LSK - Aafk, kamptråd - Mandag 28.04.2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ynnor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 857

    Jeg skreik meg faktisk forkjøla på dommeren i denne kampen. Stemmen nesten borte og halsen sår og hoster og harker.Poenget mitt er som jeg sa tidligere , vi er blitt for snille på tribunen når det kommer sånne evneveike dommere inn på banen. Savner trøkket som skremmer vannet av dem ,når de er på det nivået der.

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 895

      Jeg kan kun anta at mange her inne vil få en flau smak i munnen når de leser Tom Henning Øvrebøs frikjennelse av dommeren på vg.no i dag.


      Bare sånn for sikkerhets skyld så passer han på å mene at Kippe burde fått straffe mot seg i Haugesund-kampen også.

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        Opprinnelig skrevet av OlaG
        Jeg kan kun anta at mange her inne vil få en flau smak i munnen når de leser Tom Henning Øvrebøs frikjennelse av dommeren på vg.no i dag.


        Bare sånn for sikkerhets skyld så passer han på å mene at Kippe burde fått straffe mot seg i Haugesund-kampen også.
        Her tar han ut en enkelsituasjon uten å sette saken i kontekst. Hva som er gjort tidligere i kampen er viktig for hvordan en dommer tolker regelverket. Her var det to eksakt like situasjoner, der den ene er ulovlig og den andre lovlig. Som en kommentar under saken, dommera innrømmer aldri feil og bakker hverandre opp. Hadde fått mye mer respekt i min bok om de hadde innrømmet feil. Dette er rett og slett en farse. Dommeren hadde minst 4 grove feil i denne kampen. Da bør man innrømme det.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Opprinnelig skrevet av OlaG
          Jeg kan kun anta at mange her inne vil få en flau smak i munnen når de leser Tom Henning Øvrebøs frikjennelse av dommeren på vg.no i dag.


          Bare sånn for sikkerhets skyld så passer han på å mene at Kippe burde fått straffe mot seg i Haugesund-kampen også.
          Men bra svar fra "vår egen" ThomasG :-)

          Blir jo bare tull å prate om regler (han nissen i c more studio dreiv også på med det) når de blåser mot reglene hele året og ofte i samme kamp (som her).. Det er jo det vi reagerer mest på, ikke om det ble straffe eller ikke i akkurat denne situasjonen.

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            Opprinnelig skrevet av mrognan
            Når det gjelder straffesituasjonen så er jo hoveddommer totalt feilplassert. Jeg så ikke kampen, men så klippet på rb. Dommeren kommer jo knapt nok inn i bildet i det hele tatt. Og det er ikke en situasjon som foregår i så veldig høyt tempo, så han hadde alle muligheter til å posisjonere seg bedre. Men egentlig er det jo assistentdommeren på den siden som skal se den, men han var vel mer opptatt av å følge med på offside inni feltet.
            . Jeg la også merke til det, og stusset over hvor dårlig plassert dommeren vitterlig er. Hadde han vært 48 og kvapsete figur (som Tom Henning Øvrebø) greit nok, då ville han trolig men ikke sikkert kompensert med erfaring og kompetanse, men denne såkalte dommeren er 28 og lettvekter. Han burde klare å jogge legemet i en bedre posisjon, se hva som skjer og blåse straffe.
            Last edited by Hamburg & Kanari; 01.05.2014, 11:45.
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            • nebbjævel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2009
              • 511

              Opprinnelig skrevet av mrognan
              Er vel ikke på dommersida Nordstrand har stolt historie i hvert fall. Det var vel der mr. Øvrebø hørte til vel..
              Og så kom det eneste som manglet: Øvrebø godkjenner klubbkameratens innsats på Åråsen i en blogg på dagbladet.no. Finn tre feil.

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                T.H. Øvrebø. Selv etter at han la opp, så bare fortsetter de grove tabbene, partiskheten og feilvurderingene. Wow. Forbløffende.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  Øvrebø gir seg ikke. Akersgatas nyeste "ekspert" skriver en lengre artikkel om dagens TL runde. LSK kampen nevnes kun med en setning på tampen:

                  "..og på Åråsen får vi se om dommeren også denne gangen får skylda dersom Lillestrøm gjør en dårlig figur på hjemmebane."

                  Jeeez. Jævlig objektiv kommentar.

                  Jeg fikk ytterligere sansen for Strømsgodsets trener Ronny Deila etter kampen mot Vålerenga, skriver Tom Henning Øvrebø.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                    Øvrebø gir seg ikke. Akersgatas nyeste "ekspert" skriver en lengre artikkel om dagens TL runde. LSK kampen nevnes kun med en setning på tampen:

                    "..og på Åråsen får vi se om dommeren også denne gangen får skylda dersom Lillestrøm gjør en dårlig figur på hjemmebane."

                    Jeeez. Jævlig objektiv kommentar.

                    http://www.vg.no/sport/stroemsgodset...la/a/10139650/
                    Fy faen, jeg blir kvalm!
                    Ignorante faen, 4 megafeil kom på Åråsen sist.

                    Kommentar

                    • Seb.R
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 4159

                      Opprinnelig skrevet av OlaG
                      Jeg kan kun anta at mange her inne vil få en flau smak i munnen når de leser Tom Henning Øvrebøs frikjennelse av dommeren på vg.no i dag.


                      Bare sånn for sikkerhets skyld så passer han på å mene at Kippe burde fått straffe mot seg i Haugesund-kampen også.
                      www.sebastianramsland.com
                      www.twitter.com/sebramsland

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9390

                        Hans forsvar av color line dommer'n ble på helt feil premisser da han kun tok for seg "straffesituasjonen".

                        Men han har helt rett i at folk generelt skylder for mye på dommer'n på Åråsen. Lenge etter endt kamp.

                        Dommeren er en del av ligninga det er å vinne kamp. Deal with it. Som forrige hjemmekamp; der skjønte man hvordan tingenes tilstand var da Fofana fikk frisparket mot seg. Da er det bare å innfinne seg deretter, så får heller klubben gå gjennom de offisielle kanalene, om det skulle være noe å ta dommer'n for etter endt kamp.

                        Vi er ikke tjent med at BHR fremmstår som hele landets sutrebukk "buhuuu, dommer'n ga oss itje straffe". Som om ikke han hadde holdt fred om han hadde avgjort på 1000000000000% sjansen sin.

                        Nei, dommern sitt nivå får man ta høyde for når kampen spilles. Og er det, som flere mener, at "alle dommere er i mot oss", så får vi bare ta høyde for det og, og kjøre full pupp.

                        Kommentar

                        • Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1547

                          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                          Fy faen, jeg blir kvalm!
                          Ignorante faen, 4 megafeil kom på Åråsen sist.
                          Men Øvrebø har utvilsomt et poeng; Deila fremstår som en hedersmann. Dommerfeilene som rammet Godset var minst like store som dem som rammet oss. Allikevel er det ingen sutring og klaging på dommeren. Kun fokus på at laget hans selv ikke var gode nok. Slik jobber en vinner.

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Vi er ikke tjent med at BHR fremmstår som hele landets sutrebukk "buhuuu, dommer'n ga oss itje straffe". Som om ikke han hadde holdt fred om han hadde avgjort på 1000000000000% sjansen sin.
                            Det skal sies at han i intervjuet med CMore etter kampslutt sa at han nok ville vært skuffet om den straffa hadde blitt blåst mot LSK også, så jeg vil ikke være med på at han var så fryktelig sutrete selv om nettavisen fremstiller han sånn. Han kommenterte vel først og fremst at dommeren ikke hadde noen tydelig linje, og at flere spillere fra begge lag hadde vært oppgitt over dette.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              Opprinnelig skrevet av Dole
                              Men Øvrebø har utvilsomt et poeng; Deila fremstår som en hedersmann. Dommerfeilene som rammet Godset var minst like store som dem som rammet oss. Allikevel er det ingen sutring og klaging på dommeren. Kun fokus på at laget hans selv ikke var gode nok. Slik jobber en vinner.
                              Nå var det i en kamp som godset ikke var i nærheten i den fasen og spilte ræva. Vet du hadde hørt en annen Deila hvis den hadde kommet på 0-0 på hjemmebane i en kamp de dominerte.

                              Han kommentert f.eks en straffesituasjon som ble avgjørende borte mot Odd i fjor da de tapte 2-1 i avisene, og sa:
                              En soleklar straffe, mener Godset-treneren.

                              - Det går ikke an å ikke dømme på den, sier Deila etter kampslutt.

                              Det er lett å være hedersmann når du er mest oppgitt over egen spillergruppe som nettopp har levert den svakeste godset kampen på lang tid.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9390

                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Det skal sies at han i intervjuet med CMore etter kampslutt sa at han nok ville vært skuffet om den straffa hadde blitt blåst mot LSK også, så jeg vil ikke være med på at han var så fryktelig sutrete selv om nettavisen fremstiller han sånn. Han kommenterte vel først og fremst at dommeren ikke hadde noen tydelig linje, og at flere spillere fra begge lag hadde vært oppgitt over dette.
                                Jepp. Media er sensasjon-sensasjon, det var derfor jeg ordla meg med at BHR fremmstår som hele Norges sutrebukk. Han burde vite bedre å plappre om dommer'n til andre enn typ rb. For han framstår jo nå som ei sutre, for alle andre enn oss.

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎