Hvem bør bli ny hovedtrener for LSK?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av sten
    Nils Arne Eggen
    Tror faktisk han ville hatt morsomt av å gjort det. Han ville ledd hele veien hjem, hvis han hadde slått RBK med LSK - pekt lang nese til Hoftun og Skutle. Tror han ville gjort en god jobb.

    Men det betyr ikke at han ligger øverst på fruktfatet mitt.

    Kommentar

    • sten
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2005
      • 873

      nei han ligger langt fra øverst på noe fruktfat,men en god trener er han uten tvil.Hadde vært en kjempe mulighet for han også og vise at han kunne fått til noe stort med andre lag enn bart

      Kommentar

      • MobBoss
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 900

        Nå har jeg gått gjennom hele tråden her og er overasket over at det ikke er noen som har nevnt Erik Rasmussen.
        Han gjorde det veldig godt med FC Midtjylland. Har bred erfaring og står for en litt ny måte for oss normenn å tenke fotball på.

        Invicta

        Ingen er større en klubben

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2886

          Opprinnelig skrevet av sten
          nei han ligger langt fra øverst på noe fruktfat,men en god trener er han uten tvil.Hadde vært en kjempe mulighet for han også og vise at han kunne fått til noe stort med andre lag enn bart
          Moss i 87? Bare nevner det
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • HanseFrank
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2004
            • 221

            Her var det mye godt stoff!

            Det er mange balansepunkter som er vanskelige å avveie.
            Vil vi ha en trener som kan utrette noe med den stallen vi har i dag, eller en som skal bygge nytt (som vi har sett med både Nordlie (4-3-3-roboter) og Berg (Hurtigtog som i 9 av 10 tilfeller ikke bruker farten sin til beste for seg selv og laget)?

            Vil vi ha en trener som går godt sammen med eksisterende administrasjon og støtteapparat, eller en som kommer inn og bygger nytt?
            Skal vi ha en lagbygger eller en talentutvikler? Under Berg vil jeg si vi har hatt en god talentutvikler, men når enerne har forsvunnet har står vi rimelig tannløse tilbake. Hva er Haugesund uten sitt spiss-par? Hva er Brann uten Ojo og Austin? Deila (og Daglig leder Erik Espeseth - ser vi oss ikke om etter en slik en også??) har klart å bygge lag (og klubb) i Drammen. De har mistet flere av sine beste spillere de siste årene (Riddez, Marcus P, Berget, Andersson, Winsnæs), men har en stamme og bra etterfyll av talenter.

            Skal vi forsøke å klare noe med ballen i laget, eller være fornøyd om vi holder nullen og putter på et par innkast der vi har trykket opp alle fyrtårn i boksen og kriger på andreballen? Eller går det faktisk å kombinere fandenivoldskhet, taktikk og kynisme med et godt innarbeidet spillemønster.

            Om klubben har en filosofi, tror de nok på dennetil å velge en trener som fører denne videre, eller har uansett Henning tatt for mange steg vekk fra filosofien? Og om han i så fall har fravikt klubbens filosofi, hvor bra er da jobben Bjarman og Sportslig utvalg har gjort?

            Dette blir jo en klisje, men jeg tror ikke Barcelona noen gang kommer til å ansette en trener som ikke ser poenget med å omskolere midtbanespillere til stoppere (for å øke ballsikkerheten, noe de har gjort siden Koemans dager), og jeg tror heller ikke Ajax noen gang vurderer trenere som ikke bygger opp spillet rudnt å distribuere ballen ut til en kant som går til linja og slår inn foran kassa.

            Under Arne E. var det kick'n'run som sto i fokus. En voldsom aggressivitet og fandenivoldskhet. Så kom Uwe inn med sin kynisme, og forholdsvis risikofrie taktikk. Deretter fulgte Tom N., og her må jeg vel kune si at jeg ikke helt så hva han prøvde på, men jeg tror det må ha vært 4-3-3 med trekante ropp langs kantene og påfyll i boksen av indreløpere. Og til slutt kom Henning altså, som heller ikke har klart å utvikle noen spesiell stil for LSK, men har lett etter spillere med ekstrem hurtighet. Det gjør at vi i dag har en stall med flere spillere (Knutzon, Bolly) som løper fra samtlige mann i Tippeligaen (men sjelden får med seg ballen forbi de samme spillerne).

            Navn jeg godt kunne tenke meg at klubben så nærmere på, er mange.

            Lennartsson og Deila er nevnt. De har begge klart å utvikle et tydelig spillemønster. Grindhaug og Skarsfjord ville jeg vært tvilende til. Min påstnad er at de er like avhengige av sine spisser og keepere (pluss Austin i Branns tilfelle), som LSK var av sine to Nigerianere.

            Vil man ha en som deler Arne's kjerneverdier. Da har man jo allerede Powell som en kandidat, og kanskje Thomas Berntsen fra 2010 eller Vegard Hansen i Mjøndalen? Men kanskje er det like greit med orginalen selv...? Arne (før han fikk penger å bruke) er kanskje den smarteste og beste treneren vi har hatt på Åråsen de siste 20 årene. Av gamle LSK'ere som hadde lederegenskaper og kanskje ikke alltid delte Arne sitt syn på hvordan fotball skulle spilles, finner man Magnus Kihlberg (som jeg ikke har en anelse om har trenerambisjoner) og Runar Kristinsson. Dark horses kan være Jan Ove Pedersen eller Kasey Wherman?

            Uansett, jeg håper klubben tar seg god tid, og er ekstremt tydelige og oppmerksomme på hva de selv faktisk står for. Det er jo tross alt ikke mer enn 2-3 år til vi på ny skal bytte trener, og da kan det være greit å ikke atter igjen begyne fra scratch.
            Last edited by Rønnern; 01.11.2011, 07:47. Begrunnelse: Formatering...
            HanseFrank
            - på den andre siden...

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5914

              Tl;dr!!!
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • _Fugl_
                Medlem
                Hoffnarr
                • Apr 2005
                • 42

                Vet at dette er å strekke det litt langt.

                Drømmer om Dennis Bergkamp som sjef og mentor for unggutta våre.
                Har tatt trenerutdannelse etter at han la opp. Så vidt jeg vet, er han juniortrener ved akademiet i Ajax. Man skal lete lenge for å finne en mann med bedre fotballforståelse. Virker som en rolig og balansert fyr, men har også en fandenivoldskhet i god gammal fuglaånd.

                Aner ikke hvilke ambisjoner han har som trener. En trenerjobb hos oss er kvalitetsmessig, ikke et steg opp i forhold til jr. Ajax. Likevel, dersom han har planer om å bli seniortrener, vil ikke det å lede en norsk gammal storhet tilbake til toppen være en god start? Vi har en ung, fremmadstormende stall og midler til å suplere med noen nysigneringer (er sikkert noen unge gullgutter der han er nå). Er jo et spennende utgangspunkt for en "fersking" med ambisjoner, som trenger erfaring med å coache på seniornivå.

                Tror ikke det ville blitt særlig vrient å selge reklameplass på drakta med han ved spakene. Ville skapt en ny giv og blest rundt sportsklubben! Kronasjer har han nok av fra før, så tar til takke med lønn i form av erfaring

                O´deilige våte drøm...

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  Opprinnelig skrevet av HanseFrank
                  Under Arne E. var det kick'n'run som sto i fokus. En voldsom aggressivitet og fandenivoldskhet. Så kom Uwe inn med sin kynisme, og forholdsvis risikofrie taktikk.
                  Bra innlegg, er bare ikke helt enig i din analyse av de foregående trenerne.

                  Arne stod ikke bare for kick'n'run, det blir for enkelt. Arne hadde noen grunnprinsipper som lav risiko og mange folk i boksen, men de fleste innleggene kom fra kant. Arne dyrket de klassiske kantspillerne som Berget, Strand, Normann og Stakkeland og hadde voldsom fokus på å komme rundt på kant for å slå innlegg. Slå langt på spisse som legger igjen til midtbanen, som igjen spiller fri kantene var noe vi ofte så på Åråsen.

                  Og at Uwe spilte risikofritt er også en sannhet med modifikasjoner. Uwe var veldig opptatt av at laget skulle spille seg ut bakfra, han ønsket seg sterkt spillende midtstoppere og for faen, hans foretrukne midtbanespiller var jo Kasey. Man kan si mye om Kasey, men risikofritt er ikke det første som slår meg.

                  Forøvrig er det spennende at du drar inn Jan Ove Pedersen inn på lista over aktuelle kandidater, uten at jeg hard en ringeste anelse om hvordan han har gjort det i Østerrike.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • HanseFrank
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Mar 2004
                    • 221

                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Bra innlegg, er bare ikke helt enig i din analyse av de foregående trenerne.

                    Arne stod ikke bare for kick'n'run, det blir for enkelt.
                    Og at Uwe spilte risikofritt er også en sannhet med modifikasjoner.
                    Jeg er helt enig, og hadde formulert meg omtrent som dette om jeg skulle brukt mer enn 1 setning per foregående trener

                    Jan Ove Pedersen ble trener i Bregenz etter at han la opp som trener, og klubben ble slått konkurs. Han trente de da til to strake opprykk (fra nivå 5 til 3) før det buttet imot i den tredje sesongen og han fikk sparken. I 2009 var han innom et lag på nivå 2 i en sesong, og nå jobber han som "lederutvikler" (management concultant) i Østerrike.

                    Veldig long shot, da....
                    HanseFrank
                    - på den andre siden...

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7055

                      Av trenere fra Tippeligaen mener jeg Jörgen Lennartson virker klart mest interessant.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Av trenere fra Tippeligaen mener jeg Jörgen Lennartson virker klart mest interessant.
                        Ikke uenig med deg der. Han virker spennende.

                        En annen jeg først fant som ei grå mus med talefeil, er Høgmo. Har sugd litt på karamellen en stund og smaken har endra seg fra bitter til ganske så smakfull. Hvorfor? Jeg liker trenere som strammer opp forsvaret først - før man for godt spill på midtbanen og i angrep, må man komme ut trygt fra den bakre rekka. Høgmo har en klar og tydelig filosofi på hvordan han vil ha det. Tromsø har i år utvikla seg ganske så bra offensivt og jeg vil si det er grunnen til at dem henger bedre med i år enn tidligere. Han er heller ikke låst fast til en 4-4-2 eller 4-3-3 (eller varianter av dem med mange flotte ledd), men varierer etter motstander og tilgjengelig materiale. Tromsø består heller ikke av en gruppe spillere fra øverste hylle. I år har dem også lykkes mer på bortebane enn tidligere. Hjemmebane fordel har de helt klart, pga kunstgresset.

                        Høgmo er særdeles faglig dyktig innenfor faget fotball og jeg er ganske sikker på at han er en god pedagog. Spørsmålet er om publikumet på Åråsen og de rundt klubben ville krevd for mye av han og ville han tålt presset? Det spørsmålet holder jeg åpent, med tanke på tidligere histroikk og jeg ikke vet noe om utvikling på personlig plan. Fotballfaglig og pedagogisk holder han svært høyt nivå. Vil publikum takle det som nok i starten vil være en defensivt orientert spillestil?

                        (Også var han så jævlig bra når han jubla over borteseiren mot FFK - mer sinnsyk tror jeg aldri man vil se denne treneren...)

                        Kommentar

                        • Ginola
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2010
                          • 549

                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Av trenere fra Tippeligaen mener jeg Jörgen Lennartson virker klart mest interessant.
                          Hva er det Lenartsson har klart som HB ikke klarte? Til tross for økonomiske problemer har og hadde Stabæk et langt bedre mannskap på papiret enn LSK. Og han presterte å tape 7-0 mot LSK! Jeg kan heller ikek se at Stabæk har noen soleklar ffasong og filosofi over spilelt sitt. Og det er vel en stund siden de vant en kamp? Og på midtemn har de spillere som Farnerud, Mix og Andersson. med de 3 spilelrne skulle vi klart å vinne ligaen. Nei, Lenarnartson har i mine øyne ikke imponert annet enn at han har beholdt roen og vært til tider usynlig i media når det har blåst som verst rundt Stabæk.

                          Kommentar

                          • danny85
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Mar 2006
                            • 108

                            Jeg ønsker en trener som passer inn i kulturen i LSK, det er en av norges mest tradisjonsrike klubber.

                            Arne E var god i sine perioder i LSK, men den tid er over. Snakket med noen av spillerne i kamma når han var trener der, og det var mildt sagt kaos. Dårlig styring på treninger, lite motiverende etc etc. Det må vel nevnes også hans forhold til talentutvikling i klubben, det var vel ikke flust med unggutter som fikk sjansen under han.

                            Ronny Deila, flink i media (ref, saken med keita), flink med unggutter, men han tar ikke noe poeng på bortebane? Hvordan blir overgangen til en større klubb med mer press?

                            Kjetil Rekal, god coach, får det beste ut av spillerne sine, fryktløs. Usympatisk, og kanskje litt for hard med spillere ut i media?

                            Nils A Eggen, spennende løsning, kvaliteter i massevis. Men spillestil? Sverger til 4-3-3, hvordan passer det inn i Lillestrøm kulturen? Der er dødball og lange baller i innprinta i den taktiske strukturen. TomTom prøvde seg men jeg mener at vi pdd ikke har spiller matriell til det. Vi har sterke ballvinnende spiller. Da må vi ihvertfall ha noe kreativt inn i midtbaneleddet.

                            Som skrevet over trenger vi en trener som kan spre troa si, en klar spilleforståelse, god i media og klarer å takle styret på en god måte. I tillegg er god på utvikling av unge spillere.
                            ET LAND - ET LAG!
                            ----- FUGLA 4 LIFE -----

                            Kommentar

                            • Xavi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 1275

                              Opprinnelig skrevet av danny85
                              Som skrevet over trenger vi en trener som kan spre troa si, en klar spilleforståelse, god i media og klarer å takle styret på en god måte. I tillegg er god på utvikling av unge spillere.
                              Så og si den perfekte treneren altså.
                              Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                              Anders, Tidligere styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • Kanariz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 2507

                                Håper vi får en trener som ikke har hatt noe med LSK å gjøre tidligere. Er lei av å ansette folk fordi de "kjenner" klubben pgr av at de enten har spilt for den eller vært supporter i 20 år. Vil ha en med erfaring og som har et mål om å bli en fotballtrener ute i europa.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7055

                                  Opprinnelig skrevet av Ginola
                                  Hva er det Lenartsson har klart som HB ikke klarte? Til tross for økonomiske problemer har og hadde Stabæk et langt bedre mannskap på papiret enn LSK. Og han presterte å tape 7-0 mot LSK! Jeg kan heller ikek se at Stabæk har noen soleklar ffasong og filosofi over spilelt sitt. Og det er vel en stund siden de vant en kamp? Og på midtemn har de spillere som Farnerud, Mix og Andersson. med de 3 spilelrne skulle vi klart å vinne ligaen. Nei, Lenarnartson har i mine øyne ikke imponert annet enn at han har beholdt roen og vært til tider usynlig i media når det har blåst som verst rundt Stabæk.
                                  0-7 var en drøy start, enig der. LSK satte sju av ti sjanser.

                                  Han har hatt en a-stall på 15 spillere og har hentet opp tre-fire juniorer for å fylle opp treningene (og etter hvert laget) etter hvert som stallen har blitt desimert. Han har gjort en god jobb i en klubb som ellers er preget av å være i total oppløsning, og det har ikke vært tegn til konflikter og drittstemning i Stabæk unntatt hos skurkene de har i administrasjonen. Laget hans rævkjørte vårt eget fullstendig for bare et par uker siden, selv om de gudskjelov ikke vant, og de er seks poeng foran oss selv om de er mye verre stilt på alle tenkelige måter enn oss. Legg til det han fikk til som U-landslagstrener i Sverige og en fotballfilosofi som ikke vil være noe stort stilbrudd med det mannskapet vi ønsker å besitte når sesongen starter til neste år.

                                  Gi ham ressurser til å signere skikkelige spillere, og jeg mener han vil være et godt valg hvis vi på død og liv skal hente en trener fra det hjemlige markedet. Men som sagt ser jeg helst at LSK ser utenfor landets grenser.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • danny85
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Mar 2006
                                    • 108

                                    Opprinnelig skrevet av Xavi
                                    Så og si den perfekte treneren altså.
                                    Ja? Vi strever vel etter perfeksjon? :P
                                    ET LAND - ET LAG!
                                    ----- FUGLA 4 LIFE -----

                                    Kommentar

                                    • Ginola
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2010
                                      • 549

                                      Ronny deila: Jeg har sans for Deila, men resultatene er veldige like HB sine. Forskjellen er at Godset har en tydlig spillestil.

                                      Dette er de "fantastiske resultatene" han har fått til med Godset de siste sesongene, og Godset kan sammenlknes med oss både når det gjelder spillergruppe og økonomi:TL plasseringer 11, 12, 7 og i år...7-8 plass...

                                      Hadde det ikke vært for lånene fra City tror jeg de skulle slitt. Jeg var og så dem mot A. Madriid og ABU var helt konge og Godset spilte veldig god fotball. Med Ujah istedenfor kamara på topp hadde Goset slått A. Madrid, garantert.

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av Ginola
                                        Ronny deila: Jeg har sans for Deila, men resultatene er veldige like HB sine. Forskjellen er at Godset har en tydlig spillestil.

                                        Dette er de "fantastiske resultatene" han har fått til med Godset de siste sesongene, og Godset kan sammenlknes med oss både når det gjelder spillergruppe og økonomi:TL plasseringer 11, 12, 7 og i år...7-8 plass...

                                        Hadde det ikke vært for lånene fra City tror jeg de skulle slitt. Jeg var og så dem mot A. Madriid og ABU var helt konge og Godset spilte veldig god fotball. Med Ujah istedenfor kamara på topp hadde Goset slått A. Madrid, garantert.
                                        Mine første tanker var også at unge Deila ville passet perfekt til LSK. Men om man trekker bort hjemmefordelen (plastikk) og avtalen med City så tror jeg jaggu meg Henning Berg sine resultater ville fremstått som topp i forhold. Så ved andre tanke frafaller jeg Deila som min favoritt blant de vi kjenner til og setter han i båsen som "usikker". Benny Borg i stabæk har som det nevnes over her fått til langt bedre i forhold til forutsetningene, samt veldig god mediatekke.

                                        Men som alle andre her inne så håper/drømmer jeg om Ståle Solbakken, eller en utlandsk "upandcommingsuperstar" trener!

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7055

                                          Opprinnelig skrevet av Folke
                                          Mine første tanker var også at unge Deila ville passet perfekt til LSK. Men om man trekker bort hjemmefordelen (plastikk) og avtalen med City så tror jeg jaggu meg Henning Berg sine resultater ville fremstått som topp i forhold.
                                          Enig i at Deila har vist at han er god på å rendyrke spillestil og få fram gode, unge spillere. Om han duger til å lede medaljejagende lag med overgangsbudsjett er et åpent spørsmål. Presset han lever under i Godset er også behagelig lavt, sammenliknet med mange andre steder.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎