Prøvespillere 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tittil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2009
    • 341

    Piermayer kommer trening for å vise seg frem i dag.

    Kommentar

    • Bibaboy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 712

      Opprinnelig skrevet av Tittil
      Piermayer kommer trening for å vise seg frem i dag.
      Målsetningene kan umulig være høye hvis dette er hva e omtaler som en klasse spiller. Stallfyll har vi nok av.
      Fugla Forever

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4377

        Opprinnelig skrevet av Bibaboy
        Målsetningene kan umulig være høye hvis dette er hva e omtaler som en klasse spiller. Stallfyll har vi nok av.
        Er vel ingen som omtalt dette som en klassespiller. Og stallfyll har vi nok av? Du er klar over at vi mest sannsynlig må trekke en midtbanespiller ned som stopper i neste kamp? Det er i hvertfall ikke et tegn på bred stall. Velkommen tilbake sier jeg. En som kan spille både midtbane og back er definitivt bra for oss.
        ..................

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Husker nesten ikke fyren. Men har det ikke ramaskrik her for at han ikke fikk spille, da han ble sett på som super klasse?

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2541

            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
            Husker nesten ikke fyren. Men har det ikke ramaskrik her for at han ikke fikk spille, da han ble sett på som super klasse?
            Stemmer ganske så godt det. Jeg husker han som en solid type, men dessverre huskes han vel mest for bommen i straffesparkkonkurransen mot MFK i semifinalen i cupen 2013. Husker han som fyr uten nykker og tull.
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7055

              Jeg syntes Piermayr var god sist han var her. Kanskje ikke noe fyrverkeri, men stødig og pålitelig. Bra skuddfot og teknikk. Han ble vel brukt litt her og der, både som høyreback og i diverse roller på midtbanen. Han holder iallfall god Tippeliga-kvalitet.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Nordermoen, Kristiansen, Ghaedamini, Karterud, Venstad. De fire siste alle forsvarspillere på et ikke ueffent juniorlag man bør ta opp heller enn å hente tilbake en utlending som langtifra er matchfit og som ikke forsterker oss på noen måte. Skulle man ikke tenke utvikling nå? Man har slitt med en ubalansert tropp i åresvis. Scenarioet alle så muligheten for slo altså ut på første forsøk, det ligner mest på desperasjon og dårlig planlegging å hente tilbake Piermayr, selv om jeg også er enig i at han holdningsmessig fremstår som en god type.

                Sats heller på egen ungdom, ingen vil kappe av de hodet.

                Kommentar

                • 307
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2007
                  • 358

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Nordermoen, Kristiansen, Ghaedamini, Karterud, Venstad. De fire siste alle forsvarspillere på et ikke ueffent juniorlag man bør ta opp heller enn å hente tilbake en utlending som langtifra er matchfit og som ikke forsterker oss på noen måte. Skulle man ikke tenke utvikling nå? Man har slitt med en ubalansert tropp i åresvis. Scenarioet alle så muligheten for slo altså ut på første forsøk, det ligner mest på desperasjon og dårlig planlegging å hente tilbake Piermayr, selv om jeg også er enig i at han holdningsmessig fremstår som en god type.

                  Sats heller på egen ungdom, ingen vil kappe av de hodet.
                  For å påpeke det har de ikke hentet han enda. Han er her for at det nye trenerteamet skal ta en titt på han.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Opprinnelig skrevet av 307
                    For å påpeke det har de ikke hentet han enda. Han er her for at det nye trenerteamet skal ta en titt på han.
                    Har jeg heller ikke påstått. Men faktum er at vi allerede har en utlending i forsvarsleddet som er en reserve og som heller ikke er et talent. Det bør sitte langt inne å hente inn enda en sånn type som etter alle solemerker ikke vil gjøre annet enn å skyve muligheten for våre egne unge spillere til å få førstelagserfaring enda lenger unna. Jeg sliter med å se hva klubben har å tjene på det, både på kort og lang sikt.

                    Back up som back, back up som midtstopper, back up som midtbanespiller.

                    Kommentar

                    • Pingla
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 370

                      Vi må også huske at for mange unge spillere samtidig er lite heldig både for laget og utviklingen til de unge som spiller.
                      (Ref hvordan det var en periode under Berg)

                      Hvis vi kan få en anvendelig og erfaren spiller på fornuftig lønnsnivå er ihvertfall jeg positiv, selvsagt kun dersom form og ferdigheter på fyren viser seg å være bra.
                      ¯\_(ツ)_/¯

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2541

                        Opprinnelig skrevet av Pingla
                        Vi må også huske at for mange unge spillere samtidig er lite heldig både for laget og utviklingen til de unge som spiller.
                        (Ref hvordan det var en periode under Berg)
                        Noen som husker kampen mot rbk når Ringstad brakk beinet? Ønsker man å oppleve så mange unge spillere igjen? Mareritt å se på. Alt for mange unge og uerfarne spillere på en gang. Merkelig at folk glemmer det? Eller høsten 2011 etter at det var opphørssalg på sommeren og man fikk noen skader på toppen av det.

                        Unge spillere er bra. LSK skal utvikle unge spillere. Unge spillere skal få spille på A-laget til LSK, men man må ha erfarne spillere sammen med dem. Årets LSK er relativt ungt og uerfarent.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Opprinnelig skrevet av Børge
                          Unge spillere er bra. LSK skal utvikle unge spillere. Unge spillere skal få spille på A-laget til LSK, men man må ha erfarne spillere sammen med dem. Årets LSK er relativt ungt og uerfarent.
                          Og det er like lett å skylde på at man har unge spillere når det går galt, men ofte når det gjelder LSK er det jo like gjerne de etablerte som kan koble ut å gjøre juniorfeil. Hvor var Riise hen i tankene på baklengsen mot Start på tirsdag, for eksempel? Hvor mange frispark må egentlig Kippe lage på feilvendte motspillere? Juniorfeil. Runar har sagt han kommer for å utvikle spillere, de økonomiske musklene tilsier at man må slippe til mer unge spillere enn før. Sånn er det bare, så får du bare ha marerittene dine. Og når alternativet er å hente typer som Piermayr som i tillegg er langt unna matchform burde valget være enkelt. Ikke optimalt, men likevel enkelt.

                          Man utvikler seg heller ikke uten å måtte ta noen på trynet, enten det gjelder LSK og 1-7 på danskebåten eller de resultatmessige nesestyverne landslaget nå går igjennom.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3175

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Back up som back, back up som midtstopper, back up som midtbanespiller.
                            Høres særdeles nyttig ut, spør du meg.

                            (Og når det er sagt så tror jeg absolutt ikke det er umulig at Piermayer vil være ganske så fast ganske så fort).

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4377

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Og det er like lett å skylde på at man har unge spillere når det går galt, men ofte når det gjelder LSK er det jo like gjerne de etablerte som kan koble ut å gjøre juniorfeil. Hvor var Riise hen i tankene på baklengsen mot Start på tirsdag, for eksempel? Hvor mange frispark må egentlig Kippe lage på feilvendte motspillere? Juniorfeil. Runar har sagt han kommer for å utvikle spillere, de økonomiske musklene tilsier at man må slippe til mer unge spillere enn før. Sånn er det bare, så får du bare ha marerittene dine. Og når alternativet er å hente typer som Piermayr som i tillegg er langt unna matchform burde valget være enkelt. Ikke optimalt, men likevel enkelt.

                              Man utvikler seg heller ikke uten å måtte ta noen på trynet, enten det gjelder LSK og 1-7 på danskebåten eller de resultatmessige nesestyverne landslaget nå går igjennom.
                              Hva er galt med å hente "typer som Piermayr"? Det er jo akkurat det vi trenger for faen. Det vil være en fin backup å ha for årets LSK-utgave, og har ingenting med å hindre talentutvikling å gjøre. Vi har nok av veldig unge spillere som vil få masse spilletid i år, men vi kan ikke ha 6-7 stk på banen samtidig. Det er de erfarne spillerne som skal bære laget, med supplering av unge friske talenter, ikke motsatt. Ser du nevner at Karterud, Keivan og Venstad etc heller skal tas opp. Er du seriøs? De holder definitivt ikke Tippeligastandard, ennå(!!). De kan godt gjøre det på sikt, men jeg tror jeg snakker både for meg selv og ganske mange andre når jeg sier jeg er mye mer komfortabel med Piermayr på banen, enn noen av de andre nevnte.
                              ..................

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2541

                                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                Hva er galt med å hente "typer som Piermayr"? Det er jo akkurat det vi trenger for faen. Det vil være en fin backup å ha for årets LSK-utgave, og har ingenting med å hindre talentutvikling å gjøre.
                                Det er vel i grunn å fremme talentutviklingen både i kamp og på treningsfeltet. Flere gode spillere = bedre treningshverdag.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  Synes dette er en nærmest optimal potet for vår nåværende stall. Solid spiller med mer erfaring enn mange av de andre i troppen. Det styrker forsvarsrekka, der vi ikke tåler all verdens skader og suspensjoner. Også et alternativ til de uprøvde gutta på høyrekant, og en kandidat til sentral midtbane om Finnur ikke tar nivået.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • Trooond
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2015
                                    • 1039

                                    Piermayr må hvertfall vise at han duger, hvis ikke er det vel liten vits.
                                    Er han god i en posisjon, eller er det det at han duger i flere posisjoner, men ikke mer ?
                                    Husker han overhode ikke, men er egentlig ikke et kvalitetstegn at han er tilgjengelig heller vel ?

                                    Men dersom han er god i alle posisjonene det er snakk om, er det vel bruk for han, om han ikke koster særlig mye.

                                    Håper uansett at de unge talentene får prøve seg mye denne sesongen, tror kanskje det er et par stykker som kan slå skikkelig i mellom, bare de får litt tillit og spilletid.
                                    Men de må også tåle det som ofte skjer i toppfotball, Konkurranse. Bare det ikke blir middelmådigheter som blir satt inn, i steden for ungt, friskt talent !

                                    Kommentar

                                    • Percy Nilegård
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 5146

                                      Opprinnelig skrevet av Trooond
                                      Piermayr må hvertfall vise at han duger, hvis ikke er det vel liten vits.
                                      Dette er jo hele poenget med å ha han på prøvespill.

                                      Opprinnelig skrevet av Trooond
                                      Husker han overhode ikke, men er egentlig ikke et kvalitetstegn at han er tilgjengelig heller vel ?
                                      Å være aktuell for norsk tippeliga er ikke noe kvalitetstegn heller, men vi må fortsatt hente spillere som faktisk er tilgjengelige. De utilgjengelige har vist seg vanskelige å få tak i.


                                      Opprinnelig skrevet av Trooond
                                      Men de må også tåle det som ofte skjer i toppfotball, Konkurranse. Bare det ikke blir middelmådigheter som blir satt inn, i steden for ungt, friskt talent !
                                      Enig!
                                      "Alltid blodsprengt"!
                                      Fong/Macho

                                      Even Nordlien

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Utledninger skal ikke varme benken i LSK, det bør være regelen. De skal styrke laget. Unntaket er selvfølgelig afrikanerne og andre utlendinger som er talenter. Kommer Piermayr inn er utlendingskvoten også full så vidt jeg har fått med meg, hvilket spillerom gir det foran høstsesongen?

                                        Kommentar

                                        • Frode D. Homb
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 982

                                          Hovedsaken er at han er en habil spiller, som kan bekle flere plasser hvor vi trenger alternativer. Han er også i god form nå. Dersom du har noe bedre å komme opp med som er bedre en Pier, så ring Bjarmann. Han vil sikkert få noen gode råd fra deg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎