Kamptråd: Lillestrøm SK - Hønefoss BK, Åråsen - Søndag kl.18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mats
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 621

    Håper vi bruker Riise på kant fremover!

    Kommentar

    • *46*

      Opprinnelig skrevet av G-Man
      På vegne av alle nesoddinger ber jeg ydmykt om unnskyldning for Trygve Kjensli. Sammen med sine linjemenn satte han en ny standard for klovnerier. Jeg vet imidlertid hvor han bor...(jeg sier ikke mer)!
      Han skulle ikke tilfeldigvis være tilskuer i dag og ble tilfeldig plukka ut til å dømme kampen av en delegat fra NFF? For den mannen bør og skal ikke dømme Tippeligaen på fast basis. Han linjedommeren som luska rundt på streken på Lillestrøm Torv-siden, kan umulig vært edru eller forstå seg på fotball - makan til gjøk!

      Nok om dommerne, dem var ræva.


      Kamp ble omtrent som jeg forventa. Jevn og tøff kamp hvor LSK igjen tar poeng. Som normalt, er det slurv og rot som før til mål i mot. Skulle vært tre poeng, men det får man ikke gjort noe med i etterkant. Hadde håpet at LSK skulle klare å holde trykket oppe lengre av gangen. Skuffende at man til tider kun finnene stopperene som spillbare alternativer og der har dem noe å jobbe med. Det jeg derimot elsker, er at LSK nekter å tape kamper - selv om 1 poeng er 2 for lite.

      Kommentar

      • Bukkenbruse
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 515

        Nå har jeg sett det annulerte målet i reprise ca 10 ganger. Det er 2 tette situasjoner. Jeg kan ikke fatte at det er offside på innlegget fra Helstad til Riise. Pasningen fra Johan ut til Helstad ser kanskje hakket mer "tvilsom" ut, men i forhold til 5 meterlinjer osv ser den også ut til å være grei. Jeg er riiiiimelig sikker på at det er feil å dømme offside, men holder en ørliten mulighet åpen for at Helstad kan være innenfor....det er vel uansett ikke han det dømmes på, så skandale uansett.

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13272

          Skandale. Hverken mer eller mindre. Dommerne oppførte seg som prostitutter på crack.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av andersmm
            Hönefoss har tydeligvis gjort hjemmeleksa si. Med en gang vi spilte på en av midtstopperne våre, og da spesiellt Kippe, så rusa 2-3 Höns fram og pressa. Med god effekt også. Gang på gang så rota vi det til for oss selv.
            Dette er en av fotball-Norges mest åpenbare sannheter og stort sett oppskriften hvert eneste lag kommer til Åråsen med. To og en halv gode hjemmeprestasjoner har kommet mot lag som kommer hit for å angripe selv. Det er den enkle sannheten bak våre manglende resultater, det står rett og slett på dyktighet. Selv etter millioner av kroner brukt på navn. Hønefoss med en brøkdel av ressursene har både spillere og en måte å fremstå på som både er mer publikumsvennlig og minst like god reint sportslig.

            Vi tar poeng, men vi er også på god vei til å slå vår egen uavgjortrekord. Vi vinner ikke hjemme, det holder ikke! Hver jævla kamp er en krigerkamp, når skal pendelen snu? Det handler om å ta noen tøffe avgjørelser for Haglund, om å tenke utvikling.

            Kommentar

            • Reyrey
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2010
              • 379

              Snytt for 2 poeng IGJEN!! Faen erre mulig!!!

              Trygve Kjensli er en stor amøbe, jævla amatør dommer..dra til H******!!

              Begynner å bli jævla typisk å bli rana for poeng av dommerne, har det noe med kampfiksinga å gjøre tro?
              (er vell "tryggere" for dommerne å styre sånne kamper enn spillerne)
              Dette er seriøst alvorlig, og har skjedd ALTFOR MANGE ganger!! faen assa...
              LSK i med- og motgang <3

              Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4377

                Både Helstad og Riise er på linje.. Feilaktig annulert, ferdig snakka! Utrolig bittert.
                ..................

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7055

                  Fotballekstra på TV2 med en god analyse. Ingen offside på Helstad, umulig å si om Riise står i offside, men sannsynligvis ikke. I hht regelboka skal tvil komme angripende lag til gode, jeg skriver det opp som en dommerfeil. Enda en. Møkkamann.

                  NB: Se på bevegelsen til Helstad før han får ballen. Det er goalgetteren sin, det. Håper han kommer i gang snart, var meget tung i dag, bortsett fra ved den situasjonen.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Mynten
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 484

                    En fryktelig dårlig kamp med mye slurv og feil. Spesielt skuffet over mangel på bevegelse. Det er jaggu meg ikke lett å være ballfører for LSK, medspillerne står som saltstøtter. Når vi i tillegg gjør det motsatte av godfot-terorien til Eggen og gjennomfører en ny vri med "hvordan kan jeg spille mest mulig på mine medspilleres svakheter", så kan det aldri bli en god kamp. Johan Andersson er et lysende eksempel på hvordan forsøke å gjøre medspillerne gode, se og lær! Hvis vi skal være et ballbesittende lag er vi nødt til å ha bevegelse på mange spillere samtidig, vi kan ikke gå og spille ball. Dette synes jeg har vært et problem i hele år, og ingenting tyder på at vi er i fremgang på det punktet.

                    Dommerne var for øvrig en katastrofe fra ende til annen!

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      Satt å diskuterte matchen med noen kompiser i dag. Tenkte å dele noen tanker.

                      Hvorfor skal LSK kjøre så jævla lavt ball tempo, Hønefoss bruker ballen med mye færre touch enn oss. Hvorfor skal Kippe spille en enkel ball til Ringstad hvor han legger den på feil fot i en presset situasjon(som gjør at Ringstad bare må mæle ballen opp på tribunen). Keeperen til Hønefoss imponerte meg med å sette i gang raskt ved å kaste/sparke til backen. Ramovic tuppet ballen utover sidelinja 6 ganger i dag samt at alle utsparkene gikk i retning av Palmi(Palmi vant 1(EN) duell)...

                      Utover i 2 omg hvor vi trenger et mål så setter vi opp tempo og spiller på kant med overlapp osv. Mange rundt meg snakket om at PVM oh Johan ikke funker i laget - er ikke rart når de ikke får baller å jobbe med. Mange ganger i første omgang fører Østli eller Kippe ballen frem og når presset kommer spiller de langpassning enda de nevnte står dønn alene 5-6 meter foran ballfører.

                      Men, denne kritikken hadde selvsagt ikke kommet om ikke linjedommer hadde driti seg ut.

                      Kommentar

                      • ynnor
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 857

                        Jeg er en ganske rolig kar. De fleste som kjenner meg vil nok si jeg er en svært stabil mann med lite humørsvingninger. Det er vel bare to ting som kan vippe pinnen litt:køer og dårlige dommere. Dessverre holder jeg med LSK så det siste punktet må jeg slite med resten av livet virker der som. Herregud hvor mange poeng vi har blitt snytt for de siste sesongene. Det mest provoserende er at tv2(Bergen)alltid viser handsen til Arild når de skal ha en reportasje om LSK. Jeg mener at som dommertrio i dag så var dette muligens det aller dårligste vi har sett. Noe som heter Three Stooges i USA og dette kunne fint blitt en oppfølgerfilm. Hadde dette skjedd i Trondheim eller Bergen ville det blitt bråk i månedsvis. Som fans må vi snart si at nok er nok

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13272

                          Positive ting sett fra felt N, sone 2, inngang A, rad 12, plass 99:

                          1. En av crosserne fra Kippe traff en motspiller på en måte som skaffet oss en corner.
                          2. Ramovic traff banen minst én gang uten å få strekk fra halsen og ned.
                          3. Somlinga på dødball har nådd så store høyder at man rekker å hente seg en kaffe i kiosken.
                          4. Det luktet deilig wienerpølse og ikke nervøs svette av linjemannen. Tror han hadde et snes i toern.
                          5. At en dødball av Riise tydelig demonstrerer hvorfor andre enn PVM ikke skal ta dødball. Går an å håpe at BHR fikk dette med seg også.

                          Kommentar

                          • HolterKanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 1603

                            Det mest negative fra gårsdagen må være at vi fortsetter å stille med verdens minst ballsikre spiller i midtforsvaret, når resten av laget skal spille possession.

                            Det mest positive må være at vi nekter å tape igjen. Surt å ikke få den siste scoringa godkjent, men samtidig må vi være fornøyd med uavgjort.

                            Jeg ser masse potensiell i laget vårt og så fort relasjonene sitter, kan vi gå en utrolig morsom tid i møte. Nå konsentrerer vi oss om å røve søpla-jr for alle tre poengene om to uker
                            ***Større baller enn vett***

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3192

                              Opprinnelig skrevet av reka
                              5. At en dødball av Riise tydelig demonstrerer hvorfor andre enn PVM ikke skal ta dødball. Går an å håpe at BHR fikk dette med seg også.
                              Det samme tenkte jeg etter Riises frispark fra nær midtstreken, og syntes ikke han skulle ta frisparket fra venstre på ca 25 meter. Men selv om det ikke ble mål, og selv om PVM (også) kan sette ballen i mål på frispark over/gjennom mur, så var dette et godt forsøk fra Riise. Disse to (og ikke, ikke, ikke Kippe) bør ta frisparkene i slike posisjoner, BHR fra venstre (med høyre), PVM fra høyre (med venstre). Riise viste også sist han var her at han har trent mye og med godt resultat på frispark. Men dødballinnlegg fra corner og frispark bør Petter ta.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3192

                                Opprinnelig skrevet av ynnor
                                Herregud hvor mange poeng vi har blitt snytt for de siste sesongene.
                                Alle fotballsupportere mener stort sett og til en hver tid at eget lag blir bortdømt. Men i vårt tilfelle er det så til de grader sant! Det er en evig diskusjon om "det jevner seg ut over tid"? Nei, det gjør ikke det - de store talls lov gjelder ikke så matematisk rettferdig som det. Det er sant at dommertabber og andre "ufortjente" poeng og poengtap går i begge retninger, men det er langt fra det samme som at det blir likt. Svinet Dorsin sa etter offsidemålet i hjemmekampen mot "trønderlaget" at det jevner seg ut, og det stemte, så langt som at han fikk godkjent et offsidemål også på hjemmebane på Lerkendal et par kamper seinere.... For LSK "jevna det seg ut" ved at vi nå på hjemmebane både har fått et offsidemål feilaktig godkjent mot oss, og et mål feilaktig annulert for offside - visst slår det i begge retninger...

                                gilbert

                                Kommentar

                                • nebbjævel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2009
                                  • 511

                                  Vi berger poenget ved at to av spillerne viser fram ekstraordinære ferdigheter. Takk til Mathis ( hårreisende flotte raid langs kanten og innlegg) og Johan ( iskald volley i hjørnet ). Palmis forarbeid til fønixmålet smakte også av fugl. Dette er tekniske prestasjoner på høyt nivå og strålende underholdning. More of the same !

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Annerledeslaget LSK, laget som taper kamper de fortjener poeng i og som tar poeng i kamper de fortjener å tape. Er det tilfeldig? Kan det henge sammen med fotballen vi spiller? Er det noen som har merka seg at antall sjanser vi skaper har gått rett i dass etter at Björn forsvant?

                                    På en merkelig måte har vi klart å score ni mål på fem kamper uten ham. Effektiviteten har vært enorm, den fantastiske trippelsjansen mot TIL og den tilsynelatende feilaktige annuleringa i går, er bortimot alt vi har på sjansestatistikken utenom målene. På fem kamper. Er planen at vi skal bli et kynisk topplag, for det kan jeg si med en gang, vi har heller ikke ferdigheter til å spille kynisk. LSK har nemlig et forsvar som ser ut til å lide av uhelbredelige ADHD-tendenser. Disiplin, ro og konsentrasjon er det siste man forbinder med vår forsvarsrekke. Bak tolv poeng på seks kamper, og et snitt det lages seriemestere av, skjuler det seg en sannhet som best lar seg forklare med flyt og tilfeldigheter. Haglund kan smile til kamera og hevde ting begynner å sette seg så mye han vil, videoanalyser forteller ham noe helt annet. Flyten vil ikke vare.

                                    Vi har henta en helt grei midtstoper, to rivjern på midtbanen og en måltyv som lever på vår evne til å skape sjanser. Men ingen arkitekt, ingen kreativ kraft og pasningsfordeler. Imens har Molde, RBK og Viking henta spillere fra øverste TL-hylle. Som har bidratt fra dag en. Solskjær sitter på penger, men alle hans kjøp preges av å ha en langsiktig mening og koster heller ikke allverden. Spennende spillere som passer inn. Det samme gjelder i stor grad Godset.

                                    LSK begynner mer og mer å ligne på et kjøpelag uten retning.

                                    Kommentar

                                    • fjacob82
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 1507

                                      Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                      Nå har jeg sett det annulerte målet i reprise ca 10 ganger. Det er 2 tette situasjoner. Jeg kan ikke fatte at det er offside på innlegget fra Helstad til Riise. Pasningen fra Johan ut til Helstad ser kanskje hakket mer "tvilsom" ut, men i forhold til 5 meterlinjer osv ser den også ut til å være grei. Jeg er riiiiimelig sikker på at det er feil å dømme offside, men holder en ørliten mulighet åpen for at Helstad kan være innenfor....det er vel uansett ikke han det dømmes på, så skandale uansett.
                                      Trodde uansett at det angripende lag skulle få fordelen ved tvil. Og her må det ihvertfall være tvil....
                                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                      *Brasseberget*

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3192

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Annerledeslaget LSK, laget som taper kamper de fortjener poeng i og som tar poeng i kamper de fortjener å tape.
                                        Jeg er helt overbevist om at de fleste lags supportere klager og er oppgitt over akkurat det der - sånn er fotballen; med så få mål skårt (sammenlikna med for eksempel håndball eller basketball) vil det stadig forekomme slike kamputfall for alle lag, med mulig unntak for noen få dominerende topplag av typen Man U, Barcelona eller Real Madrid. Så det er ikke akkurat noe godt utgangspunkt for en analyse av hvor dårlig det står til eller hva som feil med LSK for tida.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • Tittil
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2009
                                          • 341

                                          Manglende trykk i motstanders boks

                                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Annerledeslaget LSK, laget som taper kamper de fortjener poeng i og som tar poeng i kamper de fortjener å tape. Er det tilfeldig? Kan det henge sammen med fotballen vi spiller? Er det noen som har merka seg at antall sjanser vi skaper har gått rett i dass etter at Björn forsvant?
                                          .
                                          Er enig i en del av du skriver, men jeg tror hovedproblemet nå er offensivt og ikke defensivt, selvom begge målene i går skyldes markeringssvikt og som du sier "ADHD" fra midtbanen og bakover. For det første er det en merkelig lagoppstilling med 2 spillere på flankene som ikke er flankespillere. Det skapes ingenting fra kantene i første omgang. Det er også håløst å bruke Knutzon som eneste spiss mot etablert forsvar selvom Erling til tross for dette gjør en grei kamp og scorer et litt heldig mål.
                                          PÅ hjemmebane, mot lag som Hønefoss, kan vi ikke regne med bakrom, og i allefall ikke når vi som vanlig alltid viser stor gjestfrihet med å gi bort billige mål til motstander på et tidlig tidspunkt i kampen. Det ble jo ikke skapt noe som helst i første omgang, og jeg forstår ikke hvorfor media kaller LSK for et dødballlag, når de de stort sett er ufarlige med få unntak.
                                          Hvis vi klarer å skape trykk i motstanders boks som vi gjorde i slutten av annen omgang, vil det binde motstanders spillere defensivt i stedet for offensivt. I slik "faser" av kampene har vi også bra kontroll bakover, og derfor mener jeg LSK må styrkes offensivt for å bli bedre defensivt. "Angrep er det beste forsvar", er et uttrykk som fortsatt gjelder. P.t har vi ikke en eneste ren angrepsspiller, bortsett fra en fortsatt "rusten" Helstad. Da kan ikke Bjarmann si at stallen er komplett. Hvis denne Ivorianeren er så god som det sies, er det for f... bare å signere han. Bruke 2-3 uker på videre kartlegging, er jo å invitere andre interessenter på banen, spesielt når han får oppsiktsvekkende god omtale i media. P.t er vi kanskje det dårligste laget i TL i motstanders boks, og slik kan det ikke fortsette. Vi har nå vært i en flytsone, og tatt poeng også på dårlige dager. Dette kan fort snu, allerede i Drammen førstkommende lørdag, og det er fortsatt kort vei til nedrykkssumpa.
                                          Last edited by Tittil; 13.08.2012, 09:44. Begrunnelse: feil

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎