Treningstråden 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3186

    #81
    Opprinnelig skrevet av Trooond
    Fortsatt Lundemo på kant ? Er ikke det feil bruk ?
    Regner med han snart holder 90 min, og da burde spille på midten sammen med Bonke ?
    Referatet fra onsdag viser vel at jeg også ønsker Lundemo inn sentralt, hengende eller sittende. Det er som kjent ulike syn på Finnurs prestasjoner (fra svakt til akseptabelt), men jeg kan røpe at Powell ikke var imponert. En som definitivt ikke ville ha Lundemo på kanten var Riise, noe han på kjent måte ga klart uttrykk for; han ville ha en regulær høyrekant foran seg (særlig ettersom også Fofana - i likhet med Lundemo - trekker inn sentralt så fort han kan).

    gilbert

    Kommentar

    • Frode D. Homb
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 982

      #82
      Hadde laget vårt holdt like høyt nivå som Gilberts treningsanalyser, så hadde Lars Tjernås skrevet en kronikk i Aftenposten om fotballbyen Lillestrøm med like gode damer og herrer i fotball.
      Jeg vil ikke surmule, men intensiteten på treningene er viktig for å holde i nitti minutter i kamp.
      Last edited by Frode D. Homb; 03.07.2015, 00:26.

      Kommentar

      • Trooond
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2015
        • 1039

        #83
        Enig. Blir lite bredde, og er mye lettere å forsvare seg mot kanter som trives best i midten.
        Jeg liker kanter som holder bredde. De skal selvfølgelig variere, og utfordre innover også, men klarer de å komme rundt på kant og sende innlegg, MÅ motstander legge ressurser i å forsvare seg, og da helst med 2 spillere mot 1. Går kanten konstant innover, er det nok med 1 forsvarer, og motstander kan ligge litt høyere med fler, og komme kjappere i angrep. I tillegg blir det da mer rom i midten for spisser, midtbane og motsatt kant.

        Artig at Riise sier ifra. Han fikk vel gått på overlapp og brukt sin innlegsfor mer under oppkjøringen, når han hadde kantspiller foran seg, enn når han nå får de som ønsker å spille 10 er.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3186

          #84
          Trening fredag 10. juli

          Dagens trening var på Vigernesjordet ca 10.15-11.45. Fire keepere, Origi, Faye Lund, Stian Christensen og Emil Gundelach Ødegaard (16 år). Tre prøvespillere, to nigerianere (for kartlegging, ikke rom for særlig mange nye utlendinger i kvoten på ni) og midtstopper Jacob Glesnes (21) fra Fyllingsdalen, tidligere Løv-Ham. Svenske Martin Falkeborn var bare her i tre dager, og i dag så jeg ikke portugiseren. Sheriff Sinyan fra juniorstallen var med, har vært mye med på A-treninger, og er en opplagt kandidat for A-stallen neste år. Lum Rexhepi er som kjent ute, i praksis for sesongen, mens Johan bygger opp formen til han sjøl mener han er kampklar. Mohamed Ofkir nærmer seg stadig, nå med mye teknikktrening med fysio Erik Kveen og dels med en meget godt innpakka Arni Vilhjalmsson på sidelinja, full treningsdress og skjerf rundt fjeset i den kalde sommervinden på feltet, midt i juli.

          Etter oppvarming (med ball) duellerte to og to om å vinne ballen for å skåre/hindre konkurrenten på en løpeball på vei mot målet og keeper. Deretter spilte hvitt mot svart lag hold-ballen-i-laget med høy intensitet, men uten den vanlige kjeftbruken og banninga, iallfall ikke på tidligere nivå; lett å forstå når en husker hvem som nå har dratt til hjembyen sin for å beholde tre ganger så høy lønn LSK nå kan tilby, i tre år til.

          Formasjonstreninga, med regulært spill (på to tredels bane) i tjue minutters tid, gikk som følger:

          Origi
          Timisela-Amundsen-Kippe-Mikalsen
          Margeirsson-Innocent
          Lundemo-Friday-Fofana
          Knudtzon

          mot

          Pellegrino
          Brændsrød-Krogstad-Nigeria1
          Kolstad-Nigeria2
          Ringstad-Glesnes-Sinyan-Sundgot
          Emil/Stian C

          (Sundgot fikk høre, av Simon Mesfin, at han passa strålende som erstatter på høyreback, med rett dialekt og allting. Selv mente vel Arild at det var helt OK, hvis han bare fikk samme lønna som forgjengeren.)

          Når Lundemo igjen er satt på kant, kan det virke som om det delvis er fordi han er den med flest defensive fibre av de tre i nest fremste rekke, blant annet siden Timisela fortsatt er noe uprøvd, selv om han ikke gjorde seg bort i Haugesund. At Lundemo kommer best til sin rett mer sentralt, er nok Kristinsson også fullt klar over. Når Friday ser ut til å velges før Pellegrino i start-11'ern er det ganske naturlig ut fra prestasjonene borte sist (selv om Pelle har gjort det bedre i kampene han har fått starte i det siste enn jeg frykta, trenger han å skåre mål og få litt selvtillit, kanskje ved et innhopp i andre omgang).

          Når det gjelder spillerlogistikk var det få nyheter, men en ser nå etter et par forsvarere, hvorav minst en bør ha norsk pass og helst kunne gå rett inn i 11'er-diskusjon. Utlendingskvoten er utnytta nær bristepunktet, iallfall til Rexhepi eventuelt kan strykes (?) eller Fofana blir solgt. Nigerianerne kan være kartlagt på lengre sikt, eller for å se etter mulige erstattere for Moryke. Cyril Idemokon, som flere av oss ble imponert av i januar, skal likevel ikke ha vært så god på andre treninger (han var her en måned), og er uansett ikke aktuell.

          På den positive siden hørte jeg fra styreleder Owe Halvorsen at klubben er enige med både Fred Friday og Bonke Innocent om ett års forlengelse (og høyere lønn enn det relativt beskjedne beløpet de har mottatt hittil). Det betyr ut 2017 for Fred Friday og ut 2018 for Bonke Innocent.

          gilbert

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #85
            Hoffenheim trener i dag kl 1600 og Lsk kl 1800 så da håper jeg mange tar turen for å se.

            Kommentar

            • barte
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Oct 2011
              • 145

              #86
              noen som tok turen ned for å se på treninga?

              Kommentar

              • andee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 1191

                #87
                Ca. 10 stk. Og selv om jeg ikke så noe notatblokk, så kommer det nok et referat om 10-20 min.
                TS05 - Felt C

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3186

                  #88
                  Trening mandag 20. juli

                  Etter at Hoffenheim trente fra 17.00 til ca 18.15 på den ene av de to helt strøkne banene på Vigernesjordet trente LSK fra litt over 18.00 til ca 19.30 på den andre halvdelen. Origi, Faye Lund og Ødegaard var våre keepere, mens tre juniorer og tre prøvespillere sørga for stort oppmøte av utespillere dagen før treningskampen.

                  Prøvespillerne var før nevnte Jovan Krneta (23), serbisk midtstopper, Mael Korbuz (?), amerikansk midtbanespiller, og den ene av de to nigerianerne som har vært her et par uker, en kantspiller (Ekbay?) som kan spille begge sider, men er høyrebeint. Han vurderes ikke som erstatning for Fofana, men på vanlig måte (for afrikanerne våre) som et utviklings- og investeringspotensiale. Siden Fofana og også Lum Rexhepi er ute av den nye lista til NFF (siden Rex er langtidsskadd og økonomisk mye dekt fra NAV) har vi nå to ledige plasser på utlendingskvoten, men ser likevel helst etter norske spillere (men de er dyre og/eller på kontrakt). Den svenske høyrebacken Martin Falkeborn gjorde et bra inntrykk og veit at vi var fornøyde med ham, men er et prosjekt for neste år (da er han bosmann), dersom noe uventa ikke skjer.

                  (For øvrig virker det på det jeg kunne snappe opp på sidelinja som om LSK får sin andel for Fofana først, investorene noe seinere, når det gjelder at hele betalinga for Fofana ikke kommer på en gang.)

                  Fra juniorstallen - og faktisk også fra guttestallen (!) - deltok brødreparet Peder ("den nye Pål Strand") og Henrik Kristiansen, den siste fortsatt gutt, selv om han spiller på juniorlaget, og for første gang på A-lagstreninga. Og, som vanlig de siste ukene, Sheriff Sinyan.

                  Moa Ofkir, som nå skal ha fått proffkontrakt med A-laget, deltok i oppvarming og noe ballspill, men avslutta treninga på sidelinja sammen med Arni Vilhjalmsson. Johan Andersson trener fortsatt styrke og bygger opp formen på egen hånd. Uansett hva som ellers foregår (jf diverse spekulasjoner) er det helt klart at han har reelle fysiske utfordringer leger og fysioterapeuter ikke helt finner ut av, i regionen rygg/hofte/lyske.

                  I formasjonstreninga spilte følgende to lag:

                  Origi
                  Timisela-Amundsen-Kippe-Mikalsen
                  Innocent-Margeirsson
                  Pellegrino-Lundemo-Ringstad
                  Knudtzon

                  mot

                  Friday
                  Ekbay/Henrik Kristiansen-Krogstad-Brændsrød
                  Korbuz-Kolstad
                  Peder Kristiansen-Krneta-Sinyan-Nordermoen
                  Faye Lund/Ødegaard

                  Det var ikke meg som satte opp 11'ern, men det kunne ha vært det - sjelden jeg er så enig i et uttak; hvis det nå blir slik i morra (og på Ullevål).

                  gilbert
                  Last edited by gilbert; 22.07.2015, 17:27. Begrunnelse: Siste trening var naturligvis i juli og ikke juni (selv om juliværet fortsatt lar vente på seg).

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #89
                    Gilbert hadde med notatblokka si ...... Ringstad blei drilla som v kant og Lundemo ved siden av Erling. Resten kommer Gilbert med og han snakka lenge med Bjarmann i dag så her kommer det mye ..

                    Kommentar

                    • Trooond
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2015
                      • 1039

                      #90
                      Og var det noen som gjorde det bra, og viste seg frem positivt?

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3186

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Trooond
                        Og var det noen som gjorde det bra, og viste seg frem positivt?
                        Alltid vanskelig å vurdere prøvespillere etter bare en trening, hvis det er det du tenker på, men de får antagelig litt spilletid mot Hoffenheim i morra. Blant våre etablerte spillere må jeg si jeg syntes samspillet mellom de fire fremste så lovende ut. Blant annet hadde Ringstad en glitrende pasning, etter et godt løp opp venstresida, til Pellegrino på et fint løp inn i seksten fra motsatt kant. Bare en god blokkering av Sheriff Sinyan hindra skåring her. Også Knudtzon og Lundemo så ut til å trives med denne kombinasjonen.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • andee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 1191

                          #92
                          Henger meg på gilbert her. Det var mye spilleglede å spore hos de fire fremste (Ringstad, Lundemo, Pellegrino og Knudtzon), både hva gjaldt sprut i beina og noen kombinasjoner som satt godt.

                          I tillegg hadde både Erling og Pelle flere nådeløse avslutninger da den andre Gilbert kjørte dem på det.

                          Om de to sittende kameratene våre, Bonke og Orri, dekker rom, vinner ball og distribuerer godt, kan det bli en riktig så ålreit mandag på Ullevaal. Blir utrolig spennende å se hvordan vi som lag ser ut og fremstår uten den største magikeren. En 90-minutters toveisspiller med defensiv styrke på VK kan kanskje slå greit ut.
                          TS05 - Felt C

                          Kommentar

                          • Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

                            #93
                            Interessant fra Gilbert og andee. Jeg har observert de senere årene at frontspillere må ha tempo og teknikk i beina. Det er slutt på ensidig kraft og hodestyrke. Vi har fire fine frontspillere og Tippeligaens mest rutinerte fyrtårn som stopper. Det er ikke sikkert at dette blir så ille. Når treningene er intense etter en lang pause, så lover dette godt.

                            Kommentar

                            • Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

                              #94
                              Ok. Lurte både på prøvespillere og de andre. Får håpe noen er i godt slag etter en kort ferie.

                              Kommentar

                              • Trooond
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2015
                                • 1039

                                #95
                                Vet ikke om jeg rekkker kamp mot hoffenheim

                                Vises den på nett eller noe ?

                                Kommentar

                                • Bibaboy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 712

                                  #96
                                  Er kampen mot Hoffenheim Gratis
                                  Fugla Forever

                                  Kommentar

                                  • mats
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 621

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                    Er kampen mot Hoffenheim Gratis
                                    tror det koster 170 kr

                                    Kommentar

                                    • A-net
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2006
                                      • 447

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                      Er kampen mot Hoffenheim Gratis
                                      Gratis med sesongkort ����
                                      I med og motgang - vi er Lillestrøm!

                                      Kommentar

                                      • mats
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 621

                                        #99
                                        Noen som har en oppdatering fra dagens trening?

                                        Kommentar

                                        • glasgow
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2007
                                          • 1251

                                          Trening på dødballer for og i mot
                                          God kake og kaffe🍩🍜
                                          Og det blir mye fart på kanten, så får man tenke posisjoner selv. Gir ikke nor gratis om søpla leser her inne

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎