Hvem bør bli ny hovedtrener for LSK?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Hvem bør bli ny hovedtrener for LSK?

    Lykke til videre Henning. Satser på at Per desverre får viljen sin nå også.

    Krysser fingra for at det er Bjarmann og ikke Berg som er tidenes beste norske innkjøper av spillere. (Mikel, Edu, Ighalo, Ujah, Nosa og Björn) er jo bare noen.

    Hvem trener vi satse på fremover?

    Mulige alternativer:

    Steinar Nilsen
    Grønhagen (tilbake etter å ha vært kreftsyk)
    Kjell Jonevret
    Hvem fler?


    Håper mest på en utenlandsk trener med mye erfaring og ikke en spiller som nettopp har lagt opp og får jobben siden han har landskamper. Reitmeier kanskje? Han har jo en fet jobb, men det kan jo hende han har trenerambisjoner og ikke vil være keepertrener ut karrieren. Eller Kan Uwe komme tilbake?
    Last edited by RSP; 31.10.2011, 14:02. Begrunnelse: Tittel, flytting til hovedforum.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    #2
    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    Lykke til videre Henning. Satser på at Per desverre får viljen sin nå også.

    Krysser fingra for at det er Bjarmann og ikke Berg som er tidenes beste norske innkjøper av spillere. (Mikel, Edu, Ighalo, Ujah, Nosa og Björn) er jo bare noen.

    Hvem trener vi satse på fremover?

    Mulige alternativer:

    Steinar Nilsen
    Grønhagen (tilbake etter å ha vært kreftsyk)
    Kjell Jonevret
    Hvem fler?


    Håper mest på en utenlandsk trener med mye erfaring og ikke en spiller som nettopp har lagt opp og får jobben siden han har landskamper. Reitmeier kanskje? Han har jo en fet jobb, men det kan jo hende han har trenerambisjoner og ikke vil være keepertrener ut karrieren. Eller Kan Uwe komme tilbake?
    Uwe tilbake hadde vært en drøm, en enda våtere drøm hadde vært Ståle. Disse er nok desverre like uaktuelle som Gus Hiddink.

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #3
      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
      Uwe tilbake hadde vært en drøm, en enda våtere drøm hadde vært Ståle. Disse er nok desverre like uaktuelle som Gus Hiddink.
      Ståle kan vi nok glemme hvis han ikke får sparken helt plutselig som vel ikke er helt umulig. Det ville uansett bare blitt max en sesong iom at han har høyere ambisjoner.

      Uwe fikk sparken av Berg sist så det høres fjernt ut ja
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7027

        #4
        Anders Grønhagen er den SISTE vi bør ansette hvis planen er å få harmoni på Åråsen! Og Kjell Jonevret er en blautfisk som ikke fungerer i motgang. Men jeg har ingen klar kandidat på blokka.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • KimFL
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1410

          #5
          Hvis Henning Berg "må gå"....hvem skal i så fall ta over? Kan pr i dag ikke se noen alternativer som er tilgjengelige.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #6
            Vel, skulle dette bli en realitet håper jeg at resultatet blir bedre enn ved forrige trenerskifte regissert av Per Berg: Uwe ut, Nordlie inn.

            Kommentar

            • erikh
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2008
              • 443

              #7
              Jeg vil driste meg til å påstå at det ikke finnes ledige kandidater i Norge som er attraktive nok. Steinar Nilsen spiller kjedelig fotball som jeg ikke tror vi få romerikinger tilbake på tribunene på Åråsen.

              Skal man ha inn noen ny trener må man se til utlandet. Å håpe på Ståle er ren utopi.

              Dette er muligens også utopisk, men hvis det er litt futt og motivasjon igjen i Nils Arne, så hadde det i det minste vært jævlig gøy

              Kommentar

              • Bibaboy
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 712

                #8
                Hva med Ronny Deila eller Petter Myhre. Har spesielt sans for Deila som stiller krav til omgivelsene/spillerne og samtidig er er selvkritisk. Han er også flink til å takle media. Jeg har absolutt ingen god oversikt over ledige aktuelle trenere men mener at Deila kunne vært en bra mann på Åråsen...
                Fugla Forever

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7027

                  #9
                  Petter "Strømmen og VIF" Myhre? I hope you're joking.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    #10
                    Per Berg bør holde seg langt unna trenervalgene. Helt tåpelig om vi skal sparke Berg. Om vi har bestemt oss for å satse på talentutvikling og egne talenter så må vi holde oss til det, kan ikke skifte langsiktig strategi hvert 3. år.

                    Takk til Per Berg for det han bidro med før Røssler gikk. Om han vil være med å bestemme nå så bør vi forholde oss til andre/ingen investorer.

                    Kommentar

                    • Bibaboy
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 712

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Petter "Strømmen og VIF" Myhre? I hope you're joking.
                      Jeg ser den men Nordli har trent halve norge med hele hjertet i LSK. Jeg tror de er såpass profesjonelle at det ikke har noen betydning for prestasjonene. men ser samtidig at det kan være vanskelig for oss supportere å svelge en slik kamel.
                      Fugla Forever

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5914

                        #12
                        HB har vel enda et par år igjen av kontrakten. Har Per Berg tenkt å dekke fallskjermen hans, hvis han forlater nå, samt finne en bedre trener? Kan ikke se noen åpenbart aktuelle kandidater, jeg heller.
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          #13
                          Grönhagen? En surmaga faen med Nordlies lederstil. Uday har ihvertfall humor.

                          Steinar Nilsen? Da kan vi like gjerne ansette Arne igjen.

                          Jonevret? Null ryggrad. Arne Erlandsens rake motsetning når det gjelder disiplin. Ikke i stand til å vende dårlige trender. Den födte taper.

                          Ståle? Dream on

                          Uwe? Same as above

                          Ronny Deila? Vi er vel for öyeblikket inget steg opp. Har hatt bedre spillermateriale enn Berg de siste par åra, uten at Godset har gjort det så veldig bra. De får mye skryt, men er veldig ustabile.

                          Petter Myhre? Alvorlig talt. Fra strömmen og har aldri utretta noe som helst i tippeligaen.

                          Regner med at vi ender opp med Roar Johansen eller Harald Aabrekk. Halleluja.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                            Jeg ser den men Nordli har trent halve norge med hele hjertet i LSK. Jeg tror de er såpass profesjonelle at det ikke har noen betydning for prestasjonene. men ser samtidig at det kan være vanskelig for oss supportere å svelge en slik kamel.
                            Hva har han egentlig utretta?
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2114

                              #15
                              Eneste norske treneren jeg vil ha er Rekdal. Men han er neppe aktuell.

                              Har heller ikke en god nok oversikt over hvilke trenere som kan være aktuelle i utlandet. At Viking kun får tak i vrakgods tyder på at det ikke finnes mange aktuelle kandidater i Allsvenskan. Kanskje Magnus Haglund er lei av å være i Elfsborg?
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                              Endelig er mørketida over.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av heidar
                                Eneste norske treneren jeg vil ha er Rekdal. Men han er neppe aktuell.

                                Har heller ikke en god nok oversikt over hvilke trenere som kan være aktuelle i utlandet. At Viking kun får tak i vrakgods tyder på at det ikke finnes mange aktuelle kandidater i Allsvenskan. Kanskje Magnus Haglund er lei av å være i Elfsborg?
                                Den der spanjolen de har fått tak i sies å väre hjernen bak Malmös offensiv forrige sesong. Da var han dog assistent under Roland Nilsson. Som hovedtrener i Halmstad gikk det på skogen. Nå så jeg ikke noen av Halmstads kamper med ham som trener, ei heller fulgte jeg saken veldig nöye. Mulig han funker i Viking, da det blir en slags kombinert rolle med Hareide.

                                Ser ikke helt så mange åpenbare valg i Sverige heller. Må i så fall väre Kalmars Nanne Bergstrand.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7027

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                  Jeg ser den men Nordli har trent halve norge med hele hjertet i LSK. Jeg tror de er såpass profesjonelle at det ikke har noen betydning for prestasjonene. men ser samtidig at det kan være vanskelig for oss supportere å svelge en slik kamel.
                                  For all del, han er sikkert en hyggelig fyr. Men hva utrettet han mens han hadde hovedansvaret i VIF? Ikke en dritt. En taktisk vinglepetter (sic, haha!) som nå også er i ferd med å rykke ned med 2010. Ingenting tilsier at han bør være i nærheten av aktuell for annet enn å komme med tomme postulater på TV2 til potetgullspisende sofasupportere.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • sigurdsen
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 1817

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    som nå også er i ferd med å rykke ned med 2010
                                    Han er vel ikke trener for 2010 i år

                                    Kommentar

                                    • Bibaboy
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 712

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      Hva har han egentlig utretta?
                                      Enig i at det kanskje ikke er noen topp-signering men han har ihvertfall vist at han takler problemer i spillergruppa. ref Keita saken. Han er også vesentlig bedre enn Berg i media. han har også stått i bresjen for kosthold i spillergruppa. Noe som har vist seg å være fornuftig mht o2 opptak osv.

                                      Men skal vi sparke Berg så bør treneren vi får inn ha noen meritter å vise til og samtidig ha de kvalitetene vi etterspør. Mulig ikke Deila har alt dette.
                                      Fugla Forever

                                      Kommentar

                                      • Smukken
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2004
                                        • 718

                                        #20
                                        Runar Kristinsson ? Greit han er "fersk" men det har da flere vært før de fikk suksess.
                                        Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎