Aalesund-Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Canário
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1471

    Tror vi ikke skal legge for mye i sluttresultatet. Jeg mener mange inkludert meg hadde lett for å overvurdere forsvarsfireren litt etter Sogndal-kampen, et lag som skaper desidert minst sjanser i eliteserien bortsett fra faste situasjoner. Aalesund er et av de lagene med det beste offensive arsenalet i år. Vi starter med en backrekke hvor Scheel og Høibråten har mer erfaring fra interkrets enn eliteserien. Scheel har heller ikke mange kampene på back. For Andersson er det en total fremmed posisjon. I tillegg vinner Andersson overlegent konkurransen om å være den backen i serien med minst defensive fibre. I sum: En firer med seriens desidert tynneste erfaring og CV i sine posisjoner.

    Det kan funke nogelunde på hjemmebane i kamper vi må føre, men en slik konstellasjon er naivt å tro skal gå bra i vanskelig bortekamper som denne. Aalesund kom altfor lett rundt på kantene og fikk slått inn, og straffet oss maks på våre feil. Med en av backene i Stoor eller Ringstad med igjen, hjelper det med en gang. En firer skal opptre som en enhet, presse og falle av riktig og være en rett linje. Jo flere "faste", desto bedre utgangspunkt for å prestere sammen.

    Tror ikke vi skal legge alfor mye skyld på Haglund. Det har blitt for mye endringer på kort tid. Selv ikke Hellstrøm kan lage god omelett med dårlige egg. Råvarene er og blir det viktigste for produktet. De "råvarene" er det ikke alltid treneren har makt over i en klubb med små ressurser og hvor "dobbel dekning" ikke er et honnørord. På 2-1-målet er det i utgangspunktet nok spillere i egen boks, men ingen er tett nok oppi. Et eksempel på en situasjon hvor ingen andre enn de nær mannen er herre over. Haglund har ikke brukt hele vinteren på defenisv organisering og terping på individuelt og kollektivt forsvarsspill med denne gjengen. Dette er nødløsninger som har lang vei å gå i å fungere sammen. Vi må avfinne oss med vår posisjon i "fotballdarwinsmen", og må være tålmodige med det vi har når vi har vært maks uheldig med skader i forsvaret.

    Alt som skjer etter 4-1 til Aalesund er analytisk uten verdi. Det handler om resignasjon. Fordelen er at man ikke kan avfeie dette som et vanlig arbeidsuhell vi har hatt mange av de siste årene. Isteden blir det maks skjerping fra alle resten av vårsesongen.

    Kommentar

    • sten
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2005
      • 873

      Når ett lag i 3,4,5 div får 3 eller 4 mål i rævva kan det fort bli både 5, 6 og 7, men det SKAL ikke skje ett tippeligalag!

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        Vi mangler en konsistent spiss, en midtbanespiller til med høy moral og skuddfot samt endel fornyelser + terping i backrekke. Laget trenger struktur, både en offensiv og defensiv plan. Det Haglund bedriver fremstår som veldig planløst. HVA er LSK's spillestil, egentlig, HVA er vårt system? Hva er våre std. formasjoner? Men mest av alt trenger vi å se på om ledelsen i klubben holder mål. Haglund stilling MÅ jo vurderes etter dette. Jeg stiller også sprøsmålstegn ved styre og stell i klubbens aller øverste ledelse. De må vi også gjøre, og de plikter å se på seg selv og ta grep. Virkeligheten vi må innse er at vi er et nokså stabilt bunnlag de siste 5-6 sesongene. Vil vi gjøre noe med det? Hvilke endringer skal gjøres? Hvordan skal klubben spille fotball? Alt dette må gåes gjennom, valg må taes, og så kommuniseres tydelig innad (ikke nødvendigvis i media). Savner den smartness, effektiviteten og kynismen som tidligere kjennetegnet klubben. Da vi hele tiden lå et hestehode foran og åpenbart hadde en bedre plan enn konkurrentene.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Er jo ikke tull. De har og har alltid hatt enorme fordeler av banedekket. TLs tre beste hjemmelag har tre unike kunstgress. Det er så lite tilfeldig som noe kan få blitt. Det er primært to ting som gjør at tippeligaen er så ekstremt kokos som den er, og det er at alle kan velge selv hva slags dekke de vil ha, og hvilken ball de vil bruke. Hvis jeg er budeie og får ta med yndlingskua mi på budeie-vm og alle andre også må melke kua mi, sier det seg selv at jeg kommer til å melke mest.
          Talt som en EKTE gudbrandsdøling! :-)
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • 307
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2007
            • 358

            Det som bekymrer meg mest er publikum. Om tre dager er det 16 mai kamp og dårligere reklame skal man lete lenge etter. Dere som lurer på hvilken plan Haglund har og hvordan han ønsker å spille fotball. Dere kan nok bare ta en prat med han så får dere svar. Om dere er enige eller ikke for være opptil dere. Svaret fra Svesengen syns jeg var bra. Jeg ser også forbedringer med kombinasjonsspillet. Og at det er i forbedring. Men å tape 7-1 ser jævlig dårlig ut. Men å hakke på spillere og spesielt Haglund har ingen hensikt. Stallen vår en tynn, men vi har vært veldig uheldig med at 3 av våre faste forsvarere er ute med skade og at vi må spille med en vestre back som aldri har spilt der før. Og en urutinert stopper. Med Ruben helt klar hadde han spilt der. Og med de to spillerne som scorer mest mål for oss ute så ser dette ikke bra ut.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Ser at nyhetstråden begynner å fylles med innlegg om at det gikk galt pga at vi sendte en gjeng med unggutter på banen. Det snakkes om at vi slapp en gjeng med tenåringer på banen.

              Så vidt jeg kan se starta vi med to tenåringer, Ohi og Høibråten. Synes definitivt ikke dette er på dems kappe. I går var det de rutinerte som først og fremst svikta, igjen.

              Et lag som starter med Palmi, Mjelde, Andersson, Riise, Østli og Udjus skal ha nok rutine til at det blir vanskelig å forklare et 6målstap med manglende rutine. Når i tillegg Ohi, Gulbrandsen og Scheel til sammen har over 120 tippeligakamper, så blir det tynn suppe å fokusere på manglende rutine.

              Kommentar

              • Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

                Opprinnelig skrevet av HSft
                Ser at nyhetstråden begynner å fylles med innlegg om at det gikk galt pga at vi sendte en gjeng med unggutter på banen. Det snakkes om at vi slapp en gjeng med tenåringer på banen.

                Så vidt jeg kan se starta vi med to tenåringer, Ohi og Høibråten. Synes definitivt ikke dette er på dems kappe. I går var det de rutinerte som først og fremst svikta, igjen.
                Slik jeg ser det er det kun Høibråten og til dels Fofana som kan skånes for manglende rutine. Ohi spilte mer eller mindre fast i en periode for 2 år siden.

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎