Treningstråden 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sten
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2005
    • 873

    #21
    Se til å få dere ei sykemelding eller trygd å få litt oppdatering her Er spent på hvordan det ligger an med Westerberg og Solberg om dem muligens blir med i år. Var en kollega av meg som hadde hørt Solberg hadde vært ganske bra på treningene og virket som han hadde blitt mye tøffere

    Kommentar

    • dennis
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 872

      #22
      Opprinnelig skrevet av sten
      Se til å få dere ei sykemelding eller trygd å få litt oppdatering her Er spent på hvordan det ligger an med Westerberg og Solberg om dem muligens blir med i år. Var en kollega av meg som hadde hørt Solberg hadde vært ganske bra på treningene og virket som han hadde blitt mye tøffere
      Det er vel ikke langt fra Lørenskog til Lillestrøm for deg heller?

      Kommentar

      • sten
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2005
        • 873

        #23
        Opprinnelig skrevet av dennis
        Det er vel ikke langt fra Lørenskog til Lillestrøm for deg heller?
        Neida du har rett i det, men har dessverre ikke mulighet og skjønner at mange andre heller ikke har det. Var bare så mye mer oppdatering her tidligere. Var jo nesten så det var oppdateringer over hvor mye vann dem drakk

        Kommentar

        • ragnarrock
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 937

          #24
          Opprinnelig skrevet av sten
          Neida du har rett i det, men har dessverre ikke mulighet og skjønner at mange andre heller ikke har det. Var bare så mye mer oppdatering her tidligere. Var jo nesten så det var oppdateringer over hvor mye vann dem drakk
          må da være mulig å få en liten oppdatering fra noen i klubben på dagelig basis? trenger vel ikke mere info;
          hvem var tilstede?
          hvem måtte trene alternativt, hvorfor?
          skjedde det noe helt spetakulært?

          så kan den vanlige supporter glede oss med vurderinger og meninger om det skulle trengs...
          bare en tanke.. som ikke burde være umulig for en klubb med egen medie avdeling.....
          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

          -RagnarRock-

          Kommentar

          • Mauer
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2007
            • 270

            #25
            Var en tur innom treninga i dag fra ca kl 10.45-11.30:
            20 spillere på trening i dag som jeg kunne se. Fikk ikke med meg alle spillerne som var der, men mange av dem, deriblant: Origi, Logi, Kippe, Østli, Ringstad, Fofana, Ohi, Riise, Helstad, Erling, Palmi, Stoor, Høibråten, Kveen og prøvespilleren som er omtalt i nyhetstråden i går. Var også 5 andre spillere der, men jeg fikk ikke med meg hvem alle de var, men ut i fra hva jeg kunne se så noen av de ut som mer "ukjente" juniorer for meg. Dette er med forbehold om at jeg kan ta feil, men jeg så hverken Udjus eller Fredrik på treninga.
            Når jeg ankom hallen hadde Haglund og Powell nettopp samla alle spillerne i midtsirkelen for å gi litt instrukser før spillsekvensen. Spillerne hadde på seg vester og var delt inn i et blått og et rødt lag. Blått lag bestod av følgende 11 spillere og sannsynligvis morgendagens start 11er:
            Origi - Stoor, Østli, Kippe, Ringstad - Palmi, Riise, Ohi, Fofana - Erling, Helstad
            Rødt lag bestod da av de resterende 9 spillerne.
            Under spillsekvensen styrte naturligvis det blå laget alt. Origi satt i gang alle angrep fra sin side og det var tydelig at det blå laget skulle trene på oppbyggingen av angrepene. Haglund var aktivt med og coachet spillerne underveis og gjorde flere stopp i spillsekvensen for å forklare hvordan han ville ha det. Powell var bra med og coachet spesielt Fofana, men han ga også Erling tilbakemeldinger underveis.
            Spillsekvensen var relativt kort (ca 20 min) og jeg fikk inntrykk av at det var en relativt rolig trening, og da sikkert med tanke på at man skal spille kamp i morgen og ønsker å ikke være alt for slitne til den.
            Etter spillsekvensen ga de fleste spillerne seg, mens Erling ble stående og øve på avslutninger fra utenfor 16-meteren med både høyre og venstre ben. Høibråten og Kveen slo langpasninger, det samme gjorde Ohi og Ringstad. I tillegg øvde Ohi og Ringstad inn et pasningstrekk mellom de to.
            Jeg fikk ikke noe inntrykk av prøvespilleren den tiden jeg var der da han, og generelt hele det røde laget, hadde svært lite ballkontakt under spillsekvensen.

            Kommentar

            • Felt C
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 776

              #26
              Udjus gikk av tidlig etter ei rolig økt med keepertreneren.Fredrik har som kjent noe rusk i kneet.Ellers så trener han fra Elfenbenskysten med juniorlaget foreløpig.

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                #27
                Alle trente i dag. Johan ser utrolig bra ut om dagen .... Tipper denne midtbanen mot Molde fra venstre Johan,PWM,BHR,Mjelde,Palmi... Da med Mjelde som defangsiv og PWM som offangsiv... Faen vi har på papiret den beste midtbanen i Norge ....2 nye på plass i dag hvorav den ene har trent her hele uka... Eneste jeg er litt usikkert på til Molde kampen er keeperplassen.....
                Last edited by tullebukk; 29.03.2013, 13:48.

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  ... Eneste jeg er litt usikkert på til Molde kampen er keeperplassen.....
                  Og for første gang på mange, mange år er vel det med positivt fortegn...
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • Kay
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 763

                    #29
                    trening i hallen eller på åråsen i dag ?

                    Kommentar

                    • JFNash
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • May 2010
                      • 54

                      #30
                      Jeg overvar treninga i stad, og dette var meget, meget positivt, synes jeg. Tempoet, trøkket og intensiteten var skyhøyt over noe jeg har sett på flere år, og Haglund dirigerte formasjonsdrillen godt fra balkongen og var veldig "på" når spillerne tok dårlige valg. Dette var nærmest sjokkerende for en fyr som har vurdert svensken som en håpløs case siden fire runder ut i forrige sesong.

                      Det negative var at Bjørn Helge hinket av mot slutten av treningen. Det er vanskelig å si hvor alvorlig det var. Kanskje tullebukk eller andre har mer informasjon?
                      "I'm terrified, mortified, petrified, stupified... by you."

                      Kommentar

                      • perrern80
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 603

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av JFNash

                        Det negative var at Bjørn Helge hinket av mot slutten av treningen. Det er vanskelig å si hvor alvorlig det var. Kanskje tullebukk eller andre har mer informasjon?
                        Både Bjørn Helge, og Geir Kåsene sa til RB i etterkant at det ikke var noen fare for morgendagens kamp

                        Last edited by perrern80; 01.04.2013, 11:53. Begrunnelse: Kampen går jo imorgen:)

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #32
                          Moderatormelding:
                          Diskutér lagoppstillingen mot Molde i kamptråden. Innlegg flyttet.

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3187

                            #33
                            Trening mandag 1. april

                            Dagens trening var i sola på Åråsen 16.00-17.00. Alle - gjentar, alle - 21 spillere fra A-stallen var med på treninga, selv om Ruben og Ohi neppe er aktuelle for spill mot Molde i morra (men de spilte begge i ni-mot-ni sekvensen). Dessuten hadde vi i dag to nigerianere til kartlegging, en spiss og en offensiv midtbanespiller. I følge Bjarmann er dette et ledd i et samarbeid med klubben deres, som etter hvert vil ha sendt oss alle sine beste spillere, slik at vi kan få et inntrykk av hvor nivået ligger for deres antatt beste.

                            Etter oppvarming og tekniske øvelser spilte alle unntatt nigerianerne, Osvold og Furseth, tett og intenst ni mot ni på halv bane, med Arnold i det ene buret og Nils i det andre. Engasjementet var stort, og da det gule laget vant på en redda straffe skulle en tru cup'en var kommet hjem til Åråsen. To "jevne" lag, men likevel komponert med taktisk vett når det gjelder posisjoner og samspilthet, slik at for eksempel Stian og Fofana utgjorde venstresida på det ene laget.

                            Nigerianerne, Furseth og Osvold trente i mens avslutninger med nyansatt spillerutvikler for ungdom og spisser, en viss Arild Sundgot. Også Johan Andersson sto over ni-mot-ni spillet, men ser ellers ut til å være kampklar, så han ble trolig bare "spart". Ingen formasjonstrening å røpe før morgendagens kamp.

                            gilbert

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              #34
                              Hvordan virker nigerianerene?

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3187

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                Hvordan virker nigerianerene?
                                Siden jeg ikke har sett dem før, siden de ikke var med i ni-mot-ni, og jeg bare så dem i tekniske øvelser pluss noterte meg at de stort sett fant målet på avslutningene (men det gjorde, stort sett, også Osvold og Furseth) må jeg si som Zhou Enlai svarte da han ble spurt om virkningene av den franske revolusjon i 1789: "For tidlig å si".

                                gilbert

                                Kommentar

                                • mats
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 621

                                  #36
                                  Noen som var på treninga i dag?

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3187

                                    #37
                                    Trening lørdag 6. april

                                    Dagens trening var på Åråsen 12.00-13.15. De samme 21 fra en fulltallig A-stall pluss to nigerianere, som "kartlegges", var på treninga. Alle deltok for fullt, såvidt jeg kunne se. Jeg antar at det betyr at både Udjus og Stoor kan være klare til kamp i morra. Etter oppvarming, pasningsøvelser og firkantspill (tre lag med fem rundt mot to i midten) trente Petter, Thorstein og Fredrik avslutninger mot Arnold, ledet av Powell. Sundgot trente pasningsspill med nigerianerne. Mesteparten av laget trente avslutninger både midt forfra etter gjenlegging og med innlegg fra begge sider mot Nils Kenneth Udjus. Treninga ble som sist avslutta med ni-mot-ni på halv bane med to jevne lag.

                                    Det var ingen formasjonstrening, men i avslutninger fra innlegg var Stian og Johan venstresida og Fredrik og Palmi høyresida. Mitt tips er derfor at samme 11'er starter som den som avslutta mot Sarp og starta mot Molde. Mitt tips er også at dette fort kan være Haglunds første-11'er denne sesongen.

                                    Ofte regner en at et tippeliga-lag bør ha en stall på 22, med 18 som reelt konkurerrer om å være i første-11'ern og fire talenter. Vi er vel ganske nær det nå, med fem-seks som utfordrer de 11 jeg regner med starter i morra (gitt at Fredrik Stoor og Udjus er klare). Arnold, Fredrik, Fofana og Erling er de klareste utfordrerne, og vil neppe svekke 11'ern nevneverdig; det samme gjelder Ohi og Ruben når de er kampklare. Det blir 17 reelt nesten like gode spillere, mens Isak, Marius, Joachim og Markus, i den rekkefølgen, her må regnes som "talenter" eller iallfall noe bak de øvrige, iogmed at Isak fortsatt er her litt på nåde og prøve.

                                    Min lille kjepphest og ønskeliste, som 22. spiller (nå som Mjelde har fylt plassen etter Toindouba og Hauger), er naturligvis et oppspillspunkt/møtende spiss. I vår nåværende 4-4-1-1 er selvsagt Petter nær uvurderlig for oss, men han har alt to gule kort etter to kamper, og kan som alle få skader. Johan er ett alternativ i rollen i mellomrommet, men til den klassiske "Sundgot-"rollen har vi vel bare så vidt Ohi som mulig alternativ. Haglund har også selv et par ganger nevnt behov for en slik spiller.

                                    Bortsett fra at de er teknisk gode i firkantspillet og ballsikre (presisjon, demping) både på korte og lange pasninger har jeg ikke mer nytt å si om nigerianerne. Som nevnt skal den ene være spiss og den andre offensiv midtbane.

                                    gilbert
                                    Last edited by gilbert; 06.04.2013, 14:55. Begrunnelse: Retta opp trykkleif

                                    Kommentar

                                    • sten
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2005
                                      • 873

                                      #38
                                      Terningkast 6 till deg Gilbert for bra oppdatering:-)

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3187

                                        #39
                                        Trening lørdag 18. mai

                                        16 utespillere og 4 keepere var på treninga inne i LSK-hallen i dag fra 10.00 til ca 11.45, antar jeg, jeg var innom hallen fra 10.30 til 11.00. Fraværende var Faye Lund, Osvold og Furseth, som skal spille kamp i hallen klokka 15.00. Keeperne var Origi, med fingerskade, Udjus, Stian Christensen og en for meg ukjent keeper som hørtes ut til å lyde navnet "Jon", og, nei, det var ikke Jon Knudsen, så vidt jeg kunne se.

                                        Blant utespillerne var også en kar med mørkt hår i hestehale, med samme hudfarge som Origi og Fofana; han var også ukjent for meg, og ser ikke ut til å være i juniorstallen på lsk.no. Ellers deltok både Erling Knudtzon, Stian Ringstad, Fredrik Stoor og Frode Kippe i oppvarminga og de mange øvelsene med tett pasningsspill (sikkert klokt!) jeg så. Men det er vel bare Stian og Fredrik som kan være aktuelle mandag, såvidt jeg skjønner. (RB melder i dag at Fredrik Stoor ble tatt av fredag etter å merke en kjenning i låret, men regnes å kunne være klar i morra.) Thorstein Helstad var ute og løp, men kom inn i hallen ved 11-tida.

                                        I følge lsk.no er stallen nå på 24 spillere, når en også regner med Faye Lund, Nordermoen og Holmedal i A-stallen, dvs de er ikke lenger bare på B-lista til NFF. (Nordermoen og Holmedal spiller trolig også kamp seinere i dag, og var ikke i hallen.) Siden redigeringsfunksjonen for tida ikke funker, har jeg ikke kunnet rette opp dette i "Stallen i 2013", det samme gjelder skadesituasjonen. Kort oppsummert er den:

                                        Kippe: Ute til fotballpausen
                                        Helstad: Ute til fotballpausen
                                        Origi: Ute ennå to-fire uker, med brukket finger
                                        Garbrielsen: Fysisk spilleklar, mangler kamptrening
                                        Knudtzon: Kanskje klar om ei ukes tid
                                        Ringstad: Kanskje klar mot Hønefoss mandag
                                        Stoor: Trolig klar mot Hønefoss mandag
                                        Udjus: Skulderskade, men spilleklar

                                        Med denne skadelista er det både fortærende ergerlig og litt imponerende (men ingen trøst) at vi uten elementære personlige feil burde vunnet både mot Sogndal og Ulf.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • ON
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3639

                                          #40
                                          Björn er i Lillestrøm en ukes tid (sikkert for å hilse på gamle kjente og se kamp). Trente på SATS i dag. Rart han ikke er med å trener med gutta, skulle vel tro det burde gå hvis han ønsker..

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎