #63
        Opprinnelig skrevet av Totti21
        Så hvis f.eks Edwin har en avtale med klubben som gjør at han får en grunnlønn + ett beløp basert på antall kamper, så er det rettferdig mot han at en annen pr dd dårligere spiller skal få spille istedenfor, kun fordi han er litt yngre og Norsk?
        Kan si amen til hele innlegget ditt, men det er ikke konsekvensen av mitt forslag til hva LSK skal gjøre. Igjen, du poraliserer veldig mye, det er mye som ikke faller inn under svart/hvitt.

        Jeg er stor fan av Henning og han har sine grunner til sine laguttak, men jeg tror det kan være nyttig for både ham og LSK at han også tenker på fremtiden og entusiasmen rundt laget.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • Ola
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1651

          #64
          Å veie kortsiktige mot langsiktige disponeringer og prioriteringer er noe alle må, både bedrifter og privatpersoner. Ofte er det en direkte konflikt mellom de kortsiktige og de langsiktige interessene. Jeg tror Sportsklubben akkurat nå, må i størst mulig grad tenke langsiktig. Dette pga at vi er langt nede på alle måter, og det er ingen quickfix ut av denne hengemyra. Det må bygges stein for stein i forhold til image, økonomi, talentsatsning og sponsor/publikums -bearbeiding. Om ikke ansvarlig for klubbens A-lagssatsning er delvis med på denne strategien, så bør styre og generalforsamling i klartekst bringe klarhet i dette, med tilhørende konsekvenser. Samtidig bør også fans og omgivelser forstå, forvente og handle etter dette prinsippet. Det er min mening om saken.

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            #65
            Vi har mange kontrakter som går ut etter neste sesong, og det er flere av disse spillerene jeg ønsker med videre. Når det gjelder de unge og lovende så hadde jeg satt veldig pris på om man tok tak i det med en gang. Så får man ta en avgjørelse på om man ønsker å satse på dem, og da gi dem lengre kontrakter før de evt blir interessante for andre lag. Resten får man bare vente å se hvordan det går med neste sesong.

            Eriksen sin kontrakt går ut, han har jeg personlig ingen stor hast med å resignere. Og skal han signere ny kontrakt så må han vel ta et pent lønnskutt.

            Karim Essediri tenker jeg mye av det samme om, heller ikke en spiller man må prioritere og signere med en gang.

            Pål Steffen har også kontrakt ut neste år, og det er vel ingenting som tyder på at den skal bli forlenget. Så får man håpe at Pål Steffen viser at jeg tar feil.

            Når det gjelder Ringstad derimot så håper jeg han får en ny kontrakt i vinter, jeg har stor tro på gutten! Er overbevist om at han får et gjennombrudd neste år, og at han hadde fått det i år om det ikke hadde vært for uforståelig få muligheter i starten, og den stygge skaden når han først fikk prøve seg.

            Gabrielsen er nok en ungutt med kontrakt ut neste sesong. Jeg har også tro på han, og ser ingen grunn til at vi skal vente med å få han med videre.

            Søgård går jo ingen steder, og jeg personlig har ikke noe hastverk med å forlenge kontrakten hans utover 2011. Synes han har vært meget svak i andre haldel av sesongen i år. Når det er sagt, så får han garantert et tilbud ut på høsten neste år. Så får man jo se om han tar det. Jeg tviler vel på om han vil få noe bedre tilbud et annet sted.

            Tokstad vet jeg ikke hva jeg skal si om. Hadde troen på han, men da på sentral midtbane. Nå får han jo ikke spille der, og han blomstrer vel ikke på backen eller kanten slik jeg ser det. Man får vel se hva som skjer neste sesong, men han er jo lokal da...

            Bolly er ungutt nummer 1000 med kontrakt som går ut i 2011, og jeg ser ingen grunn til at han ikke skal få en ny kontrakt umiddelbart. Han har nivået inne, og nå ser det jo ut som han får det ut i match også!

            Bjørn Bergmann har også kun en sesong igjen, og jeg blir meget trist om han ikke får ny kontrakt i løpet av vinteren. Kanskje den i stallen med det aller høyeste potensiale! Jeg ønsker under ingen omstendigheter å risikere at han går som Bosman etter en fantastisk sesong neste år.

            Gulbrandsen har kontrakt ut neste år (dette virker å gjelde nesten alle de unge i stallen), og det er vel ingen tvil om at han skal være med videre. Avklar det gjerne i vinter.

            Da har vi igjen Edwin, som jeg personlig ikke har noen sterke følelser for. Tror ikke han vil blir noen stor spiller for oss. Så er det Dosso som aldri har imponert meg, men han virker å gjøre det bra for Strømmen. Føler uansett ikke at jeg har noen godt grunnlag for å ta et standpunkt der.

            Til slutt har vi det største tapsprosjektet til klubben noensinne, Marius Johnsen. Kom dyrt, lønnet fett og garantert en heftig regning fra legene der også. Han er jo allerede skadet ut kontakten, og kommer vel ganske sikkert til å legge opp etter han fått resten av lønnen sitt neste år. Det er vel allerede nå avklart at han kan flytte til Sørlandet nå mot et lønnskutt, mener jeg å ha lest om ikke annet.

            For å oppsummere så synes jeg vi bør resignere de mest lovende spillerene våre med en gang, og ikke ta sjangsen på at de skal slå til på korte kontrakter. Her mener jeg spesielt Bjørn Bergmann og til en viss grad Stian Ringstad og Bolly. De eldre med bedre lønn er det vel ingen hastverk med, mens vi må regne med at noen av de yngre kanskje ikke har det som skal til? Dessuten er det vel også noen enda yngre og større talenter som ønsker seg inn i troppen etter neste sesong...
            Last edited by Henrik; 18.10.2010, 20:15. Begrunnelse: spelling

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #66
              Opprinnelig skrevet av Henrik
              Vi har mange kontrakter som går ut etter neste sesong, og det er flere av disse spillerene jeg ønsker med videre.
              ...
              Så mye tekst og jeg er enig i bortimot alt, dæggær'n.

              Selv klubben kan drøye med Esset/Eriksen kan det bli leit dersom begge forsvinner uten minst en erstatter på plass. Vi vil jo se mer hvordan de unge (Ringstad/Tokstad/etc) utvikler seg i løpet av neste år , men allikevel.

              Tviler på om BBS vil signere så tidlig, men gull om han gjør det.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • kimmern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 1173

                #67
                Enig i mye, men Karim Essediri er viktig å ha med videre. Skal vi fortsette å være farlige på dødball så trenger vi en god fot. Back egenskapene hans er blitt bedre enn de har vært også.

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av kimmern
                  Enig i mye, men Karim Essediri er viktig å ha med videre. Skal vi fortsette å være farlige på dødball så trenger vi en god fot. Back egenskapene hans er blitt bedre enn de har vært også.
                  Slik Essidiri slo innlegg og frispark igår blir han ikke vanskelig å erstatte. Dårlig kvalitet, enten for korte eller inn til keeper. Dødballene ble slått uten unntak med høye poolere inn i feltet. Mot Brann ifjor ble dødballene slått med kraft. Det endte i tre mål. Allerede neste kamp var han tilbake med høye poolere. Hvor er logikken? Blir tatt opp på neste møte eller LSKblogg av undertegnede ved neste anledning. (Hvis det ikke ble tatt opp på møte sist onsdag. Hvor blir det av referatet btw?)

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av kimmern
                    Enig i mye, men Karim Essediri er viktig å ha med videre. Skal vi fortsette å være farlige på dødball så trenger vi en god fot. Back egenskapene hans er blitt bedre enn de har vært også.
                    Hvis vi ser på Essets LSK-opphold under ett så er det ganske åpnebart at vi ikke bør strekke oss langt for å forlenge denne avtalen. Når vi tar høyde for Essets alder og lønnsnivå, (basert på synsing) så bør han erstattes av noe bedre og mer fremtidsrettet. Brukbare høyrebacker er tross alt ikke det vanskligste å finne.

                    Kommentar

                    • Fjeller'n
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 905

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                      For å oppsummere så synes jeg vi bør resignere de mest lovende spillerene våre med en gang, og ikke ta sjangsen på at de skal slå til på korte kontraker. Her mener jeg spesielt Bjørn Bergmann og til en viss grad Stian Ringstad og Bolly.
                      Guldbrandsen har du vel glemt her?
                      "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                      Kommentar

                      • Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                        Guldbrandsen har du vel glemt her?
                        Kunne godt tatt med også han der, synes han definitivt skal få ny kontrakt. Jo før jo bedre, tror de unge har godt av litt forutsigbarhet.

                        Kommentar

                        • erlando
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 858

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Ola
                          Hvis vi ser på Essets LSK-opphold under ett så er det ganske åpnebart at vi ikke bør strekke oss langt for å forlenge denne avtalen. Når vi tar høyde for Essets alder og lønnsnivå, (basert på synsing) så bør han erstattes av noe bedre og mer fremtidsrettet. Brukbare høyrebacker er tross alt ikke det vanskligste å finne.
                          Hva med høyrebacker som er på delt førsteplass på assisttoppen i serien - har du mange av dem liggende og slenge?

                          Det er null poeng å se på Essediris LSK-opphold under ett. Det som er relevant er hva bidrar han med NÅ og hva kan han bidra med fremover.
                          Ja til pause i pausen!

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            #73
                            Spillerkontrakter som løper ut i 2011

                            3 Lars-Kristian Eriksen: 28 - 28.06.83 - 177/73 - 2011
                            21 Karim Essediri: 32 - 29.07.79 - 185/82 - 2011
                            23 Pål Steffen Andresen: 29 - 19.05.82 - 188/82 - 2011
                            20* Stian Lunder Ringstad: 20 - 29.08.91 - 182?/xx - 2011
                            28* Lunan Ruben Gabrielsen: 19 - 10.03.92 - 185/83 - 2011

                            6 Alhassane Dosso: 22 - 27.12.89 - 177/77 - 2011
                            7 Espen Søgård: 32 - 10.10.79 - 183/74 - 2011
                            22* Kristoffer Tokstad: 20 - 05.07.91 - 183/78 - 2011
                            26* Mathis Gazoa Kippersund Bolly: 21 - 14.11.1990 - 186?/72 - 2011

                            8 Björn Bergmann Sigurðarson: 20 - 26.02.91 - 186/81 - 2011
                            14 Edwin Ogheneovo Eziyodawe: 23 - 09.05.88 - 175/75 - 2011
                            19* Fredrik Gulbrandsen: 19 - 10.09.92 - 17x/xx - 2011
                            Hentet fra "stallen i 2011"

                            Fryktelig mange kontrakter som løper ut neste år. Hvem skal være med videre?
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                              Hentet fra "stallen i 2011"

                              Fryktelig mange kontrakter som løper ut neste år. Hvem skal være med videre?
                              Skreiv ikke Karim og Espen under nye kontrakter i år??

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Skreiv ikke Karim og Espen under nye kontrakter i år??
                                Det kan stemme. Jeg har bare kopiert rett fra "stallen i 2011" så har ingen andre kilder på det her.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3190

                                  #76
                                  Nei, det kan ikke stemme: Karim og Espen var Bosmenn og skreiv nye kontrakter i fjor, høsten 2009, for to år, dvs for sesongene 2010 og 2011.

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #77
                                    Moderatormelding:
                                    Jeg har slått nyopprettet tråd om "Spillerontrakter som løper ut i 2011" sammen med denne tråden, slik at vi samler debatten der.

                                    Kommentar

                                    • ada
                                      Juniormedlem
                                      Ferskenpels
                                      • Oct 2010
                                      • 1

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av vermu
                                      Mads Dahm har vært banens desidert dårligste spiller i to kamper på rad. MÅ benkes neste kamp og bør sitte der resten av sesongen. Så får vi se om dette er godt nok til fornyet kontrakt.
                                      Jeg lurer påom du så kampen mot Viking. Han var like god som Kippe, noe som også fremgår av spillerbørsene.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av ada
                                        Jeg lurer påom du så kampen mot Viking. Han var like god som Kippe, noe som også fremgår av spillerbørsene.
                                        Du quota et innlegg fra 30.09
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7054

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av ada
                                          Jeg lurer påom du så kampen mot Viking. Han var like god som Kippe, noe som også fremgår av spillerbørsene.
                                          Helt uenig. Dahm var ikke i nærheten av Kippe i går. Slurva med ballen, ble taklet med ballen i beina tre-fire ganger i ugunstige posisjoner og satte medspillere under press med dårlige, taktiske valg. Han kom neppe noe nærmere ny kontrakt i går.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎