Styret må gå!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TheSilentMajorit
    I karantene
    Møteplager
    • Oct 2012
    • 99

    Opprinnelig skrevet av Martin83
    Hvem savner du i dagens LSK-administrasjon og/eller styre?
    Mangler noen i sportslig utvalg som har faktisk spilt en fotballkamp for klubben. Holder ikke med damer fra Norges 1980 damelag.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Hvem sitter egentlig i sportslig utvalg om dagen?

      Har ikke hørt noe siden per berg, tom lund. Grønlund og mathisen satt der. De hadde i hvertfall nødvendig tyngde.

      Kommentar

      • *46*

        Opprinnelig skrevet av HSft
        Hvem sitter egentlig i sportslig utvalg om dagen?
        Jeg trodde sportslig utvalg var lagt ned? Finner det ikke på LSK sine sider, men man finner en sportsavdeling bestående av Bjarmann og Mesfin.

        Kommentar

        • Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5914

          Opprinnelig skrevet av *46*
          Jeg trodde sportslig utvalg var lagt ned? Finner det ikke på LSK sine sider, men man finner en sportsavdeling bestående av Bjarmann og Mesfin.
          Du finner sportslig utvalg på LSK ungdom sine nettsider, ikke i organisasjonsstrukturen. Er det ungdomssatsinga du taler varmt før nå, Majorit, eller sliter du bare litt med å få hold i argumentene dine :-)

          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

          Kommentar

          • TheSilentMajorit
            I karantene
            Møteplager
            • Oct 2012
            • 99

            Nei .
            Overhodet ikke. Noen av oss var med på AGM'et
            Alle administrasjonslister sto på den forrige websiden som LSK hadde for c.1 år siden

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5914

              Opprinnelig skrevet av TheSilentMajorit
              Nei .
              Overhodet ikke. Noen av oss var med på AGM'et
              Alle administrasjonslister sto på den forrige websiden som LSK hadde for c.1 år siden
              Jeg gjentar meg selv: Bredde har et sportslig utvalg, Elite har ikke.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • TheSilentMajorit
                I karantene
                Møteplager
                • Oct 2012
                • 99

                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                Jeg gjentar meg selv: Bredde har et sportslig utvalg, Elite har ikke.
                Du kan gjenta deg selv så mange ganger som du vil...

                A-laget har et sportslig utvalg. De har fjernet oversikten av meldemmer fra nettsiden. Akkurat som de har fjernet kontaktdetaljene for de fleste ansatte i klubben. F.eks. Frank Grønland hadde email frank@lsk.no . Nå er de blitt borte.

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  Opprinnelig skrevet av TheSilentMajorit
                  Du kan gjenta deg selv så mange ganger som du vil...

                  A-laget har et sportslig utvalg. De har fjernet oversikten av meldemmer fra nettsiden. Akkurat som de har fjernet kontaktdetaljene for de fleste ansatte i klubben. F.eks. Frank Grønland hadde email frank@lsk.no . Nå er de blitt borte.
                  Kranglefant :-) Da får du vise meg det sportslige utvalget for A-laget som du henviser til, hvem som sitter i det og hvilket mandat de har. Jeg har sjekka. Har du?
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • TheSilentMajorit
                    I karantene
                    Møteplager
                    • Oct 2012
                    • 99

                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                    Kranglefant :-) Da får du vise meg det sportslige utvalget for A-laget som du henviser til, hvem som sitter i det og hvilket mandat de har. Jeg har sjekka. Har du?
                    Så seint som i januar 2012, skriver VG om klubben i en rekke av artikkler hvor de refererer til et aktivt sportslig utvalg. De nevner bl.a. Torgeir Bjarmann som et medlem.

                    Men... du har rett Katta. Det utvalget som jeg snakker om ble avskaffa 1. januar 2012.

                    Per i dag så er ALLE sportslige vurderinger tatt av LSK Styret 2012.


                    Her er oversiktslista:

                    LSK-styret 2012

                    Leder

                    Per Mathisen
                    E-post: per@aakrene-mek.no

                    Nestleder
                    Henning Harborg
                    E-post: hhr@thommessen.no

                    Styremedlem 3

                    Lars Otto Ullereng

                    Styremedlem 4
                    Tina Svensson Grønlund

                    Styremedlem 5
                    Rune Bråten

                    Styremedlem 6
                    Lasse Kjus

                    Styremedlem 7
                    Ola Emil Heggset

                    Styremedlem 8
                    Anita Orlund

                    Kommentar

                    • Mynten
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 484

                      Opprinnelig skrevet av TheSilentMajorit
                      Per i dag så er ALLE sportslige vurderinger tatt av LSK Styret 2012.

                      Her er oversiktslista:

                      LSK-styret 2012

                      Leder

                      Per Mathisen - ex fotballspiller for LSK og med stort hjerte for klubben
                      E-post: per@aakrene-mek.no

                      Nestleder
                      Henning Harborg - advokat
                      E-post: hhr@thommessen.no

                      Styremedlem 3

                      Lars Otto Ullereng - daglig leder i Lillestrøm kultursenter

                      Styremedlem 4
                      Tina Svensson Grønlund - soussjef i Lillestrømbanken

                      Styremedlem 5
                      Rune Bråten - Bl.a. daglig leder i Øie Bolig AS. Diverse roller innenfor bolig/eiendom

                      Styremedlem 6
                      Lasse Kjus - ex toppalpinist

                      Styremedlem 7
                      Ola Emil Heggset - gründer av Notar. Innhar masse verv innenfor bolig/eiendomsbransjen

                      Styremedlem 8
                      Anita Orlund - ex ordfører. Daglig leder av Kunnskapsbyen Lillestrøm
                      Har lagt inn litt info om hva disse holder til meg til daglig. Når det er denne forsamlingen som skal ta de overordnede beslutningene knyttet til LSKs A-lag gjør det meg betenkt. Hvor er den fotballfaglige kompetansen?

                      For LSK som klubb er det sikkert viktige funksjoner disse har, men hvordan skal disse kunne fatte riktige beslutninger om en sportslig satsning? Hvordan kan disse vite noe som helst om hvem som bør inneha de rette sportslige posisjoner i klubben? Hvordan skal disse kunne vedta en langsiktig sportslig plan?

                      Avtroppende daglig leder har også svært liten grad av forballfaglig kompetanse. Da sitter vi igjen med en sportsdirektør og den til enhver tid gjeldende trener som kan noe om fotball + styrets leder.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Tror ikke styret sitter og tar sportslige vurderinger. De setter nok kun rammene. Det er nok Bjarmann og Haglund som står bak de sportslige vurderingene nå som sportslig utvalg ikke lenger finnes.

                        At styret sitter og vurderer spillerlogistikk og treningsopplegg faller på sin egen urimelighet.

                        Kommentar

                        • TheSilentMajorit
                          I karantene
                          Møteplager
                          • Oct 2012
                          • 99

                          Opprinnelig skrevet av Mynten
                          Har lagt inn litt info om hva disse holder til meg til daglig. Når det er denne forsamlingen som skal ta de overordnede beslutningene knyttet til LSKs A-lag gjør det meg betenkt. Hvor er den fotballfaglige kompetansen?

                          For LSK som klubb er det sikkert viktige funksjoner disse har, men hvordan skal disse kunne fatte riktige beslutninger om en sportslig satsning? Hvordan kan disse vite noe som helst om hvem som bør inneha de rette sportslige posisjoner i klubben? Hvordan skal disse kunne vedta en langsiktig sportslig plan?

                          Avtroppende daglig leder har også svært liten grad av forballfaglig kompetanse. Da sitter vi igjen med en sportsdirektør og den til enhver tid gjeldende trener som kan noe om fotball + styrets leder.
                          Mener at Bjarmann har innspill når styret samler seg, men at det er disse (pluss Pål Berg og daglig lederen) som han rapporter til.

                          Som dere ser... lite fotballkunnskap (hvis vi ser bort i fra Mathiesen)

                          Kommentar

                          • Mynten
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 484

                            Opprinnelig skrevet av HSft
                            Tror ikke styret sitter og tar sportslige vurderinger. De setter nok kun rammene. Det er nok Bjarmann og Haglund som står bak de sportslige vurderingene nå som sportslig utvalg ikke lenger finnes.

                            At styret sitter og vurderer spillerlogistikk og treningsopplegg faller på sin egen urimelighet.
                            Jeg har heller ingen forventning eller ønske om at styret skal blande seg i spillerlogistikk og treningsopplegg. Derimot forventer jeg at styret skal kunne ha faglige meninger og vurderinger om hvem som bør være LSKs trener og sportsdirektør, at de legger visse grunnleggende og langsiktige føringer for LSKs spillerstil, at de kan være en konstruktiv part i faglige diskusjoner med ansatte og at de har egne faglige meninger og innspill til hvordan LSK skal være som klubb.

                            Dersom det er slik at sportsdirektør og trener er den som fullstendig styrer den sportslige satsningen mener jeg at det er for tynt. For å sette det på spissen så kan ikke det være slik at LSK skal basere sin toppsatsning på hva to personer mener. Det er syltynt.

                            Kommentar

                            • TheSilentMajorit
                              I karantene
                              Møteplager
                              • Oct 2012
                              • 99

                              Opprinnelig skrevet av Mynten
                              Jeg har heller ingen forventning eller ønske om at styret skal blande seg i spillerlogistikk og treningsopplegg. Derimot forventer jeg at styret skal kunne ha faglige meninger og vurderinger om hvem som bør være LSKs trener og sportsdirektør, at de legger visse grunnleggende og langsiktige føringer for LSKs spillerstil, at de kan være en konstruktiv part i faglige diskusjoner med ansatte og at de har egne faglige meninger og innspill til hvordan LSK skal være som klubb.

                              Dersom det er slik at sportsdirektør og trener er den som fullstendig styrer den sportslige satsningen mener jeg at det er for tynt. For å sette det på spissen så kan ikke det være slik at LSK skal basere sin toppsatsning på hva to personer mener. Det er syltynt.
                              Helt enig med deg.

                              De mangler ekspertise og relevant kunnskap. Hørte bidraget fra Lasse Kjus da han snakka. Han så ned i arkene sine og prata altfor lavt. Den var pinlig greie os.

                              Kommentar

                              • Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5914

                                Opprinnelig skrevet av TheSilentMajorit
                                Helt enig med deg.

                                De mangler ekspertise og relevant kunnskap. Hørte bidraget fra Lasse Kjus da han snakka. Han så ned i arkene sine og prata altfor lavt. Den var pinlig greie os.
                                Jeg har tilbrakt atskillige timer i forelesningssaler med professorer som så ned i arkene sine og snakket lavt. Kan jeg på den bakgrunnen konkludere med at de manglet ekspertise og relevant kunnskap? Litt saklighet i denne debatten hadde ikke vært å forakte.

                                Dere hevder at administrasjon og styre i sportsklubben manger vesentlige egenskaper for å kunne lede en klubb. Først var det administrasjonen som ikke var på høyde med Hødds når det gjaldt antall spilte kamper for klubben. Det ble imøtegått av en bruker med særs god kjennskap til temaet. Så var det sportslig utvalg som manglet kompetansen - et utvalg vi nå har konkludert med ikke eksisterer.. Tilbake er styret, som man anser burde kunne ta fotballfaglige avgjørelser og ha ansiennitet på A-laget for å gjøre jobben sin.

                                For å være litt usaklig selv; Når ble det å være fotballspiller et kriterium for å bli gode ledere? Et styre bør kjenne feltet. Det er også en fordel om de har hjerte for klubben og det mener dere visst at det kun er den tidligere fotballspilleren som har? Jeg kan garantere at det er flere i styret som aldri kunne valgt en annen klubb enn LSK.

                                Jeg vet ikke hvilken rolle Orlund og Kjus har i styret, men jeg er ganske sikker på at det er det flere av debattantene som krever dem vekk, som heller ikke har peil på.

                                Hva mener dere at et styre i en sportsklubb er? Hva er oppgaven og rollen til styremedlemmene? Før folk har satt seg inn i det, kan man vente med å uttale seg om hvilke egenskaper og hvilken bakgrunn de bør inneha.
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  Opprinnelig skrevet av Mynten
                                  Har lagt inn litt info om hva disse holder til meg til daglig. Når det er denne forsamlingen som skal ta de overordnede beslutningene knyttet til LSKs A-lag gjør det meg betenkt. Hvor er den fotballfaglige kompetansen?
                                  Hvor mange andre norske fotballstyrer har en verdensmester, europamester, norgesmester, seriemester og bronsemedaljør fra OL?

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13272

                                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Hvor mange andre norske fotballstyrer har en verdensmester, europamester, norgesmester, seriemester og bronsemedaljør fra OL?
                                    Må gå an å kreve at vedkommende ikke holder med vålerenga (hallo lasse kjus) eller rævBK . Vi husker jo den forrige fra Ræv (farvel Eldar Hansen) om gikk ut med en drittpakke i media overfor klubben dagen før cupfinalen og som etter å ha tatt farvel med klubben torpederte samarbeidsavtalen med Skeid.

                                    Hva folk har av medaljer i skapet er irrelevant. Om man har brukt mesteparten av livet på å utvikle hjertemuskelen fremfor hjernevindingene bør iallefall det hjertet banke for LSK.

                                    Kommentar

                                    • Mynten
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 484

                                      Synes jeg forholder meg saklig i debatten, men ser gjerne fram til konkrete tilbakemelinger på min usakeligheter så det ikke skal gjenta seg.

                                      Jeg har ikke sagt at "administrasjon og styre i sportsklubben mangler vesentlige egenskaper for å lede en klubb". Min påstand er at styret i LSK total sett ikke innhar nok fotballfaglig kompetanse i forhold til at LSK skal være en toppklubb i norsk Tippeliga. Jeg er helt sikker på at styret sikkert gjør en flott og god jobb med LSK som klubb, men mener at de mangler den kompetanse som skal til for at LSKs A-lag skal hevde seg i toppen i norsk fotball for menn.

                                      Jeg har heller aldri påstått at styret må ha ansiennitet på A-laget for å gjøre jobben sin. Spørsmålet blir jo hva er jobben til de som sitter i styret? Det ser ut som LSK har mer enn god nok kompetanse for å forvalte sine eiendommer. Hvorfor er det ikke flere personer i styret med fotballbakgrunn når det tross alt er en fotballklubb som skal ledes? Vi må huske på at LSK er et særidrettslag for fotball. Primæraktiviteten er fotball, og dersom man går inn på www.lsk.no er det umulig å ikke få inntrykk av at det er elitesatsningen som har prioritet. Nå finner jeg ingen info på nett om verken LSKs formål, visjon eller oppgavene til styremedlemmene, så jeg skal ikke uttale meg bastant om dette.

                                      Styret i LSK sportsklubb er de som sitter med det øverste ansvaret for å forvalte og drifte LSKs verdier. Det være seg alt fra eiendomsverdier, barne- ungdomsfotballen og toppfotballsatsningen. Et visst utvalg av medlemmene i styret må etter min oppfatning ha et fundament i hva en satsning på toppfotball innebærer, og i det ligger det at de bør ha fotballfaglig kunnskap. Den sportslige administrasjonen må ha noen å sparre seg på og noen som kan stille de kritiske spørsmålene i det som blir gjort, og de må kunne vurdere svarene de får med bakgrunn i sin fotballkunnskap. Dersom advokaten, megleren og soussjefen ikke kan nok om fotball, hvordan skal de lede klubben i riktig retning og hvordan skal de kunne stille de rette kravene til de sportslig ansvarlige? Etter min oppfatning kan det ikke være slik at trener og sportsdirektør er de eneste med fotballfaglig kunnskap.

                                      Jeg har ikke krevd at noen må ut, jeg stiller spørsmålstegn ved om styrets sammensetning er god nok med den organiseringen LSK har nå. Uten et sportslig utvalg for toppfotballen savner jeg mer fotballkompetanse i styret.

                                      Totalt sett har jeg inntrykk av at den fotballfaglige kompetansen ikke er stor nok blant de som styrer.

                                      Kommentar

                                      • TomLundby
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 616

                                        Tina Svensson må vel få godkjent fotballbakgrunn i tillegg til jobb for LillestrømBanken (seff forutsatt at mand dropper vitsene om damefotball)? Hun har jo spilt fotball hele livet og vært en sentral spiller på landslaget.

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          Dette har vi vel snakket om før?

                                          LSK-styret 2013

                                          Leder
                                          Per Mathisen
                                          E-post: per@aakrene-mek.no

                                          Nestleder
                                          Henning Harborg
                                          E-post: hhr@thommessen.no

                                          Styremedlem 3
                                          Bjørnar Sollie

                                          Styremedlem 4
                                          Anita Bakke Westbye

                                          Styremedlem 5
                                          Jo Henning Espevalen

                                          Styremedlem 6
                                          Lasse Kjus

                                          Styremedlem 7
                                          Ola Emil Heggset

                                          Styremedlem 8
                                          Anita Orlund
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎