Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TomLundby
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 616

    LSKs styre består akkurat nå av fungerende leder Bjørnar Sollie (for meg ukjent), Henning Harborg (superadvokat med gigantisk LSK hjerte), Bjarne Sognnæs (tidl LSK spiller og fotballagent), Jo Henning Espevalen (tidl daglig leder i LSK visstnok betydelig erfaring som leder i dagligvarebransjen) og Bjørn Sandberg (leder i paraplyorganisasjonen Lillestrøm 2020, forøvrig ukjent for meg).

    Forsåvidt et greit styre hva gjelder bakgrunn, erfaring og fotballojalitet. Dessverre har Harborg (sa nei til å bli styreleder) og Espevalen (gikk av som daglig leder) nylig nedjustert sine engasjementer i LSK, noe som er et dårlig signal. Sognnæs har vært trofast LSKer i alle år men hva har han egentlig bidratt med? De to øvrige lar jeg bare stå som ukjente.

    Alt i alt er det ikke opplagt at dette er noe ideelt styre for å dra LSK ut av krisa. Jeg håper noen andre kan bidra med litt mer info om disse nøkkelpersonene.

    Kommentar

    • Frode D. Homb
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 982

      Regner med at årsmøtet får en grundig redgjørelse når årsberetning og regnskap for 2014 gjennomgås. Jeg har blitt litt klokere av Heidi Scheies tall, før jeg ble dyskalkulisk igjen da Per Mathisen og en til gikk ut i media og forklarte tallene.

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Snakka med noen sentrale personer og jeg fikk klar beskjed om at dette redder klubben fra KATASTROFE og det var helt nødvendig at Scheie måtte gå.

        Kommentar

        • Klimtkongen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2014
          • 419

          Etter de sentrale personenes syn kanskje. Men poenget er jo at man var uenig.

          Ønsketenkning er jo en ganske velkjent tankefeil. Får håpe ikke det er det vi ser nå. Nemlig at folk velger å tro på den versjonen de liker best og kke på realitetene.

          Kommentar

          • klippen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2009
            • 251

            Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Snakka med noen sentrale personer og jeg fikk klar beskjed om at dette redder klubben fra KATASTROFE og det var helt nødvendig at Scheie måtte gå.
            Vet ikke om det er mulig, men det hadde vært meget interessant om du kunne utdypet litt?

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2541

              Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
              Etter de sentrale personenes syn kanskje. Men poenget er jo at man var uenig.

              Ønsketenkning er jo en ganske velkjent tankefeil. Får håpe ikke det er det vi ser nå. Nemlig at folk velger å tro på den versjonen de liker best og kke på realitetene.
              Du redder uansett ikke en klubb ved å kun snakke dritt om økonomien i organisasjonen ukentlig til rb. Jeg tar ikke lett på de økonomiske utfordringene, men enkelte av utspillene har jo vært drepende negative. Fremstår mer og mer som ei som ikke klarer å spille på,lag med andre. Og jeg er 100 % sikker på at Heidi Scheie ikke er den eneste personen som kan være en del av styret til LSK og redde klubben fra konkurs. Personlig har jeg 100 % tillit til sittende styre.

              Også skal man stille seg spørsmålet om hvem som plantet drittpakka i Finansavisen. Hvem gjorde det? Den som gjorde det satt uansett igjen med skjegget fult av postkasser og som narren i hjørnet - hadde totalt mistolket avtalen med NFF om økonomisk kompensasjon. Trodde garantien var til å dekke underskudd på inntil to mill i året og syntes LSK var dummen selv som ikke benyttet seg av garantien all den tid hallen gikk med underskudd i perioden garantien varte. Faktum er at garantien var en garanti for en minimusomsettning: omsatte man for under to mill, skulle omsetningen dekkes inn opp til to mill i året.

              Hvem hadde noe å tjene på å plante en slik drittpakke? Hvem ønsket å undergrave tidligere administrasjon og styret i LSK sin kompetanse? Hvem ønsket å få konsernet LSK til å se ut som umulig å redde?

              Viktigste av alt: støtte de som faktisk ønsker å jobbe for klubbens beste fremfor de som ikke lenger ønsker å være med. Heidi Scheie er lukket kapittel. Glem de som ikke ønsker å være med, støtt i stede de som ønsker å utrette noe!
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • Klimtkongen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2014
                • 419

                Opprinnelig skrevet av Børge
                Du redder uansett ikke en klubb ved å kun snakke dritt om økonomien i organisasjonen ukentlig til rb. Jeg tar ikke lett på de økonomiske utfordringene, men enkelte av utspillene har jo vært drepende negative. Fremstår mer og mer som ei som ikke klarer å spille på,lag med andre. Og jeg er 100 % sikker på at Heidi Scheie ikke er den eneste personen som kan være en del av styret til LSK og redde klubben fra konkurs. Personlig har jeg 100 % tillit til sittende styre.

                ...

                Viktigste av alt: støtte de som faktisk ønsker å jobbe for klubbens beste fremfor de som ikke lenger ønsker å være med. Heidi Scheie er lukket kapittel. Glem de som ikke ønsker å være med, støtt i stede de som ønsker å utrette noe!
                Det kan godt hende at du har rett.

                Men det er en ganske vanlig feil å velge å ikke tro på informasjon man ikke liker og kun tro på det man liker. Ikke vet jeg, men jeg kan godt se for meg at hun fløy til RB med tall fordi ingen ville ta inn over seg hvor ille ting er. Da må man slå på stortromma.

                Akkurat det som skjer nå kan vel minne om noe sånt? Vi er i rød sone hos NFF og står i fare for å miste lisensen, mens folk misliker Scheie fordi hun kanskje overdrev tallene noe i RB. Kan jo hende det var for å "presse" kommunen til å kjøpe hallen og ikke for å gi omverdenen en nøktern fremstilling av økonomien i klubben tallene ble presentert sånn?

                Problemet med det er jo da at en rekke folk fremstår i dårlig lys, som tydeligvis var viktigere å få bort enn å legge press på kommunen for å få til en fordelaktig løsning. Bl.a. forrige styreleder blir jo seende ganske dum ut og han har jo fortsatt makt i klubben.

                Jeg støtter alle som vil redde klubben, men hun også ville jo opprinnelig være med og ønsket å utrette noe hun også.

                Hvis den nye sponsoren vi hører snakk om er Åkrene Mek så vet jeg ikke helt hvor mye jeg tror på det her.
                Last edited by Klimtkongen; 07.12.2014, 08:37.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9413

                  Vanligvis pleier vi å synse og ralljere over en lav sko.

                  Derfor er det greit å se det er "helt" stille rundt det surret her, da (nesten) ingen har peiling på opplegget.

                  Gir ralljeringa vår i andre saker større tyngde. Hehe

                  Kommentar

                  • Petter Ø
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3008

                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Snakka med noen sentrale personer og jeg fikk klar beskjed om at dette redder klubben fra KATASTROFE og det var helt nødvendig at Scheie måtte gå.
                    Det redder noen i hvert fall
                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2541

                      Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                      Men det er en ganske vanlig feil å velge å ikke tro på informasjon man ikke liker og kun tro på det man liker. Ikke vet jeg, men jeg kan godt se for meg at hun fløy til RB med tall fordi ingen ville ta inn over seg hvor ille ting er. Da må man slå på stortromma.
                      Veldig få tror at det står bra til med sportsklubbens økonomiske helse. Jeg vil si det så enkelt som at alle forstår det.

                      Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                      Akkurat det som skjer nå kan vel minne om noe sånt? Vi er i rød sone hos NFF og står i fare for å miste lisensen, mens folk misliker Scheie fordi hun kanskje overdrev tallene noe i RB. Kan jo hende det var for å "presse" kommunen til å kjøpe hallen og ikke for å gi omverdenen en nøktern fremstilling av økonomien i klubben tallene ble presentert sånn?
                      Hvis grunnen er for å presse kommunen til en løsning ved å løpe til avisen for å sette LSK sin gjeldsbyrde i dårligere lys enn realiteten er, så undervurderer man administrasjon i kommunen.

                      Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                      Problemet med det er jo da at en rekke folk fremstår i dårlig lys, som tydeligvis var viktigere å få bort enn å legge press på kommunen for å få til en fordelaktig løsning. Bl.a. forrige styreleder blir jo seende ganske dum ut og han har jo fortsatt makt i klubben.
                      Den som står i verst lys, er den som løp til Finansavisen med drittpakka. Snakk om dårlig håndverk. Vanker neppe julekort fra Finansavisen i år, for å si det enkelt... Press på kommunen er neppe vellykket, all den tid kommunen selv klarer å lese regnskap.
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • Klimtkongen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2014
                        • 419

                        Man kan legge "folkelig" press på kommunen...

                        Folk skjønner det er alvor, politikerne skjønner det er stemmer å vinne på å redde klubben, osv...

                        Du vet firmaer som First House og andre lever ganske greit av å påvirke opinionen på denne måten.

                        Kommunen har jo ikke noe ansvar for vår klubb. Når man likevel får de til å ta ansvar så er det positivt. Og at de gjør det med driftstilskudd er ingen selvfølge. Og hadde heller aldri skjedd om RB hadde kjørt saker om hvor rik klubben var.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Ærlig talt tullebukk, blir det ikke bare latterlig å kalle dama som skulle komme inn for å rydde opp i katastrofen for en katastrofe? Og om det er riktig er det jo flere som sitter med ansvaret og som har gjort en slett jobb. Hvem kommer på noen måte styrket ut av dette? En klassisk syndebukk-prosess er det dette ligner aller mest på, og hele diskusjonen burde kanskje vært plassert i ryktetråden. For fakta glimrer med sitt fravær.

                          For folk som henger seg opp i Scheies påståtte negativitet anbefaler jeg denne glimrende kronikken i Kvinner & Klær 2.0, eller Aftenposten, som fortsatt er det offisielle navnet: http://www.aftenposten.no/okonomi/Er...t-7806255.html

                          Synes den lett kan overføres til LSK som klubb og hvordan den drives. Scheie har hatt en rolle å spille i dette, hun skulle rydde opp, men man ser at alt hun har sagt nå blir brukt mot henne som en catch 22. Inntil fakta kommer på bordet som bekrefter at hun har gjort en slett jobb, så ser jeg dette som noe som det helt fra starten ikke var noen villighet fra sentrale skikkelser i klubben å få gjort skikkelig.

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4377

                            Scheie er borte og det skal liksom redde klubben fra katastrofe og sponsorer strømmer til? Hvis det stemmer så er det flott, men for meg høres det mildt sagt merkelig ut.
                            ..................

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              Nå kjenner jeg ikke den enkeltes kontaktflate inn mot LSKs sentrale organer i detalj, men det virker som om det er en del debattanter som fremstiller synsing som fakta og kjører debatten derfra.
                              Jeg aner ikke om det er bra eller krise for klubben om deler av styret har trukket seg; det eneste jeg vet er sikkert er at de ikke lenger er en del av styre og stell. Så kan man velge om man vil fortsette å henge seg opp i ting som har skjedd i fortiden eller om man skal fokusere på fremtiden. Eller om man ønsker å leve i fortiden eller fremtiden, om man vil. Fritt valg...
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • Boing
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2005
                                • 711

                                Personlig så synes jeg det er mange i dagens styre som burde finne seg ett annet styre å sitte i enn LSK sitt. Så nå er jeg spent, ifølge enkelte av dere så var det både sponsorer og andre samarbeidspartnere som nektet å bli med videre på grunn av scheie, så nå synes jeg det er på tide att disse sponsorene og samarbeidspartnere blar opp ekstra kroner og ører da dem har fått viljen sin. Slik att vi kan få litt mindre røde tall.

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Tipper det kommer noe i rb.no som setter lys på hva som har skjedd og hvorfor det som skjedde er best for klubben vår...

                                  Kommentar

                                  • Klimtkongen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2014
                                    • 419

                                    Du mener de som vant maktkampen har plantet en story der?

                                    Kommentar

                                    • vermu
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2008
                                      • 1729

                                      Opprinnelig skrevet av DugnadsGutta
                                      Hei folkens,
                                      Vi har forsøkt å hjelpe Lillestrøm sportsklubb ved å selge toalettpapir til bedrifter med tillatelse fra Klubben v/Robert.
                                      Nå ønsker vi å gi alle supporternes familiemedlemmer mulighet til støtte klubben ved kjøp av toalettpapir. Noe alle uansett har behov for. Vi tror terskelen for å bidra er lavere når den er knyttet til et nødvendighetsprodukt.

                                      1 sekk inneholder 64 ruller kvalitetspapir fra Abena. Pris: 350,- nok, hvorav 100 kroner går til klubben. Bestill gjerne for deg selv, såvel som for din nærmeste familie slik at vi kan samle inn mest mulig penger.

                                      For bestilling, send gjerne e-post til lsk@dugnadsgutta.no. Vi samler opp bestillinger og leverer etter nærmere avtale.
                                      Ville bare melde fra at jeg benyttet meg av tilbudet, og alt fungerte fint. Fikk toalettpapiret (av god kvalitet) lettvint levert på døra, til avtalt tid. (Noe som har ført til at jeg slipper og handle dasspapir hver uke). Har også sjekket at LSK har fått inn penger. Så dette kan anbefales.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Bare jeg som er imponert over hva hun har fått til selv om hun har fått "sparken"?
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Hva har hun fått til????

                                          Kommentar

                                          Working...