Marius Lundemo

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ynnor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 857

    #61
    Igjen overrasker vår svenske trener med sine uttalelser. Han var ganske fornøyd men mente han spilte ballen for mye bakover. KØDDER DU? Her har vi jo endelig en spiller som tenker offensivt og ser etter løsninger fremover i stedet for all den evindelige bakoverpasningen eller sideveis. Tror Haglund ser for lite av kampen der han står.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9372

      #62
      Shit. Hva mener Haglund om Andersson da? Eller skal Johan være den deffensive støttepassende fyren han har blitt?


      Slenger meg på hyllningstoget når Lundemo slår kårnerne sine 2 mtr lavere, eller evt vi får en mann på bakre del av 16 meter'n klar til å fyre av på vålley

      Kommentar

      • AG-3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 1081

        #63
        Kan ikke huske sist gang en spiller har imponert meg så mye som Lundemo gjorde i går. Et vanvittig talent og kudos til de som så det og hentet gutten. Viser at Bjarmann & Co har peiling på hva de driver med - selv når kassa er tom.

        Kommentar

        • Bibaboy
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 712

          #64
          Opprinnelig skrevet av ynnor
          Igjen overrasker vår svenske trener med sine uttalelser. Han var ganske fornøyd men mente han spilte ballen for mye bakover. KØDDER DU? Her har vi jo endelig en spiller som tenker offensivt og ser etter løsninger fremover i stedet for all den evindelige bakoverpasningen eller sideveis. Tror Haglund ser for lite av kampen der han står.
          Det er ufattelig og ubegripelig om Haglund har ytret noe som er i nærheten av dette. Når Lundemo slo bakover så var det i mangel av samtidige offensive bevegelser. Gjentatta ganger sto spillerne foran han som saltstøtter. Han velger da å slå bakover til en GUL spiller istede for å gjøre et dribleforsøk. Dette viser at spilleren er moden og spiller på det trygge istede for å risikere et balltap og kontring imot. Lurer på hva Haglund ser som ikke jeg ser???????
          Fugla Forever

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            #65
            Opprinnelig skrevet av AG-3
            Kan ikke huske sist gang en spiller har imponert meg så mye som Lundemo gjorde i går. Et vanvittig talent og kudos til de som så det og hentet gutten. Viser at Bjarmann & Co har peiling på hva de driver med - selv når kassa er tom.
            Kan huske flere, men kanskje lenge siden en norsk spiller har imponert såpass..

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #66
              Tar heller en støttepasning enn en blind poler opp mot Erling, noe PVM dessverre utmerket seg med flere ganger. Skjønner bare ikke hvorfor vi velger å spille slik mot et vedtatt utprega kontringslag som Ulf. Det er en risiko i spillet jeg mener går mot alt Haglund hevder han prøver å innføre.

              De pasningene mener jeg er symptomet på etablerte spillere som ikke går foran og tar sitt ansvar. Man må kunne stole på at PVM bidrar med mer, selv for halv maskin, enn å sette straffespark.

              Kommentar

              • lars p
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Nov 2005
                • 190

                #67
                Liten gladsak i nettavisen om Marius

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  #68
                  Marius Lundemo er for meg det perfekte eksempelet på hvordan en spiller best kan utvikle seg ved å ta ett steg av gangen, og ikke minst være i trygge omgivelser til man er klar for det neste steget.
                  Vi har fulgt han over lang tid, og hatt han med til La Manga underveis. Han har også hospitert hos flere klubber og spilt Champions League for juniorer der. Det betyr at han gradvis har blitt kjent med en annen tilværelse og andre mennesker. I tillegg har han selv takket nei til tilbud om å gå til den første og beste klubben, da han takket nei til Bodø/Glimt.

                  Dette ble sagt den gang: - Han følte seg ikke klar til å flytte nå. Han ønsker å gjøre ferdig den videregående skolen først, forklarer Glimt-direktør, Bjørn Tore Hansen.

                  Rett og slett herlig å se at spillere med dette hodet fremdeles eksisterer, og med de ferdighetene og den naturlige fysikken han har, så vil han garantert nå langt.

                  Rett og slett herlig at vi har fått inn en ung, norsk spiller med dette potensialet til klubben. Og ikke minst at dette er ett resultat av at vi har fulgt han opp over tid, ikke bare fordi han har blitt hypet opp i avisene etter en god cupkamp mot ett eliteserielag i fjor.

                  edit: At Magnus Haglund snakker om det Lundemo kan bli bedre på, og holder igjen litt av trøkket på han synes jeg bare er god pedagogikk. Ronny Deila har alltid bygget opp spillere etter en dårlig prestasjon, som f.eks at han skrøt av Høibråten sist etter en vanskelig kamp, mens han har snakket ned en del gode prestasjoner for å holde de litt tilbake, og ikke minst for å holde tilbake den hypen som kommer tidlig nok i avisene uansett.
                  Stefan Johansen er ett eksempel på en spiller som fikk masse skryt i avisene tidlig, men som Deila lange holdt igjen litt på, og heller snakket om hva han måtte bli bedre på om man skulle snakke om landslag og utlandet.

                  Kommentar

                  • Bibaboy
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 712

                    #69
                    Hvor lang kontrakt har Lundemo?
                    Fugla Forever

                    Kommentar

                    • El Caco
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2009
                      • 2286

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                      Hvor lang kontrakt har Lundemo?
                      T.o.m 2016 (ref. Stallen-tråden)
                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                      Kommentar

                      • klippen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2009
                        • 251

                        #71
                        Litt rolig her nå, gutten har spilt to kamper. Men ja, er også imponert over det han har prestert hittil. En av grunnene til at lsk har mange talenter i stallen som stadig tar steg, kan nettopp være det at klubben er flinke til å få talentene til å holde beina godt planta. (les Hagluns kommentar).

                        I forhold til Haglunds kommentar om Lundemo, oppfatter jeg det gjennom nettavisens artikkel ikke som spesifikt for kampen. Men derimot som generelt for Lundemo. Mange her inne har mange meninger om Haglund, men at han gir gjennomtenkte og reflekterte svar mener jeg det er liten tvil om.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #72
                          Men tenk om Halgund hadde vært like opptatt av å holde de etablerte på jorda. Jeg ser aldri slike kommentarer om dem, pussig nok. For det har vært nok av grunner. Og som jeg har nevnt i en annen tråd, ingenting i det Haglund har sagt han vil med sin fotballfilosofi tilsier at han mener det er bedre at det blir slått en blind og håpløs poler rett inn i sekken til motstanderen heller enn å slå en støttepasning ekstra. Hovedårsaken til den mentale skjørheten som nevnes i LSK er valgene som gjøres selv i forholdsvis upressa situasjoner.

                          Marius er en hit av en enkel grunn, han gir laget noe det har manglet i posisjonen så lenge Riise er flytta ut på kant. I tillegg tilfører han rollen noe ekstra, med nettopp det mentale som er stor bit av det.

                          Kommentar

                          • klippen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2009
                            • 251

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Men tenk om Halgund hadde vært like opptatt av å holde de etablerte på jorda. Jeg ser aldri slike kommentarer om dem, pussig nok. For det har vært nok av grunner. Og som jeg har nevnt i en annen tråd, ingenting i det Haglund har sagt han vil med sin fotballfilosofi tilsier at han mener det er bedre at det blir slått en blind og håpløs poler rett inn i sekken til motstanderen heller enn å slå en støttepasning ekstra. Hovedårsaken til den mentale skjørheten som nevnes i LSK er valgene som gjøres selv i forholdsvis upressa situasjoner.

                            Marius er en hit av en enkel grunn, han gir laget noe det har manglet i posisjonen så lenge Riise er flytta ut på kant. I tillegg tilfører han rollen noe ekstra, med nettopp det mentale som er stor bit av det.
                            Hvem tror du blir mest påvirka av media? Marius Lundemo på 19 år eller PVM på 30 år for å ta en etablert spiller? I det fleste tilfeller er det best å ta ting i garderoben, og ikke i media. Noe jeg forøvrig tror Haglund er flink til, men i tilfelle som feks Lundemo kan det være taktisk lurt av Haglund å roe ned mediehypen av Lundemo litt. De etablerte spillerene har vært med i gamet lenge nok til å ikke la seg påvirke av media på samme måten som en junior.

                            Kommentar

                            • andee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 1191

                              #74
                              Tror verken vi eller Lundemo skal se så negativt på den uttalelsen fra Haglund. Lundemo virker som en klok spiller, og veit antakelig utmerket godt hva det motsatte av å spille bakover eller bruke 4-5 tøtsj er, og det er snarere en kompliment og tillitserklæring fra Haglund.

                              Etter matchen mot Haugesund sa Lundemo at han gikk inn i kampen med fokus på hardt arbeid, posisjonering og "å gjøre ting enkelt", og det er verken rart eller dumt når du er 19 og foreløpig ikke har runda Tippeligaen. Allerede på lørdag er Lundemo 20, og kanskje vi da får se flere vanskeligere pass og hurtigere vendinger av spillet. Et prosjektil av et langskudd veit jeg faktisk ikke om jeg orker (begynner allerede å bli kraftig avstandsforelska i mannen - noen som så bildet av ham på side 3 i RB-sporten i går?!).
                              TS05 - Felt C

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av klippen
                                Hvem tror du blir mest påvirka av media? Marius Lundemo på 19 år eller PVM på 30 år for å ta en etablert spiller? I det fleste tilfeller er det best å ta ting i garderoben, og ikke i media. Noe jeg forøvrig tror Haglund er flink til, men i tilfelle som feks Lundemo kan det være taktisk lurt av Haglund å roe ned mediehypen av Lundemo litt. De etablerte spillerene har vært med i gamet lenge nok til å ikke la seg påvirke av media på samme måten som en junior.
                                Lundemo virker tvers igjennom som en gutt med beina solid planta på jorda, trygg på seg selv. En personlighet som tar dette greit. Dessuten er det langtifra noen mediestorm ennå. Forøvrig morsomt at man blir tomlet ned for å skrive positivt om unggutta, at en ny generasjon faktisk kan ha noe å lære bort de også, men noen tomler ned nærmest på autopilot. Eller hva, Rønnern?

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av andee

                                  Etter matchen mot Haugesund sa Lundemo at han gikk inn i kampen med fokus på hardt arbeid, posisjonering og "å gjøre ting enkelt"
                                  Det er akkurat det som er jobben i posisjonen hans med en spiller som Johan ved siden av seg, akkurat som det var Riises da han bekledte den. Og jo mer du kan bidra offensivt, jo mer av en bonus er det for laget. Spesielt på et nivå som Tippeligaen, der det ikke akkurat kryr av toveisspillere.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Lundemo virker tvers igjennom som en gutt med beina solid planta på jorda, trygg på seg selv. En personlighet som tar dette greit. Dessuten er det langtifra noen mediestorm ennå.
                                    Enig med deg i det første du skriver, men når guttungen blir sammenlignet med Ståle "Gud" Solbakken i RB etter 130 minutter i LSK trøya, så er det bare fint at man gjør litt for å dempe trøkket.
                                    Jo mer hauset opp han blir, jo mer kommer media til å ville snakke med han, og jo mer kommer ekspertene til å analysere han i studio. Det er fort energi som det er fint om han kan bruke på andre ting, og jeg liker at motstanderne vet minst mulig om han så lenge som mulig. Den dagen motstanderne begynner å ta hensyn til han fordi han har klinka to langskudd i krysset, så vil han også få mindre rom å gjøre det i.
                                    Da er det bare positivt at vi har et par litt overvurderte spillere og en dødballmyte som kan få den oppmerksomheten fra motstanderne inntil videre.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Enig med deg i det første du skriver, men når guttungen blir sammenlignet med Ståle "Gud" Solbakken i RB etter 130 minutter i LSK trøya, så er det bare fint at man gjør litt for å dempe trøkket.
                                      Jo mer hauset opp han blir, jo mer kommer media til å ville snakke med han, og jo mer kommer ekspertene til å analysere han i studio. Det er fort energi som det er fint om han kan bruke på andre ting, og jeg liker at motstanderne vet minst mulig om han så lenge som mulig.
                                      Dette har jo blitt en konstruert uenighet her inne. Synes bare det er påfallende at vi nå skal snakke ned spillere som leverer blant en haug som underpresterer. Er vi for lite vant til fremgang? Dette bør man ikke gjøre mer ut av enn det det er, det er en positiv greie for klubben at en spiller tiltrekker seg slik oppmerksomhet. Og om noen takler det virker det som Marius er den typen.

                                      Bjarmann har nettopp sagt at man nå har hentet noen unggutter som de mener har den mentaliteten som trengs for å bli så gode som de kan bli. Og da regner jeg med at han legger til grunn hele pakka, på og utenfor banen.

                                      Kommentar

                                      • andee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 1191

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Det er akkurat det som er jobben i posisjonen hans med en spiller som Johan ved siden av seg, akkurat som det var Riises da han bekledte den. Og jo mer du kan bidra offensivt, jo mer av en bonus er det for laget. Spesielt på et nivå som Tippeligaen, der det ikke akkurat kryr av toveisspillere.
                                        Ja, nettopp. Og Lundemo har først og fremst begynt med disse basisoppgavene, og løst dem bra. Neste step kan være færre tøtsj, distribusjon med høyere risiko og avslutninger, hvert fall om du har det i deg (eller bidra enda mer offensivt, som du selv skriver). Og Haglund veit selvfølgelig at Lundemo har dette i seg, og derfor den uttalelsen/beskrivelsen/»tilliten», slik jeg ser det. Ikke nedsnakking, snarere tvert om.
                                        TS05 - Felt C

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          #80
                                          Marius har spilt bra i 2x60 minutter, men jeg deler den oppfatningen at det har vært i overkant stort fokus på hvor god han er. Han er et bra talent som kan bli veldig god, men man skal levere over en betydelig lengre periode før det er naturlig å trekke sammenligninger med tidligere stjernespillere. Han er et godt stykke unna nivået på feks Nosa og Koren i nyere tid, men med rett fokus kan han nå dit på sikt.

                                          Jeg tror man skal være forberedt på at Lundemo antagelig kommer til å variere en del i prestasjonene i år. Han kommer fra et betydelig lavere nivå og det er nok naturlig at han også kommer til å komme inn i dårligere perioder i løpet av en lang sesong. Det er utrolig å lese enkelte som rett før sesongstart slaktet laget som en klar nedrykkskandidat, nå er med på å hylle en 19 åring som den neste Ståle Solbakken etter to bra, men på langt nær outstanding fotballkamper. Jeg tror ikke Lundemo blir fryktelig preget av media foreløpig, men det er klart at dersom det eskalerer vil det tappe mye mer energi. Dessuten må vi vel være fornøyde med at Haglund er opptatt av å se etter forbedringspotensiale i spillerne, heller enn å stemme i at alt er fint og flott? Jeg er rimelig sikker på at det ligger en god balanse mellom ris og ros på treningsfeltet, og det er der den viktigste jobben gjøres, ikke i media.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎