Hvem bør bli ny hovedtrener for LSK?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • armykanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2009
    • 736

    Jeg vil gjerne tror at vi i det hele tatt har en liten sjangs for at ståle kan trene fugla i 2012. Men det tror jeg det er 0 prosent sjanse for at han gjør. HVIS Ståle skulle være så uheldig og få sparken, noe som jeg tror ikke kommer til og skje. Så vil det være flere store utenlandske klubber med peilerne ute. Og å gå tilbake til tippeligaen, vil være et stoort tilbakeskritt for Ståle's trenerkarriere. Så folkens.... Dream on! Det skjer ikke de første 15 årene i hvertfall.

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      Og det er nok de fleste klar over. Men en deilig våt drøm er det.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Opprinnelig skrevet av MortenA
        Lennartson, Deila, og Ingebretsen er det nesten pinlig å lese om. Det er så lite nytenkende som det går an. Skal Uen i GULLrekka stå for Uredd, så bør styret komme opp med noe nytt. Selv skulle jeg gjerne sett at vi hentet inn noen ifra kontinentet.
        Hva er pinlig med det Deila har utretta i Godset? Alt han står for fotballmessig er en befrielse i forhold til hva den store hop av ryggslikkere i det norske trenerkorps driver med, synes nå jeg. Hva er pinlig med det Lennartsson har gjort i et Stabæk i fritt fall? Og ikke minst det han utretta med det svenske U21-landslaget før han dro dit? Visste du engang hva som gjorde at Stabæk henta ham i utganspunktet, eller bare hiver du deg på en køddekampanje?

        Kåre har jeg allerede skrevet nok om.

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Lennartson, Deila, og Ingebretsen er det nesten pinlig å lese om. Det er så lite nytenkende som det går an. Skal Uen i GULLrekka stå for Uredd, så bør styret komme opp med noe nytt. Selv skulle jeg gjerne sett at vi hentet inn noen ifra kontinentet.
          Har nesten problemer med å beskrive hvor enig jeg er. Slutt å resirkulere norske trenere!!!
          Se til utlandet for pokkern. Klubben og norsk fotball trenger sårt nye impulser. Da bør man ikke ansette enda en av disse ubehøvlede norske fjøsnissene/apekattene i treningsdress. Få inn en gentleman i dress. Hvor forbanna vanskelig kan det være å skjønne dette?
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
            Har nesten problemer med å beskrive hvor enig jeg er. Slutt å resirkulere norske trenere!!!
            Se til utlandet for pokkern. Klubben og norsk fotball trenger sårt nye impulser. Da bør man ikke ansette enda en av disse ubehøvlede norske fjøsnissene/apekattene i treningsdress. Få inn en gentleman i dress. Hvor forbanna vanskelig kan det være å skjønne dette?
            Jeg ønsker også en utlending, men ser jo at klubben ikke akkurat sprudler av entusiasme når man får spørsmål om hvem man ser etter. Jeg skjønner også at man vil holde korta tett inntil brystet, men så grått og famlende som Mathisen fremsto på dette i intervjuet med Stokstad ga vel ingen assosiasjoner om noe helt fantastisk annerledes. Og Per Berg har ingen formening.

            Men det er jo tidlig ennå, får tillegges.
            Last edited by GIFKanari; 28.10.2011, 14:54.

            Kommentar

            • ragnarrock
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 937

              Jeg ønsker meg en trener som kan utvikle spillere, vinne seriegull og som ikke fremstår som en erke dust.
              Jeg ønsker meg en trener som blir ansatt for x-antall år, fullfører kontrakten sin, og forlenger!

              Utover det så kunne jeg ikke brydd meg mindre om han er fra spania, nederland, somalia eller toten. Om noen sitter på kunnskap om en trener som er så fantastisk at han klarer det overnevnte, da skal dere ta kontakt med klubben! Om du ikke kjenner en slik, så er det vel meningsløst å sitte å diskutere hvilket land en fremtidig trener bør være fra?
              Kom dere ut av huset litt, smell a flower, få litt frisk luft i hjernen, tenk positive tanker.. og husk å kom på match på søndag!
              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

              -RagnarRock-

              Kommentar

              • OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

                Lennartson?

                Hva har han oppnådd i Stabæk? Mannen fikk forsvarsrekka til å funke som en sil. Bravo !!!
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                Alltid Celtic og LSK

                Kommentar

                • norskpoker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 399

                  Så lenge vi ikke henter Fagermo er jeg fornøyd - så lave krav og forventninger har jeg dessverre. Kommer sjarmtrollet fra Skien vil jeg måtte vurdere hele forholdet mitt til klubben, men så gale tror jeg faktisk ikke styret er. Men, for å snakke om noe mer konstruktivt - hva med å hente tilbake Tjernås som assistent? Han virker til å være en kar som fungerer meget godt i en sånn rolle, men ikke som hovedtrener.

                  Kommentar

                  • Bibaboy
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 712

                    Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                    Lennartson?

                    Hva har han oppnådd i Stabæk? Mannen fikk forsvarsrekka til å funke som en sil. Bravo !!!
                    Lennartson har slitt med salg av spillere på samme måte som LSK. Stabæk ligger over LSK på tabellen. Har der noen gang hørt han klage på salg av spillere eller dårlig økonomi. NEI det har dere ikke gjort fordi han har aldri klaget på dette. Han har utelukkende hatt fokus på å stå på videre og gitt positiv feedback i motsetning til Henning Berg. Som tidligere U21 landslagstrener for Sverige så har han også god oversikt over spillere i sverige og det kan komme godt med. JA til Lennartson.
                    Fugla Forever

                    Kommentar

                    • Xavi
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 1275

                      Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                      Lennartson har slitt med salg av spillere på samme måte som LSK. Stabæk ligger over LSK på tabellen. Har der noen gang hørt han klage på salg av spillere eller dårlig økonomi. NEI det har dere ikke gjort fordi han har aldri klaget på dette. Han har utelukkende hatt fokus på å stå på videre og gitt positiv feedback i motsetning til Henning Berg. Som tidligere U21 landslagstrener for Sverige så har han også god oversikt over spillere i sverige og det kan komme godt med. JA til Lennartson.
                      Stabæk og LSK sin situasjon kan ikke akkurat sammenlignes.

                      De har faktisk endel gode etablerte spillere fra tidligere. Vi byttet ut praktisk talt hele laget.

                      Er enig med Oppsal her.
                      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                      Anders, Tidligere styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Opprinnelig skrevet av Xavi
                        Stabæk og LSK sin situasjon kan ikke akkurat sammenlignes.

                        De har faktisk endel gode etablerte spillere fra tidligere. Vi byttet ut praktisk talt hele laget.

                        Er enig med Oppsal her.
                        Har du ikke fått med deg den økonomiske krisa de er i, og på toppen av det Veigar/Stengel-saken? Vitner om godt lederskap å tross alt prestere i alt det utenomsportslige. I Veigar mistet de en av TLs aller beste offensive spillere, i Hauger en av de aller beste defensive. Faktisk er det jævla mye også sportslig som kan sammenlignes med oss.

                        Tar man med Lennartssons resultater med de svenske u-gutta og hans helt klare formening om måten han vil spille fotball på, så er det sprøyt å anklage ham for å være en del av den norske trenerinnavlen der tempo står i høysete uansett kvalitet på det som skjer med ballen. Berg var aldri i nærheten av å skape noe mer enn et kontringslag, det er jeg overbevist om at både Lennartsson og forsåvidt Deila kan få til i en situasjon der vi har en investor i ryggen og kun 13 spillere på kontrakt ved sesongslutt.
                        Last edited by GIFKanari; 28.10.2011, 19:43.

                        Kommentar

                        • Bukkenbruse
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 515

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Hva er pinlig med det Deila har utretta i Godset? .
                          Det er vel ikke direkte pinlig, men en 11, 12, 7 og hittil i år 7. plass er vel ikke sånn helt fantastisk når han har hatt 4 år (pluss en periode som assistent?) å jobbe med...for all del, bedre plasseringer enn Lillestrøm - men ingen ting tyder på at han er den frelseren det virker som om mange i fotballnorge tror (ikke rettet mot deg eller noen andre her). Jeg synes Deila har mye å bevise, laget hans varierer fra himmel til helvete og har gjort det i flere år....høres kjent ut spør du meg.
                          På disse 3,5 årene har Deila inkludert årets sesong vel klart å føre Godset til seier i totalt 6? bortekamper i serien...en hel seier på bortebane i år tyder ikke på at han er i ferd med å klare å finne opp kruttet heller.

                          Min kandidat (som jeg har nevnt før) er tyskeren Torsen Lieberknecht. Han er nå manager i Braunschweig på 2.nivå i Tyskland. Han har i tilsvarende periode som Deila har hatt i Godset snudd Braunschweig fra å være et bunnlag på nivå 3, til å ha gradvis fremgang hver sesong som kulminerte i 85-22 i målforskjell i fjor og opprykk...og ligger jevnt med på øvre halvdel på nivå 2 i år.
                          Førstelagets eldste spiller er født i 1980 og den store bermen av spillere er født fra 84-89 og han har bygd et offensivt imponerende lag, med ryddig defensiv struktur og med stort potensiale. En upcoming mann i Tyskland som har bør snappes nå hvis det skal være noe håp.

                          Aner ikke om han kunne vært lokket til en toppserieklubb i Norge, men noen burde ihvertfall forhørt seg...han har bare bevist ett sted, men har gått den tyske skole - har gjort en meget god jobb der han er - er populær og har fått laget til å spille fin fotball!

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                            Det er vel ikke direkte pinlig, men en 11, 12, 7 og hittil i år 7. plass er vel ikke sånn helt fantastisk når han har hatt 4 år (pluss en periode som assistent?) å jobbe med...for all del, bedre plasseringer enn Lillestrøm - men ingen ting tyder på at han er den frelseren det virker som om mange i fotballnorge tror (ikke rettet mot deg eller noen andre her). Jeg synes Deila har mye å bevise, laget hans varierer fra himmel til helvete og har gjort det i flere år....høres kjent ut spør du meg.
                            På disse 3,5 årene har Deila inkludert årets sesong vel klart å føre Godset til seier i totalt 6? bortekamper i serien...en hel seier på bortebane i år tyder ikke på at han er i ferd med å klare å finne opp kruttet heller.
                            Word. Selv om han er en grei trener, så mener jeg Deila er veldig hypa. Finnes flere trenere her til lands som har värt dyktige på å få frem unge spillere de siste årene. Forskjellen på Deila og resten, er at Godset la seg på ungdomslinja för de fleste andre.

                            Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                            Min kandidat (som jeg har nevnt før) er tyskeren Torsen Lieberknecht. Han er nå manager i Braunschweig på 2.nivå i Tyskland. Han har i tilsvarende periode som Deila har hatt i Godset snudd Braunschweig fra å være et bunnlag på nivå 3, til å ha gradvis fremgang hver sesong som kulminerte i 85-22 i målforskjell i fjor og opprykk...og ligger jevnt med på øvre halvdel på nivå 2 i år.
                            Førstelagets eldste spiller er født i 1980 og den store bermen av spillere er født fra 84-89 og han har bygd et offensivt imponerende lag, med ryddig defensiv struktur og med stort potensiale. En upcoming mann i Tyskland som har bør snappes nå hvis det skal være noe håp.

                            Aner ikke om han kunne vært lokket til en toppserieklubb i Norge, men noen burde ihvertfall forhørt seg...han har bare bevist ett sted, men har gått den tyske skole - har gjort en meget god jobb der han er - er populær og har fått laget til å spille fin fotball!
                            Hva venter vi på? Höres jo ut som en sjef fyr, dog er vel veien fra 2. Bundesliga til 1. kortere enn å ta veien om Tippeligaen. Fortsatt verdt et forsök. Ring Uwe og be ham ta kontakt med Knekten. On second thought er kanskje ikke dette et tidspunkt hvor Uwe har lyst til å hjelpe oss med å skaffe trener...
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13244

                              Ikke glem godsets plastmatte hjemme. Det underøaget står vel for en majoritet av poengene deres, laget er jo nesten ute av stand til å ta poeng på andre baner.

                              Deila er IKKE veien å gå. Ville vært en IDIOTISK ansettelse.

                              Kommentar

                              • heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2116

                                Kanskje Fjøra kan ta en telefon?!
                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                Endelig er mørketida over.

                                Kommentar

                                • Kanari83
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Mar 2011
                                  • 15

                                  la oss slippe å se underbuksemannen som LSK-trener!

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    Er litt lysten på Per-Mathias Høgmo. Erfaren og faglig ekstremt sterk. En fyr med selvinnsikt og evne til å bygge opp et sterkt fagmiljø rundt seg. En av få trenere i Norge som skjønner at fotballferdighetene må suppleres med BÅDE fysisk og mental trening av høy kvalitet.

                                    Dessuten spiller ikke Tromsø spesielt kjip fotball. Problemet til Tromsø er at de er Tromsø, og derfor blir sett på som kjipe. Tromsø er et av de 4-5 lagene som er best offensivt i Norge, og muligens det beste defensivt.

                                    Hvorfor skulle han gå til LSK, vil mange spørre seg. Vel, familien hans bor i Moss, og det ville ikke forundre meg om han har lyst til å flytte tilbake til Østlandet.

                                    Anbefaler for øvrig dette utfyllende portrettintervjuet med Høgmo: http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle3255681.ece

                                    Kommentar

                                    • Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

                                      Hvis en ser bort i fra oppholdet hos bart så har Høgmo fått Tromsø opp i toppen med begrensede midler. Imponerende trener!

                                      Stort rungende JA
                                      Last edited by Ketil Cantona; 29.10.2011, 09:36.

                                      Kommentar

                                      • 10theri
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2010
                                        • 438

                                        Men på lik linje som Steinar Nilsen så har han vel bare lykkes i Tromsø?
                                        Heia Lillestrøm......

                                        Kommentar

                                        • holmiz
                                          The kjøkken-kanariz
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6064

                                          Uansett hvem vi ansetter, så bør vedkommende være klar over at vi kommer til å innkalle til pressekonferanse om to til tre år, pælme kisen på dør og informere om at assistentene hans tar over hovedansvaret for laget ut sesongen.
                                          Hilsen Anders

                                          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎