LSK motarbeidelse av aktivt tribuneliv

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    #41
    Opprinnelig skrevet av xeR
    Feil!
    Feltet er KFL sin viktigste rekrutteringsarena. Hvor mange av dagens bøffer starta bøffelkarriæren som små drittunger under tvbua?
    Jeg var 16 første gangen jeg sto der tilbake i 1990. Man blir da ikke mindre supporter av å innlemmes på feltet først i tenårene! 14 burde være en fin grense.

    Kommentar

    • Kay
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 763

      #42
      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
      Når jeg var en liten kid så var fyrverkeri og kinaputter noe av det feteste som fantes, i dag blir kidsa traumatisert? Merker at jeg tror akkurat hva jeg vil om det. Tipper de fleste kidsa synes det er drittøft med pyro jeg.
      Det syns jeg også, helt til det endte med en tur på sykehuset og forbrenning av flere fingre, akkurat da var det veldig lite fett og har heller ikke vært så fett med slikt i ettertid.

      Jeg fatter heller ikke hva som er så fett med å ha litt pyro på tribunen og røyklegge halve stadion.

      Jeg syns ikke lengden på straffen er streng i det hele tatt, det er snakk om å utsette seg selv og mange andre for fare. Nå kjenner ikke jeg detaljene i saken, men ettersom jeg skjønner så er det ikke de som utførte handling som har fått straff, men de som kjenner synderne men nekter å navngi dem ? I mine øyne blir man medvirkende til lovbruddet i så måte.

      OG jeg vet ikke om dette er OT eller ikke, men jeg reagerte på at OKB var ansvarlig redaktør for kfl forumet, men hvis dette var noe som ble gjordt for at LSK skulle tjene mer penger syns jeg det er greit. Hvis denne avtalen nå er brutt pga det som har skjedd her syns jeg det er helt på trynet.

      Men igjen, jeg kjenner ikke fakta her, bare hva jeg skumleser på forumet...

      Kommentar

      • Serbern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 5496

        #43
        Opprinnelig skrevet av xeR
        Feil!
        Feltet er KFL sin viktigste rekrutteringsarena. Hvor mange av dagens bøffer starta bøffelkarriæren som små drittunger under tvbua?
        Jeg starta ikke den når jeg var 8 hvertfall. Som 8-åring var det mye mer spennende å løpe rundt og samle flasker på Åråsen, ikke stå sammen med supporterne under tv-bua.

        Kommentar

        • Frk Rogalending
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Aug 2011
          • 5

          #44
          Opprinnelig skrevet av veiron
          Det er da mange tribunedeler man kan ha med unger på!! Hvorfor MÅ kids stå på en dedikert supportertribune som naturlig nok er røffere og mer risikofylt?? Tåpelig.
          Ja det er det.. men det er mange foreldre som har sesongkort på kfl-felte som gjerne vil ha med ungene sine... jeg (personlig) sier ikke at feltet er et passelig sted å ha med småunger, men det jeg vil fram til, er at når man har personer i kfl-styret som prøver å gjøre noe positivt og blir møt med den tankegangen man ikke vil bli møt med, så blir arbeidet litt mer vanskeligere... Det finnes alltid en eller to løsninger på et problem
          Futbol no es un hobby, pero si no una forma de vivìr

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            #45
            Artig avstraffelsesvri, tydelig inspirert av ledelsen i Iran. Når noen gjør noe ureglementert så plager vi dem som vet eller burde visst hvem synderen(e) var. Neste gang bør klubbledelsen ta den helt ut, selvfølgelig må hele familien til "de-som-kanskje-vet-hvem-de-skyldige-er" avstaffes.

            Dette er jo sannsynligvis helt etter NNF's fair-play ånd.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7056

              #46
              Hvis det tullebukk sier tidligere i tråden om misbruk av akkreditering etc. stemmer, har styret alt på det tørre hvis de velger å utestenge de ansvarlige. Men jeg er enig i at straffen høres for streng ut.
              Last edited by trigz; 30.09.2011, 13:02.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Macho-Morten
                Ikke KFL-styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2687

                #47
                Kjære medfugler!

                Som en av de to utestengte, vil jeg på vegne av oss begge takke på det aller hjerteligste for alle støtte- og sympatierklæringer. Det varmer noe vanvittig i disse mørke tider!

                Når det er sagt, har klubben i dag tatt kontakt med oss og lansert en alternativ løsning på denne floka som har oppstått. Dette forslaget var i våre øyne godt nok til at vi har akseptert det. Lang historie kort; vi sees på tribunen i mars!

                Følgelig ønsker jeg å presisere: Ettersom vi nå har fått endret straffen til noe vi kan leve med, ønsker vi ingen annen aksjonsform i kveldens kamp enn full støtte til spillerne på banen. Igjen, vi setter umåtelig pris på all støtten, men nå som vi har kommet til enighet, ser vi helst at den fandenivoldske støtten nå kanaliseres mot spillerne våre.

                Knus trøndera!

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                  Kjære medfugler!

                  Som en av de to utestengte, vil jeg på vegne av oss begge takke på det aller hjerteligste for alle støtte- og sympatierklæringer. Det varmer noe vanvittig i disse mørke tider!

                  Når det er sagt, har klubben i dag tatt kontakt med oss og lansert en alternativ løsning på denne floka som har oppstått. Dette forslaget var i våre øyne godt nok til at vi har akseptert det. Lang historie kort; vi sees på tribunen i mars!

                  Følgelig ønsker jeg å presisere: Ettersom vi nå har fått endret straffen til noe vi kan leve med, ønsker vi ingen annen aksjonsform i kveldens kamp enn full støtte til spillerne på banen. Igjen, vi setter umåtelig pris på all støtten, men nå som vi har kommet til enighet, ser vi helst at den fandenivoldske støtten nå kanaliseres mot spillerne våre.

                  Knus trøndera!
                  Godt å høre!

                  Blir det bluss i kveld forresten?
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • Kay
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 763

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    Artig avstraffelsesvri, tydelig inspirert av ledelsen i Iran. Når noen gjør noe ureglementert så plager vi dem som vet eller burde visst hvem synderen(e) var. Neste gang bør klubbledelsen ta den helt ut, selvfølgelig må hele familien til "de-som-kanskje-vet-hvem-de-skyldige-er" avstaffes.

                    Dette er jo sannsynligvis helt etter NNF's fair-play ånd.
                    Er nok mer som vanlig rettspraksis hvor man blir dømt for medvirkning, selv om man ikke står for selve handlingen.

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Er ingen som er overasket, det folk reagerer på er den ultrastrenge straffen.

                      Blir som om og bli tatt i og naske feks ett skjerf i en butikk og få 2 år i fengsel.
                      Hvor farlig er det og naske et skjerf kontra det og fyre opp bluss på en tettpakka tribune ????

                      Kommentar

                      • Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Hvor farlig er det og naske et skjerf kontra det og fyre opp bluss på en tettpakka tribune ????
                        Nå var det ikke det dem ble utestengt for. Dem ble utestengt fordi dem måtte straffe noen og ingen av blusserne har blitt straffa.

                        Kommentar

                        • Felt C
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 776

                          #52
                          Urettmesssige utestengelser har forekommet før.Forskjellen er at før sto KFL bak utestengelsene,nå er de et offer for utestengelsene.
                          Uansett så er denne reaksjonen altfor kraftig selv etter at straffen ble senket og jeg støtter de utestengte slik jeg har støttet uskyldige LSK`ere ved tidligere anledninger.Får håpe dere finner dere en veranda ut året så dere får sett ungfuglas siste kamper på Åråsen iår.
                          Straffen kan dog vise seg å være en belønning med tanke på hvordan laget fremstår om dagen

                          Kommentar

                          • Roll75
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2007
                            • 834

                            #53
                            Jeg mener å ha lest at lsk vet hvem som blusset

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Felt C
                              Urettmesssige utestengelser har forekommet før.Forskjellen er at før sto KFL bak utestengelsene,nå er de et offer for utestengelsene.
                              Det var vitterlig noen andre forskjeller også...

                              Kommentar

                              • Felt C
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2004
                                • 776

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av skotten
                                Det var vitterlig noen andre forskjeller også...
                                De fleste var det en grunn for,men ikke alle.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13272

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Roll75
                                  Jeg mener å ha lest at lsk vet hvem som blusset
                                  I så fall utrolig. De får med seg hvem som blusser på kamp, men ikke hvordan laget fremstår? Er jo som om påtalemyndighetene skulle prioritert å etterforske Breivik for feilparkering.

                                  Kommentar

                                  • Kay
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 763

                                    #57
                                    Jeg må si jeg blir faktisk provosert av trådtittelen og hva enkelte skriver her og i andre tråder om blussing. At folk forsvarer blussing, at man kommer med skremselpropaganda om at tilskuerne forsvinner fra kampene osv. Jeg går for F ikke på kamp for å se på røyk og litt blaffrende flamme. Dere sier hva skjer med LSK som klubb når tilskuerne forsvinner, hvem F tror dere at dere er, tror dere at folk flest kommer på kamp for å se på dere hoppe og danse synge og blusse ? Folk flest kommer for å se på kampen og støtte laget.

                                    Trussel om tomme tribuner når man ikke får lov å blusse og drive med andre ulovligheter, det blir kanskje et uttynna kanarifelt, resten av tribunen blir nok ikke så påvirka.

                                    For å snu på det, hva skjer når kamper gang på gang blir avlyst forde brannvesenet dukker opp og stenger Åråsen for publikum pga gjentatte blussinger ? Det er en trussel om tomme tribuner!

                                    Skulle ønske det var tommel ned på forumet, for nå leser jeg mye dumt, selv om jeg sikkert hadde fått ett drøss med dem selv.

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Kay
                                      Skulle ønske det var tommel ned på forumet, for nå leser jeg mye dumt, selv om jeg sikkert hadde fått ett drøss med dem selv.
                                      Du har pr nå fått en tommel ned - måtte bare sjekke. Derimot fikk du en tommel opp fra meg.

                                      Jeg ble i grunn kun ble forbanna og tenkte kroner og øre + interne stridigheter når han så blussene på kampen mot VIF (ble forbanna over resultatet i kampen også, som en notis). Jeg merker meg at det eneste det tilnærmet bare er blussing som er aktivt tribuneliv, men jeg har da hygga meg mange ganger over se bort feltet uten at det er bluss i bildet. Men jeg er neppe viktig, for jeg er ikke på rangsstigen over de som følger LSK en gang - for jeg sitter nemlig på en stol på Lillestrøm Torv og er således ikke viktig. Burde vel i grunn holdt munn i denne diskusjonen også....

                                      Kommentar

                                      • brisbane-kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2006
                                        • 595

                                        #59
                                        Fy faen, ikke rart det latterlige styret slår ned på blussing som om det skulle vært overfall:

                                        - På de tre siste hjemmekampene har vi en gruppe som skal jobbe for hvordan vi kan få økt begeistringen. Noen av våre styremedlemmer har også vært og sett på hva de gjør i amerikansk baseball og amerikansk fotball.
                                        Frank Grønlund http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10039402

                                        Hvorfor i hælvete sender de styremedlemmer til USA? For å se amerikansk fotball og baseball????? Finnes det noe kjedeligere enn amerikansk fotball?? Det eneste de prøver på er vel å finne ut hvordan de kan selge mer popcorn og pølser... Hvorfor drar dem ikke på fotballkamper i sør-europa?

                                        Kommentar

                                        • skotten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 1794

                                          #60
                                          Kay, dette er ikke et spørsmål for eller mot blussing på tribuner generelt. Dette er snakk om reaksjonsformen klubben opprinnelig valgte i dette enkelttilfellet, og hvilken signaleffekt det skaper med tanke på verdsettingen av stående, syngende og levende supporterliv på tribunene. Nå har klubben gjort om straffen så den i det minste står en smule nærmere forseelsen, om det nå er rett personer som har fått straff da...

                                          Kommentar

                                          Working...