LSK motarbeidelse av aktivt tribuneliv

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    #61
    Opprinnelig skrevet av skotten
    Kay, dette er ikke et spørsmål for eller mot blussing på tribuner generelt.
    For klubbens del er det utvilsomt nettopp dette som er spørsmålet. Pyro er forbudt. Mener du klubben stilltiende skal akseptere at folk med viten og vilje driter i regelverket? Jeg tipper han som fikk brannskader på ryggen, de astmatikerne som befant seg på hovedtribunen og en god slump med barn som satt like ved siden av ikke syns pyro er like fett som UFC, og det er altså ikke lov. Men det er bra klubben og Morten fant en løsning begge parter fant rettferdig.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

      #62
      Opprinnelig skrevet av trigz
      For klubbens del er det utvilsomt nettopp dette som er spørsmålet. Pyro er forbudt.
      Det har jeg skjønt, og har også full forståelse for. Poenget mitt er at ikke alle støtteerklæringer i denne saken automatisk skal leses som "JA, vi er for fri flyt av pyro!!!" - hvilket jeg får inntrykk av at enkelte leser det som.

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Mener du klubben stilltiende skal akseptere at folk med viten og vilje driter i regelverket? Jeg tipper han som fikk brannskader på ryggen, de astmatikerne som befant seg på hovedtribunen og en god slump med barn som satt like ved siden av ikke syns pyro er like fett som UFC, og det er altså ikke lov.


      Jeg syns ikke bluss skal flyte fritt, av de samme årsaker som du ramser opp. (Dog tilhenger av blussing i noe mer kontrollerte former en gang i blant) Det er et ganske stort sprang fra å sitte stilltiende, til den reaksjonsformen som klubbens styre opprinnelig gikk for her. Og det er også en ganske stor forskjell på å straffe blussere som gjemmer seg unna, og de som tar ansvar for hva de gjør...

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Men det er bra klubben og Morten fant en løsning begge parter fant rettferdig.
      Her er vi enige, vi sees i kveld!

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #63
        Opprinnelig skrevet av Kay
        Er nok mer som vanlig rettspraksis hvor man blir dømt for medvirkning, selv om man ikke står for selve handlingen.
        Hvordan har de to utestengte medvirket i dette tilfellet ?
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • HolterKanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 1603

          #64
          Opprinnelig skrevet av mooph
          Hvordan har de to utestengte medvirket i dette tilfellet ?
          De fyllte endetarmen full av pyro og kokain, for så å smugle dette inn på Åråsen. Hvertfall sånn det fremstår, straffeutmålingen tatt i betraktning...
          ***Større baller enn vett***

          Kommentar

          • Kay
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 763

            #65
            Opprinnelig skrevet av mooph
            Hvordan har de to utestengte medvirket i dette tilfellet ?
            Jeg kjenner ikke saken spesifikt hvor involvert de var i selve handlingen, det har blitt nevnt ting, om det er riktig vet jeg ikke. MEN! Jeg antar at de/kfl styre med enkelhet kunne pekt ut skyldige i saken, når de (på forespørsel?) velger å ikke gjøre det anses det som om de medvirker til det som har skjedd.

            Hvis man snakker om rettspraksis og hva som skjer i rettsaker når man er vitne til lovbrudd så må man faktisk fortelle sannheten og ikke tilbakeholde informasjon om hva som er skjedd med mindre din forklaring inkriminerer deg selv eller nær familie.

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #66
              Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
              De fyllte endetarmen full av pyro og kokain, for så å smugle dette inn på Åråsen. Hvertfall sånn det fremstår, straffeutmålingen tatt i betraktning...
              Går det ann og være litt sakelig???
              Gutta som har blitt straffa har nå vedtatt straffen noe dem garantert ikke hadde gjort om dem var uskyldige , voksen gjort av gutta synes jeg selv om straffen fortsatt er for streng i mine øyne... Passe straff hadde hvert utestengelse til boten kom og blei betalt...

              Kommentar

              • HolterKanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 1603

                #67
                Opprinnelig skrevet av Kay
                Jeg kjenner ikke saken spesifikt hvor involvert de var i selve handlingen, det har blitt nevnt ting, om det er riktig vet jeg ikke. MEN! Jeg antar at de/kfl styre med enkelhet kunne pekt ut skyldige i saken, når de (på forespørsel?) velger å ikke gjøre det anses det som om de medvirker til det som har skjedd.

                Hvis man snakker om rettspraksis og hva som skjer i rettsaker når man er vitne til lovbrudd så må man faktisk fortelle sannheten og ikke tilbakeholde informasjon om hva som er skjedd med mindre din forklaring inkriminerer deg selv eller nær familie.
                Jeg tror ikke noen i styret kan peke ut hver og enkelt som blussa. Var helt tilfeldig hvem som tente opp... Styret i KFL hadde overhodet ingenting med denne pyroen å gjøre, bortsett fra at de har kommet med et standpunkt i forhold til bruk av pyro som visuelt virkemiddel. Det er grunnen til at det blir helt fullstendig feil å utestenge disse to kjernekara.

                Når det er sagt. Vi skal nok komme oss gjennom denne runden med uenigheter, på samme måte som vi har kommet oss gjennom alle andre stridigheter med klubben opp gjennom årene. Vi som står igjen får bare fortsette å gi full gass fremover for å støtte de stakkars gutta som må spille for det jævla surrelaget.

                Lykke til i kveld folkens. Kan noen på felt c synge for to idag? Får ikke tatt turen...
                ***Større baller enn vett***

                Kommentar

                • HolterKanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 1603

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Går det ann og være litt sakelig???
                  Gutta som har blitt straffa har nå vedtatt straffen noe dem garantert ikke hadde gjort om dem var uskyldige , voksen gjort av gutta synes jeg selv om straffen fortsatt er for streng i mine øyne... Passe straff hadde hvert utestengelse til boten kom og blei betalt...
                  Glemt att humoren din hime idag el?

                  Passende straff for to gutter som ikke har gjort en dritt er: *drrrrrrrrrrrrumrrrrrrrrroooooooll* Ingenting...
                  ***Større baller enn vett***

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                    Glemt att humoren din hime idag el?

                    Passende straff for to gutter som ikke har gjort en dritt er: *drrrrrrrrrrrrumrrrrrrrrroooooooll* Ingenting...
                    Tror Du disse gutta hadde godtatt en slik straff om dem var helt uskyldige ? Jeg bare spørr??

                    Kommentar

                    • HolterKanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 1603

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Tror Du disse gutta hadde godtatt en slik straff om dem var helt uskyldige ? Jeg bare spørr??
                      Har de no valg? Tror ikke de fikk svaralternativer av klubben.
                      ***Større baller enn vett***

                      Kommentar

                      • Matti
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 895

                        #71
                        Er det slik å forstå at to enkeltindivider som ikke har gjort noe straffbart, blir straffet fordi disse to er medlemmer av en gruppe, hvor noen enkeltindivider tar seg til rettet og bryter et reglement?

                        Kommentar

                        • Macho-Morten
                          Ikke KFL-styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2687

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Gutta som har blitt straffa har nå vedtatt straffen noe dem garantert ikke hadde gjort om dem var uskyldige ,
                          En liten presisering: Det at vi har blitt enige om en straffereduksjon, må ikke nødvendigvis tolkes som en innrømmelse av skyld. Derimot har vi to tenkt at med den nye straffen, kan vi leve med den i viten om at de 20-30 (?) som blussa går fri.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎