LSK motarbeidelse av aktivt tribuneliv

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    LSK motarbeidelse av aktivt tribuneliv

    En virkelig tung bedskjed i går, da 2 av KFLs styremedlemmer ikke bare er utestengt ut året, men også hele 2012 sesongen, pga. av blussing på VIF matchen.

    De 2 jobber virkelig hardt for og få folk på matcher, og for at KFL/UFC skal være landets beste supportere i med og i motgang.

    Leser man LSK facebook side, ser man at folk unisont er uenig i LSK styrets avgjørelse. Dette er og skyte spurv med en haubitzer. (kanon)

    For meg virker det som LSK ikke vil ha ett aktivt tribuneliv, og vil heller ha familier som pent klapper, og kjøper pølser i pausen.

    Jeg velger og siterer tidligere styremedlem Vidar Evje's mail til LSK i går:

    http://debatt.kfl.no/showthread.php?14889-Supporterkultur-ukultur-generelt&p=477301&viewfull=1#post477301

    .

    Til styret i Lillestrøm Sportsklubb

    Jeg tillater meg, som trofast sesongkortinnehaver og som mangeårig medlem av både Lillestrøm Sportsklubb og Kanari-Fansen Lillestrøm, å skrive til styret vedrørende at to personer skal ha blitt utestengt fra Åråsen stadion og Lillestrøms kamper både inneværende sesong og hele den kommende på grunn av episoden med pyroteknikk under LSKs hjemmekamp mot Vålerengen.

    Jeg vil gjerne uttrykke at jeg er uendelig skuffa, men også kraftig provosert og forbanna, over den beslutningen som skal være tatt.

    Alle ihuga supportere er klar over at bruk av pyroteknikk er forbudt på norske tribuner, og vi er også klar over at slik bruk etter all sannsynlighet fører til bøteleggelse fra Norges Fotballforbund. Hvis hukommelsen min ikke spiller meg et puss var det første gang siden cupfinalen i 2007 at det har forekommet blussing som kan oppleves som organisert i forbindelse med LSKs kamper. Supportermiljøet vårt har altså vært svært tilbakeholdne med bruk av pyroteknikk, til tross for at svært mange synes dette er svært stemningsskapende og kan lage en flott ramme rundt en kamp. Det har også vært tydelig kommunisert fra supporternes side at LSK ikke skulle sitte igjen med noen økonomisk risiko hvis klubben skulle bli ilagt en bot.

    At klubben nå i etterkant velger å utestenge to styremedlemmer i Kanari-Fansen Lillestrøm, noe som er bekreftet på Facebook i ettermiddag, må være tidenes overreaksjon i forhold til brudd på tribunereglementet når vi snakker om utestengelse ut hele neste sesong. Det handler ikke om notoriske bråkmakere, men svært positive ressurser i supportermiljøet. Jeg vil også anta at disse styremedlemmene har rent rulleblad i forhold til tidligere overtredelser av tribunereglementet.

    Vi er i en situasjon hvor publikumstallene på norske fotballbaner er sterkt nedadgående. Mange trofaste LSK-tilhengere sliter med entusiasmen. Klubben har en periode bak seg med stor motgang og elendig uttelling. Da vi trenger alle gode krefter for å løfte laget fram, til i det minste å berge plassen i Tippeligaen, velger LSK å gi supportermiljøet et slag i ansiktet ved denne meningsløse utestengelsen som ikke står i stil til den forseelsen som måtte være begått.

    I rettsapparatet brukes ofte uttykket "ikke stride mot den alminnelige rettsoppfatning". En sanksjon må oppfattes som riktig og rettferdig. Jeg tror jeg har et massivt flertall blant supporterne med meg på at klubbens reaksjon er en skivebom. Jeg hadde forventa innkalling på teppet og en kraftig advarsel.

    Så for å styrke provokasjonen har altså LSK sjøl valgt å bruke Ohi over et flammehav og med en brennende ball som kampannonse i morgendagens kamp mot Rosenborg. Ingen skal få meg til å tro at denne ikke er inspirert av bruken av bluss og den begeistringa som det skapte på tribuna i hjemmekampen mot Vålerengen.

    Jeg forventer at LSK-styret umiddelbart tar initiativ til å ta opp igjen lengden på utestengelsen til diskusjon, og at det ender opp med en helt annen reaksjon.

    Med hilsen
    Vidar Evje

    Dette er patetisk, og jeg føler meg tråkke på, på vegne av Morten og Kim.

    /Kjetil Svendsberget
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • HolterKanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 1603

    #2
    Opprinnelig skrevet av Tony
    Man går da aldri ut og sier ikke bluss, ikke bluss som leder i kfl. Men om det er det riktige å gjøre idag er noe helt annet. Og hadde det vært aktuelt med pyro idag hadde ikke folk skrivi det på forumet. Det finnes andre måter å aksjonere mot styret på enn å blusse i kveld
    Stille i 10 min + banner. Enkelt å gjennomføre og veldig tydelig måte å ytre synspunktet til Kfl/Ufc
    ***Større baller enn vett***

    Kommentar

    • tonkro
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2009
      • 337

      #3
      Protest idag før kamp?

      Kommentar

      • scages
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1292

        #4
        Opprinnelig skrevet av iL
        For meg virker det som LSK ikke vil ha ett aktivt tribuneliv, og vil heller ha familier som pent klapper, og kjøper pølser i pausen.
        Det er jo det UEFA og NFF ønsker. Og da logrer man selvfølgelig ukritisk. Å stille spørsmålstegn ved en tragisk utvikling er jo nærmest obscønt og usedelig, det er ikke tillatelig. Det er som å si stygge ord i et pent selskap. Det er som å gjøre sitt fornødne på teppet. Spør man om mening og hensikt, da er man ikke et alvorlig menneske.

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #5
          Opprinnelig skrevet av scages
          Det er jo det UEFA ønsker
          Er det? Har du sett tribuneliv i Tyskland?
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

            #6
            Opprinnelig skrevet av Stray Cat
            Klubben holder styret i KFL ansvarlig for blussinga og velger å reagere deretter.
            Det er svært spesielt at klubben går til en 15-måneder utestengelse av supporterklubbens leder og et annet styremedlem.

            OM Morten og Kim visste om at noen hadde planlagt en blussaksjon, ja, om de endog hadde gitt uttrykk for at de syntes at det hadde vært fett (eller hvordan nå ungdommen uttrykker seg - tits?), så kan ikke LSKs reaksjon tolkes på annen måte enn at de har pålagt KFL fullt tysteransvar overfor LSK.

            Uavhengig av hva styret måtte mene om pyroteknikk på tribuna er dette så langt over streken av LSK at jeg snarest mulig burde ha kommet meg på et sinnemestringskurs.

            Sjøl om styremedlemmene hadde vært fotografert glisende med bluss i den ene hånda og fingern i været på den andre hadde klubbens reaksjon vært overkill. Når vi derimot snakker om positive bidragsytere for KFL, LSK og et generelt tribuneliv er det umulig å forholde seg rolig til utestengelsen.

            Jeg ser dette som et direkte angrep på Kanari-Fansen Lillestrøm og et forsøk på å vingeklippe styret. Og det finner jeg meg faen ikke i!
            Vidar Evje

            Kommentar

            • ragnarrock
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 937

              #7
              Veldig synd at to personer blir utestengt, håper virkelig lengden på dette blir endret. Det er jeg også sikker på er tilfelle når det er såpass mange her som engasjerer seg i det.
              Kanskje en gylden lærepenge for andre slik at vi slipper flere sånne situasjoner i fremmtiden; Bryter man reglene, kan man ikke selv diktere konsekvensene...
              En annen lærepenge man kan ta med seg; slutt å provoser frem reaksjoner ved å bevist bryte kjente reglement!



              Reklamen med Ohi ble vel forresten planlagt relativt lenge siden som en del av en serie? man husker kanskje reklame med kippe som pustet flammer tidligere iår også.. Sebastian Ramsland har gjort en helt fantastisk jobb med disse plakatene iår.. husker dere hvordand et har sett ut før!??!?! fortjener masse masse cred, fortjener ikke at hans kunst blir dratt inn i et dårlig forsøk på å finne enda mere dritt å kaste i retning av LSK styret.. de har nok å jobbe med om dagen!

              Hvorfor er det forresten å jobbe mot tribuneliv fordi man ikke ønsker pyro? (var jo et ganske bestemt utsagn uten flere eksempler for å bygge opp under)
              jeg er personlig mot pyro, synes det er meningsløst og farlig (husker vel de to ungene som fikk svi iår og?).. allikevel så står jeg og skriker meg hes hver fuckings hjemmekamp.. er jeg da også imot tribunelivet?
              Isåfall så gir det plutselig mening hvorfor folks lutter å gidde å møte opp på tribunen....
              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

              -RagnarRock-

              Kommentar

              • Fjeller'n
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 905

                #8
                Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                ......jeg er personlig mot pyro, synes det er meningsløst og farlig (husker vel de to ungene som fikk svi iår og?).. ..
                UNGER???!!!!?? Hva f...
                "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                Kommentar

                • FUGlinho
                  KFL styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2454

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Jeg sitter med info om at noen med akreditering til Lsk sine hjemmekamper har smugla blussa inn på stadion...Jeg ser da på dette som et svært grovt overtramp og misbruk av tilliten disse har fått av Lsk.. Og så lurer jeg på om Dere som er utestenk har tatt kontakt med Lsk styret og lagt fram deres sak?? Er rimelig sikker på at straffen kan gjøres om ,men da er det greit og møte opp opp kontoret og ta en prat. Jeg er også enig i at straffen er alt for streng ,det hadde holdt med at akrediteringen blei dratt inn og at bota blei betalt av riktige personer...Om dette stemmer da?? Håper også at Macho Morten kommer med et skriv i denne tråden hvor han går ut og tar sterk avstand mot blussing i kveld....Blussing i kveld straffer bare klubben og spillerne på laget og ødelegger så mye ,så jeg håper virkelig at Kfl styret går ut med en advarsel om at blussing i kveld får fatale konsekvenser for klubb og blussere... Og skulle det vise seg at uskyldige er dømt så håper jeg Lsk sitt styre opphever dommen over disse med øyeblikkelig virkning..
                  Skulle nesten tro at LSK ville innkalt til møte for å høre motpartens side av saken, og ikke sitti bak pulten sin og tro de veit alt, og ta en avgjørelse på det..
                  Kim
                  Styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                    Hvorfor er det forresten å jobbe mot tribuneliv fordi man ikke ønsker pyro?
                    Nei men og utestenge disse 2 personene er det, det er det saken handler om.
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • ragnarrock
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 937

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                      UNGER???!!!!?? Hva f...
                      var det ikke to kids i nærheten av felt c som fikk noen små brann skader? (overasker meg ikke hvis de blir lettere traumatisert av det også.. om ikke annet så hadde jeg iallefall nektet ungene mine å dra tilbake på fotball kamp om resultatet av at de dro var at de kom hjem med sår og bandasjer.. )
                      Her må noen av dere som er litt ivrigere på tribuneliv gjerne rette meg hvis jeg tar feil..
                      *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                      -RagnarRock-

                      Kommentar

                      • HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                        UNGER???!!!!?? Hva f...
                        *Hovedforum* Men jeg er helt enig. Du og Espen burde virkelig føle dere støtt av den der Når det er sagt så forventer jeg aksjon ikveld. Hvordan aksjonen gjennomføres bryr meg ikke, så lenge det kommer klart og tydelig frem hva vi mener om å utestenge 2 uskyldige personer på vegne av noe som andre folk har gjort.
                        ***Større baller enn vett***

                        Kommentar

                        • Fjeller'n
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 905

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                          var det ikke to kids i nærheten av felt c som fikk noen små brann skader? (overasker meg ikke hvis de blir lettere traumatisert av det også.. om ikke annet så hadde jeg iallefall nektet ungene mine å dra tilbake på fotball kamp om resultatet av at de dro var at de kom hjem med sår og bandasjer.. )
                          Her må noen av dere som er litt ivrigere på tribuneliv gjerne rette meg hvis jeg tar feil..

                          Er det kampen mot *** du tenker på?
                          "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                            Skulle nesten tro at LSK ville innkalt til møte for å høre motpartens side av saken, og ikke sitti bak pulten sin og tro de veit alt, og ta en avgjørelse på det..
                            Der er vi enige..

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              #15
                              Håper virkelig at folk ikke boikotter kampen i dag,,kampen mot Lsk sitt styre kan vi ta seinere men ikke la dette gå utover gutta på banen som er totalt uskyldige i dette som har skjedd.. Lsk sine spillere trenger oss alle i dag .bare så synd at Lsk ledelsen ikke skjønner det samme..

                              Kommentar

                              • Kvittre
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 265

                                #16
                                Trodde KFL var pålagt å holde seg til reglene som gjaldt på LSK sin eiendom? Når overtramp begås, kommer det en reaksjon.. det er ikke en bombe! Om det er sånn at ledere av KFL har stått fram og forsvarer at reglementet brytes, har vi ikke akkurat skapt et godt samarbeidsklima heller.. Som på banen: kapteinen får svi, om det er en kollektiv straff..

                                Kommentar

                                • Roll75
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2007
                                  • 834

                                  #17
                                  Nå er det vel klare regler om dette så det kommer vel ikke som noen bombe! Men klart det er synd at to ressurspersoner blir borte.

                                  Kommentar

                                  • morten
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2156

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Kvittre
                                    Trodde KFL var pålagt å holde seg til reglene som gjaldt på LSK sin eiendom? Når overtramp begås, kommer det en reaksjon.. det er ikke en bombe! Om det er sånn at ledere av KFL har stått fram og forsvarer at reglementet brytes, har vi ikke akkurat skapt et godt samarbeidsklima heller.. Som på banen: kapteinen får svi, om det er en kollektiv straff..
                                    Så viss en sjef forsvarer en kollega med rusproblemer og holder han på jobb, men kollegan går på en smell på jobb så skal sjefen bli permitert?
                                    Badekar
                                    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      #19
                                      Om dagens aksjon: http://debatt.kfl.no/showthread.php?...-utestengelsen

                                      Kommentar

                                      • Boing
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2005
                                        • 711

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Roll75
                                        Nå er det vel klare regler om dette så det kommer vel ikke som noen bombe! Men klart det er synd at to ressurspersoner blir borte.
                                        Greit det er regler som gjelder, men utestenge 2 stykker ut 2012(!!!!!!!) er da en skikkelig overreaksjon fra LSK.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎