Marius Lundemo

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #41
    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    Trodde han ble 19 i april. Utrolig spennende spiller, men står fortsatt på at han i utgangspunktet ikke forsterker oss i år. Det er et stort steg fra Bærum til eliten. På sikt så kan han ha Ståle-potensiale, men i år er det kun den lille naive delen av hjernen min som tror han får en sesong der han preger TL.
    Rimelig enig i dette. Men ser han som det mest naturlige valget for den ene sentrale midtbaneplassen slik stallen ser ut nå. At han har spilt 1. div tidligere (Bærum 2012) kan kanskje være med å bidra til at steget opp til tippeligaen blir kortere.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #42
      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
      Trodde han ble 19 i april. Utrolig spennende spiller, men står fortsatt på at han i utgangspunktet ikke forsterker oss i år. Det er et stort steg fra Bærum til eliten. På sikt så kan han ha Ståle-potensiale, men i år er det kun den lille naive delen av hjernen min som tror han får en sesong der han preger TL.
      Du mener konkurransen Lundemo pr. nå har om plassen sentralt på midten er så skrekkinngytende? Å "prege" TL en en ting, men først og fremst holder det å forbedre laget. Jeg vil heller si noen har en naiv tilnærming til hvor gode flere av våre midtbanespillere egentlig er. Konkurransen er altså to tredjedivisjonsspillere og en høyrekant som puttet sammen med Andersson vil være tett opptil et selvmord defensivt. Og PVM er hengende spiss og fint lite annet i Haglunds foretrukne formasjon. Dette skal en andredivisjonsspiller kommende fra et dominant lag med ti scoringer og et ukjent antall assists frykte? Og hvor stor er egentlig nivåforskjellen opp til TL, selv de lærde strides jo.

      Tar heller en ny drittsesong i forsøket på å prøve noe nytt, sett at dette vi har nå pluss kanskje en spiss til er det vi må klare oss på, enn å drøvtygge den samme seige deigen som vi veit smaker piss enda ett år. Glem Ståle, dette handler ikke først og fremst om å bli en legende av en spielfuhrer, men å være en ballvinner med det lille ekstra.
      Last edited by GIFKanari; 09.01.2014, 02:59.

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3174

        #43
        Jeg tror de aller fleste, nei, alle, her på forumet inderlig håper at du får rett om Lundemo. Forskjellen er nok bare at de fleste andre av oss er en gjeng med gretne, negative, kritiske, pessimistiske og tidligere ofte skuffa gamle gubber som ikke helt tør å tro på eller ser hva du faktisk bygger på i dine vurderinger, mens du (iallfall i dette tilfellet....) er helhjerta og sjarmerende positiv og totalt optimistisk. Måtte gudene stå oss bi og oppfylle alle dine spådommer (og våre håp) om Lundemo!

        (Jeg har alltid vært en skeptiker, men i det siste har jeg begynt å tvile....)

        gilbert

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          #44
          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Du mener konkurransen Lundemo pr. nå har om plassen sentralt på midten er så skrekkinngytende?
          Nei, selvfølgelig ikke. Den er mildt sagt fraværende. Jeg har trua på Lundemo, på sikt. Skikkelig trua. Og bare det er et lyspunkt i mine øyne. Men han er (mest sannsynlig) ingen Messias som redder våre håp og vår tro etter x antall år med rævafotball. Poenget mitt er at vi er i en situasjon der manglene er prekære. At vi da setter vår lit til en 19 åring er naivt. Håper jeg tar feil, men jeg sover ikke godt på natta pga dette.

          Uten å sammenligne, hvem var den siste i LSK som slo skikkelig igjennom i sin første sesong etter å ha kommet inn fra et lag fra lavere divisjon? Har korttidsminne, så jeg kommer ikke på noen i farten.

          Når dette er sagt, jeg ber til høyere makter at Lundemo viser Ståle-takter, at Ødegård spiller som heltenes helt, at Kippe får sin renessanse, at Friday blir vår nye Ujah, at PVM spiller som han gjorde i Bergen osv, men skeptikeren i meg har fått et for stort fotfeste til å ha trua på at dette skal bli stort bedre enn i fjor, eller året før eller året før der.

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            #45
            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
            Uten å sammenligne, hvem var den siste i LSK som slo skikkelig igjennom i sin første sesong etter å ha kommet inn fra et lag fra lavere divisjon? Har korttidsminne, så jeg kommer ikke på noen i farten.
            Pål Strand kom vel rett fra Raufoss og presterte på topp nivå i Tippeligaen ganske kjapt?

            Kommentar

            • bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2864

              #46
              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Pål Strand kom vel rett fra Raufoss og presterte på topp nivå i Tippeligaen ganske kjapt?
              Men Pål var supermann. En av mine absolutte favorittspillere gjennoom tidene. Ahh, hvor jeg savner de orgasmiske innleggene og frekke fintene hans på kant. Burde stilt ut den venstrefoten
              I år så tar vi alt

              Kommentar

              • Bukkenbruse
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 515

                #47
                Har tatt Tippeligaen med storm! Kanskje vår beste mot Haugesund og kanskje vår beste i dag! Fantastisk dødballfot, fremoverrettet i pasningsspillet og en meget solid fysikk! Min nye favorittspiller på Åråsen!!! Skal jeg si noe negativt må det være at han minner meg litt om Petter Rudi....men det skal jeg klare å leve med

                Kommentar

                • Simeone
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 761

                  #48
                  Nok en god kamp.
                  Her ser det ut til at vi har gjort et kupp!
                  Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                  para gritarle a la FIFA:
                  ¡Que ellos son el gran ladrón!

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    #49
                    Årets nykommer i eliteserien? For en herlig spiller, tenk hvor god han kan bli.

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #50
                      Ståle-potensiale!
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #51
                        Hvor lang tid tar det før han tåler 90 minutter, tro? Kan ikke komme fort nok!

                        Kommentar

                        • Bukkenbruse
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 515

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Hvor lang tid tar det før han tåler 90 minutter, tro? Kan ikke komme fort nok!
                          20-åringer i langt tøffere ligaer klarer det, så det bør ikke være så langt unna. Skremmende å se at vi en periode nærmest klappet litt sammen rett etter at Lundemo forlot banen.

                          Kommentar

                          • andee
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 1191

                            #53
                            Han har vel et par skadeperioder fra tidligere, og treningsgrunnlag fra 1. og 2.-divisjon, så syns det er helt greit at vi matcher ham litt forsiktig. Og som sagt tidligere, så isa dem ned ene foten hans etter en stempling i Haugesund.
                            TS05 - Felt C

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              #54
                              En helt 8jörnete signering!

                              I dag hadde det blitt vanskelig å jobbe hele kampen ut med begge neseborene fylt med bomull, og i Haugesund fikk han et kakk. Uansett, i dag var hans banens store spiller!

                              Kommentar

                              • Ginola
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2010
                                • 549

                                #55
                                Vil strekke meg så langt som å si at Lundemo var en åpenbaring i går!!! Gjorde nesten alt riktig, fus i alt og han mistet aldri ballen i farlige situasjoner slik vi er vant med at Andersson mfl stadig gjør.

                                Sidemannen min på tribunen ymtet frempå med at her har vi en ny Petter Rudi. Greit han spilte for MFK, men blir Lundemo like god eller bedre enn Rudi har vi en kvalitetsspiller av høy klasse på laget. Herlig!!!

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  #56
                                  Det som imponerer meg mest med Lundemo er hvor voksen i hodet han virker. Ser jo ut som om han har spilt Tippeligafotball i 15 år. Foten og steget hans er jo som skapt til å spille fotball, så da er det bare å håpe at dette kun er råmaterialet hans, og at han vil fortsette å utvikle seg.

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4376

                                    #57
                                    "Jeg har en ganske god fot, så jeg skal skyte mye. Får jeg sjansen, kliner jeg til"

                                    Fin innstilling! Tipper vi får se et par kremmerhus av Lundemo i løpet av sesongen!
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      "Jeg har en ganske god fot, så jeg skal skyte mye. Får jeg sjansen, kliner jeg til"

                                      Fin innstilling! Tipper vi får se et par kremmerhus av Lundemo i løpet av sesongen!
                                      Faktisk det eneste "negative" med Lundemo pr nå er at er litt for stressa i skuddøyeblikket. Vi ser hvor nydelig fot han har når han har litt tid, men presset så går det høyt over. Jeg er 110% sikker på at det kommer på plass relativt kjapt og da har vi et angrepsvåpen til :-)

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        #59
                                        Får han lov til å skyte og lov til å bomme så kan det bli bra. Bare det ikke ender opp med at han får skytevegring fordi han bommer og har en gjeng med ok plasserte lagkamerater som kjefter fordi han ikke passet.. Fyren i seg selv er klasse. Bevegelig, godt blikk, gode pasninger og en fin ro. Vår bestemann i går.
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        • mats
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 621

                                          #60
                                          Jeg tror det at han virker litt stressa, bunner litt i at han har så fryktelig lyst til å lykke med en gang og bevise at han er god til å skyte. Han satt mange skudd for Bærum. Detta kommer seg, meget god signering!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎