Lillestrøm Sportsklubb - Sandnes Ulf Søndag 06 april 2014 - 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 1191

    Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Den økende tendensen til kraftfotball? Javel
    Fortsatt ikke mine ord, men dommernes. Dommernes viktigste oppgave er å beskytte spillerne på banen.

    Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Mulig du ikke husker fotballen fra 80- og 90-tallet så godt, men fotballen har aldri vært snillere enn i dag.
    Jo, jeg er et kvarter yngre enn deg. Ok.

    Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Norman Hunter, Toni Schumacher, Bård Bjerkeland, Andoni Goikoetxea og Vinnie Jones anyone?
    Du har brukbar husk som drar opp den gjengen der, men bevares, mye trøkk og stort sett idioti der. Kjempetøft.
    TS05 - Felt C

    Kommentar

    • LasseN
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 1610

      Nå har jeg ikke tilgang til å se reprise av kampen, men helt frem til i dag trodde jeg det røde kortet kom fordi han taklet som bakerste mann?
      LasseN

      Kommentar

      • general
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1150

        Opprinnelig skrevet av LasseN
        Nå har jeg ikke tilgang til å se reprise av kampen, men helt frem til i dag trodde jeg det røde kortet kom fordi han taklet som bakerste mann?

        Regelen er ikke bakerste mann, men klar målsjanse Det kan være så mange spillere som bare det på "riktig" side. På samme måte som offside regelen ikke er 1 mann på riktig side, men 2(keeperen er som regel spiller nr1).

        Jeg er litt usikker på om jeg anser en 45 m sprint med ball og påfølgende avslutning er en klar målsjanse men.. Du kan evt vise han ut for saksetaklingen bakfra (hvis dommeren ser det slik)
        Seriegull 2016!!!

        Kommentar

        • Frode D. Homb
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 982

          Jeg trodde først at dette ikke var en åpenbar målsjanse, men så på tv da jeg kom hjem at dommeren ikke har noe annet valg enn å gi rødt kort når han først blåser for situasjonen. Ettersom dommeren oppfatter at taklingen ikke var ren og reglementert, og Fofana har fri bane til mål, gjør dommeren det eneste rette fra sitt ståsted. Men i etterkant ser jo taklingen helt ren og fin ut, klart på ball og perfekt timet av romsdalingen på Ulf.

          Kommentar

          • Yellow-not-jella
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2009
            • 1606

            Johan Anderssons defensive jobbing/tetting av mellomrommet synes jeg er bekymringsverdig. Har nok en gang sett opp igjen kampen. I andre omgang spesielt, får de ofte to mann inn i "hullet", som ved skåringa. I gamle dager støtte Kippe oftere ut på dem, står mer avventende nå. Skal ikke klage på stoppera, de ser nok på det selv og bestemmer seg for en taktikk mot Viking.

            Men altså, den defensive midtbanen. Vi mister mye ved at Riise som regel nå ikke rekker tilbake. Lundemo kan bli "ankeret" han. Uansett var det vel tryggere før med Søggemann der. Nå tenker jeg rent defensivt.

            For jaggu er Yohan en god ballspiller, en "lirare" framover får vi håpe. Synd han faller så langt tilbake ofte, og UTEN å løse forsvarsoppgavene. Det er jo litt skremmende at han får holde på sånn. Er kanskje ikke i topp kondis-motor-form enda, men sleit jo med dette i fjor sommer også. Hjemme mot vif for eksempel. Han løper ikke fort hjem, han lunter ofte etter. Burde kanskje spille på sida mot Bjørni.

            Hvis vi tar 2. omgang fram til Ulfs Røde Minutt (etter 31.03), så har de totalt 7 farligheter inkl 1/2-sjanser, mens vi har 3-4.

            Ikke tro at vi er favoritter mot Viking imorra, men møt for f**n opp!

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Opprinnelig skrevet av andee
              Fortsatt ikke mine ord, men dommernes. Dommernes viktigste oppgave er å beskytte spillerne på banen.
              Om dommerne mener det får så være, jeg tror de fleste som har sett fotball tidligere enn år 2000 er uenige.

              Jo, jeg er et kvarter yngre enn deg. Ok.
              Heldig for deg.

              Du har brukbar husk som drar opp den gjengen der, men bevares, mye trøkk og stort sett idioti der. Kjempetøft.
              Prøver å glemme de (unntatt Bård) for de var over middels brutale og sparket istykker mange gode karrièrer. Uansett står de som symboler på fotballen du (?) og dommerne mener var mye snillere enn i dag.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎