Treningstråden 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • nebbjævel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2009
    • 511

    #41
    Det som er dritt med treningene vår for tida er at angrepet kun møter det forsvaret som har sluppet inn flest mål i ligaen hittil. Derfor beroliges jeg ikke av meldinger som går ut på at det ser bra ut på trening.

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3186

      #42
      Trening lørdag 25. mai

      Fullt oppmøte i sola på Åråsen 10.00-11.30 i dag. Keepere: Udjus og Faye Lund samt Origi uten bandasje på fingeren (som han hadde sist uke), men han trente bare fotball med beina, der han var med på mange øvelser. Det var altså likevel Jon Knudsen på forrige lørdagstrening, men han var ikke å se i dag, i og med at LSK har bestemt seg for ikke å søke om å bruke ham i bare en kamp: Udjus eller Faye Lund står i morra.

      Av utespillerne deltok Thorstein Helstad ikke i fellestreninga. Han løp mye og ble trent intensivt på flere måter av fysio Erik Kveen. Mannen med hestehalen, i dag satt opp som topp, fra forrige lørdag er en prøvespiller fra en mindre klubb i Portugal. Han skal være en offensiv spiller, og er stort sett høyrebeint. Jeg har ikke mye å si om ham annet enn at han var relativt lite involvert i 9-mot-9-spillet, men ser ut til å ha bra fysikk, fart, teknikk og avslutninger; ellers blir det som med den franske revolusjon (for tidlig å si).

      Etter oppvarming spilte svart lag, uten trøyer, mot et jevngodt lag med røde trøyer, ni-mot-ni på liten (kvart) bane. De svarte tok 3-0 før sidebytte, med to mål av en skarp Erling Knudtzon, og økte til 4-0 (ved Palmi) etter sidebytte. For å illustrere keepersituasjonen, så ble Udjus hvilt eller spart etter dette sidebyttet, så Arild Sundgot sto da i mål for de svarte (og holdt altså nullen). Tilsvarende sto Ruben Gabrielsen i mål da halve laget trente avslutninger etterpå, sekundert av en entusiastisk Origi, som ga Ruben gode råd og moralsk oppbacking. Foran det andre målet trente noe som likna veldig på den 11'ern RB i dag tipper før kampen i morra, på frispark og cornere mot Faye Lund. Lenge, og med flere ulike innøvde varianter jeg neppe bør si for mye om. Ingen formasjonstrening, men som nevnt kunne todelinga etter spillsekvensen tyde på at følgende ti starter:

      Stoor-Østli-Kippe-Ringstad
      Palmi-Riise-Mjelde-Andersson
      Vaagan Moen
      Gulbrandsen

      Om Udjus eller Faye Lund står i mål, og om Haglund faktisk velger Østli foran Høibråten når Kippe ser ut til å være tilbake, vil morradagen vise.

      Korreksjoner fra forrige lørdagsreferat: Det varfaktisk Jon Knudsen. Og naturligvis var det venstreback Johan og ikke høyreback Fredrik som ble tatt av etter en kjenning i forrige kamp. Slike feil kan nå ikke rettes opp når redigeringa ikke funker, så her må det leses grundigere korrektur....

      gilbert

      Kommentar

      • sten
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2005
        • 873

        #43
        Håper noen tar turen innom treninga i dag for og kanskje komme med noen glad nyheter. Ryktes jo om noen prøvespiller(e). Treningen er kl 15.30 ifølge LSK.no

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3186

          #44
          Trening lørdag 22. juni

          Treninga som skulle starte 11.00 i LSK-hallen kom i gang først 11.30 og ble avslutta rundt 12.30. Den første halvtimen ble i følge Arild Sundgot brukt til spillermøte med video av Tromsø før morgendagens bortekamp (på kunstgras), dit troppen reiser klokka sju i morra (dvs uten overnatting i Tromsø).

          Alle i A-stallen unntatt Udjus (skulderskade) og Scheel (?) var med på treninga, selv om Thorstein Helstad etter oppvarminga bare trente individuelt, med og uten ball, med fysioterapeuten. Origi og Faye Lund var med av keeperne, og Osvold og Furseth av juniorene (de som har vært med i A-stallen lengst av disse, sammen med Høibråten). De tre afrikanske prøvespillerne var alle med: Mohamed Lamine Doumouya, en stor 18-årig midtbanespiller fra Elfenbenskysten, og de nigerianske spissene Luter Iyorhe (19) og Fred Friday (18), alle på anbefaling av Atta Aneke (som har funnet gull for oss før). I spillet 11 mot 11 på halv bane, men i full bredde og med offsideregel, etter oppvarminga, fikk jeg inntrykk av ivorianeren som en sentral midtbanespiller med godt overblikk, god pasningsfot og duellstyrke, særlig til å være bare 18 år. 20 minutter med spill med brukbar intensitet er selvsagt for lite å vurdere ut fra, men foreløpig virker han på meg som den mest spennende av de tre; det var vanskeligere å få noe klart inntrykk av de to spissene (og spisser har vi alt en del av).

          Ingen formasjonstrening, men dagens RB tipper samme 10'er som mot Bryne, med Arnold i mål, siden han nå er HELT klar etter fingerbruddet, og Jon Knudsen bare har amatørkontrakt (ut juni) og ikke kunne stått i seriekamper.

          gilbert

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3186

            #45
            Trening lørdag 29. juni

            Hele 27 spillere var til stede på treninga på Åråsen 10.00-11.30 lørdag. Hele A-stallen (21 spillere) minus Fredrik Stoor, men med Simen Nordermoen og Jacob Faye Lund fra juniorstallen og alle fem prøvespillerne, en ivorianer, to nigerianere, en belgier og en østerriker. Udjus og Helstad deltok i oppvarminga og balløvelser, men ble deretter trent av fysio'ene, Helstad trente også sammen med de tre afrikanerne da resten av de frammøtte spilte 11 mot 11 på halv bane i full bredde.

            I dette formasjonsspillet, en relativt kort sekvens (ca 2x10 minutter?), men med ganske høy intensitet, spilte første-11'ern, dvs laget i morra:

            Origi
            Knudtzon-Østli-Kippe-Ringstad
            Palmason-Riise-Mjelde-Andersson
            Vaagan Moen
            Gulbrandsen

            mot

            Osvold
            Gabrielsen
            Fofana-Piermayr-Omoijuanfo-Furseth
            Nordermoen-Høibråten-Vandenbroeck-Scheel
            Faye Lund

            Ruben varierte (men ikke helt lett å se forskjell på kort, sammenpressa spill på halv bane) så vidt jeg kunne se mellom å legge seg i 4-5-1 og 4-4-1-1 (og til dels 4-4-2). Jeg har ikke nok greie på eller interesse for motstanderlaget (til forskjell fra dagens skandaløst omfattende dekning i RB) til å vite hvordan dette sikkert er ment å markere laget vi møter i morra. Også å merke seg er at de to noe eldre (23 og 27 år) spillerne fra Europa tydeligvis anses som mer modne for laget og norsk fotball enn de tre unge afrikanske talentene (på 18, 18 og 19 år). Det sies imidlertid at iallfall en av afrikanerne har imponert mange på trening og kanskje kan være aktuell for kontrakt - jeg veit ikke hvem, men selv la jeg særlig merke til midtbanespiller Mohamed Lamine Doumouya på forrige trening.

            Etter 11 mot 11 spillet ble det mer individualisert og spredt trening, blant annet på hjørnespark fra Vaagan Moen fra begge cornerflagga, pasningstrening og avslutninger.

            gilbert

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3186

              #46
              Trening torsdag 11. juli

              På dagens trening i LSK-hallen (10.30-12.00) stilte keeperne Arnold Origi og en for meg ukjent yngre, lyshåra gutt, antagelig fra en naboklubb, som var med fordi Udjus er ute, mens Jacob Faye Lund og Stian Christensen er på Hamar for å spille kvartfinale mot et Oslo-lag i NM G-19 klokka 17.00 i dag (vises på TV2 Sumo). På Hamar er nok også Joachim Osvold og Markus Furseth, mens både Marius Høibråten og Ohi Omoijuanfo deltok i dagens trening med A-laget. Fraværende var Udjus og Ruben, som fortsatt, i følge et lengre oppslag i RB forrige dagen, har en lang vei å gå med mye fysisk trening etter kneskaden i fjor høst. Isak Scheel skal ha trent noen dager med Stabæk (og vi er vel en del som håper på en overgang eller utlån, bra både for Isak og for LSK), men var nå tilbake i LSK-trøya og trening med A-laget.

              Fredrik Stoor deltok for fullt i treninga, og ser ut til å være høyaktuell til å starte mot S08, mens Stian Ringstad virker langt mer tvilsom; han trente stort sett individuelt med Sundgot eller fysio. Thorstein Helstad deltok for fullt i det meste av treninga, men sto over 7-mot-7 spillet helt på slutten. Bjørn Helge Riise deltok i trening og spill, men drev også litt individuell trening med fysio og på sykkel.

              En stor del av treninga i dag besto av angrepsspill med innlegg fra begge kanter og gjennomløping på midten. Her er å merke seg at venstresida hele tida besto av Marius Høibråten (innlegg etter overlapp) og Moryke Fofana. Høyresida var Palmi og Fredrik Stoor/Erling Knudtzon. Både her og i 7-mot-7 spillet som avslutta treninga ble Johan Andersson konsekvent brukt sentralt; personlig håper jeg det betyr at han spiller der også på kunstgraset i Sarpsborg. Johan traff stort sett målet, i blant spektakulært, på sine avslutninger, og leverte også flere briljante pasninger framover til andre. Petter Vaagan Moen mangla derimot en del på skåringsteften, som han har gjort i en god del kamper nå (i tillegg til at dødballene, spesielt mot RBK, ikke har holdt vanlig PVM-klasse). Nykommeren Thomas Piermayr blir definitivt (våger jeg allerede å tippe) en solid forsterkning for laget; han har blant annet et hardt og godt skudd, som kan bli nyttig også fra litt distanse, mål og skudd vi ikke har hatt så mange av i det siste.

              Fredrik Gundersen, sønn av "Bukken" Gulbrandsen, var med på treninga, men utmerka seg ikke verken på den ene eller andre måten, positivt eller negativt. Det kan vel være grunn til å tro at tankene hans ikke er helt og fullt på akkurat det han burde konsentrere seg om fram til etter kampen mot Sarp.

              I sju-mot-sju spillet på ganske liten bane (mindre enn halvxhalv) spilte disse laga:

              Stoor-Østli-Knudtzon
              Palmason-Andersson-Fofana
              Vaagan Moen

              mot

              Gundersen
              Omoijuanfo-Piermayr-Mjelde
              Høibråten-Kippe-Scheel

              Tolk det den som vil. Jeg tolker det som at Johan som nevnt definitivt spiller sentralt, og ikke som VB, og at Marius eller evt Erling spiller VB hvis Stian ikke blir klar, mens Palmi, Bjørn Helge, Johan og Fofana spiller på midtbanen og Petter hengende bak - hvem vet? Jeg tipper at FG fortsatt er aktuell her, og at Helstad neppe blir klar til å starte, men kanskje kan sitte på benken og evt komme inn med 15-30 minutter igjen. Fotballkjemien mellom Petter og Thorstein var god før skaden, men har vært nær fraværende mellom Petter og FG. Selv kunne jeg godt tenkt meg Erling helt fremst....

              gilbert

              Kommentar

              • Pingla
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 367

                #47
                Skal passe meg for chatting i denne tråden, vil bare kjapt bøye meg i støvet og si:
                - statue av forumets "gilbert" bør opp utenfor Åråsen (sammen med en viss annen Gilbert)!
                ¯\_(ツ)_/¯

                Kommentar

                • Wanker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 632

                  #48
                  Jeg så onsdagens trening inne i hallen, minus første 20. Veldig kort:
                  * Teknikktrening rundt midtsirkelen, Powell styrer. Diverse øvelser (6-7 spillere står langs sirkelen og f.eks kaster ball til en av de 6-7 andre som møter, demper på kassa eller annen måte, snur, tar med seg og passer til en av de andre som står på sirkelen. Litt trangt med 6-7 spillere inne i sirkelen synes jeg, men det er kanskje noe av poenget)

                  * Økt med ganske høy intensitet hvor et lag jager ball, mens et annet skal forsøke å oppnå 8 pasninger etter hverandre.

                  * To lag på liten bane som spiller mot to mål. Helstad viser seg som en kald avslutter. Der Fredrik ville banket til, plasserer han behersket ballen. Som forrige gang jeg så på, var det ingen coaching her.

                  Ringstad trente med fysio.

                  Som avslutning deltok 3-4 stykker på en øvelse med "gjennombruddspasning" fra Sundgot, medtak (1-2 touch) før hurtig skudd, før samme spiller fikk innlegg fra Powell. Jeg mener Fredrik, Erling, Mjelde og PVM deltok.
                  Fredrik bruker all sin kraft i alle situasjoner (hva skal man med rå kraft hvis den ikke skal brukes ;-) ) og scorer mange fine mål. (Om ikke Fredriks overgang er et tap for klubben, da vet ikke jeg.)
                  De andre virker mer kontrollerte.

                  Dagens oppgulp fra en wanker: BHR har problemer med temperamentet sitt. En episode hvor han syter til den unge keeperen som var med over at han etter BHRs mening valgte feil ved oppstart av spillsekvens. Helt unødvendig kjefting, og den avsluttes med at han går vekk mens han ser bakover og skuler på keeper. Negativt kroppspråk og ingen har heller lært noe. Fjollete.

                  Det var en annen episode før dette, men om det var en medspiller eller seg selv han var sint på fikk jeg ikke med meg. Det var ihvertfall brøling av Fuck, helvete, faaaan og avslutning med å sparke i en tribuneseksjon. Flott forbilde for sønnen sin det!

                  Og så det jeg var mest spent på: Var det noen som ville bli igjen og trene på sine svakheter? Kanskje sette opp noen figurer og trene frispark, eller forbedre høyre/venstre ben til å bli noe mer enn en standfot?
                  Neida.
                  Hunter S. Thompson:

                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3186

                    #49
                    Trening mandag 22. juli

                    Dagens trening var i steikende sol på Vigernesjordet 15.00-16.45. Origi, Udjus, Arild Østbø (fra 2020-klubben) var keepere, 22 utespillere deltok i fellestreninga, mens Ruben trente for seg sjøl og med fysio. (Ruben skal ha hatt spesielt trøbbel med en sene som måtte strekkes/tilpasses etter operasjonen i kneet.) De 22 var alle i A-stallen pluss Simen Nordermoen samt prøvespillerne Mohammed Lamine Doumouya (18, midtbane, Elfenbenskysten), Fred Friday (18, spiss, Nigeria) og Amahn Pellegrino (23, spiss, spiller nå i Bærum).

                    Selv om både Friday og Pellegrino er spisser som nå vurderes nøye, skal det ikke være noen direkte konkurranse mellom dem, siden Friday er et ungt, afrikansk talent med potensiale over tid, som eventuelt vil bli signert med sponsorinvestering (en mill NOK er vanlig for unge afrikanere), mens Pellegrino bare blir signert hvis han vurderes allerede å være klar for nivået i norsk tippeliga. Begge gjør forsåvidt godt inntrykk på treningene, og Friday har utvikla seg merkbart bare på den drøye måneden han nå har vært her. Spørsmålet er hvor mye, og hvor raskt, han kan utvikle seg videre.

                    Etter oppvarming og tekniske øvelser trente Doumouya, Friday, Pellegrino, Scheel, Furseth og Nordermoen med Sundgot, mens de øvrige 16 spilte "firkantspill" åtte-mot-åtte med høyt tempo og intensitet. Deretter spilte tre "jevne" lag i gult, svart og rødt med seks utespillere på hvert lag mot hverandre på liten, smal bane med Origi, Udjus og Østbø i mål for hver sine lag.

                    Dagens bekymringsmelding er det som kunne se ut som et overtråkk, behandla med ispose på ankelen, fra vår for tida beste spiller (ålreit da, dollyholly, sammen med Frode Kippe), Johan Rickard Andersson. Forhåpentligvis ikke noe å sove dårlig om natta av (vi har nok av det), men han spiller neppe fra start mot Ull/Kisa i morra. Kanskje betyr det at Piermayr spiller sentralt fra start; også i dag viste han et par eksempler på susende, kraftige langskudd.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      #50
                      Johan spiller garanter ikke i morgen og veldig tvilsom til Molde kampen.

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3186

                        #51
                        Trening fredag 2. august

                        Dagens trening - før avreise til Stavanger i kveld - var satt opp til 17.00. Klok av skade tok jeg ingen sjanser, men var på Åråsen litt over fire - og treninga var ganske riktig framskynda til 16.00. Den varte til ca 17.45, uten altfor stort tempo og intensitet i til tider sterk og varm sol. Hovedvekta lå heller, etter oppvarminga, på ballbehandling og avslutninger.

                        Til stede var alle 23 i A-stallen (da regner jeg med både Friday og Ødegaard) minus Petter Vaagan Moen (karantene i morra etter fem gule) og Magnar Ødegaard (kommer på trening neste uke og skal blir klar til bortekampen mot Brann 9. august). Gutte/juniorkeeper Stian Christensen og juniorback Simen Nordermoen (som ofte er med på A-lagstreningene) brakte antallet opp til 23 igjen. Ruben Gabrielsen trente for seg sjøl og med Sundgot eller fysio, og drev også med elektrodebehandling av venstre kne.

                        Fred Friday skal etter det jeg forstår være klar, så nær som de siste forhandlingene med klubben i Nigeria, og vil bli spilleklar i neste uke.

                        Dagen før kamp er det ofte ingen formasjonstrening, men mine kilder fra gårsdagens trening gir følgende formasjon:

                        Origi
                        Stoor-Østli-Kippe-Ringstad
                        Palmason-Riise-Andersson-Fofana

                        og, interessant nok, på topp, duoen:

                        Knudtzon-Helstad

                        Om dette faktisk blir start-11'ern, veit vi ikke før i morra. Men moro kan det bli.


                        gilbert

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          #52
                          Litt irriterende at treningstidene som Lsk.no legger ut ikke stemmer.

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3186

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Litt irriterende at treningstidene som Lsk.no legger ut ikke stemmer.
                            Veldig irriterende. Men siden de skulle rekke både trening, dusjing, skifting og transport til Gardermoen og neppe hadde tenkt å være framme på hotellet i Stavanger først etter midnatt mistenkte jeg (helt riktig) at de ville måtte framskynde. Og det stemte.

                            gilbert

                            Kommentar

                            • ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

                              #54
                              Godt vi har folk med rutine her inne

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3186

                                #55
                                Trening lørdag 17. august

                                Dagens trening var i sol og lette skyer på Åråsen 10.00-11.45. Av A-stallen på 24 var to keepere, Udjus og Knutsen, tilstede og drev keepertrening. Førstekeeper Origi, med fingerbandasjer på høyre hånd, var med på oppvarminga og drev fotballtekniske øvelser med fysioterapeut Geir Kåsene; det samme gjorde Thorstein Helstad, som sliter med en mindre skade. Fredrik Stoor, som også har en kjenning i låret, var ikke å se, ei heller Ruben Gabrielsen. Derimot var, som vanlig, Simen Nordermoen fra juniorstallen med på A-lagets trening.

                                Etter oppvarming og tekniske øvelser forsvant de øvrige spillerne, mens disse tolv øvde angrep i følgende formasjon:

                                Magnar Ødegaard/Thomas Piermayr-Østli-Kippe-Ringstad
                                Palmason-Riise-Andersson-Fofana
                                Mjelde/Vaagan Moen
                                Knudtzon

                                Med Stoor og Helstad sannsynligvis ute, eller iallfall svært usikre for mandagens hjemmekamp mot Godset, var det å vente at Ødegaard og Knudtzon var de mest aktuelle erstatterne. At Piermayr også er aktuell som høyreback er heller ikke overraskende. Noe mer overraskende er kanskje at Mjelde og Vaagan Moen veksla kontinuerlig, omtrent annet hvert angrep, som hengende spiss bak Erling. Det samme gjorde Ødegaard og Piermayr på høyrebacken. Formålet med denne halvtimes sekvensen var å trene inn ulike måter å sette i gang, bygge opp og avslutte angrepsspillet. På slutten skulle en først holde ballen i laget i midtbane og forsvar, med raske og harde pasninger, før Haglund ga signal og begynte nedtelling fra 10 til 1; da gjaldt det å avslutte angrepet raskt og få ballen i mål før nedtellinga var over. Mjelde, Palmi og delvis Vaagan Moen hadde bedre avslutninger enn Knudtzon, som blant annet kom aleine med Udjus eller Knutsen flere ganger uten å overliste dem.

                                Deretter spilte de samme tolv utespillerne seks-mot-seks på mindre enn kvart bane mot Udjus og Knutsen. Svart lag (Ødegaard, Kippe, Ringstad, Vaagan Moen, Andersson, Fofana) vant til slutt 4-2. Jeg fulgte spesielt med Ødegaard, som er ny for meg, og fikk et godt inntrykk av ham, blant annet hodestyrken, men også initiativ og ballbehandling var mer enn OK.

                                Treninga ble avslutta med at Knudtzon, Mjelde, Østli, Kippe, Andersson og Vaagan Moen gikk på skudd på innlegg fra høyre fra Sundgot og Powell. Her var Knudtzon betydelig skarpere, men den skarpeste her og totalt på avslutninger i dag var uten tvil Erik Mjelde; nesten "alt" gikk inn. Kippe viste god presisjon med hue på disse innleggene, mens Østli vel hadde mer enn ti forsøk på slike headinger som enten gikk utafor eller rett i klypene til keeperne Udjus og Knutsen. Jubelen var desto større også blant lagkameratene da de tre siste forsøkene (og da ga han seg, klokelig) alle gikk inn. (Dagens RB har for øvrig et stort oppslag om fokus på de siste treningene på corner og dødball, der uttellinga i år har vært katastrofalt elendig.)

                                gilbert

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3186

                                  #56
                                  Trening lørdag 24. august

                                  Tre keepere, Udjus, Knutsen og Stian Christensen (17 år), var på treninga i sola på Åråsen i dag, fra 11.00 til litt over 12. Jeg telte 20 utespillere, med Simen Nordermoen, fast fra juniorstallen. Fraværende var Stian Ringstad, Ruben Gabrielsen og Arnold Origi. Fredrik Stoor deltok i oppvarming og tekniske øvelser, og dreiv løpetrening under spillsekvensen. Men han la innlegg under avslutningstreninga (i dobbel forstand).

                                  I en relativt kort spillsekvens på halv bane bane vant de svarte 2-0 over de oransje. Her sto både Høibråten og Stoor over, og jeg ble litt i stuss over lagoppstilling og formasjon: Det svarte laget likna mye på det jeg tror blir start-11'ern, men er neppe identisk, og spilte så vidt mine begrensede sjelsevner kunne oppfatte nærmest i formasjon 3-5-2:

                                  Piermayr-Østli-Kippe
                                  Knudtzon-Palmi-Riise-Andersson-Vaagan Moen
                                  Mjelde
                                  Helstad

                                  Kanskje best ikke å legge for stor vekt på denne spillsekvensen, skjønt for eksempel Mjelde som hengende spiss var også et alternativ i formasjonstreninga forrige lørdag... Hvis motstanderen hadde spioner ute, ble de forhåpentligvis like forvirra som undertegnede.

                                  En gruppe, mest fra svart lag, øvde deretter på offensiv dødball (corner, mest fra høyre, fra Moen og Riise), mens de øvrige avslutta treninga med avslutninger på gjenlegging på midten og på innlegg fra både høyre (bl.a. fra Stoor og Furseth) og venstre (bl.a. fra Simen N).

                                  Dagens treningsreferat fylte for øvrig den siste sida i notatboka mi (av type "Black n' Yellow Notebook"). Første sida her er referat fra trening lørdag 10. september 2005 (jeg skreiv mange referat før det, men uten fast notatbok). Her deltok bl.a. C Andersson, PS Andresen, S Stefanutto, JP Winsnes, K Wehrman, P Strand, E Søgård, R Koren, M Powell, A Sundgot, M Mifsud, K Mouelhi, A Haddad, foruten Frode Kippe og Bjørn Helge Riise. Nostalgi!

                                  Men jeg har fortsatt tre blanke notatbøker av samme gul-og-svart type, så muligheten truer for referater i ytterligere 8x3=24 år.

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    ...
                                    Men jeg har fortsatt tre blanke notatbøker av samme gul-og-svart type, så muligheten truer for referater i ytterligere 8x3=24 år.
                                    Ser for meg en kommende bokutgivelse, sparsomt opplag på et relativt smalt forlag. Udertegnede vil seff. kjøpe.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • nebbjævel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2009
                                      • 511

                                      #58
                                      Sjelsevner ?

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3186

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                                        Sjelsevner ?
                                        Siden jeg ikke fikk noe som helst tak på de "svartes" formasjon i dag, begynte jeg nesten å lure på om alderen - og alle treninger og kamper jeg har sett og referert fra - har resultert i "varig svekkede sjelsevner", muligens et for gammalt og avlegs uttrykk.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          #60
                                          Tusen takk for årevis med superb lektyre, Gilbert.

                                          Så til mer presserende saker. HVEM er du!?!

                                          Seriøst, jeg har lurt på dette siden 2003.
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎