Treningstråden 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Langballa
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2014
    • 321

    #41
    Skedsmokeeper Martin Bjørkeng stepper inn for våre skadde på treningen i dag. Trente litt med lsk i fjor og, da som Lørenskogspiller

    Kommentar

    • LSKOG
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Oct 2005
      • 131

      #42
      Aldri hørt om fyren, men her står det litt:

      Noen som vet om han er aktuell dersom evt. Udjus går ut døra?

      Kommentar

      • Funchaloe
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2011
        • 511

        #43
        Jeg kan ikke svare for ferdighetsnivået hans, men han er i hvert fall LSK supporter. Jeg gikk på skole med ham før, og har siden møtt ham flere ganger på LSK matcher, både hjemme og borte.
        Custodes
        Contra o futebol moderno!

        Kommentar

        • Langballa
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2014
          • 321

          #44
          Sitter hjemme med han nå. Han gjorde en bra trening.

          Han er en bra strek keeper men mangler litt med beina. Riktig at han har sesongkort i KFL

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #45
            Gilbert ta deg en fri dag og kom deg på trening.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3186

              #46
              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Gilbert ta deg en fri dag og kom deg på trening.
              Kutta skiftet og stakk fra jobben tidlig på tirsdag for å få med meg og gi en fyldig rapport fra ettermiddagstreninga, som var annonsert til 14.30, for å tilfredsstille min kravstore leserkrets. Total bomtur: Treninga var på SATS, ingenting i hallen.
              Kan'ke ta sjansen på flere bomturer, og neste uke er jeg ute og reiser, så andre må også ta ansvar, iallfall ei ukes tid nå. Ellers har jeg hørt at det nå legges nytt kunstgras i hallen de neste par ukene, så treninga blir vel på KGB.

              gilbert

              Kommentar

              • Pasi Rasimus
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Feb 2010
                • 226

                #47
                Treningstråden 2015

                Det er treninger i hallen denne uka. Noen som kan stille og gi rapport?

                Treninger i LSK-hallen uke 8:
                Mandag 16/2 kl 10:00
                Tirsdag 17/2 kl10:00
                Onsdag 18/2 kl10:00
                Torsdag 19/2 kl10:00
                Fredag 20/2 kl10:00

                Lørdag 21/2 kl 14:00 Treningskamp LSK - Strømmen (Strømmen stadion)
                Last edited by Pasi Rasimus; 17.02.2015, 12:35.

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Pasi Rasimus
                  Lørdag 21/2 kl 14:00 Treningskamp LSK - Strømmen (LSK-hallen)
                  Strømmen stadion, vel? Jfr. Treningskamp-tråden.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • Pasi Rasimus
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Feb 2010
                    • 226

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                    Strømmen stadion, vel? Jfr. Treningskamp-tråden.
                    Takk, endret.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3186

                      #50
                      Formiddagstrening fredag 27. februar

                      Etter et par bomturer og enda et par uker der jeg var bortreist samt at Fugla trente på MMX Stadion fikk jeg nå endelig klaff med å avspasere, for en tur til LSK-Hallen med det fine nye kunstgraset. Tre keepere (Origi, Udjus, Stian Christensen) og 17 utespillere deltok på formiddagstreninga 10.00-11.30. Fraværende var Kippe (influensa), Amundsen, Kind Mikalsen, Simen Nordermoen (spiller neppe før til sommeren) og Johan Andersson (eget opplegg). Marius A og Simen Kind trente trolig "inne", dvs i styrkerommet på Åråsen. Alle andre i A-stallen deltok, pluss Moa Ofkir fra juniorstallen. Origi begynte trening i går, og spiller neppe mot S08 i morra, og Erling har også et stykke igjen; under siste halvdel av treninga dreiv han pasningstrening med Arild Sundgot, sammen med Jacob Faye Lund, som har tre-fire måneders opptrening foran seg etter skulderskade og operasjon.

                      Etter kort oppvarming ble det litt instruksjon i posisjoner og bevegelser fra Runar, med spillerne (dels dublert) i sine antatt rette posisjoner, for å trene inn angreps- og bevegelsesmønster, med alternativer. Så besto treninga i balltrilling i midtsirkelen samt det vanlige firkantspillet. Deretter en lang sekvens med høy intensitet med tre lag, gult, svart, hvitt, i "hold ballen i laget" på smal bane (8-10 m) i halve banens lengde. Treninga ble avslutta med skuddtrening på Origi og Udjus, samtidig med at disse ti trente angrep mot Stian C, uten markører:

                      Bjørni-Rex-Bonke-Stian
                      Marius L-Finnur
                      Markus-Arni-Moryke
                      Fred

                      Det kan kanskje si noe om laget mot S08 i morra, selv om Bonke neppe spiller stopper her; Marius og/eller Simen Kind er vel da også aktuelle. Også disse 10 ble deretter med på avslutningstrening.

                      En del ubekreftede men godt funderte rykter (som det heter i journalistikken) antyder sterkt at en (dvs Runar) fortsatt ønsker seg en høyrekant og en ekstra midstopper (slett ikke usannsynlig at Ruben kan lånes tilbake fra Molde), men som kjent må da et par spillere ut. Det er en åpent kjent hemmelighet at Runar ikke ville sette seg i mot hvis Ohi (som er tilbake fra prøvespill i Finland) og Pelle fant seg andre muligheter, selv om han lojalt og korrekt sier at de som er i stallen er der på linje med de andre.

                      På slutten av dagens trening kom den nye treneren for Avaldsnes også inn i hallen, laget hans skulle spille treningskamp mot Stabæk. Spennnende å se hvordan han gjør det som kvinnetrener. Selv om han i fysikk ikke lenger har den samme tyngden, har han uten tvil fotballfaglig stor tyngde; de pedagogiske evnene og temperamentet, særlig overfor kvinnelige spillere, er det kanskje mer åpent hvordan vil fungere. På den annen side fungerte og fungerer jo Even Pellerud opplagt langt bedre som kvinnetrener enn han gjorde for LSK...

                      gilbert

                      Kommentar

                      • Fat P
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Jan 2015
                        • 64

                        #51
                        Gilbert skriver; "Det kan kanskje si noe om laget mot S08 i morra, selv om Bonke neppe spiller stopper her; Marius og/eller Simen Kind er vel da også aktuelle. Også disse 10 ble deretter med på avslutnings trening."

                        Ryktene sier at både Amundsen og Kind var opptatt med eksamener i dag. Så Bonke tror jeg ikke starter som midtstopper i morra, da er nok unge lokale Amundsen et bedre tips...hvis ryktene er riktige da...(?)

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3186

                          #52
                          Lørdagens RB sier at laget mot S08 blir som på dagens trening, men med Kind Mikalsen som stopper sammen med Rexhepi, siden både Kippe og Amundsen er sjuke.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Langballa
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2014
                            • 321

                            #53
                            noen som vet om gutta trener inne eller ute i dag?

                            Kommentar

                            • Yelloww
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Mar 2015
                              • 8

                              #54
                              Savner virkelig treningsrapportene fra Gilbert, alltid et høydepunkt å lese dem! Noen som har sett treninger i siste som kan rapportere?

                              Kommentar

                              • Langballa
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2014
                                • 321

                                #55
                                jeg var der i dag for å se en kompis som trener med dem for andre gang i år(Martin Bjørkeng, keepern til Skedsmo) er desverre elendig på å gi disse referatene så er vel best jeg lar være da jeg og fulgte mest med på keeper treningen... en del skuddtrening for angriperne våre i dag, så vi får håpe vi får se mer av det i år

                                Kommentar

                                • Langballa
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2014
                                  • 321

                                  #56
                                  Skedsmokeeper Bjørkeng på sin 4. Lsk trening i morgen, så da er vi mange som krysser finga for å se han i god drakta til sommeren! Selv om jeg regner med dette kun er vikarmøte igjen:/

                                  Kommentar

                                  • Martin Olsen
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jan 2007
                                    • 186

                                    #57
                                    Tror nok at Bjørkeng er en Vikar løsning, da jeg ser Faye Lund, Christensen, Ødegaard og Twezere foran han og de er allerede i LSK og får god oppfølging av Høgmo

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3186

                                      #58
                                      Trening fredag 17. april

                                      Treninga på Arild Sundgots bursdag i dag var i LSK-hallen 10.00-11.30. Fraværende var langtidsskadde Simen Nordermoen, som trente "inne", dvs i styrkerommet, og Arnold Origi, som ikke skal være skada, men muligens står over enkelte økter. Ellers var alle til stede og deltok, selv om Riise, Lundemo og Bonke, sistnevnte med gipsa hånd/finger og i dag også med en bandasje rundt huet, tok det med ro med balltrilling seg imellom, eller satt på sidelinja, siste halvdelen av treninga.

                                      De to keeperne som var til stede var Jacob Faye Lund og gutte/juniorkeper Mats Viken, som ble grundig trent av keepertrener Høgmo, blant annet i lange, presise utspill mot sidelinjene direkte fra tilbakespillpasninger. Også til stede var Thomas Piermayr, som etter det jeg forstår skal drøftes i eller med styret med det første for å få avklart om han skal signeres. Spørsmålet er vel hvordan veie hva han koster i lønn/signering mot nytten av en erfaren potet, men neppe første-11'er kandidat, særlig som reserve/back-up i de neste par månedene, med en litt smal og ung stall. Alternativet er vel å satse på at unggutter kan fylle også viktige plasser, og bruke pengene (og den siste plassen av utenlandskvoten) nærmere sommeren, når en ser hvor behovet er størst, og overgangsvinduene er åpnere.

                                      De 20 utespillerne jeg telte brukte mye tid, etter oppvarminga, på raske, harde pasninger i medløp og motløp med gjenlegginger og veggspill, fordelt på to grupper. Denne øvelsen har jeg sett med mange trenere de siste femten-tjue åra. Mitt bestemte inntrykk var at det jeg så i dag var klart bedre enn det meste jeg har sett tidligere. Det er nok litt motsatt svakt pasningsspill i flere perioder i de to kampene hittil, men jeg må likevel få si at det var slik jeg så det idag. Pasningskvalitet og presisjon ble jo tross alt trent mye på og viste klare forbedringer under Haglund.

                                      Siste halvtimen (altså uten BHR, Bonke, ML) ble angrepet trent mot forsvaret, med høy intensitet og stadige bytter i de to lagdelene. Johan serverte pasninger fra midtbanen til kjapt varierende kombinasjoner av Fofana, Pelle, Arni, Erling, Fred, Osvold, Ofkir, Krogstad, mot en forsvarsrekke varierende med Amundsen, Piermayr, Kippe, Rexhepi (som demed også ser ut til å være nær kampklar), Simen Kind, Stian. Og med Faye Lund i mål; han må dermed være ganske bra etter operasjonen i skulderen.

                                      Laget mot Tromsø er vanskelig å tippe. Treninga i morra, lørdag, blir i hallen 11.00 (ikke halv fire, som lurte meg sist lørdag, da jeg forgjeves kikka innom hallen både klokka ti og klokka elleve). Men i tidligere år og trenerregimer har det ikke alltid vært noen formasjon å skue dagen før kamp. Et tips fra RB er Ofkir på venstre, Krogstad på høyre og Fofana og Erling sammen på topp. Men i dag kom Fofana fra venstre kant, og Ofkir fra høyre kant, i de aller fleste angrepskombinasjoner. Spørsmålet er også hvem av Kippe og Kind Runar setter inn (for Johan Anderson) som midtstopper når de begge to er disponible; det er ikke gitt at det er Kippe, selv om bortekamp mot TIL med en hodesterk duellspiss kanskje taler for Frode.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3186

                                        #59
                                        Trening lørdag 18. april

                                        Treninga var i LSK-Hallen 11.00-12.00. For å ta de dårlige nyhetene først var Origi ikke i hallen eller på trening i dag heller (heller ikke torsdag eller fredag). Så vidt jeg forstår er han (små)sjuk, og det avgjøres seinere i dag om han blir med til Tromsø. De to keeperne som var der, var Jacob Faye-Lund og Emil Ødegaard, som dermed er våre to tilgjengelige alternativer.

                                        En annen som ikke var på trening (heller ikke i går) var Markus Brændsrød, som trolig også er sjuk. Nå har vel både Krogstad og Ofkir vist at de kan spille høyrekant på TL-nivå, så det er vel ikke like alvorlig, selv om jeg gleder meg til å se mere også av Brændsrød. Heller ikke Piermayr var å se på treninga i dag. Men det er oftest slik at prøvespillere ikke er med på trening dagen før kamp, så det behøver ikke bety noe med hensyn til om han får kontrakt eller ikke.

                                        Til forskjell fra Haglund, som sjelden eller aldri trente 11'ern på åpen trening dagen før kamp, var det en tydelig første-11'er som så slik ut:

                                        Faye-Lund
                                        Riise-Amundsen-Kippe- Ringstad
                                        Anderson-Margeirsson
                                        Ofkir-Lundemo-Fofana
                                        Knudtzon

                                        Andre-11'ern de spilte mot var:

                                        Friday
                                        Pellegrino-Vilhjalmsson-Osvold
                                        Kolstad-Krogstad
                                        Siggi-Kind Mikalsen-Rexhepi-Innocent

                                        Det kan kanskje ha en viss interesse for å se hvilke posisjoner enkelte spillere er satt i, som back-up muligheter, men selvsagt må jo enkelte posisjoner her fylles av spillere som ikke i utgangspunktet passer best der (inklusive assistenttrener Siggi som venstre back). Hvilke 17-18 spillere som drar nordover kan også bli spennende.

                                        Nå er jeg ikke helt sikker på om det betyr at disse elleve starter mot TIL i morra; Runar liker å holde publikum og motstander i uvisshet, og offentliggjør den endelige 11'ern bare noen timer før kampstart. Uansett blir det interessant å se om dette betyr at vi heretter får se 11'ern på lørdagstreningene, eller om det blir små eller store overraskelser i hvem som faktisk starter.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • Trooond
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2015
                                          • 1039

                                          #60
                                          Ja, Brændsrød fikk vel en ny smell på trening her om dagen , og blir ikke med.
                                          Men det gjør forhåpentligvis Origi.
                                          Hadde likt å sett Fofana inn mot midten igjen, men det går jo bra å endre underveis, han har jo fungert bra på venstre før :-)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎