Hvem bør bli ny hovedtrener for LSK?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jonfugl
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jun 2009
    • 181


    Se link over hvem som har spillt Elfborg sine kamper, så ser det mer ut som en 3-5-2 formasjon

    Kommentar

    • *46*

      Etter hva jeg har fått med meg, er det stort sett 4-2-3-1 (de jeg har sett). Noen kamper er det 4-4-2.

      Kommentar

      • mats
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 621

        Opprinnelig skrevet av *46*
        Etter hva jeg har fått med meg, er det stort sett 4-2-3-1 (de jeg har sett). Noen kamper er det 4-4-2.
        Logi
        Erik - Scheel - Kippe - Sabi/ Ringstad
        --- Gisse - Roger-----
        Bolly-- BBS -- Anderson
        --- Fredrik/ ny----

        Kunne vært noe...

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av mats
          LogiErik - Scheel - Kippe - Sabi/ Ringstad--- Gisse - Roger-----Bolly-- BBS -- Anderson--- Fredrik/ ny----Kunne vært noe...
          Eller:
          keeper
          Erik - Scheel - Kippe - Sabi/ Ringstad
          --- Gisse - Roger-----
          Erling -- Anderson -- Bolly
          --- BBS ---

          Kommentar

          • Herman
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 1101

            Ramovic
            Erik - Scheel - Kippe - Ringstad
            Gislason - Mix
            Fredrik - Andersson - Bolly
            Björn
            Twitter

            Kommentar

            • sten
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2005
              • 873

              tror ikke jeg overdriver om jeg sier jeg er innon her 40 ganger om dagen for å se om det har skjedd noe

              Kommentar

              • *46*

                Jeg føler meg rimelig sikker på at han bli trener for LSK neste år. Har ikke hørt noe mer enn det som står skrevet her inn, nettavis eller aviser. Synes å lese mellom linjene at de er ganske så enige. Eller kanskje det bare er magefølelsen jeg sitter med?

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2600

                  En kjapp vurdering av kandidatene siden jeg først sitter her og utsetter lesing:

                  Haglund:

                  +
                  Har oppnådd resultater vi dessverre bare har kunnet drømme om de siste fire sesongene.
                  Spiller en fotball basert på å kontrollere midten og med hurtig pasningsspill langs bakken (så vidt jeg skjønner).
                  Har et godt navn og kan trekke til seg spillere (jf. Johan Anderssons kommentarer i media).
                  Fikk tillit i ung alder og kan vokse på et miljøskifte og med alderen.
                  Kommer med impulser fra Sverige, noe man kan trenge i LSK nå.
                  Et relativt trygt kort som har resultater å vise til.

                  -
                  Svenskene hadde forventet enda mer av Elfsborg.
                  Utvkling av unge spillere? (Troppen til Elfsborg består av mange godt etablerte spillere. Sportsklubbens består av mange unge lovende.)
                  Rykter om at han ikke er en humørspreder.
                  Dyr i drift?

                  Kristinsson:

                  +
                  Vant den islandske ligaen i første forsøk.
                  Har tilknytning til LSK og er populær.
                  Kjenner et marked vi har god erfaring med.
                  Benytter relativt unge spillere.
                  Tilsynelatende god defensivt (færrest mål imot i ligaen).
                  Trolig billigere å lønne enn Haglund (men må kjøpes fri).

                  -
                  Veldig fersk.
                  Hvor mye sier det om en trener å vinne den islandske ligaen?
                  Defensiv trener?

                  Rekdal

                  +
                  Har vunnet Tippeligaen, og køppen to ganger.
                  Er god taktisk.
                  Får resultater og benytter unge spillere.
                  Er kompromissløst resultatorientert i kamper.
                  Klarer seg i media, selv om han er kontroversiell.

                  -
                  Blir dyr å kjøpe ut, trolig også å lønne.
                  I overkant kynisk.
                  Ville vært et upopulært valg.
                  Ikke en spesielt spennende spillestil.

                  Mitt ønske: Haglund dersom han er innstilt på og flink til å foredle talentarbeidet vårt.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • Stakan
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Oct 2011
                    • 13

                    Opprinnelig skrevet av sten
                    Googel translate
                    Ja, asså, det jæ mente å si (og detta kunne jæ sikkert sendt privat, men sea det sikkert er flere fra utafor Romerike her, så klemmer jæ re ut i all offentlihet) var atte:

                    (Jag) Sitter med samma magkänsla nu när John Anderson till tidningen säger att han har beslutat, men utan att vilja komma fram till vad han har beslutat. Måste bara innebära att någon (Haglund / LSK) har velat att han inte avslöjer att klubben har fått tag i den svenska tränaren?

                    Men, och detta är en sträng budskap från språkörat till Stakan (till journalisterna Svesengen / Sødal), i samma artikel i RB säger han, "Jag har beslutat i förhållande till Lillestrøm," och det visar att han har beslutat MER än Lillestrøm. Så detta är förvirrande saker.

                    Spännande vecka, det här!
                    "Og trøndera var jo misunnelige på oss, fordi atte vi var jo kanskje litt breiale, litt penere i klærne, vi var litt mer møblert [...]"
                    -Ivar Hoff

                    Kommentar

                    • Martin Olsen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jan 2007
                      • 186

                      Elfsborg har spilt 4-3-3 de siste sesongene.
                      Så da er det på`en igjen med Formasjons endring, blir noe av det samme som når Nordlie tok over..
                      Haglund kommer fra Kunstgresstadion, og store budsjetter. har de største spillerkjøpene i Allsvenskan.
                      Stor forskjell å trene Gress lag mot Kunstgresslag, spesielt med tanke på belastning på spillerne.
                      Kunne vært morsomt å fått Stuart Baxter som Trener. 4-4-2 Engelsk stil som alltid har vært suksess på Åråsen.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                        Kunne vært morsomt å fått Stuart Baxter som Trener. 4-4-2 Engelsk stil som alltid har vært suksess på Åråsen.
                        Det er en grunn til at det ikke finnes ett eneste topplag i Europa som spiller en klassisk 4-4-2 formasjon lenger. Selv det Engelske landslaget har måttet bite i det sure eplet etter forrige mesterskap der de gang på gang ble overkjørt på midtbanen. Jeg synes faktisk dette har vært hovedproblemet vårt i år, da vi har spilt med 2 flate firere, noe som fungerer ekstremt dårlig når de fleste lagene har en mann i mellomrommet mellom forsvaret og midtbanen vår. Dette skaper problemer med at vi enten blir liggende for lavt med midtbanen vår, eller at vi må avgi rom foran forsvaret vårt. Dette tror jeg også er hovedårsaken til at vi vel er det laget som slipper inn flest mål på langskudd (i tillegg til en svak Logi).
                        4-4-2 er som alle andre formasjoner kun en tallkombinasjon, men gjengangen er at de fleste topplagene i dagens fotball forsvarer seg med 5 mann på midten, selv om noen gjerne stiller opp i en 4-4-2 eller 4-4-1-1 formasjon på papiret. Dette fordi man ikke har råd til å tape midtbanen hvis man skal vinne fotballkamper.
                        Jeg håper virkelig ikke at vi ansetter en trener som ønsker å spille en klassisk 4-4-2 formasjon, fordi det er en utdøende måte å spille fotball på.

                        Kommentar

                        • *46*

                          Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                          Elfsborg har spilt 4-3-3 de siste sesongene.
                          Lurer på hvor mange ganger det må påpekes at Elfsborg har spilt 4-2-3-1 en stund... Og ja, det hender seg dem benytter en annen formasjon - da er det som regel 4-4-2 (de har og brukt en av de to Berg brukte en sjelden gang: 4-4-1-1 eller 4-4-1-1) de bytter til.

                          Edit: for min del er formasjon ikke så viktig - det viktigste er at spillerene klubben besitter passer inn i formasjonen og at det fungerer. For min del kan man spille hva f**n dem ønsker av formasjon, så lenge det gir resultater.
                          Last edited by Gjest; 15.11.2011, 08:35.

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            Gi oss en trener som sverger til 1-1-8, til nød 2-1-7, når laget er i angrep.
                            Gi oss en trener som får spillerne til å bevege seg også når de ikke har ballen, som gjør seg spillbare når LSK har ballen, og som jobber hjemover og dekker rom de få gangene motstanderen har ballen.
                            Gi oss en trener som heller vinner 6-4 enn 2-0.

                            Så kan han/hun hete hva man vil, for min del.
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • Canário
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1471

                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              Jeg synes faktisk dette har vært hovedproblemet vårt i år, da vi har spilt med 2 flate firere, noe som fungerer ekstremt dårlig når de fleste lagene har en mann i mellomrommet mellom forsvaret og midtbanen vår. Dette skaper problemer med at vi enten blir liggende for lavt med midtbanen vår, eller at vi må avgi rom foran forsvaret vårt. Dette tror jeg også er hovedårsaken til at vi vel er det laget som slipper inn flest mål på langskudd (i tillegg til en svak Logi).
                              Enig. Synes måten vi har spilt 4-4-2 på i år har vært rigid, lite dynamisk og ved anledninger forårsaket "fastlåste" situasjoner. De to sentralt har blitt "låst" defensivt i en duo med en liten bevegelig makker. Skrekkeksemplet er Sogndal hjemme. Det har iallfall vært liten bevegelse og manglende initiativ, og lite bidrag offensivt fra den sentrale midtbanen. Når vi i tillegg får stor strekk i laget og ikke klarer å dekke mellomrommet, blir det vanskelig. Synes også motstanderne altfor lett har fått spilt seg igjennom midtbanen vår. Vi fungerte best i 4-4-2 under Rösler, hvor vi hadde spilletyper til en god dynamikk i den formasjonen. Rollefordelingen mellom Wehrman og Koren var nær sagt helt optimal. Tror vi kan få bedre rytme og dynamikk og løse noe av problemene vi ofte får mot etablert forsvar eller med stor strekk i laget med å gå bort fra "vår" praktisering av 4-4-2. Det har som du sier iallfall vært en gjenganger at vi ofte ligger så flatt og lavt med de to firerne at det blir vanskelig å unngå unødvendige mange situasjoner både utenfor og innenfor egen sekstenmeter, og vi spiller oss ofte ut på en måte vi ikke behersker godt. Lite eget spill. Blir spennende å se hva den nye treneren går for, og hvilke tanker han har.

                              Kommentar

                              • jan-erik1911
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Oct 2011
                                • 6

                                Nå syns jeg virkelig det kunne kommet en avklaring på trener spørsmålet snart.

                                Lei av å skjekke kfl.no hver dag uten at det har skjedd noe

                                Kommentar

                                • Bukkenbruse
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 515

                                  Regner med at styret har venta på at Guud Hiddink skulle få sparken av det tyrkiske fotballforbundet. I dag skjedde det og jeg forventer at han fremvises som den nye Lillestrømtreneren på 21 nyhetene i kveld

                                  Kommentar

                                  • Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

                                    Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                    Regner med at styret har venta på at Guud Hiddink skulle få sparken av det tyrkiske fotballforbundet. I dag skjedde det og jeg forventer at han fremvises som den nye Lillestrømtreneren på 21 nyhetene i kveld
                                    Har sagt det lenge, dette er drømmen..

                                    Kommentar

                                    • christoffer
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2004
                                      • 326

                                      Rimelig sikker på at haglund blir ny trener for Brøndby, jeg tror LSK kommer til å gå for Runar. Men en outsider kan være Jan Ove Pedersen.

                                      Kommentar

                                      • Hexaphim
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 2756

                                        Opprinnelig skrevet av christoffer
                                        Rimelig sikker på at haglund blir ny trener for Brøndby, jeg tror LSK kommer til å gå for Runar. Men en outsider kan være Jan Ove Pedersen.
                                        Hva baserer du dette på?
                                        "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                        Kommentar

                                        • christoffer
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2004
                                          • 326

                                          Baserer det på at det er mer attraktivt å trene en storklubb i Danmark, bo i københavn( som ikke er langt unna haglunds hjemby i Sverige)Men resten baseres på magefølelse som alle andre her inne baserer seg på:-)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎