Treningstråden 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fredenburg91
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2013
    • 377

    #61
    Origi kom syklende nedover Kjerulfsgata tidligere i dag, virka å være i grei form selv om det selvfølgelig er vanskelig å si for sikkert om han er småsjuk eller ikke. Forhåpentligvis blir han med nordover. Tippeligaens beste keeper når han har dagen.
    ---------------------------------------------------------------------
    Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
    Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
    ---------------------------------------------------------------------

    Kommentar

    • caLitri
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 634

      #62
      LSK har visst sluttet å oppdatere treningstider på lsk.no.
      Er det noen andre kilder som fungerer bedre?
      Gi alt, stå på LSK

      Kommentar

      • 007
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2013
        • 271

        #63
        Opprinnelig skrevet av caLitri
        LSK har visst sluttet å oppdatere treningstider på lsk.no.
        Er det noen andre kilder som fungerer bedre?
        Under fanene "Lag" og så "Treningstider" la de tirsdag 21/4 kl. 19:37 ut treningstidene for denne uka:

        "Mandag 20.04 kl. 11:00: LSK-hallen
        Mandag 20.04 kl. 19:00: LSK2 - Drammen (LSK-hallen)
        Tirsdag 21.04 kl. 10:00: LSK-hallen
        Onsdag 22.04 kl. 18:00: NM: Rælingen - LSK (Marikollen)
        Fredag 24.04 kl. 10:00: LSK-hallen
        Lørdag 25.04 kl. 10:00: LSK-hallen
        Søndag 26.04 kl. 18:00: LSK - Stabæk (Åråsen)


        Vi tar forbehold om endringer"


        http://www.lsk.no/team1trainingsched...gstider-uke-17

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3186

          #64
          Trening lørdag 25. april

          Dagens trening var ikke som annonsert i LSK-Hallen klokka 10.00, men fra 11.00 til drøyt 12.00, og naturligvis på grasmatta på Åråsen, dagen før hjemmekampen mot Stabæk. Skadesituasjonen er kort fortalt at Moa Ofkir (satt på tribunen) definitivt er ute, at Stian er svært usikker, at Riise trolig spiller, men at Lundemo nok ikke spiller; han fikk seg en liten trøkk i foten også på treninga i dag. Markus Brændsrød er, som Simen Nordermoen og Lum Rexhepi, i trening igjen etter skader, men fikk et kutt i leppa tidlig og forvant inn. Bonke Innocent tar gipsen etter et komplisert brudd i hånda om ei ukes tid.

          Etter oppvarming og firkantspill i tre grupper på sju hver var det spill mellom to jevne lag, med skuddtrening fra Sundgot for Knudtzon og Friday, før ny formasjonsoppstilling, med det vi får tro er 11'ern i morra:

          Origi
          Riise-Amundsen-Kippe-Kind Mikalsen
          Anderson-Margeirsson
          Krogstad-Friday-Fofana
          Knudtzon

          Det var med andre ord ikke tilfeldig at Arild spesialtrente akkurat Erling og Fred på avslutninger; sikkert mange med meg som ser fram til den spisskombinasjonen. Et annet interessant trekk ved denne oppstillinga var at Fofana opplagt skulle trekke mye inn mot Fred og Erling i miden, mens Finnur da trakk ut for å dekke venstrekantens ansvarsområde. Dette velger nok Runar fordi Marius Lundemo neppe spiller, og fordi Fofana inn mot midten har vist seg farlig effektivt i flere kamper tidligere. Hvis Fred kan følge opp fra cup-kampen mot Rælingen og vise seg fram som i de siste par kampene i fjor, kan det bli interessant. (Og kan Erling holde trenden på 2 mål på 3 kamper framover, kan alle regne ut hvor mange mål det blir på 30 kamper...)

          gilbert

          Kommentar

          • Trooond
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2015
            • 1039

            #65
            Forstår det som Brændsrød ikke er helt klar etter skaden enda, og ikke er aktuell. Mot Mjøndalen sist var han bra, så får håpe han rekker den.
            Friday på topp nå, kan bli spennend, og med fofana innover til å legge pasninger får vi håpe det blir mål

            Kommentar

            • woodford
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2004
              • 162

              #66
              Noen som har en oppdatering på de spillerne vi har ute med skade ?

              Hva skjer med Brændsrød f eks ? Ofkir, Bonke osv.....

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4376

                #67
                Opprinnelig skrevet av woodford
                Noen som har en oppdatering på de spillerne vi har ute med skade ?

                Hva skjer med Brændsrød f eks ? Ofkir, Bonke osv.....
                Brændsrød aner jeg ikke. Men bør vel snart være klar. Ofkir er vel ute ennå noen uker, mens Bonke er veldig nære spill igjen. Kanskje klar til Lerkendal?
                ..................

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3186

                  #68
                  Trening søndag 24. mai

                  Treninga dagen før hjemmekampen mot Bodø/Glimt var på Åråsen 10.00 til 11.00. Til stede var "the usual suspects", uten noen overraskelser den ene eller andre veien, gitt skadesituasjonen. Lundemo har nettopp kasta krykkene og har en vei tilbake på minimum et par uker, mens Fred Friday, som var med på treninga, men neppe spiller i morra, fortsatt sliter med strekk. Derimot er som kjent Stian Ringstad, Lum Rexhepi og Markus Brændsrød igjen klare for spill. På høyreback har vi for første gang på lenge back-up både ved at Simen Nordermoen er skadefri etter halvannet års mareritt (men uten særlig kamptrening, bortsett fra 90 min for LSK2 nylig) - samt at langt mer rutinerte Michael Timisela (29, spilt i Nederland og Sverige) er signert og ser ut til å ha funnet seg godt til rette allerede. (Moa Ofkir og Keivan Ghaedamini, talenter på B-lista, henholdsvis kant/spiss og back, har begge ankelskader og er også ute rundt en måned til.)

                  Som tidligere treninger dagen før kamp var det også i dag mulig å se formasjonstrening med den antatte start-11'ern:

                  Origi
                  Riise-Amundsen-Kippe-Mikalsen
                  Innocent-Margeirsson
                  Kolstad-Anderson-Fofana
                  Knudtzon

                  Med andre ord ingen endringer fra laget som slo Molde hjemme og Sarpsborg borte. Vi har vel grunn til å håpe at dette fortsatt er et vinnende team. I denne kampen har vi også fått tilbake flere habile spillere på innbytterbenken. Som Bjarmann nylig sa i forbindelse med signeringa av Timisela har vi i de siste par kampene egentlig bare hatt 12-13 disponible spillere, så nysignering og friskmeldte spillere var på høy tid.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2889

                    #69
                    Hvordan var det med Pellegrino? Var han med, hvordan var innsatsen og kroppsspråket?

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3186

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                      Hvordan var det med Pellegrino? Var han med, hvordan var innsatsen og kroppsspråket?
                      Fikk dessverre bare med meg slutten av treninga, siden den var flytta fra 11.00 til 10.00; så jeg kan ikke si noe særlig om Pelles humør og innsats. Jeg var mest opptatt av, på kort tid, å se hvem som var der, og av Fred og vår nye høyre-back-up. Ellers blir jeg ikke helt klok på Pelle, som opplagt (i) har spesielle ferdigheter (dribling, uforutsigbarhet, harde og presise skudd, med begge de tynne beina), men også (ii) ser ut til å ha betydelige utfordringer på det som kan gjelde holdninger og seriøsitet, uten at jeg helt skjønner akkurat hva det går på. Jeg har derfor ikke særlig store forventninger her, men som alltid håper jeg i det lengste og blir veldig glad hvis han motbeviser mine lave forventninger.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3186

                        #71
                        Trening lørdag 30. mai

                        Dagens trening før bortekampen på kunstgraset i Drammen i morra var naturligvis inne i LSK-Hallen, klokka 11.00-12.00. Alle tilgjengelige spillere deltok. Marius Lundemo og Arni Vilhjalmsson er ute et par uker til. Lundemo er nærmest spill, han var med på oppvarminga og har de siste dagene drevet småpasningsspill for seg sjøl med Sundgot eller fysio. (Dessuten er som kjent Moa Ofkir og Keivan Ghaedamini ute med ankelskader resten av juni.)

                        De øvrige trente, mye med ball også som oppvarming, en time, som vanlig før kampdag. Det gjaldt også nylig friskmeldte spillere som Friday, Rexhepi, Nordermoen, Ringstad og Brændsrød - alle med for fullt. Ingen av disse ser ut til å være i første-11'ern, som blir "den samme gamle" og høyst vellykka oppstillinga vi har starta med mot Molde, S08 og B/G. Runar Kristinsson driller (selv om det bare er for en kort periode), til forskjell fra Haglund og enkelte andre trenere tidligere, de utvalgte i 11'ern også dagen før kamp, slik at det er klart for alle hvem som starter.

                        De elleve øvde kort på samspill i angrep (uten motspillere eller markørfigurer), en treningsform som vel mest har verdi for å forebygge og unngå misforståelser med hvor og når ballen kommer til hvem - når en får sjansen. Erling, Fred og Pelle øvde spesielt på skudd og avslutninger.

                        Deretter ble treninga avslutta med 10-15 minutter med 10 mot 10 på kort bane med høyt tempo og mye en-touch. Laga var her noenlunde "jevne" på den måten at (sånn omtrent) angrepet fra første-11'ern spilte mot forsvaret fra samme 11'er, med de to laga fylt opp av andrevalgene i sine vanligste posisjoner.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Runar Kristinsson driller (selv om det bare er for en kort periode), til forskjell fra Haglund og enkelte andre trenere tidligere, de utvalgte i 11'ern også dagen før kamp, slik at det er klart for alle hvem som starter.
                          Husker jeg feil nå, eller sa Kristinsson at han i motsetning til de tidligere trenerne ikke fortalte spillerne hvilke 11 som skulle starte før kampdagen fordi han ofte kunne endre mening i løpet av natten basert på magefølelsen?

                          Kommentar

                          • Trooond
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2015
                            • 1039

                            #73
                            Han sa vel at han ga beskjed rett før kampstart for at alle skulle holde seg skjerpet, men det er vel bare en bortforklaring for at motstander ikke skal vite laget. Vi vet jo at det ikke er sånn.
                            Og Ingen bombe at han starter med samme laget, men på benken hadde det kanskje vært lov å gjøre noen endringer.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3186

                              #74
                              Trening lørdag 6. juni

                              Treninga dagen før hjemmekampen mot Viking var på Åråsen 10.00-11.00. Tre keepere, Origi, Faye Lund og Ødegaard. Av utespiilerne savna jeg Arni Vilhjalmsson og dessverre også Fred Friday, som ikke er bra nok av skaden han har slitt med og dermed neppe spiller i morra. Bonke Innocent og Michael Timisela var også med, men har begge pådratt seg karantene. Det ser dermed ut til at laget kan bli:

                              Origi
                              Riise-Amundsen-Kippe-Mikalsen
                              Margeirsson-Anderson
                              Kolstad-Pellegrino-Fofana
                              Knudtzon

                              Både Amundsen, Kippe og Ringstad, som hadde småtrøbbel i den siste kampen (som jeg totalt har fortrengt, selv om den kommer til å plage meg i mange år), ser ut til å være klare, selv om Ringstad mest trolig starter på benken. Marius Lundemo deltok for fullt, er ikke aktuell i morra, men bør være fullt på høyden og klar mot Sandefjord etter landslagspausen på to uker. På sidelinja snakka jeg med Moa Ofkir, som har sin første uke uten krykker etter ankelskaden, og regner med ytterligere fem uker før han kan være klar. (Det samme gjelder vel, sånn omtrent, for Keivan Ghaedamini, med nesten samme skade.)

                              Treninga ble, som sist før kampdag, avslutta med 15-20 minutter kamp på liten bane, høyt tempo og mye en-touch, ni-mot-ni, medregna keeperne, som her var Emil Ødegaard og Arnold Origi. Svart lag hadde flere av angrepsspillerne i den antatte start-11'ern, laget med gule trøyer hadde mange av forsvarerne, men litt blanda, og jevne lag. Svart lag vant så vidt jeg telte opp 5-3, med skåringer av blant andre Johan og Erling, mens Pelle hadde et pent mål for de gule, der Arild Sundgot nesten skårte. (Men han spiller neppe i morra.)

                              gilbert

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3186

                                #75
                                Trening lørdag 27. juni

                                Treninga dagen før hjemmekampen mot Odd var på Vigernesjordet 10.00-11.20.

                                Grasdekket på Åråsen er "beskåret" ned til 2 cm, for å få underveksten bedre opp, men da gikk det litt for hardt utover en del flekker som ble nesten bare. Det er kjørt på en del kubikkmeter sand/jord og sådd til, men sikkert derfor treninga i dag ikke gikk på Åråsen. Når treninga varte godt over den normale timen dagen før kamp var det trolig fordi det var veldig mye prating og stillestående instruksjon både i formasjonstreninga og den avsluttende treninga på hjørnespark.

                                Alle tilgjengelige spillere var til stede og deltok, inklusive en mørk portugisisk spiss med svart skjegg som visstnok bare trener med oss (og har gjort det før?) fordi det er fotballferie i Portugal og han er på ferie hos sin norske venninne. Fraværende var Arni Vilhjalmsson (med lyskeskade), Lum Rexhepi (nylig ankeloperert og på krykker, ute til september/oktober, dvs i praksis ut sesongen) og Johan Anderson, som trener seg tilbake til god nok fysisk form på egen hånd. Moa Ofkir jogga for seg sjøl og trente pasninger og teknikk med fysio Erik Kveen, og er mye bedre etter at han kasta krykkene etter sin ankeloperasjon for tre uker siden; han regner med å være klar om to-tre uker, dvs etter Tippeliga-ferien. Rykter om at Michael Timisela er skada ser ikke ut til å stemme; han deltok for fullt.

                                Etter firkantspill i to grupper på ni hver spilte svart og hvitt lag hold-ballen-i-laget på liten bane, med Kippe, Lundemo og Riise (med rød/lilla/rosa? trøyer) i støtteposisjoner for det laget som til en hver tid hadde ballen. Høyt tempo og brukbar intensitet. Formasjonstreninga besto som nevnt i veldig mye dirigering og instruksjon og lite faktisk spill, men avslørte at Runar Kristinsson ser ut til å starte med laget som Svesengen tipper i dagens RB og i LSK-magasinet:

                                Origi
                                Riise-Amundsen-Kippe-Mikalsen
                                Bonke-Margeirsson
                                Lundemo-Pellegrino-Fofana
                                Knudtzon

                                Mange ville her sikkert hatt Friday inn, og/eller Lundemo som hengende, men jeg synes faktisk Pelle gradvis har fått til mere og mere i den rollen og har fortjent en sjanse til, og det er fortsatt spørsmål rundt kampform og skader for både Lundemo og låret til Friday, og Runar tar ikke sjansen på å starte med begge disse to.

                                Markørene var:

                                Friday (+Sundgot?)
                                Krogstad
                                Portugal-Kolstad-Brændsrød
                                Ringstad-Nordermoen-Faye-Timisela
                                Erik Kveen

                                (Som nevnt lite faktisk ballspill, så ta ikke "markørene" for alvorlig.)

                                Treninga ble avslutta med trening på hjørnespark. Skal bli interessant å se om all den instruksjonen ("pratinga") som foregikk om posisjoner og bevegelser her kan gi noen tellende resultater i morra.

                                gilbert

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3186

                                  #76
                                  Trening onsdag 1. juli

                                  To keepere, Origi og Faye Lund, og nitten utespillere deltok på dagens trening på Vigernesjordet 10.00-11.30. Portugiseren var fortsatt med, og også Sheriff Sinyan (1996) fra juniorstallen.

                                  Mest interessant var naturligvis prøvespiller Martin Falkeborn (22), HØYREback fra Stockholm, spilt for Brommapojkarna og nå for Magnus Powells Egersund. Jeg snakka med Magnus Powell, som var hjemme hos familien (som bor i Rælingen) og fulgte også med sin lyshåra medsvenske prøvespiller. Han var helt klar på at Falkeborn var høyreback, og sammenlikna han ellers med Christoffer Andersson: En spiller som er opp og ned langs høyresida hele kampen igjennom. Så vidt jeg kunne se hadde han gode tekniske ferdigheter og stor innsatsvilje, med bare tre dager å vise seg fram på. Det virker som det mest nærliggende er kontrakt med LSK fra neste år, siden han bare har kontrakt ut året. Eventuelt må LSK kjøpe ham fra Egersund, hvis de vil ha ham i år. Powell trenger ham absolutt, også, og kanskje særlig, hvis de rykker opp i Obos, men vil også fremme karrieren hans, og har skrytt av treningsforholda og miljøet i Lillestrøm.

                                  Fraværende var som vanlig Lum Rexhepi (langtidsskadd, etter operasjon), Arni Vilhjalmsson (lyskeskade) og Johan Anderson, som skal være klar igjen mot "Oslolaget" etter fotballferien, samt i dag også Jørgen Kolstad (småsjuk?). Moa Ofkir trente for seg sjøl på sidelinja, og har et par uker igjen før han er klar.

                                  Også som vanlig er Runars og Siggis treninger veldig mye med ball, lite med bare løping og oppvarming; oppvarminga og kondisjonstreninga er også med ball (det er slik de har "lurt" mer kondisjonstrening på spillere som Fofana og Friday, sies det). En sekvens med raske, harde pasninger i medløp og motløp på smalt felt (grupper på 6, 6 og 7) ble fulgt av en lang økt med hold-ballen-i-laget med tre firemannslag, styrt av Siggi. Høyt tempo og høy intensitet i duellene. De tolv var, neppe tilfeldig, de ti som mange nok tipper som utespillerne borte mot Haugesund, pluss Kippe (karantene) og Magnus Falkeborn (god test mot våre antatt beste). De ti var:

                                  Riise-Amundsen-Mikalsen-Ringstad
                                  Innocent-Margeirsson
                                  Pellegrino-Lundemo-Fofana
                                  Knudtzon

                                  Siden det ikke var noen formasjonstrening er dette mitt tips/ønske ut fra de ti som var aktuelle. Runar hadde Lundemo på kant og Pelle sentralt mot Odd, men jeg håper og tror han snur på det nå.

                                  De øvrige sju trente firkant med Sundgot. Treninga ble deretter avslutta med angrep med kombinasjonsspill med framspill og innlegg mot Knudtzon, Friday og Pellegrino fra Simen, Stian, Moryke fra venstre, og fra Martin, Marius, Fredrik fra høyre. Spill mot markørfigurer, håpløst langsomt til å begynne med, raskere og raskere etter hvert som samspillet og pasningene ble innkjørt.

                                  gilbert
                                  Last edited by gilbert; 01.07.2015, 15:56. Begrunnelse: MARTIN Falkeborn!

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3186

                                    #77
                                    Trening torsdag 2. juli

                                    Origi, Faye Lund og Stian Christensen (tilbake etter lang tids sykdom) var keeperne på dagens trening, som var i solsteiken på Vigernesjordet 10.00-11.00. Stort sett de samme utespillerne, minus Kippe (som har karantene lørdag), men pluss Jørgen Kolstad. Moa Ofkir trente fortsatt på sidelinja (men gjenoppbygginga etter skaden går saktere enn ønskelig pga fastemåneden). Snakka så vidt også med Arni Vilhjalmsson på sidelinja; han regner med å være klar om tre ukers tid.

                                    Mesteparten av dagens korte, men krevende trening besto i regulært spill med fulltallige lag på stor bane:

                                    Origi
                                    Riise-Amundsen-Mikalsen-Ringstad
                                    Innocent-Margeirsson
                                    Lundemo-Pellegrino-Fofana
                                    Knudtzon

                                    mot

                                    Portugal-Friday
                                    Krogstad-Kolstad-Sinyan-Brændsrød
                                    Falkeborn-Sundgot-Nordermoen-Timisela
                                    Christensen

                                    Første-11'ern kan kanskje like gjerne regnes som 4-4-2 som 4-2-3-1, med Pelle og Erling like mye fremst.

                                    Martin Falkeborn ble trolig testa også på VB for å se på allsidigheten og anvendbarheten på ulike plasser. Magnus Powell regner ham som både høyre- og venstreback og stopper, og sier han egentlig ble henta for å spille stopper, men er best på høyreback, når de fant andre stopperkandidater. Farta og innsatsviljen framover, i duell med en, som vanlig, ganske høyrøsta og ilter Riise, fikk han iallfall vist fram, også på venstresida.

                                    Powell minte for øvrig om at siste kamp på banen Haugesund møter oss på ble vunnet 4-1 av et bortelag (Egersund) som spilte i gult og svart.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2889

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      Martin Falkeborn ble trolig testa også på VB for å se på allsidigheten og anvendbarheten på ulike plasser. Magnus Powell regner ham som både høyre- og venstreback og stopper, og sier han egentlig ble henta for å spille stopper, men er best på høyreback, når de fant andre stopperkandidater. Farta og innsatsviljen framover, i duell med en, som vanlig, ganske høyrøsta og ilter Riise, fikk han iallfall vist fram, også på venstresida.
                                      Så farta er en asset med Falkeborn, vil du si? Viste han fram noen andre kvaliteter?

                                      Kommentar

                                      • Trooond
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2015
                                        • 1039

                                        #79
                                        Fortsatt Lundemo på kant ? Er ikke det feil bruk ?
                                        Regner med han snart holder 90 min, og da burde spille på midten sammen med Bonke ?

                                        Kommentar

                                        • gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3186

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                          Så farta er en asset med Falkeborn, vil du si? Viste han fram noen andre kvaliteter?
                                          Brukbar fart, nærteknikk, duellstyrke, utholdenhet og offensiv holdning: opp-og-ned langs linja hele kampen, ifølge Powell, og også i de tretti minuttene han spilte i dag. Ikke sett nok til å vurdere (lang)pasningskvalitet- eller presisjon, skuddstyrke, hodestyrke eller plasseringsevne og spilleforståelse, men Powells vurdering er altså at han bør være moden for TL-spill, muligens også, iallfall som back-up, i alle posisjoner i forsvarsrekka.

                                          gilbert

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎