Marius Lundemo

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #21
    Sier det igjen, dette er spilleren som jeg gleder meg aller mest til å se i treningskampene. Utifra rapportene om hans styrker ser det jo ut som om han er den spilleren som skyver ut Riise på kanten, og at enda en midtbanespiller ikke er det man først og fremst ser etter. Og hva er det egentlig vi realistisk sett kan hente uansett?

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #22
      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Utifra rapportene om hans styrker ser det jo ut som om han er den spilleren som skyver ut Riise på kanten, og at enda en midtbanespiller ikke er det man først og fremst ser etter. Og hva er det egentlig vi realistisk sett kan hente uansett?
      Jeg tror kanskje vi ser etter en mer klassisk ballvinner. Det ble jo nevnt at Lundemo ligner litt for mye på Andersson. I tillegg har Lundemo kun erfaring fra 2. div, så han er nok ikke det sikkreste kortet å satse på selv om jeg har troa.

      Men hovedpoenget med å hente en ny midtbanemann ville nok vært å få en bedre konstelasjon på midten med spillere som passer bedre sammen. Men jeg er spent på hvordan en midtbane med Johan og Lundemo vil fungere. Liker at han nevner at han ønsker å løpe mye og at han nevner ballvinner som noe han vil bidra med.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #23
        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Han sier vel også selv et annet sted at han er målfarlig.
        10 mål på 26 kamper i fjor er bra. Spesielt med tanke på at jeg tror hanspilte defensiv midtbane i de fleste kampene.

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          #24
          har i følge Tjernås Norges beste dødballbein

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3174

            #25
            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            ser det jo ut som om han er den spilleren som skyver ut Riise på kanten
            Eller, mer presist og dekkende, "gir Riise sjansen til endelig å spille på rett plass".

            (Selv om det vel foreløpig ser ut til at Haglund vil prøve både Ohi, Lundemo, Mjelde, Palmi og kanskje også Petter i denne rollen, før han eventuelt bestemmer seg.)

            gilbert

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #26
              Opprinnelig skrevet av gilbert
              Eller, mer presist og dekkende, "gir Riise sjansen til endelig å spille på rett plass".

              (Selv om det vel foreløpig ser ut til at Haglund vil prøve både Ohi, Lundemo, Mjelde, Palmi og kanskje også Petter i denne rollen, før han eventuelt bestemmer seg.)
              Regnet med at folk forsto hva jeg mente uansett. Er det en ting her inne det nærmest er en rørende enighet om så er det at Riise må ut på kant. Og ja, Haglund kommer nok til å eksperimentere, men utifra signaler og spillernes kvaliteter virker det åpenbart at Lundemo passer beskrivelsen av hva man ser etter i en makker til Andersson sentralt, best. God løpskapasitet, god nok fysikk og en ballvinner som også kan fordele den videre. Boks til boks, som det sies.

              Utifra den mest brukte 4-4-1-1 formasjonen mener jeg alle de du nevner har best anlegg for å kjempe om den hengende spissrollen, med alternative kantroller. Troppen er fortsatt ubalansert sånn sett. Mjelde er totalt sett nærmest Lundemo, men jeg mener han ikke er god nok til å spille der fast hvis vi skal få den sesongen vi håper på. Han har for store tempoproblemer på dette nivået og pasningsfoten og spilleforståelsen er ikke så god at den veier opp for dette.

              Jeg tror Andersson og Lundemo sentralt har potensiale til å bli dynamitt. Svensken kan løfte seg høyere i banen og bli mer målfarlig. Han er savnet dypt i og rundt boksen. Lundemo i den mer tlbakelente rollen kan oftere sette igang spillet og har også en god skuddfot fra distanse. Riise blir vel også en mer utprega defensiv ving på sin side, med stor løpskapasitet som kan bistå her.

              Men summa summarum, vi vet hva de vi allerede har står for, Lundemo kommer med noe nytt. Jeg har langt større tro på at han kan utgjøre en forskjell enn at gamle kjenninger plutselig skal vise helt nye sider av seg selv. Det handler mest om tillit.

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2527

                #27
                Langt i fra uenig i at Lundemo ser ut til å ha stort potensiale, men jeg velger å skylle litt kaldt vann i mine egne årer og skrur ned forventningene til han for 2014. Han er enda ung og så vidt kommet i gang i klubbe. Jeg forventer dog å se han en del på treningskampene nå i vår. Og det gleder jeg meg til!
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Børge
                  Han er enda ung og så vidt kommet i gang i klubbe.
                  Han er ung og han er god nok, så enkelt er det. Og han har kvaliteter som pr.nå har best forutsetninger som makker til Andersson. Gi faen i alderen, gutten har klare mål. Hva har LSK igjen for å gi gamle travere klippekort? Hvor har det brakt oss? I situasjonen vi er i har det langt mer for seg å satse på Marius enn å gi nevnte spillere som har klarere mangler til å fylle rollen tid.

                  Vi må da som nevnt faen meg snart finne gull vi også.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Og han har kvaliteter som pr.nå har best forutsetninger som makker til Andersson.

                    Har du sett han spille på Bærum eller u-landslaget eller uttaler du deg basert på intervjuer og omtale?

                    Jeg har et visst bilde av hva slags spillertype han er. Men venter til jeg ser han spille en kamp eller to for laget før jeg kommer med meninger om hvor bra han vil passe med Andersson.

                    Det er ingen som mener at gamle travere skal ha klippekort. Bare at vi burde se han i spill før vi uttaler oss for bombastisk om hvordan han passer inn på midtbanen, selv om han får mye positiv omtale.

                    Kommentar

                    • Jan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2007
                      • 386

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Det ble jo nevnt at Lundemo ligner litt for mye på Andersson.
                      Høres mere ut som et kvalitetsstempel det spør du meg.

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2527

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Han er ung og han er god nok, så enkelt er det.
                        Hadde det vært så enkelt at man kan konkludere med det etter to treninger, så hadde alt vært såre enkelt.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Jan
                          Høres mere ut som et kvalitetsstempel det spør du meg.
                          Det er ikke et kvalitetsstempel for et lag om man har en sentral midtbane med to spillere som er for like og ikke komplimenterer hverandre.

                          Andersson er god med ball og god til å fordele ball. Han er derimot ingen terrier og ballvinner. To stk Andersson kan bli litt puslete og statisk. Dermed blir det spennende å se hvor vidt Lundemo kan fungere som en terrier ved siden av Andersson som i større grad dekker rom, går i dueller og vinner baller. Han sier selv han vil bli kjent for innsatsen, kan vinne baller og vil løpe mye. Det er lovende, men det gjennstår å se hvordan det vil fungere i praksis.

                          Det jeg har sett av han i klipp tyder på at han har hatt en mer statisk defensiv rolle i Bærum og at han fortsatt er litt puslete i duellene.

                          Det betyr ikke at han er en dårlig spiller. Men det betyr kanskje at han ikke er en optimal makker for Andersson, om han fremstår på samme måte når vi får sett mer av han i LSK.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Børge
                            Hadde det vært så enkelt at man kan konkludere med det etter to treninger, så hadde alt vært såre enkelt.
                            Enkelt og enkelt, fru Blom. Signalene som gis fra både trenerhold, eksperter og spilleren selv tilsier at vi nå har noe vi har manglet. LSK har aldri vært særlig flinke på dette med tillit, man har spilt på det man mener er det sikre, og så oppsummeres det med uflaks og marginer. Allerede nå mener jeg Marius bør vise seg som bestemann i posisjonen, bedre er ikke konkurransen, noe siste års resultater viser.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Bare at vi burde se han i spill før vi uttaler oss for bombastisk om hvordan han passer inn på midtbanen, selv om han får mye positiv omtale.
                              Han er vant i rollen fra før av, ballvinneren med løpskapasiteten. Andersson har ikke rare løpskapasiteten, Riise har vært vår mann der. Men har alltid hatt svakheten i ballbehandlingen sentralt, noe han selv innrømmer. Marius har potensialet til å bli toveisspilleren vi trenger ved siden av Andersson. Derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor de sammenlignes heller, forskjellen i løpskapasitet og de defensive fibrene er såpass store.

                              Riise hadde heller ingen reell konkurranse om plassen sin i fjor, nettopp fordi løpskapasiteten ikke var der hos noen av alternativene da. Er tross alt en grunn til at Haglund insisterte på å bruke ham der. LSK trenger virkelig å få frem en ung norsk spiller i søkelyset nå. Ringstad er 22 år og etablert. Ohi går i beste fall mot et utlån.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Han er vant i rollen fra før av, ballvinneren med løpskapasiteten. Andersson har ikke rare løpskapasiteten, Riise har vært vår mann der. Men har alltid hatt svakheten i ballbehandlingen sentralt, noe han selv innrømmer. Marius har potensialet til å bli toveisspilleren vi trenger ved siden av Andersson. Derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor de sammenlignes heller, forskjellen i løpskapasitet og de defensive fibrene er såpass store.
                                Hvilke kamper har du sett han spille?

                                Kommentar

                                • 307
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 358

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Børge
                                  Hadde det vært så enkelt at man kan konkludere med det etter to treninger, så hadde alt vært såre enkelt.
                                  Det har jo blitt konkludert med at de nye ikke er gode nok før de har spilt en seriekamp.

                                  Kommentar

                                  • 307
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2007
                                    • 358

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av 307
                                    Det har jo blitt konkludert med at de nye ikke er gode nok før de har spilt en seriekamp.
                                    Får vel legge inn denne også da:

                                    Spennende med de nye som har signert, men vi må vel være såpass ærlige at de neppe kommer til å prege oss i år.

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av 307
                                      Får vel legge inn denne også da:

                                      Spennende med de nye som har signert, men vi må vel være såpass ærlige at de neppe kommer til å prege oss i år.
                                      Jeg har ikke konkludert med noe som helst. Men å forvente at en 18-åring skal prege TL i sin første sesong? Lite realistisk.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                        Jeg har ikke konkludert med noe som helst. Men å forvente at en 18-åring skal prege TL i sin første sesong? Lite realistisk.
                                        Han er 19 og blir 20 i april. Ingen umulighet å prege tl som 20-åring. Blir spennende å se han fremover.

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Han er 19 og blir 20 i april. Ingen umulighet å prege tl som 20-åring. Blir spennende å se han fremover.
                                          Trodde han ble 19 i april. Utrolig spennende spiller, men står fortsatt på at han i utgangspunktet ikke forsterker oss i år. Det er et stort steg fra Bærum til eliten. På sikt så kan han ha Ståle-potensiale, men i år er det kun den lille naive delen av hjernen min som tror han får en sesong der han preger TL.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎